Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Blackie Audi A4 b6 1.8tq

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Ei oo pitävillä renkaille menty rajoilla missään, mutta kotipihaan ajaessa huomaa aina, että kori myötää ihan pirusti. Ensikesäksi suunnitteilla perus katukumia pitävämpää rengasta rata-ajoihin ja sillä tässä näitä pohdin.

    Ei ole vielä saatu ohjelmaa tuolle k04 ahtimelle, kun täytisi pari pikku juttua tehdä tässä ennen ja ohjelmoidaan sitten kaikki kerralla. Seuraavaksi on vuorossa uutta maalia koriin.

    Comment


      #92
      Ettei nyt olis korin ja apurungon yhdistävät puslat mitkä antaa myöden? Ei kyllä äkkiseltään muistu tilannetta missä olis tuntunu että kori antais myöden, 93tkm b6:lla ajettu.

      Comment


        #93
        Kyllähän tuo b6 kori myöden antaa vähän ja huomaa vaikka etuovista ajaessa esim. oikein mutkaista ja nyppyläistä (kallistettuja esim.) tietä hyvällä pidolla.

        Comment


          #94
          Kyllähän se kori elää ja niin on tarkoituskin, toimii omalta osaltaan jousituksen kanssa tuoden mukavuutta sekä kestävyyttä koko autoon.

          Jos mukavuudesta on valmis tinkimään niin sitten sitä koria voi alkaa jäykistämään esim. turvakaarilla.

          Comment


          • #95
            Turvakaaret oliskin ihan jees, mutta sitten taas joutuis luopumaan auton käytettävyydestä. Lähinnä meinasin ylä- ja alapoikkitukia. Jenkeistä saa jotain, mut toimituskulut hulluja.

            Comment


              #96
              Ei noilla poikkituilla ole muuta käytännön merkitystä kuin että pyöränkulmien muutokset ehkä hieman vähenee, korin kiertojäykkyyteen ne ei vaikuta yhtään mitään.

              Onko laittaa jotain linkkiä mistä noita tukia löytyisi, voisi vähän vakoilla.

              Comment


                #97
                B6:ssa tuo etuylätuki on vakiona ainakin BEX:in kanssa. Ei varmaan kallis marmoriltakaan.

                Comment


                • #98
                  Alapäähän eteen tekee vaikka putkesta. Apurungon pusliin tuulilasiliimaa ja powerflexit tukivarsiin.

                  Comment


                  • #99
                    Täytyykin marmorilta kysellä , että onko minkä hintanen. Itellä ei ainakaan mitään tukee oo kiinnittymässä tolppien yläpäihin

                    Comment


                      Eikös kaikissa B6 oo se tukirauta mikä kulkee siellä akkukaukalon puolella?

                      Comment


                      • Sporttialustassa tulee tuki mukana, vakioalustalla ei. Alkuperäisen raudan kiinnikkeet ovat hitsattu iskaritorneihin, eli sen jälkiasennus ei ole ihan bolt-on. Omaan B6:een tuota joskus harkitsin, mutta jätin tekemättä.

                        Comment


                        • En oo ite ainakaan huomanu semmosta, kun oon akkukaukalon puolella käyny yläpäitten pultteja aukomassa. Tuo hitsaushomma ei ole mikään ameriikan temppu mulle, kun hitsauskoneet on käytössä.

                          Comment


                          • Audi vietiin eilen illalla maalarin huostaan. Reilun parin viikon päästä sitten nähdään mikä on lopputulos. Helmat tulee korinväriin, sinkkivauriot, kiveniskut ja lommot korjataan ja auto ylimaalataan samanakltaisella mustalla, kun alkuperäinen.
                            Alkuperäisen kaltainen perusväri siksi, että myöhemmin helpompi tehdä korjauksia tarvittaessa, jos jotain sattuu. Autolla kuitenkin tullaan ajamaan paljon myös radalla.

                            Comment


                              Oliko tähän tarkoitus voimaa kaivaa? Meinaan vaan että radalla ajaminen saattaa äkkiä käydä maistumaan puulta jos ei oikein menohaluja ole.

                              Comment


                              • Kyllä sieltä voimaakin pitäs vähän vakioo enemmän kaivaa. Ittee häiritti viime kesänä ensin jarrujen tunnottomuus ja renkaidennheikko pito. Ite sitä mieltä,että voimaa ei välttämättä tartte mitään hulluja määriä, jos auto muuten hauska ja tunnokas ajaa mutkaradalla. Siitä syystä ratarenkaat hankintalistalla järjestyksessä ennen lappeenrannan reissua.

                                Comment


                                • Nyt on auto ollut viikon verran ajossa kolme viikkoa kestäneen maalausurakan jälkeen. Maalarin työhön ja lopputulokseen olen itse todella tyytyväinen. Nyt on myös ne helmat maalattu korinväriin, kun siitä on ollut puhetta koko sen ajan, kun auto on itsellä ollut.
                                  Lisätään pari kuvaa maalausurakasta ja loppuloksesta. Kuvat on maalari ottanu kännykällä, joten laatu ei päätä huimaa, mutta tyhjää parempi.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    Kyllähän se uusi maalipinta aina silmää tapaa hivellä.

                                    Tällaisen auton virityksestä tulee antoisampi, jos tekee välijäähdytinpäivityksen ja hommaa myös isommat suuttimet. BEX tai 225 tai jotain boltonia suuttimiksi, joita kulkee kivasti käytettynä.

                                    Vakio välijäähdytys on totaalisen riittämätön edes sellaseen noin 190hv softaviritettyyn ja suuttimethan ovat myös ihan levällään. Järkevän rikkaalla seoksella ei tahdo edes tuo 190 oikein toteutua vakiosuuttimien kanssa. Boksissa on tiettyjä suojamekanismeja ettei voi mennä laihalle, joten sitten ei myöskään kaikkea ahtimen mahdollistamaa kulkua saa ulos.

                                    20C ambientissa yksi kolmosvaihteen veto ja imulämpö on 60C+. Bensamoottori ei oikein toimi hyvin silloin..

                                    Comment


                                    • Välijäähmyksi tulee samantyylinen ratkaisu, kun bex koneisessa ja suuttimet on tosiaan jo pöytälaatikossa odottamassa ohjelmointia. Tarttis vaan tuo finanssipuoli kuntoon ensin, että joskus keväällä lienee ajankohtaista tuo ohjelmointi puoli.

                                      Comment


                                      • Ensin voinen hieman kirota ihmisiä ja niiden ajotaitoja. Viimeisen 2viikon aikana siis ilmestynyt oikean takapyörän taakse ikävä jälki. Miksi ei voi ilmoittaa, jos osuu toisen autoon?

                                        Tänään tuli vaihdettua ahtimen öljyputki uuteen ja suojattua se paremmin lämmöltä.
                                        Ensiviikolla olisi tarkoitus lasennella huohottimelle kerääjäsäiliö ja antaa aton hengittää ulkoilmaan, ettei öljyhuurut häiritse moottorin toimintaa.
                                        Lähiaikoina täytyisi myös uusia ketju ja kiristin.

                                        Auto sai myös osakseen sisäputsin ja päälipesun.

                                        Myös kesäengaskausi tuli kuunvaihteessa aloitetua ja eikös heti seuraavana maanantaina satanut hieman lunta? Nyt ne lupailee viikonlopulle uutta lumikerrosta, mutta taidan vähäisen ajomäärän takia pitää kesäkumit alla. Talvikorkeudessa auto tosin saa olla vielä jonkin aikaa roudan takia.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • Ei nyt heti osunut silmään.. Mistä tilasita tuon K04 upgrade ahtimen?

                                          Comment


                                          • Ahtimen ostin täältä foorumin kautta, kun oli sopivasti tarjolla.

                                            Comment


                                            • Tuli sitten laitettua tässä heti aamutuimaan ilmottautumislappu, Tampereen hotrod&rock showta varten, postiin.
                                              Pieni kevyt paniikin tynkä saattaa tulla, kun vasta 15 päivä pääsee tilaamaan viimeset osat ja viimesellä viikolla ennen näyttelyä täytyis laittaa kiinni ja päästä vähän säätämään autoa lähemmäs maata yms pientä hifistelyä.
                                              Viimeksi muokannut tusa91; 27.4.2014, 19:49.

                                              Comment


                                              • Hienosti saatiin näyttely touhut hoidettua ja neitsyys siltä osin tuli korkattua.
                                                Uutta autoon tuli lopulta laitettua vaan cupralippa puskurin alle.
                                                Kiillotukset hoidettiin jo pääsiäis maanantaina ja onnistin tuoretta maalipintaa perjantaina hieman naarmuttamaankin jo pesukintaalla vaikka koitin varovainen olla. Onneksi jäljet ei messuhallissa kauheasti paistaneet, mutta auringossa sitäkin komeammin...
                                                Rankka viikonloppu siis takanapäin ja messuilta suuntasinkin suoraan ottamaan muutaman kuvan autosta, kun oli vielä puhdas ja kohtuu siistissä kunnossa.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Komeeta!

                                                  Ainut asia joka itseä häiritsee on tuo cupralippa. Olen nähnyt moisen ""nurinpäin" B6 S-line puskimessa ja istuu kuin siihen tehty. Noinpäin on mielestäni hieman liian töröttävä.

                                                  Comment


                                                    Ai kun on nättiä.

                                                    Harmi kun itse ei vielä saa omasta perää alemmas, tässä se on juuri oikeassa korossa.

                                                    Comment


                                                    • Joko siellä on voimaa?

                                                      Comment


                                                      • Onpas siistin ja kliinin näköinen aati !



                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Aleksi Näytä viesti
                                                        Ainut asia joka itseä häiritsee on tuo cupralippa. Olen nähnyt moisen ""nurinpäin" B6 S-line puskimessa ja istuu kuin siihen tehty.
                                                        Tämä olikin hyvä vinkki, oma lippa roikkunut + 2 v. tallin seinällä, auto kun on 'aikamiespojan' niin kaikkein erottuvimmat asennukset ei ole 'se' juttu', taidan kokeilla tuota upside down' ratkaisua, voisi sopia juurikin kirkkaan värini kanssa aikaansaadessaan 'pelkän' alleviivauksen.

                                                        Comment


                                                        • laita konti pääle pikku lippa muuttaa aika paljon ulko näköä takaa päin,saa ibaystä parilla kympillä

                                                          Comment


                                                          • Voimaa ei ole vielä. Budjetti on aika heikolla, koska on säätöä oman työllisyyden kanssa epävarmuutta tuloista. Kevyt jarrupäivitys on kuitenkin kohta tulossa, kun osat oon jo saanu kerättyä.
                                                            Autossa on ollut myös pientä pätkimis ongelmaa, joka on todennäköisesti ratkaistu, mutta täytyisi vielä korjata.
                                                            Kontin päälle on lippa harkinnassa, muttei hankintalistan kärkipäässä tällä hetkellä.

                                                            Comment


                                                            • Tänään tuli puuhasteltua etupään säätöjen kanssa ja tehtyä hieman jarrupäivitystä, sekä pienimuotoinen hiekkasuoja vahteistokannakkeelle.

                                                              Etupäähän säädin lisää esijännitystä ja samalla korotin sentillä etupäätä. Pelkkä esijännityksen jäykistäminenhän nostaa jousitusta korkeammalle. Etupää oli jo valmiiksi täysin alhaalla ja esijänitystä helusin lisää niin paljon, että etupää olisi noussut liikaa sillä. Ongelman ratkaisin kakkoskuvan osoittamalla tavalla. Sivalsin tuon tolpan alapäässä olevan haarukan kierteestä 15mm pois. Iskunvaimentimen alapäässähän on tuommoinen erillinen kuppi, jolla pystyy säätämään pelkää korkeutta ilman, että koskee esijännitykseen.

                                                              Jarrupäivitystä aloin myös puuhaamaan. Etuvanteiden sisään löysivät tiensä niin uritetut jarrulevyt, kun EBC:n keltaiset jarrupalatkin. Jarrujen kanssa ei ollut isompia ongelmia. Hieman täytyi paloja viilata, että sopivat paikoilleen, koska olivat alkujaan tarkoitettu A5 audiin.
                                                              Jarrujen purevuus parani merkittävästi vakioihin verrattuna.
                                                              Jarrupäivitystä jatketaan jossain kohtaa vielä teräspunosletkuilla, mutta tänään ei aika valitettavasti riittänyt kyseiseen urakkaan.

                                                              Autolla tulee myös välillä ajettua soratiellä, jolloin helposti menee kiviä vaihteistokannattimen väliin. Tällöin auto rupeaa jyristämään ja "pörisemään" ja kuulostaa, kun olisi pakoputki alkupäästään poikki.
                                                              Kivet on oneksi helppo poistaa kannakkeen välistä. Irrottamalla kaksi 13mm mutteria kannakkeen alta ja keittämällä vaihteistoa siten, että kannake nousee kokonaan ylös kolostaan. Tämän jälkeen vain paineilmalla kivet pois välistä ja kannake paikoilleen.
                                                              Itse en jaksa olla operaatioita koko aikaa tekemässä joten ratkaisin asian viimeisen kuvan osoittamalla tavalla.
                                                              Tein ohuesta alumiinistä suojuksen kannakkeen kohdalle. Suojus on etu ja takapäästään kiinni vaihteistossa olevissa ylimääräisissä kierteillä varustetuissa reijissä. Tuo ratkaisu ei tosin välttämättä ole kovin pitkäikäinen, koska ohut alumiinipelti murtuu helpolla. Tuo nimittäin on tällä hetkellä pohjan alin kohta ja kivet rummuttavat tuohon mukavasti. Täytyy tuosta joskus tehdä evoluutioversio esimerkiksi kumimatosta yms materiaalista.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X