Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Blackie Audi A4 b6 1.8tq

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
    Elä nyt helkatissa noin isoa downpipeä tee. Ellet ole 600hv peliä rakentamassa? Liian isolla downpipellä virtausnopeus putoaa liiaksi, ja sitä myöten pakokaasut ei poistu koneesta tarpeeksi vikkelästi. Autosi vaan laiskistuu tuommoisella röörillä. Putket aina kokonaisuuden mukaan.
    Samainen kokemus itsellenikin tuli kun paikalle laitettiin ( auto muutoin vakio) isompi dp siirretyllä katilla + vapaampi loppuputkisto, hönkäs kyllä paremmin ylhäällä mutta alavääntö notkahti pahemman kerran.

    Comment


    • #32
      Nonni! Tänään sitten audi päätti, ettei oo mitään asiaa päästä ajoissa töihin.. Bassi särki ja ahdot alas ja samalla kaasuläppä hajos, että tuli sitten taas halpa työpäivä.. =( Nyt onneks taas jo kunnossa... Kop kop..

      Comment


      • #33
        Nostellaas tätä ylöspäin välillä.

        Edellisessä viestissä mainittu kaasuläppä ongelma olikin peritneinen maffi vika, jota ei jostain syystä havaittukkaan, mutta ei siitä sen enempää.

        On tullut harrastettua hieman tarratuuninkia ja ledi-rekkarinvalot on työpöydän laatikossa odottamassa asennusta ja uus kytkin on tilauksessa.

        Kesävvanteille ei ole vielä ehditty oikein mitään tekemään, mutta täytyy ruveta niitäkin tässä kiireen vilkkaa askartelemaan.

        Tällä hetkellä projektin edistymistä haittaa lähinnä duunarin lompakko...

        Pistetään hieman kuvatuksia vielä kaveriksi. Viimesessä kuvassa kesävanteen sovittelua ja keskimmäisessä kuvassa voi vasemmasta ylänurkasta bongata erään tälläkin foorumilla vaikuttavan henkilön ässä ;)
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Blackie Audi A4 b6 1.8tq going OEM+

          Taas kuukauden tauon jälkeen on hyvä jatkaa yksin puhelua.

          Tänään tuli iskettyä tilapäiset kesätassut alle ja samalla soviteltua hieman noita A5 etujarruja. Ensi viikolla varmaankin jatketaan sovittelemista.

          Havaitsin myös renkaita vaihtaessani, että vänkärin puolella on takajousi alapäästään poikki. Sitä ei ollut edes katsatus inssi huomannut.
          Jousin olmeisesti ollut aika kauankin poikki, mutta ei hätää, koska takakontissa odottaa matalammat jouset asennusta.

          Kytkintä odotellaan edelleen saapuvan.
          Tavarantoimittajan mukaan tän viikon lopulla valmis lähtemään englannista kohti suomea.
          Siis sen kytkimehän piti olla mulla jo pari viikkoa sitten?? =D

          Edellisessä viestissä näkyvät 19" vanteet on kaupattu eteenpäin ja uusien, tuumaa pienempien etsintä on käynnisää.

          Pistetään lopuksi vielä kännykkälaautinen kuva tuosta jarrujen nopeasta sovittelusta.
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Nyt saatiin kunnon kesäpallot alle.
            Speksit 8,5x19" ja et35.
            Madallusta tulossa heti, kun ehtii jouset ruuvaamaan alle.
            Attached Files

            Comment


            • #36
              Päivitetään nyt taas hieman.

              Eli kauan odotettu uusi kytkin saapui tiistaina Englannista. Eihän sitä odotettu, kun 7 viikkoa vaikka kahdessa lupasivat sen mulla olevan.
              Kytkintä pääsee vaihtamaan viikon päästä lauantaina.

              Auton keulimis efektiä kompensoitiin hieman 1,9TDI quatteron madallusjousilla. Hieman liian jäykät tuohon mut autoon niin eivät madaltaneet tarpeeksi. Siksi päätin jättää taakse vielä vakio jouset.
              Nyt siis keräillään pudjettia säädettävään alustaan ja samalla tulossa pientä ehostusta ulkokuoren yksityiskohtiin.

              Tiedetään, että tuo on järkyttävän korkea edelleen ja se sattuu myös omaan silmään, mutta tuolla mennään toistaiseksi.
              Attached Files

              Comment


              • #37
                Tarinoidaan taas yksinään täällä...

                Nyt on kytkin asenneltu kiinni ja hyvin tuo tuntuu toimivan. Vauhtipyörä jäi vakioksi, kun hyväkuntoinen oli. Vanha levy oli kyllä aivan maalissa ja levyn niitit oli raapinu paineasetelman urille jo. Onneksi ei kuitenkaan ollut vauhtipyörään raapinu.

                Samalla tuli laitettua myös kusikalvot sumuvaloihin ja poistettua konepellistä rikkinäinen äänieriste ja liimattua pari kytkimen mukana tullutta tarraa konepellin alapintaan.
                Attached Files

                Comment


                • #38
                  Mitä mieltä ihmiset TEIN alustasta?

                  Tässä on jo hetken aikaa tullut mietittyä tuota alusta asiaa ja ruvennut tosissani pohtimaan tuommoista sarjaa, että mitä on ihmiset mieltä ja onko käyttökokemuksia kellään kyseisestä sarjasta?

                  Sitten on myös tullut pientä hipistelyä myös tehtyä. Eli aero.malliset pyyhkijät tilasin ja asensin paikoilleen ja tuli myös pestyä ovien välit autosta, kun parempi puoliisko onnistui aina housunsa sotkemaan kynnykseen. ;)
                  Teippasin myös hieman noita vanteiden keskilätkiä carbonlook teipillä, kun omaan silmään oli vähän epäsiistit kokonaan kromisina. Kuvia ei nyt valitettavasti tällä kertaa ole.

                  Comment


                  • #39
                    Kannattaa varmistaa, että TEIN:n alustaan on TÜV-laput saatavilla tai ei tarvitse edes unelmoida saavansa sitä leimaan muutoskatsastuksessa.

                    Comment


                      #40
                      Et oo miettiny alustaksi KW v1 tai eibach pro street S? Hintaluokka kuitenkin sama kun tuo TEIN ja ainakin ihmisillä on hyvää kokemusta noista sarjoista.

                      Comment


                      • #41
                        Niitäkin oon miettiny kyllä. Onkos tuossa pro streetissa muuten iskarille säätöjä?

                        Comment


                          #42
                          Korkeussäätö. Tarviitko johonkin jotain muuta säätöä? On omasta mielestä mukava ainakin ajaa. Ja varmasti pärjää myös radalla.

                          Comment


                          • #43
                            Sillä paluuvaimennuksen säädöllä vaan tekee aika paljon tuohon rata-ajettavuuteen. Jos paluuvaimennus liian jäykällä niin takarenkaat kevenee jarrutuksessa liikaa ja perä käy levottomaks ja sama juttu mutkasta ulos kiihdytettäessä etupään suhteen, kun keula kevenee liikaa niin lähtee helpolla sit puskemaan. Toisaalta ei tuolla ajeta kilpaa niin sillä ei ole muuta, kun pieni vaikutus nautintoon mitä siitä ajosta saa.

                            Tuo TEIN on laadukas merkki ja japanin autojen kanssa pelaavat ihmiset sitä käyttää jonkin verran. Ja on sillä ainakin rallipuolella menestystä tullut esimerkiksi tuotantoautojen mm-sarjassa. Pistää pikkusen vaikeeks tän mietinnän. =D

                            Vaikea paikka tuon alustan suhteen. Turvallinen ja tunnettu laatumerkki, josta on käyttökokemuksia paljon vastaan tunnettu laatumerkki, josta taas ei niin paljoa käyttökokemuksia näissä autoissa.

                            Comment


                              #44
                              Ehkä ei kannata liikaa päätä vaivata jos et meinaa rataa kiertää tolkuttomasti.

                              Comment


                              • #45
                                no se on kyl. =D

                                Comment


                                • #46
                                  Heitetäämpä tänne nyt tuohon alustaa liittyen vielä yksi kysymys.
                                  Mitä ihmiset tuumaa weitecin alustoista? Esimerkiksi tuommoinen? Tuolla kyseisellä sarjalla nimittäin säästäisi sen 150-200 rahaa verrattuna eibachiin tai kw variante 1 alustaan verrattuna.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Mulla oli joskus tollanen hicon GT A3:ssa. Se ainakin oli siinä todella pintakova, että siinä suhteessa oli eroa KW:n ja Eibachin säädettäviin, mitä on myös ollu.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ensin mietit TEINiä rata-ajoa varten ja sitten yhtä huonoimmista alustasarjoista parinsadan euron säästön takia :)

                                      Onkohan nuo ebäyssä myynnissä olevat niitä kuuluisia Kopio sarjoja? Täältä ääni Eibahille!

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mitään vaihtoehtoa noiden alustasarjojen hintaluokasta ei ole vielä hylätty.

                                        Antti on hyvä ja kertoo perustelut, että miksi weitec on niin huono. Mielipide ei ole mielipide ilman kunnon perusteluja.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Eikös weitec ole samaa halpissarja laatua kuin Jom, FK street jne.. pintakova ajettava ja iskarit saattaa kestää vuoden tai kaksi. Voin olla väärässäkin, mutta eipä kovin montaa positiivista luettavaa/kuultavaa ole ollut noista sarjoista.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tuota samaa juttua pintakovuudesta kuullut, mutta myös jotkut sanoneet, että KW variante olisi taas löysä.
                                            Vaikea sanoa, kun itsellä ei juurikaan noista säädettävistä alustoista ole kokemusta ja mielipiteitäkin on kuitenkin yhtä monta, kun on ihmisiä.
                                            Itse olen saanut sen kuvan, että weitec olisi kuitenkin kohtuullisen laadukas alusta. Vaikea sanoa, kun ei tosiaan ole kokemusta.
                                            Joku alusta voi toimia hyvin jossain autossa ja taas toisessa autossa olla aivan susipaska. ;)

                                            Comment


                                              #52
                                              Weitecin säädettävät alustat ovat käytännössä KW:n basic alustoja eli sinkkitolpilla. KW basic alustaa ei enää siis saa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Noniin. Tuli sitten se alusta hommattua.
                                                Eli alustaksi tuli sitten BC-racingin BR mallinen.
                                                Sarja näyttää ainakin asialliselta, kun sen tuossa revin paketista pois. Tüv-hyväksyntäähän sarjalla ei vielä ole, mutta meikäläiseltä lähtee vakiotolpat vtt:lle tutkittavaksi, että kyseiseen coili-sarjaan saadaan tarvittavat mallikohtaiset hyväksynnät muutoskatsastusta varten.
                                                Kuva on hieman sumea ja tärähtäny, koska kännykkälaatu huonossa valossa. Parempia kuvia otan, kunhan pääsen alustaa asentamaan paikoilleen.
                                                Samalla kerrotaan sitten, että minkä lainen on ajaa.
                                                Säätöjä sarjassa on korkeudelle ja jäykkyydelle.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Saanko ehdottaa semmosta, että maalaisit puskurien alaosat korin väriseksi. Tekee aika suuren eron jo. Tehny omaan coupeen sen heti kättelyssä ja tuli ainakin omaan silmään paljon parannusta.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Suunnitelmissa on kyllä jossain kohtaa maalata puskurien alaosat ja helmat+ovien alalistat korinväriin.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Noniin. Tuli sitten eilisen ratoksi ruuvattua alusta kiinni. Voisi tuota ehkä hieman kikkailla alemmas, mutta ei se huonolla korkeudella nytkään ole.
                                                      Alusta tuntuu omasta mielestä ihan asialliselta. Ainoana miinuksena voisin sanoa pienen pintakovuuden, mutta ei ainakaan mua häiritse. Jäykkyyttä on sillain, että vieläkin voisi alemmas tiputtaa ilman, että raapii kaariin kiinni.
                                                      Sisäänjouston jäykkyyttä en ruvennut vielä säätämään vaan jätin ne tehtaan arvoihin. Jousien esijännityksen säädin niin pienelle, kun pystyi, että saa autoa alemmas ja etutolpan ja takaiskarin pituudet tuli myös säädettyä lyhyimpään asentoon.

                                                      Takajousen päihin jätin alkuperäiset jousien kumit paikoilleen, että jousi pysyy paikoillaan paremmin. Takapäätä täytyy vielä säätää hieman alemmas, jos ei tuosta asetu ajan kanssa.

                                                      Etupäätä varmaan koitan myös säätää hieman alemmas vielä ennen pyöränkulmien säätöä.

                                                      Asennus itsessään sujui mukavasti ja rauhalliseen tahtiin tehtynä aikaa meni kaikenkaikkiaan vain 7h. Takajousien irrotuksessa oli hieman tekemistä, että sai vanhat pois. Iskunvaimennin oli irti ja jousi painettuna puristimella kasaan ja silti täytyi rautakangella vääntää tukivartta alemmas, että jousi mahtui pois paikaltaan. Meinasi tosin silti olla hieman tiukassa, että tartti pyytää kaveri repimään jousi pois samalla, kun itse roikuin rautakangen päässä.

                                                      Tuohon sarjaan saisi kyllä tilattua kohtuu edullisesti hieman pehmeämpiäkin jousia mamasanilta haluamallaan jousipainolla, mutta itse en näe niitä tähän hätään ainakaan mitenkään tarpeellisina.

                                                      Lopuksi muutama kuva aiheseen liittyen.
                                                      Viimeisessä kuvassa näkyy työntömitassa vanhan takaiskarin paksuus ja toiseksiviimeisessä kuvassa jousen yläpuolella olevan kupin kolosta säädetään etupään ulosjouston jäykkyyttä kuusiokoloavaimella. Takaiskarin yläpäässä on vuorostaan ihan normaali säätönuppi. Säädoissä on selkeät naksut, joten säätäminen on helppoa. Ei tarvitse, kun nostaa rengas ilmaan niin mahtuu säätämään. Ensimmäisessä kuvassa on tämänhetkinen korkeus.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tänään tuli säädettyä autoa vielä hieman alemmas. Edestä 5mm ja takaa se reilu 10mm. Pohjan alla olisi vielä varaa pudottaa, mutta renkaat ottaa nyt jo takana hieman kaareen kiinni, kun kanttaa risteykseen kovaa. Takapään campper kulmaa säätämäälä voisi toki raapimisen estää, mutta juuri tänään käänsin rengasta pystympään, ettei söisi sisäreunaa enää ihan niin hanakkaasti, kun kilometrejäkin tulee jonkun verran niin ei huvita joka kesä kaksia takarenkaita tuhota. Eturenkaista en sitten tiedä kuinka kuluvat noilla nykyisillä kulmilla, kun campperia ei pysty säätämään ja on aika hyvin negatiivisen puolella nyt (1,5 astetta) Takapäässä on 1 asteen paikkeilla campperi. Sormenpäät mahtuu just ja justa renkaan ja kaaren väliin.
                                                        Kulmia täytynee vielä hieman hieroa, koska ratti jäi jostain syystä hieman vinoon, mutta muuten auto tuntuu menevän melkein jopa vakaammin, kun ennen kulmien säätöä.
                                                        Jokseenkaan ei herveämmin nappaa tuommoiseen autoon, etenkään madallettuun sellaiseen, kulmia säätää... Onneksi niitä ei tarvii joka päivä tehdä ;)

                                                        Lopuksi taas pari kuvaa. Ennen pesua, mutta korkeuden säätämisen jälkeen, etupäänpyöränkulmista tällä hetkellä ja pikaisen huuhtelun jälkeen kulmat säädettynä.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Maalaa tai maalauta nyt nuo helmat. Rikkoo muuten ihan hyvan kokonaisuuden tuo ruma harmaa. Parilla sataa saa ebaysta jo s-line etulipankin ja se tekee paljon.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Edelleenkin nuo harmaat osat on menossa maalaukseen, kunhan budjetti antaa myöten ja se s-line lippakin on tulossa sitten kun edellä mainittu ongelma on korjattu pois päiväjärjestyksestä.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Mitä kautta tilasit BC:n alustan? Otitko vakio jousilla? Itellä ilmeisesti heti uutuudestaan iskari paskana FK-Highsport sarjasta, joten arvelin vaihtaa kokonaan toiseen alustaan, kun ei muutenkaan ole mieleinen. BC:n alusta vähän jäykemmillä jousilla olisi varmastikkin hintansa väärti.

                                                              PS: Aaaalemmas. ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X