Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vielä yksi rapee :)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Nytkähti tämäkin projekti hieman eteenpäin, pääsi rapee nimittäin vaihteeksi ajoon kun risa on pajalla saamassa ehjiä osia keulaansa.

    Väänsin talvirenkaat alle ja ajoin lenkin korttelin ympäri ja kylläpä tuolla olikin hauska pärtsätä. Antoi taas kummasti motivaatiota ruveta repimään rahaa tuonkin homman edistämiseksi.

    Comment


    • #32
      Saiskos Tepolta päivitystä tähän projektiin ;)

      Comment


        #33
        Ahvenistolla päässee pällistelemään...

        Comment


          #34
          Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viesti
          Nyt tuolla koneena JS (115Hv 5syl) mutta se saa kyllä tehdä tilaa jollekin muulle.
          Vanhat viestiketjut ovat usein riemukkaita noustessaan... :D

          Comment


            #35
            Vanhat viestiketjut ovat usein riemukkaita noustessaan... :D
            Kun en enää muistanut tätä otsikkoa niin hetken kelasin että meinaako Teppo alkaa väsää vielä uutta rapeeta. :)

            Comment


              #36
              Mainosta lainaten "jotakin aivan muuta"

              Comment


                #37
                Tästä voi jotain yrittää päätellä.

                TB:n nokkapyörä vaihtuu vielä vähemmän huonoon.

                Jos jollakin on nurkkiin jäänyt manuaalikattoluukun veivikamat niin saa tarjota.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut kalsket; 20.6.2010, 00:12.

                Comment


                  #38
                  On se hyvä että joku testaa tuollaista kahden rullanversiota tuosta kiristimestä, ni saadaa käytännön kokemusta. Itse olin varannut kaksi tuollaista snadia, ei tullut mieleen että tuo toinen voisi olla isompi.

                  Comment


                    #39
                    Jos jollakin on nurkkiin jäänyt manuaalikattoluukun veivikamat niin saa tarjota.
                    -86 satasen luukkukamat löytyy, onkohan noissa paljon eri osia käytetty? Jotain ainakin on samoja.

                    Comment


                      #40
                      3B-rullajärjestys yhdessä 16mm korkeemman lohkon tosiaan motivoi moiset rillat remmin tueksi väkästelemään. Jos vaikka nokkien ajoitus eläisi kierrosten mukana vähän vähemmän.

                      Comment


                        #41
                        kuten myös täällä. Aika rivon näkönen std paketissakin tukemattoman hihnan värähtely, saati sitten kun reittiä on jatkettu ja mahdollisesti nokkien aiheuttama vastus kasvanut oleellisesti.

                        Comment


                          #42
                          Pienemmässä rullassa pienempi inertia, isommassa enemmän kitkapintaa. Kas siinäpä vasta pulma. :) Joka tapauksessa tuon kuminauhan tukeminen on varmaan ihan fiksu idea.

                          Comment


                            #43
                            Todella paska video. "Autossani on holset ja pakoputki"

                            http://www.youtube.com/watch?v=sznvUJYtvPY

                            Comment


                              #44
                              saisitko otettua fiideota tuosta hihnan elämisestä voimakkaasti kaasutellessa? ni nähdään omin silmin kuin hienosti tollanen rullasysteemi toimii.

                              Comment


                              • #45
                                Ääh Teppoo! Putki ulos loksusta tai takaoviexhaustsystem.

                                Comment


                                • #46
                                  Rullat ny on tommoset mitä nurkissa oli. Toiminnee kohtuullisesti tehtävässään, ei värise eikä vipota remmi. Inertia tai sen vaikutusta rullien halkaisijassa ei ole tutkittu. Eikä kitkapinnassakaan juuri eroa ole, hihna kuitenkin samanlevuinen molemminpuolin nokkapyörää..
                                  Video on kyllä oikeasti paska..

                                  -Inna

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ihan ite viisastelin ton yllä olevan...

                                    Comment


                                      #48
                                      Joo eipä siinä muuta paitsi että painavampi rulla saattaa sutaista tyhjää kovemmin polkaistaessa/moottorijarrulle äkisti tultaessa. Mutta kaippa tuohon remmejä vaihdellaan usein.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Toki tuossakin on ajatusta, paitsi että kovempi "rasitus" luulis nokalla vesipumpulla tai kammella olevan Laakeroituja pyöriä ne on kuitenkin molemmat ja tieätty vesipumpussa on hihnallekin kiristys..
                                        Kyllä se jostain muualta on ensin paskonu ku hihna taittopyörällä luistaa.

                                        Comment


                                          #50
                                          Vähän parempi video josta näkee ettei remmi pahemmin väpätä
                                          http://www.youtube.com/watch?v=OMZPnVhH9-w

                                          Vähän tuli tänään kurvailtuakin. Vielä riittää ruuvattavaa.

                                          Pellon yli kuultunu oli naapurin poikien kommentti "joku vetää prätkällä - hmmm - ei, kyllä se audi on"
                                          Viimeksi muokannut kalsket; 30.6.2010, 23:55.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ratapäivillä sitten pällistellään ja kuulostellaan rapeita(kin).

                                            Comment


                                              #52
                                              Ei kyllä väpätä. Itsellä kävi mielessä, että onko kireys hihnassa hallinnassa, eli onko se sama kuin vakiohihnassa. Ettei sitä kautta tule yllättävää kulumaa tai katkeamisriskiä.

                                              Toivotaan, että rapeet ja muutkin rajatapaukset läpäisevät melumittauksen, niin saadaan nauttia ratapäivällä äänistäkin.

                                              Comment


                                                #53
                                                Hienosti pelaa, joutuu soveltaa omiinkin rakennelmiin moista, toki on jo vuodenpäivät nuo rillat tossa hyllyssä odottaneet...

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Vähän on tätä lopulta päästy testailemaan. Tankin sisällä on jotain irti kun ei sieltä tahdo tuota biopolttista kunnolla ulos saada. Tämän johdosta jää Alastaro tänään väliin.

                                                  1.4bar ahdoilla tullut snadisti koeponnistettua ja kyllä se ihan raikkaalta vaikuttais. Mutkassa kun antoi kakkosella vähän kaasua niin nätisti tarjosi persettä, ei pienintäkään viitettä puskemisesta. Eikä katoa voima sisäpuolen fillarin sutimiseen kuten ennen. Torsen-lisäykset vaikuttavat siis onnistuneilta, ainakin toistaiseksi.

                                                  Lämpöongelmatkin loistavat poissaolollaan, jopa näillä tappavan kuumilla keleillä. Koko totuus toki selviää vasta radalla, oikeilla ahtopaineilla...

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Näkyyhän tämä ahvenistolla 17.7? :)

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Kovasti on tavoitteena, vaikka ihan snadisti potkiikin vastaan.... :(

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Kävin naapurikaupungissa vilkaisemassa Littoisten "IMSA"-projektia (L'IMSA)
                                                        Kovasti odottelen myöskin projektin koeponnistusta oikeissa olosuhteissa.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Ahvenisto meni enimmäkseen trigger-murheiden parissa niin ihan täysin ei laitteesta päässyt nauttimaan. Näytteet kuitenkin vaikuttivat kovastikin lupaavilta...

                                                          Siinä määrin "tail happy" on laitteen ajokäytös nykyisellään että pehmeämpää jousta on taka-akselille pakko hankkia, ainakin jos nopeesti haluis edetä.

                                                          Torsen-modi vaikutti myös kaikin puolin toimivalta, enää ei voima karkaillut sisäkaarteen etupyörän kautta.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            btw, onko tossa samanlainen rpm triggeröinti kuin 1.8t? Kuinka tarkka tuo triggeripyörä on? Paljoko saa olla heittoa että anturi lukee vielä?

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Tuossa on täysin eri triggeröinti mitä jumalmotissa. Tämän hetken paras arvaus minun ongelman syystä on liian lyhyt 62°-tappi vauhtipyörällä -> VR-signaali liian heikko.

                                                              Jumalmotissa on muistaakseni 60-2 -hampainen pyörä kampuralla eikä sen lukemisessa mitään ihmeitä pitäisi oleman.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X