Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vielä yksi rapee :)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vielä yksi rapee :)

    Puolisattumalta vaihtui sitten jetta rapeeseen ja niimpä saa rakentamisen aloittaa taas alusta. Kaikkea kivaa on suunnittelleilla ja rehellistä hauskuutinta oon pitkällä aikavälillä tekemässä.
    Tässä lähtötilanne

    http://www.audiclub.fi/kalske/rapee1.JPG
    http://www.audiclub.fi/kalske/rapee2.JPG
    http://www.audiclub.fi/kalske/rapee3.JPG
    http://www.audiclub.fi/kalske/rapee4.JPG
    http://www.audiclub.fi/kalske/rapee5.JPG
    http://www.audiclub.fi/kalske/rapee6.JPG

    Heti alkuun tarttisin oikean taustapeilin (sähkö) ja vetokoukun. 90:n ajovaloille olis myös käyttöä kuten myös koko mittaristolle (paikallaan mph-versio)

    #2
    Oikeen "jenkkimalli", lyhyistä kilvistä päätellen?

    Comment


      #3
      Jaa että 4tonnisen oot löytäny. Minkäslaiset varusteet? Mikäs siinä paikallaan olevassa peilissä on vikana jos kerran uuden tarviit?

      Comment


        #4
        Peili saanut kipiää joskus ja runko paskana... "Korjattu" sialla.

        Varusteet:
        Klima
        Cruise
        sähkölasit ja -peilit

        Nelitonnari tuo tosiaan on.

        Vinkkejä sopivasta koripajasta Vironmaalta otetaan vastaan.

        Edit: Jos jotain tämän suuntaista: http://home.no.net/glesne/Sider_no/M...0-prosjekt.htm

        Comment


          #5
          Luulenpa, että Kosken Jari olisi oikea mies vastaamaan tuohon koripaja kyselyyn...

          Comment


            #6
            En mie mistään mitteen tiiä, varsinkaan siitä miehestä. ;) Yritän tässä nyt hieman selvitellä jotain pajaa joka olisi lähempänä Tallinnaa kuin tuo missä omani käytin. Palaillaan asiaan tuossa loppuviikosta.

            Comment


              #7
              Teppo on kyllä tuon suuntauksen kanssa ihan oikealla linjalla. :)

              Tälläisiä saa tänne laitella, menee taas asioiden tärkeysjärjestykset retuperälle... >:

              Comment


                #8
                meinaatko tehdä pellistä vai kuidusta?

                Comment


                  #9
                  Pellistä kun olis urkin hylsy tyrkyllä. Keulaan luultavasti puskuri, maski ja valot tumpista.

                  Comment


                    #10
                    No lahjoitan projektiin ne tumpin umpiot. :)

                    Comment


                      #11
                      Kuinka huolellisesti hiekkapuhalletut? (passatin umpiot) :D

                      Ehkä täytyy tuota keulaa vielä aavistus miettiä kun näyttäis maski ja puskuri maksavan noin kiloeuron....

                      Comment


                        #12
                        http://home.no.net/glesne1/mailliste...rs_erik_01.jpg

                        Tuossa on aika havainnoiva kylkikuva. Etusiiven uhraamalla saisi varmaan siirrettyä siitä valmista peltiä melko paljon tuohon kylkeen - jollei urkin takakylkeä suoraan rupea siirtämään.

                        Mites semmoinen jälkituotanto-guttaperkkamaski ja -puskuri? Tarviiko niiden olla 859-alkuisella varaosanumerolla?

                        Comment


                          #13
                          Eikös sportin lokasuoja jatku alas asti eli puskuri tulee vain auton etuosaan, ei sivulle ollenkaan? Aiheuttaa siis lisää pellinvääntöä, jos urq etukaaria vielä vähän joutuu jatkamaan.

                          Linjasta poiketen uudet spq umpiot eivät maksa maltaita. Jotai 70e/kpl.

                          Comment


                            #14
                            Tämän hetken näkemys tomintamallista:

                            urkin etuloksut tarkoitus - yllättäen - laittaa etupäähän. Takakyljet siirretään soveltaen sedanin kylkiin, kuten myös kynnykset.

                            Tuo keulan tonnin hinta on juurikin ker innovatecin kuituosilla. Puskuri 359 + maski 359 + puskurin verkot 249. Verkot tokkiisa voi hankkia jostain muualtakin. Etuloksuja tosiaan joutuu helmasta jatkamaan jotta istuva tuon puskurin perään. Aito SPQ:n puskuri maksaa Suomes 7000 ja Saksas 2500.

                            Comment


                              #15
                              Toivottavasti ker innovatecin urmas kuituosat on paremmin tehtyjä ja mittatarkempia kuin rs2 puskurit, jos ei niin otan osaa :)

                              Comment


                              • #16
                                Myyntipalstalla olisi myynnissä 17 km (ei siis tkm) ajettu 1.8 T ja muuta sälää. Ei ku nippuun!

                                Comment


                                  #17
                                  Juuhei, Tepon korisuunnitelmien alle tuo 1.8T niin ei ihan heti tule samanlaista vastaan! :-p
                                  Siihen ei enää sitten tarvitakaan kuin joku uudenkarhea B5 Ässän nahkasisusta tai jotain?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ihan hyvää vinkkiä mutta haluun enemmän alavääntöä ja voimaa sellaisena yhdistelmänä jota tuo 1.8T ei tarjoa. Kevyempi ja lyhyempihän tuo toki olisi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Millanen kone tuossa on?

                                      Comment


                                      • #20
                                        - Kokopunainen takavalopaneli hieman modattuna....
                                        - Vanteiksi kevyet 16" esim S2 ABY tai AAN Avukset tai Original 16" Speedlinet hieman sorvattuna
                                        - Vanteet paritetaan 314x30mm levyllä brembo etujarruille
                                        - Takajarruiksi urv8 (3B taiu AAN) satulat ja S8:n kannakkeet ja levy A3/A4 akselilta 280mmx22mm
                                        - PC EFI
                                        - Tai oma suosikkini muikean helppokäyttöinen RS2 stufe 1 SW nakusuojilla, jossa noin 240KW alta 4000 -> 7000
                                        Turo 48-52mm ja poisto 56mm (tai garret kuulahipo).
                                        ..... ja muuta pientä laittoa.

                                        Onnea ja jaksamista ja perheen tukea projektiin !

                                        Comment


                                          #21
                                          Nyt tuolla koneena JS (115Hv 5syl) mutta se saa kyllä tehdä tilaa jollekin muulle.

                                          Kyllä perhe tuon rakentamisessa henkisesti mukana on, täytyy vaan tehdä pienissä erissä sen mukaan miten kukkaro sallii.

                                          Comment


                                            #22
                                            Meillä on toistaiseksi ollut hellassa niin vahva levy että ei ole kaikenmaailmanlopunprojektien kovin pahasti säröilemään. :D

                                            Comment


                                              #23
                                              Tulipa tuossa sitten n. 600 eurolla tilattua moottoriohjaintakin.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tää ON nätti: http://vagner.jeje.je/bilder/view_al...album63&page=1

                                                Hyvä väri, vanteet ja takavalot...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Urkin paloittelu tuunailun alttarille on aina yhtä mukavaa katseltavaa

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tiedänpähän nyt sitten ainakin mistä johtuu jos Rolle lakkaa minut tuntemasta :)

                                                    Tässäkin tapauksessa kun ainkomuksena on urkin kori teurastaa. Onneksi ko. 20v urmas on joskus perseeseensä mällin saanut ja tekniikkansa erääseen lepakkoaudiin jo vuosia sitten luovuttanut. Joten en ole ainakaan ensimmäinen joka sitä hylsyä äpäröi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mitenkään asiaan liittymättä, tuli vaan mieleen, että saako noita urkin peltejä korjauspaloina?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Saa, mutta maksaa vaivaset 960e, kuten etuloksutkin 480e/kpl

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Eli ilmeisesti ei saa Pertsan Auto Vara Osa Liikkeestä, vaan on aina merkkiosaa?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Siis Teppo tuo ylempi kommentti ei ollut mitenkään tarkoitettu negatiivissävytteisenä, päinvastoin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X