;D Mamasanilta tilasin. Ja ihan alustan omilla vakiojousilla on tuo. Ja tosiaan on se BR mallinen alusta eli toisiks halvin mitä on ja ite tosi tyytyväinen ollu tähän mennessä, tosin takapäätä tarttis vähän säätää ylemmäs, kun tuppaa raapaseen kaareen kiinni vähän liian usein, vaikkei oo takapenkillä ketään ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Blackie Audi A4 b6 1.8tq
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tuli sitten tuossa aiemmin tällä viikolla puhuttua pikkuserkulle, joka maalarina työskentelee, että täytyys tuosta autosta saada sinkkikuplat, alkavat rusteet ja pikkukolhut hävitettyä. Eli ylimaalausta olisi tidossa jossain kohtaa tän loppuvuoden aikana. Samalla varmaankin vedetään nuo harmaat muovit mustaksi. Värin säilytän ennallaan ihan käytännön syistä, eli mitään hileitä tai muita ei aleta väriin lisäämään, jos myöhemmin täytyy jotain maalailla..
Comment
-
Tuli tuossa eilen ajeltua töiden jälkeen kotio Lahden kautta ja matkaan tarttui siistin näköiset vanteet talvea varten.
Huomenna olisi tarkoitus kietasta kumit vanteille ja asettaa pallot varastoon talvea odottamaan.
Tuli myös hommattua cupran lippa ja sitäkin ihmetellään paikoilleen huomenissa.
Etukaarista tarttis varmaan leikata kantit pois jossain kohtaa, koska renkaat raapii edessä kaareen, kun kääntää ja ajaa jonkun patin päältä.
Ja jottei vallan auton paranteluksi pääsisi menemään niin vasemman takaoven johtosarjan hommasin uuden, koska ruvennu kaiutin jo pätkimään sielä aika huolella.
Lopuksi kuvatus noista talvivanteista. Vanteiden keskilätkiin tulee varmaan liimattua jotkin audin logot tai jtn muuta kivaa aiheeseen liittyvää tässä ennen talvea.
Comment
-
No tuota mankelia itekkin mietin, mutta on ne kaaren pokkaukset päässu vähän rohtumaan ja varmaan on molemmin puolin rohtunu. Eli mietin sitä, että tuossa kun kuitenkin joutuu maalia sutiin ja hioon kaarien pokkauksia niin samantien voisi leikkaa pokkaukset pois ja sitä vähän näyttää mankelia. Ei tarttis ruveta ahtaissa väleissä hiomaan ruostetta pois ja olis helpompi maalaa ja suojata ne kaarien sisäpuolet.
Comment
-
Noniin.
Tuli jotain pientä väkästeltyä tänään.
Pesun lisäksi asentelin cupralipan puskurin alle ja vaihdoin sen vasemman takaoven johtosarjan.
Ovipahvissa oli jotain muoveja, jotka hieman rämisi niin niitä liimasin paskanauhalla paremmin kiinni ovipahvin sisäpuolelta, ettei enää rämise.
Laitetaan nyt taas parit kuvat kehiin. Maskista ikävästi lähteny maalaukset ja olis tarkotus poistaa maalit ja laittaa dippiä tilalle, kunhan vaan saa aikaseks haetua sitä dippiä kaupasta.
Comment
-
Tuossa viitisen viikkoa sitten onnistuin täräyttämään jäniksen päälle maantienopeudesta. Jänis tuhosi etupuskurin ja ilmastoinninkennon.
Nyt on saatu auto ehjättyä pienen vakuutusyhtiön kanssa vääntämisen jälkeen.
Puskuri korvattiin s-line alalipan ja perusmallin yläosan yhdistelmällä, minkä löysin foorumilta käytettynä ja sopivasti vielä oikeassa värissä, ettei tarvinnut maalaamaan ruveta.
Ilmastoinnikenno tuli tarvikkeena, koska hinta oli alle puolet marmorin hinnasta.
Etupukimeen ruuvasin lisäksi vielä kilvenalusen.
Nyt on vaan hirveä vannekuume päällänsä. Että saa nähdä mitä tuleman pitää siltä osin. Todennäköisesti jotain tuumaa pienempää, mutta leveämpää vannetta olisi tulossa, että saisi auton pohjaa lähemmäs maata.
Comment
-
Tuli sitten tuossa keskiviikkona vaihdettua maski ja maskin merkki mustiin versioihin. Samalla tietysti hieman vuosihuoltoa tehtiin.
Vanteita tuli pikaisesti soviteltua paikoilleen ja hyvin ainakin pyörii, kun auto ylhäällä. Renkaiden kanssa voi ottaa hieman kaariin kiinni, kun auto maassa. Kaaria siis täytynee mankeloida hieman.
Jos jollain on Tampereen alueella kaarimankelia lainata ensiviikon keskiviikolle niin voisin olla kiinnostunut. Jonkun pienen hyvityksen voin maksaa lainasta toki.
Comment
-
Mikä toi hinauslenkki on? :D
Takaa tuskin tarvii mankeloida camberit muuttu sen verran, mutta edestä rullaat ihan vähä jollain putkella jossa pehmikettä ja sitte lämmittää kaarta kuumailmalla että ei lohkee maali.
Comment
-
Väärä hälytys. =D
Oli väärä hälytys sen mankelin tarttemisen suhteen. Sopi ihan siististi nuo vanteet alle ilman mankelointia.
Auto näyttää nyt omaan silmään siltä, mitä se olisi pitänyt koko tämän kesän olla. Harmahtavat muoviosat ja muutamat lommot ja naarmut yms häirittee omaa silmää.
Ulkonäkö rupeaa pikkuhiljaa lähestymään sitä, mitä tuolta haluan. Sitten voitaneen alkaa keskittymään pikkuhiljaa siihen suorituskyky puoleen. Kunhan ensin autoon saadaan kerättyä loput muutamat pikkunippelit ulkokuoreen ja uusittua maalipinta ennen ensikevättä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RASVATON9933 Näytä viestiMikä toi hinauslenkki on? :D
Comment
-
Mikä toi hinauslenkki on? :D
Se on semmonen, jonka tilasin ebaysta hetken mielijohteesta ja iskin paikoilleen ihan kokeiumielessä. Saa olla siinä nyt ainakin toistaiseksi. Viimestään katsastukseen otetaan pois, jos en ite kyllästy siihen ennen, taikka poliisit rupee huomautteleen siitä.
Edessä hieman kumivasaralla naputtelin pokkausta pystympään kaaresta ja samalla poistin sen sisälokarin kiinnitysruuvin siitä kaaren korkeimmalta kohdalta. Sinkkikuplia noissa kaarissa sen verran, etten nähnyt tarpeelliseksi lämmittää maalia ollenkaan, kun muutenkin joutuu pakkamaalaamaan niitä ennen, kun saa uutta maalia autoon.
Comment
-
Jatketaampas taas tarinointia.
Tuli todettua pienen ajelun jälkeen, että on kuitenkin ehkä järkevää mankeloida kaaria hieman. Ei kestänyt kuskata porukkaa takapenkillä ilman, että savu nousi renkaasta. Hyvästi takakaarien kelvollinen maalipinta.
Maalille aiheutunut tuho tuli renkaan toimesta tehtyä. Mankeloidessa onnistuin maalipinnan lisävauriot välttämään. Kaaret kuitenkin paikkamaalasin ruosteen välttämiseksi.
Tuli myös touhuttua pieniä huoltotoimia autolle, että on nyt ratakunnossa sitten lauantaita varten.
Jarrunesteiksi vaihtui Ate super blue racing jarrunesteet. Lämpöä nuo tuo neste kestää jonkin verran paremmin, kun orkkis nesteet. Vaihtokin oli helppoa. Nesteen sinisestä väristä johtuen ei tarvinnut arpoa, että koska on uusi neste vallannut koko järjestelmän.
Myöskin eritoten vaihteiston takakannattimen väiin menneet kivet aiheuttivat pieniä jyrinöitä ripeissä kiihdytyksissä. Kivien poisto myös suht simppeli homma. Kaksi 13mm mutteria, joilla kannake kiinnittyy apurunkoon, irti ja vaihtistonosturilla vaihteiston perää irti kelkasta. Tämän jälkeen vain paineilmalla kivet pois välistä ja kannake takaisin paikoilleen.
Comment
-
Mikä toi "joey"-modi on? =D
Ahvenistolla tuli lauantaina käytyä pyörähtämässä muutaman kierroksen verran ja tuli todettua, että tehoa tarvitaan lisää ja ratarenkaat täytyy ostaa erikseen.
BC-racin alusta toimi radalla todella hyvin ja ei valittamista siltä osin löydy ollenkaan. Kiinakumit sen sijaan rupesivat sulamaan alle kahden mutkan jälkeen. Myös vakiopaloista hävisi se purevuus parin terävän jarrutuksen jälkeen ja vakiot jarruletkut eivät ainakaan parantaneet jarrutuntumaa.
Ensi kauteen on onneksi aikaa, mutta niin on sitä tehtävääkin ennen kevättä paljon. Suunnitelmissa maalauksen lisäksi isompi ahdin, isommat suuttimet, ohjelma ja jäähdytyspuolelle bexi koneisen cooleri tai mahd iso keulacooleri ja öljycooleri. Niin ja tietysti niille jarruille jotain pientä hipostelua, että saa tuntumaa paremin ja purevuutta paloihin.
Comment
-
Joey-mod: http://www.a4mods.com/index.php?page...ages/joey.html
Ei ole häävi homma mutta parantaa keulan ilmettä paljon.
Comment
-
Alustaa tuli testattua ahvenistolla ja todettua se pientä hienosäätöä vaille hyväksi. Halvoissa kiinalaisissa renkaissa ei tietenkään ollut minkään laista pitoa, mutta bc-racin alusta oli todella hyvä omasta mielestä myös ratahommaan.
Hitaisiin mutkiin mentäessä etupäähän vain tarvitsisi hieman enemmän pitoa, kun meinaa tunkea suoraan välillä. Torseni modia rupesin myös miettimään, koska hitaiden mutkien ulostuloissa isolla kaasulla puskeminen oli vielä häiritsevämpää, kun sisään menossa.
Jarrut vaativat myös päivitystä palojen ja levyjen muodossa, koska nykyinen vakiopala urattomalla levyllä ei pure enää muutaman kierroksen jälkeen sillain niin, kun pitäisi. Jarruletkut tarvitsee myös vaihtaa teräspunoksisiin, koska jarrutuntuma muistutti lähinnä kumipallon polkemista. Nesteet siis kestivät hyvin.
Onko porukalla ideoita, että miten saisi helpoiten tuota hitaiden mutkien sisäänmenon puskemista eliminoitua? RS-vakaaja on takana jo. Jäykempää vakaajaa en haluaisi taakse asentaa, koska se taas heikentää takapään sivuttaispitoa, jos mennään liian jäykkään..
Lopuksi pari kuvaa ahvenistolta.
Comment
-
Ollut hieman aikaa hiljaiseloa tämän topicin suhteen, mutta pikku muutoksia on tapahtunut kuitenkin.
Pohjapanssarin oon saanu asennettua paikoilleen ja eilen turasin paikoilleen pykälää isomman ahtimen, eli vakio k03 ahdin korvattiin k04 ahtimella. Katalysaattorin ohitusputki on suunnitteilla lähitulevaisuudessa.
Maalarin kanssa on sovittu auton maalauksesta alustavasti Tammi- Helmikuun vaihteeseen.
Kesää ja kesän rata-ajoja varten on hommattu 8x17 oz-vanteet, joille hommataan lähempänä paremmin radalle sopivat renkaat.
Myös jarrupäivitystä on alettu touhuamaan hommaamalla levyt ja tomittamalla ne koneistajalle, joka tekee niihin urat. Paloiksi on tulossa EBC-yellowstuff palat.
Loppuun muutama kuvanen.
Comment
-
Onkos ihmiset parannellu näitten 8E quattrojen alustoita suomessa ja tällä foorumilla perus coilover ja RS4 takavakaaja muutosten lisäksi?
Ison veden takaa löytyisi jotain korin jäykiste juttuja muuta, mutta niihin tuee aina kalliit rahdit päälle ja eurooppalaisista kaupoista en oo löytäny mitään sopivaa. Kaikki tuntuu olevan vaan pykälää uudempaan tai vanhempaan malliin sopivia osia.
Comment
-
Kannattaa puslat aloittaa vaikka powerflexin tuotteilla, niitä omassakin ässässä on eikä vielä ainakaan ole tullut tunnetta että eivät riittäisi.
Mitä vaadit alustalta? Miten sen tulisi mielestäsi toimia? Vasta sitten kun on ne asiat selvillä voi alkaa tekemään tarvittavia muutoksia.
Comment
Comment