liian kylymä. +5 on vissiinkin se maaginen raja. ja se hiutaleen merkki kertoo vain milloin kompura on päällä ja milloin ei, AUTO asennossa. ja sillä napin painamisella kompuran saa pakotettua päälle, edelleenkin tuon lämpötilan rajassa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Silmäterä-Audista +350hv menopeli +sekalaisia kysymyksiä
Collapse
X
-
Okei, hyvä jos mitään vikaa ei tuossa ole, vaan johtuu ihan kylmyydestä.
Minkähän hintaisia mahtaa olla a4 b5 aeb:n vaihdelaatikot? Tehdasuutena mahtaako noita saadakkaan? Tai jos saakin, niin hinta varmaan muutaman tonnin..Välillä hieman vaihteet takeltelee vaihdettaessa, jos turbon vaihdon jälkeen jäisi hieman ylimääräistä, niin voisi sijoittaa laatikkoon. Olisiko se sitten korjaussarja(vajaan tonni näyttäisi olevan speed-autoteilellä) vaiko vaihtolaatikko..?
Comment
-
Mitä öljyä laatikossa? Omassa oli ostettaessa loota öljyt juuri vaihdettu ja ei kyllä toiminut ollenkaan, kun mitä ihme vihreää mömmöä sinne oli laatikkoon laitettu.
Suosittelen kokeilemaan Redlinen Mt-90 öljyillä ensin, miten vaikuttaa toimivuuteen. Ennen kuin alkaa uutta laatikkoa vaihtamaan.
Comment
-
Voisi tosiaan ensin koittaa vaihtaa öljyt laatikkoon, josko sillä vähän korjautuisi. Tällä hetkellä on kuukaus sitten laitetut Teboilin öljyt, alkuun tuntui keppi tosi kevyeltä ja vaihteet meni päälle keposesti, mutta nyt jo alkaa taas kangerrella. Voisi tilata tuota Redlinen Mt-90 ja katsoa auttaisiko asiaan. Onhan tuo tietysti ihan eri luokan öljyä kuin Teboilin nyt esimerkiksi.
Laatikkoa tuskin vielä rupean hommailemaan, mutta epäilen vahvasti kauankohan tuo nykyinen kestää kunhan tulee nuo turbopäivitykset ja muut ajankohtasiks..
Comment
-
Tuosta konehuoneesta kuuluvasta rallatuksesta selvis tänään lisää jännänpuoleisia juttuja..Tankkaan lähes aina v-poweria, mutta alkuviikosta tankkasin reissuun lähtiessä tankin täyteen 98:a, ensimmäistä kertaa muutamaan kuukauteen. Ja mitäsmitäs, rallatus/tikitys hävisi lähes kokonaan. Kerkesin jo iloita että ehkä tämä tästä, mutta mitä vielä. Tänään tankkasin taas v-poweria tankkiin ja rallatus palasi heti entistä voimakkaampana...Alkaa ideat loppua, pakko mennä ens viikolla korjaamolla käymään.
Comment
-
Onko mahdollista, että koneremontti pistänyt alulle tuota nakuttamisongelmaa? Ennen remppaa ei mitään ylimäärästä kuulunut..
Niin, ja eikös sen pitäisi mennä niin päin, että korkeampioktaanisella nakutusherkkyys pienenee? Audissani tuo tikitys kuuluu siis vain korkeahkoilla kierroksilla ja ulos ei kuulu ääntäkään...En tiedä..
Comment
-
Ainakaan V-Powerin tuotetiedot eivät ole muuttuneet moneen vuoteen:
http://www.shell.fi/msds/datasheet-fuels.html
Onko sinulla jotain faktaa asiasta?
Comment
-
Oktaanit tasan tai yli 98 ja etanolia korkeintaan 5% eli eikö tuo ole tavallista ysikasia. Samat laatukriteerit on muidenkin asemien aineilla. Ei sitä ysikasina voi myydä jos oktaanit on alle tuon. Muistan aikoinani verranneeni uutta ja vanhaa tuotetietoa ja kyllä niissä eroa oli. Muuttui muistaakseni samaan aikaan kun 95E10 tuli myyntiin.
edit. Taisi vanhemmassa kataloogissa olla laaturajana 99,7okt ja etanolia hyvin paljon vähemmän.Viimeksi muokannut Sound; 15.2.2013, 20:13.
Comment
-
Verratkaapa huvikseen http://s09.static-shell.com/content/...power-2011.pdf vs http://s01.static-shell.com/content/...tdatasheet.pdf eli shellin V-power ja shellin 98, ainut ero taitaa olla että v-power "sisältää myös lisäainetta, joka alentaa kitkaa
männän yläosan alueella - tavoitteena paras mahdollinen suorituskyky."
Comment
-
Jeps, tuosta olenkin jostain jo kuullut, ettei nykyinen v-power ole enää samaa tavaraa kuin ennen. Uskoisin itsekin, ettei kyse ole nakutuksesta. Äänikin muistuttaa aika paljon muuta kuin nakutusta, kuulostaa enemmänkin ketjun tai muun vastaavan vetämiseltä jotain vasten tms. Paras olisi, jos joskus olisi itse kuullut auton nakuttavan, niin voisi verrata ääntä.
Rs 2 tulpat ja uudet 4 puolaa tuohon tilasin, katsotaan vaikuttaako se satunnaiseen tukehtumiseen nopeaa ja runsasta kaasua käytettäessä. Voi tosin olla, että bensapumppu ei vaan riitä.
Comment
-
Tero ja muut, mitä tuolle kannattaisi ensimmäisenä alkaa tekemään, mikäli se nyt olisi sitä nakutusta? Vaatiiko se jotain ohjelman säätämistä tms, mitä itse en pysty tekemään..? Ihan vieras juttu koko nakutus..Millä voisin varmistua, että kyse on juuri nakutuksesta? Nakutustahan voi aiheuttaa vaikkapa pieni epäpuhtaus sylinterissä(?), meinaako tuo sitä, että kaikki otettava taas auki ongelman korjaamiseksi?
Comment
-
Jeppistä, ääni ilmeisesti sitten lähteekin turbosta, jännä vaan sinänsä että se onnistui hajoamaan rempan aikana..Noh, turbonvaihtoprojekti olisi tarkoitus parin viikon sisään aloitella. Projektiin kuuluu siis nyt garretin ahdin, pakosarja, lambda, maf, puolat, rs2 tulpat, ilmanotto puskurista, suuttimet, bensapumppu, ohjelmointi, redlinen öljyt laatikkoon, castrol moottoriöljyksi, s2 kytkin ja kevyempi vauhtis. Tuossa ainakin nuo mitä tuli mieleen.
Kysymys kuuluukin siis: Mitä viime hetken neuvoja ja huomioon otettavia asioita tulisi foorumisteilla ja kokeneemmilla mieleen? Tuo paketti suuttimia lukuunottamatta asennettuna kestää kai ajaa Lappeenrantaan AMW:lle? Suuttimet kannattaa ilmeisesti vasta sit säädettävänä päättää mitkä ja minkä kokoiset laittaa? AMW:llä varmaankin monenlaista osaa ja muuta myytävänä, jos tarve tulee sitten paikan päällä? Kiitoksia neuvoista etukäteen :)
Comment
-
Koneeseen on laitettu siis takomännät, kanget, kaikki laakerit ja parempi kannentiiviste. Noiden mittareiden hankkiminen ei ole tähän mennessä ollut vakavasti mielessä, mutta ilmeisesti hyvä olisi ainakin tuo seossuhdemittari hommata. Olisiko teillä suositella jotain tiettyä mittaria? :) Pitää muistaa kuitenkin että ei ole mikään ihan tuorein vuosimalli kyseessä, joten kaikki mittarit eivät varmaankaan tuohon käy..
http://verkkokauppa.harline.com/fi/M...1293?offset=30 ?
Onko kellään tietoa muuten, että löytyykö Lappeenrannasta AMW:ltä sitten hyllystä näitä mittareita sun muita tarvikkeita ja onko siellä mahdollista tehdä/teettää vielä asennuksia tarpeen vaatiessa? :)
Porkkis, autolla siis pystyisi ajamaan mikäli ohjelma on entinen, suuttimet vakiot ja maffi sama jolle ajettu ohjelma? Mites jos maffin vaihtaa ennen säätöön tuloa, vaikuttaako miten negatiivisesti tuohon ajamaan pystymiseen? Eli voiko yhtälöllä entinen ohjelma, saman ohjelman omaavat suuttimet, uusi maffi ja ahtojen välttäminen ajaa Lpr asti ilman hirveitä pelon tunteita?
Comment
Comment