Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Silmäterä-Audista +350hv menopeli +sekalaisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Hyvän näkönen ja vanteista iso plussa hyvän näköset kun reilulla huulella.
    Jos haluat häjymmän näkösen niin laita vaan luomet.
    Itse en tykkää tosta kori sarjasta kun tuntuu olevan liian yleinen.
    Ja maskista en pidän näyttää jokseen tyhmältä.

    Oma mielipide ei tarvi ottaa kantaa

    Comment


    • #32
      olikos tässä jo jarrut ja muut tehojen tasalla...?

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja Diudi93 Näytä viesti
        pitää yrittää henkisesti ja rahallisesti varautuu noihin he***tin vtt:n testeihin..
        Huhhuh, nuohan on varmaan sen 1500-2000e laaki, riippumatta siitä meneekö läpi. Ja voisi veikata, ettei mene ensimmäisellä saatikka toisellakaan kerralla (tai koskaan). :)

        Comment


        • #34
          Jos viet VTT:lle ton testiin ni suosittelen unohtamaan koko virityksen :). Hommaa vaikka joku ei vähäpäästönen sitte projektiksi.

          Comment


          • #35
            Kyllähän tuo kaverinikin calibransa katsasti hy35 pellin alla. Että ei muuta kun leimalle vaan, ja sitten vakiota leiman ajaksi jos niikseen tulee.

            Eikä missään tapauksessa valoluomia, passaa ku kiikarit hirvelle...

            Comment


            • #36
              Nuo teinibemarin peilitkin heittäisin jontkaan. Olivat kyllä kuuminta hottia tuningterojen piireissä 90-luvun lopulla, mut taitaa nykyään herättää vaan hilpeyttä.

              Comment


              • #37
                Ehdottomasti luomet, ja kuin sattumalta, minulla olis sellaiset hyllyssä! ;)

                Comment


                • #38
                  Tollaset peilit mut vilkuilla olis ihan hyvän näköset.
                  Ja tohon katsastus asiaan sen verran et kaikista paras on jos sattuis oleen joku tuttu katsastajana niin ei tarvi pelätä noitten maksujen suhteen koska jos jää kiinni noilla vireillä niin saat punasen lapun tuulilasiin ja sillä ei sit ajeta ennen kun on korjattu =) kokemusta veljen volvo 440 430hv katsuri meinas ajaa seinään kun lähti volvo lapasesta

                  Comment


                  • #39
                    Korisarja on melko usein nähty juu, mut ei ainakaan vielä viiti ruveta vaihtamaan, oli tuossa ostettaessa tuo. Peileissä ei miusta hirveetä vikaa oo, vilkut tosiaan kylläki sopis noihi! Hmmm moni puolesta ja moni vastaan noita luomia..kerkesin semmoset jo tilata kk sitte, mut ei oo vielä tullu paikallee testailtuu, pitäs maalatakki ensiks:p 3SDM vanteet meinasin ehkäpä kesäks alle, niissä ei kylläkää huulta oo, mutta itestä ihan kivan näköset eikä oo yleisetkää:)
                    Pitää miettiä vielä rahatilanteen mukaan, yrittääkö saada läpi katsurilla vai mitä sitä tekis..
                    Viimeksi muokannut Diudi93; 7.11.2012, 16:33. Perustelu: Jälkiviisaus

                    Comment


                    • #40
                      Itse rakennan omaan silmään miellyttävää siks en tee tänne projekti osiota kun siitä ei tulis muuta kun jumalaton tappelu.
                      Sit kun luomet saapuu niin katsele hetken aikaa luomet paikoillaan ja tee sillain kun parhaaks näät.
                      Pienet yksityiset on aikas mukavia pariin otteeseen saanu puhuttua parit vikailmoitukset pois kerran jäi tietokone päälle repsikan penkille kun vei katsastukseen kysy vaan et mitä oon muutellu sanoin et seurailin moottorin toimintaa tänne ajaessa vastaus oli aha.

                      Comment


                      • #41
                        Ja ihan kaikkea ei välttämättä kertoakkaan, varsinkaan jos rek.numerokin näkyy kuvissa.Harrastajissakin sattuu olemaan konstaapelia ja katsuria.

                        Comment


                        • #42
                          Jarrujen päivitys olis kans edessä viimestään, kun tehot tuosta vielä nousevat..nyt jo vähän nihkeetä saada kunnolla pysähtymään välillä. Mahtaisikohan pelkkä kunnon jarrupalojen hommaaminen riittää? http://www.slamit.net/product/6134/e...arrupalat-taka

                          Comment


                          • #43
                            Eli k04:lla ei pysähdy? Eikö muka saa absia rutisemaan ihan samalla tavalla noille tehoilla, kuin vakiollakin? Lisääntynyt tehohan ei varsinaisesti jarrutustehon tarvetta lisää _normaaliajossa_. Toki mieluummin liikaa kuin liian vähän, mutta aika aktiivista ajamista saa suorittaa, jos meinaa jarrut punastella normiajossa.

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viesti
                              Katsastusaseman muutoskatsastus on vanteille, alustasarjoille yms. Sekä EI vähäpäästöset autot voi viedä teholapun kanssa sinne suoraan. Tuosta vähäpäästöisten virittämisestä löytyy tietoa netistä vaikka kuinka ja siitä on monella foorumillakin monesti puhuttu. Paljonhan tuolla liikenteessä on tosin noita, jotka ajelee viritetyillä laitteilla ilman muutoskatsastuksia, mukaan lukien sinä tällä hetkellä. Alkuperästä turboa sitten vään kiinni katsastukseen jos ei mene läpi isommalla turbolla. Jotkut on tehny turbon eteen levyn, jotta se ei näy.
                              Niin ja noista laittomasti viritetyistä autoista sen verran et jos ajat kolarin ja poliisit tai vakuutus yhtiön kaverit huomaa et on laiton peli niin se olet sinä joka maksaa et saa euroakaan vakuutusyhtiöstä.
                              Tässä pieni muistutus laittomasti viritetyille autoilijoille et olkaa tarkkoina ja ajelkaa kunnolla liikenteessä radalle sit koheltaan jos tekee mieli ja onneks tulee talvi niin pääsee jäälle päästeleen kunnolla niin ei tarvi liikenteessä!!

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja E.G.E Näytä viesti
                                Niin ja noista laittomasti viritetyistä autoista sen verran et jos ajat kolarin ja poliisit tai vakuutus yhtiön kaverit huomaa et on laiton peli niin se olet sinä joka maksaa et saa euroakaan vakuutusyhtiöstä.
                                Silläkin riskillä että tämä nyt menee aivan OT:ksi mutta höpö höpö.

                                Comment


                                • #46
                                  jatkan hieman tuota ot:linjaa, mutta kyllä tosiaan E.G.E puhuu ihan pehmeitä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Itsehän tein onnistuneen budjetti-luokan jarru upgraden, eli hommasin brembo max 312mm levyt eteen ja siihen käypäset satulakannakkeet. Vaik on ihan perus tarvikepala, niin kyllä pysähtyy. Sit ku noi loppuu, niin kunnon palaa tilalle.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ne, joiden mielestä E.G.E.:n kirjoitus oli höpöhöpöä ja ilmasisivat mielipiteensä, voisivat esittää argumenteilleen hieman vastinetta. Olen itsekin käsityksessä, että vakuutusyhtiö voi luikerrella korvausvastuista, mikäli ajoneuvo ei relevanteiltö osin vastaa tyypitystä.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Taitaa molemmissa mielipiteissä olla perää. Käsittääkseni tuo laittomuus täytyy pystyä yhdistämään osasyyksi kolarin syntyyn. Jos hieman kolhaiset jotakuta ruuhkaliikenteessä, tuskin vaikuttaa vaikka autosi olisi esim. liian pienellä maavaralla varustettu tms. irrelevanttia. Jos autossasi onkin tummennettu tuulilasi, niin uskoisin että helpostikin voisi vakuutusyhtiö alkaa luistamaan ja vetoamaan siihen, ettei kuski pystynyt hämärässä näkemään kunnolla.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Itsellä myös sellainen käsitys, että laittomuuksien täytyy olla jotenkin syynä kolariin. Olihan tässä taannoin AVK:lla myynnissä viritetty s14, jonka pitäisi olla vähäpäästöinen. Kyseisestä autosta oli myös osalista listattu myynti-ilmoon.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Diffas, mistä nämä käypäset satulan kannakkeet saa? :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mä kävin hakee ihan vaan marmorilta. :) http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/jarru_...120820_002.jpg tuost näkyy osanumerokin. Taitaa olla ns. perus 3bg/b6 A4:n kannake v6 koneisiin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kyllä tuolla minun Audilla saa absit rutisemaan, mutta tuo "jarrutusongelma" ilmenee siinä, kun vaikka kiihdytyksen jälkeen yrittää jarruttaa reilusti jarrua painamalla nopeasta vauhdista, mutta ilman että absi rupee hyppäämään kehiin, niin jarrutukseen menee melko pitkä matka. Tuota jarrutustehokkuutta olisi kiva saada parannettua, ettei absille meneminen ole melko hyvästä vauhdista melko nopean hiljentämisen edellytys, vaan jarrut purisivat enemmän ja tehokkaammin tasaisen tappavasti. Jos nyt ymmärsitte mitä yritän selittää:)
                                                Tuosta vakuutusyhtiöhommasta ei ole itsellänikään varmaa tietoa, eikä varmaan kannata ruveta vakuutusyhtiöstä sitä kyselemään ;D varmaa on, että kovasti ne usein yrittävät saada korvaustaakan pois harteilta.
                                                Kiitos Diffas jarruvinkistä!:)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Joo kyllä tuo E.G.E:n juttu on lähes urbaania legendaa. Nimittäin olen ko. asian kanssa päivittäin tekemisissä. Viimeisimmässä tapauksessa autossa oli ominaisuus/vika joka olisi helposti voitu katsoa vaikuttavan kolariin. Mutta ei vaikuttanut korvattavuuteen millään lailla.

                                                  Minun pulesta ot. oli tässä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Jarrupäivityksen voi aloittaa nyt vaikka vähän räväkämmillä paloilla. EBC Redstuff/Yellowstuff varauksin, Ferodo DS2500 ainakin hyväksi haukuttuja vaihtoehtoja. Nesteet on samalla hyvä vaihtaa, etenkin jos ei ole ihan viime aikoina vaihdettu. Esimerkiksi motonetista löytyvä Motul RBF-600 on ihan kelpo litku, joka kestää myös lämpenemistä.

                                                    Myös oikean jarrutustavan opettelu auttaa jarrujen kestoon etenkin radalla kun siellä tulee jarrutettua tiheämmin ja voimakkaammin kuin kadulla. Lyhykäisyydessään, kun jarrutat niin tee se reippaasti. Vauhdin hidastuttua jalka pois jarrulta, ei siis hissukseen laahata vauhtia pois vaan kertalinttuulla haluttu vähennys.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kiva tietää että sai tohonkin asiaan vastauksen kiitos Harrille ei muutakun reilusti isompaa fööniä tilaukseen.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mäntien ja muiden kotiutumista odotellessa vois kysäistä yhden rengaskymysyksen..Vaihdatin pari viikkoa sitten uudet Nokian Hakkapeliitta7 alle rengasliikkeessä, entiselle kesävanteelle. Alusta asti auto on vedellyt sen jälkeen miten sattuu, mutta ajattelin tuon "ominaisuuden" häviävän kunhan renkaat on kunnolla sisäänajettu. Mutta eipä tuo ole mihinkään hävinnyt, yli 80 vauhtia ajettaessa ja etenki ohituksissa Audin ohjaus vetelee sivuille suoraan sanottuna hengenvaarallisesti. Vaikka autolla on tullut jo aika paljon ajeltua, niin kyllä saa tehdä täyden päivätyön että kestää samalla omalla kaistalla..
                                                        Moottoritielle joutuisi ajelemaan parin viikon päästä, joten olisiko jollain kokemusta em. ongelmasta, ettei tarviis 70 ajella motarilla? Renkaat on melko leveät, 225/45 r17. Ilmanpaineen luulisi olevan kohdallaan, kun rengasliikkeessä homman hoitivat. Olisiko alustaan tullut jotai ongelmaa? Raidetangon päät tms? Aurauskulmia ei ole katsottu vähään aikaan, mutta eipä tuo kesällä mihkään seilannut.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Rengaskulmat nyt on helppo ja kohtuu halpakin käyttää siellä rengasliikkeessä tarkistuttamassa. 50€ ainakin täällä nelipyöräsuuntaus. Saavat samalla tarkistettua onko väljää nivelissä tms.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Tarkastappa nyt paineet liikkeen jäljiltä varmuuden vuoksi. Sesonki aikaan sattuu ja tapahtuu kuitenkin. Jos samat vanteet ja sama leveys kuin kesäkumeissa, niin ei pitäisi eroa olla, ellei olka ole paljon terävämpi.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Suosittelen kokemusten perusteella 2.0 alakertaa ja korkeeta puristussuhdetta. Ja turbopuolelta pakko kehaista tuota viime kesäks hommattua Masteria http://www.hevosvoima.com/shop/index...oducts_id=7216
                                                              3700r/min puhkas 600nm rajan. (2bar)

                                                              Mulla olis tossa tulollaan AEB lohkoon pohjautuva 2.0 alakerta. Sis 92.8mm kampuran, TFSi:n männät, H-prof veivit. Puristussuhde mietinnässä, mutta ei ainakaan alle 9.5:1
                                                              Tää tulee myyntiin jonkun viikon kuluttua, jos kiinnostus herää, niin saa kysellä privana.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X