Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupé quattro 2.3 20v käyttisprojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ihmetellään jahka saan päätöksiä aikaiseksi tuon sisustan puolesta, pidän mielessä :)

    EDIT: Tuoksahtaakos muuten monella kevyt öljyn käry nokkaan ku tuuppaa takalukon päälle?
    Viimeksi muokannut jabis; 6.11.2012, 20:44. Perustelu: Kysymys

    Comment


    • #32
      Onkos täällä tapahtunu mitään?

      Comment


      • #33
        Täällä on vaan varaosaa saanu hyllyyn odottamaan ja paria pakettia Saksasta vielä ootellaan (S2 sisälistat & muuta tilpehööriä).
        Ei oo päässy tekemään oikein mitään, kun vaimo joutu käymään puukon alla, ni meni vähän rutiinit sekaisin :| Eiköhän tässä viimeistään välipäivinä rupea tapahtumaan.

        No sen verran tietty käyny, että ostohetkestä 2tkm tuli juuri tauluun (uusitta) ongelmitta :)
        Termari tossa nyt ekana vaihtolistalla, kun tuppaa nää pakkaset pitämään kabiinin maltillisessa viidentoista asteen lämmössä vaikka säätäis 27 asteeseen, kun ei se kone halua lämmetä :D Ei vaan tuolla pakkasessa tee mieli läträtä nesteiden kans, ni pitäs käydä TI-hallilla laittamassa ajan (ja valon) kanssa.

        Comment


        • #34
          Juujuu. Jos meinaat tota ruoria vaihtaa nii tänne päin voi tyrkyttää tota vanhaa johonkin järkevään hintaan ;)

          Comment


          • #35
            Tulipa sit ovaalikin postissa, mutta suurempana yllätyksenä se, ettei putkisto ulostulon kohdalta olekaan 2,5" vaan 3" - no jos joku haluaa mehupillille tommosen 2,5" ovaalin, ni multa lähtee toi hukkapätkä vaikka kympillä+postit
            Jotain mittoja mitä tuli mieleen:
            1. Pituus pisimmästä kohtaa 14,5cm
            2. Levennöksen pituus 11cm
            3. Sisäleveys ~8,5cm
            4. Liitoksen leveys 6,2cm
            5. Liitoksen sisäleveys 5,8cm (lue: putken maksimipaksuus)

            Click image for larger version

Name:	12120006.jpg
Views:	1
Size:	55,7 Kt
ID:	1609391 Click image for larger version

Name:	12120001.jpg
Views:	1
Size:	191,8 Kt
ID:	1609388 Click image for larger version

Name:	12120003.jpg
Views:	1
Size:	193,8 Kt
ID:	1609389 Click image for larger version

Name:	12120004.jpg
Views:	1
Size:	186,6 Kt
ID:	1609390

            Comment


            • #36
              Dudii selvittiin taas Mäntsälän mösjöön, aka Terhon Pajalta, takaisin kotosalle.

              Eteen pistettiin uudet quattronpysäytinpalat ja liukutapit jumittaneiden tilalle, sekä uutta raidetangonpäätä & pyöriin kulmat kohdilleen. Pysäytysvoima nousi semmosella 400%:lla, ja ei tarvihe mennä kylki edellä enää eteenpäin ajellessa, kun kulmat on likimain napissa. Suuntavakavuus parani ihan mukavasti, eikä pahempia vetelyjä ilmaantunut 60km kotimatkalla.

              Ostoslistalle lisääntyi 3xjarrulevy, tai ehkä se neljäskin - huono säästökohde- 1xvetarin suojakumi ja vähän tuubia nestekierrolle.

              All and all ihan hyvä startti tälle laittelulle, vaikka nyt menikin vähän laitatteluksi ;)

              Comment


                #37
                Älähän nyt missään tapauksessa ala vaihtamaan jarruosia yksitellen.

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja pasi_ Näytä viesti
                  Älähän nyt missään tapauksessa ala vaihtamaan jarruosia yksitellen.
                  Se oli ikäänkuin vitsiksi tarkoitettu, kah kun juuri tuon vuoksi mä kattelin levyjen kunnot vaan yhdestä kulmasta, että "juu kyllä näissä levyissä sentäs pintaa on - kuka hullu niitä erikseen ostelis", menis varmaan tonne älynväläyksiä- puolelle aika hyvin :D

                  EDIT: Niin ja olihan mulla palat joka kulmaan - takapaloissa oli vaan pintaa niin reilusti jäljellä, että saavat odottaa pari kk. siihen levyjen hankintaan saakka :)
                  Viimeksi muokannut jabis; 10.12.2012, 09:19. Perustelu: Jatkoa

                  Comment


                    #39
                    Jahas. :)

                    Sisustaan liittyen, itselle tuli B4:n ilmastointirojut ysikymppiin ja siinä oli mukana puukehys ohjainyksikön ympärille. Spray-mattamustalla saa siistin lopputuloksen. Parempaa kuvaa ei valitettavasti ole: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG1005.jpg

                    Tässä muuten kuva hiilarilistoista: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0941.jpg

                    Comment


                    • #40
                      Pitkän hiljaiselon jälkeen on vaihdettu nyt sitten apulaitehihnoja, ja lisäilty hydrauliikkaöljyjä, muttei juurikaan muuta. Edelleen kaipailisin noista sisustaverhoajista vinkkejä pääkaupunniseudulta :)

                      Parit tekotaiteelliset kuvat pesusession jälkeen ohessa.
                      Click image for larger version

Name:	2013-03-02-072.jpg
Views:	1
Size:	237,5 Kt
ID:	1611251 Click image for larger version

Name:	2013-03-02-073.jpg
Views:	1
Size:	194,8 Kt
ID:	1611252 Click image for larger version

Name:	2013-03-02-074.jpg
Views:	2
Size:	273,0 Kt
ID:	1611253 Click image for larger version

Name:	2013-03-02-077.jpg
Views:	2
Size:	262,3 Kt
ID:	1611254

                      Comment


                      • #41
                        Nätti vehje. Itelläkin oli pari vuotta 2.3 20v quattro coupe. Helmi vehje, tuli myytyä Turkuun se ja nyt kaduttaa.

                        Comment


                        • #42
                          Rupeaa ketuttamaan noi rupiset vanteet, pitäs käyttää maalattavana ja ja ja. No kohta kesävanteet ja niiden puunaaminen, saa taas vähän näköä lisää laitteeseen :)

                          Comment


                          • #43
                            Millaiset vanteet sulla on kesäksi tohon? Mulla on avossa ollu talven noi mukana tulleet A8-replicat ja eivät oikein tykkää suolasta. Ainakaan siinä vaiheessa kun joku on päästäny niihin sen alkuhapettuman alulle. Liekö edes talvivanteeksi suositeltu. Ei noissa sun talvivanteissa mitään, siistithän ne vielä on. Tuollaset yksinkertaset 5-puolaset onkin talvella parhaat kun on helppo pitää puhtaana. Omista joutuu pikkuharjalla hinkkaamaan joka puolavälin pesussa. Jos meinaa siistinä pitää.

                            Comment


                            • #44
                              Likimain tuommoset Barzettan tekeleet - omaan silmään käy ko nyrkki. Mutta nekin tuppas olemaan jo vähän rankaistut, ni tarvinnee maalauksen ja rakkautta ennenko voi olla tyytyväinen.

                              EDIT: niin ja jos näitä tarkastelee ni kyllähän ne irvistää jo aikalailla :|
                              Viimeksi muokannut jabis; 2.3.2013, 20:18. Perustelu: Lisäys

                              Comment


                              • #45
                                Dudii taas saatu vähän aikaiseksi tämänkin projektin eteen.

                                Oven lukkojenvaihtosavottaa käydään nyt puolessa välissä, tuli harjoiteltua tuolla pelkurin puolella, kun tuppaa olemaan vähän vähemmän kriittinen vaikka olisi jäänyt vaiheeseenkin.

                                Tein tästä lyhykäisen ohjeen, välttävin kuvin, facebookin puolelle, joten jos ovipahvin irroitustekniikkaa coupe-mallisiin kaipaa, niin siellä on kiinnikepisteet ja lyhyt selostus kuva kuvalta avuksi. En tänne nyt enempiä sepostele työvaiheista, ennenkuin on koko savotta valmis, mutta yllämainittuun ohjeeseen pääsee tästä facebook-linkistä ( linkki toimii vaikkei olisi facebook-accountia ).

                                Tilailin myös Zimmermannin 276x25mm levyt eteen ja 245x10mm:t taakse, jos ensiviikolla pääsisi vaihtamaan nuo, sekä kontissa oottelevat takapalat ja tietty kesävanteet alle viimein.

                                Tilasin nuo levyt saksalaisesta varaosaputkasta, osoitteesta ws-autoteile.com . Tilauksen tuolla voi maksaa paypalilla, mukaan myös joku e trust-vakuutus 2500e asti jos rahti pöllitään/tavarat ei saavu jne jne. Palailen astialle kokemuksesta, jahka osat tullee ensiviikolla.

                                Comment


                                • #46
                                  Jokos oot saanu sisustan puusomisteet uuteen uskoon vai painikko viäläki samassa pisteessä? :D

                                  Comment


                                  • #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Janne__ Näytä viesti
                                    Jokos oot saanu sisustan puusomisteet uuteen uskoon vai painikko viäläki samassa pisteessä? :D
                                    En oo niihin vielä koskenu kun ei tullu ikinä perille noi S2-listat mitkä saksasta tilailin, onneksi meni paypalin kautta ni sai disputella rahat takasin.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Dudii on savotta valmis ja ovissa toimivat lukot. Jumankeut että meinas hermo palaa kahvan keskimmäisen kuusiokolokiristimen kohdalla kun edessä oli kahvan "eristettä" likimain kaksi kuutiosenttiä ja koko kanta täyttyny ko. materiaalilla. Purkuun meni ennakoidun 10min sijaan 60 minuuttia ja neljä asennusolutta. Kahva tuli sitten kokoiltua ja purettua kolme kertaa kokonaisuudessaan, kun oli varaosassa fibaa kahvan avausmekaaniikassa ja sen jälkeen vaijerin säätöä piti vielä tarkastaa, kun ei tahtonut vaijerin päässä oleva muovinen kiinnikelipare painaa lukkolaitetta kiinni niin millään. No oppipahan koko systeemin rakenteen kun purki atomeiksi ja rasvaili kriittiset kohdat siinä sivussa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kesälookkia - jarruproggis taasen ei mennyt kuin strömsöön veijareilla, yksi pultti aika helevetin kiero satulassa ja siihenhän se jäi.

                                        Click image for larger version

Name:	ok1.jpg
Views:	1
Size:	236,6 Kt
ID:	1612182 Click image for larger version

Name:	ok2.jpg
Views:	1
Size:	227,1 Kt
ID:	1612183 Click image for larger version

Name:	ok3.jpg
Views:	1
Size:	224,4 Kt
ID:	1612184 Click image for larger version

Name:	ok4.jpg
Views:	1
Size:	183,9 Kt
ID:	1612185

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ääninäytteitä lisäksi

                                          Comment


                                            #51
                                            Onko kone kylmä vai miten tyhjäkäynti näin korkealla?

                                            Ja kyllä jabista lapsetti :) !

                                            Comment


                                            • #52
                                              No jos yllytetään ni kyllähän minä ... :D Ja voisit muuten killeri tulla lukasemaan vikakoodeja jossain vaiheessa. Tyhmäkäynti on ISV:n tukkoisuudesta johtuva - hivenen seilaava - eli normitapaus, tarvis upotella johkii liuottimeen tai bensaan taas.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Elvytetäänpäs tätäkin lankaa välillä kun asioita tapahtuu!

                                                Eli homman nimi on käydä läpi kaikkia veemäisiä vuotavia tiivisteitä ja letkuja mitä nyt 7A-motista sattuu löytymään tässä (alkavan) loman edetessä, sitämukaa mitä hääpäivä, vaimon syntymäpäivät ja muut kissanristiäiset aikaa myöntävät, tänään aloitin venttiilikopantiivisteen vaihto-operaation, mikä edellyttää myös throttle bodyn ja imusarjantiivisteiden vaihtoa & suuttimien o-renkaiden vaihtoa (ja jos rahaa olisi hassattavaksi, olisin tehnyt suutinkonversion, mutta laitetaan mieluummin naiseen, kun tekosyy on kohdillaan ;)

                                                Mökkireissulla ilmennyt rötääminen paikallistettiin tulppakanaviin tulvivaan venttiilikopantiivisteeseen, ja nyt lähdettiin tekemään paikkoa ennenkuin saadaan wanharouva rapakon taakse, kun jakopäätä uusimaan pitäisi lähteä ajan ja kilometrien puitteissa piakkoin.

                                                Tässä tämän illan aikana tehdyistä purkuhommeleista pieni kuvakooste selittein (kännystä virta loppu niin kaikkea ei saanut dokumentoitua):

                                                Hommahan alkoi luonnollisesti irroittamalla tulpanjohdot ja suuttimien liittimet, ei ihmeitä täällä suuntaa
                                                Click image for larger version

Name:	13070006.jpg
Views:	1
Size:	259,1 Kt
ID:	1613377

                                                Tutkiessa imusarjan kiinnityksiä ja aloittamalla pulttien availua rupesi hymy hyytymään :/
                                                Click image for larger version

Name:	13070007.jpg
Views:	1
Size:	215,3 Kt
ID:	1613378 Click image for larger version

Name:	13070008.jpg
Views:	1
Size:	115,8 Kt
ID:	1613379 Click image for larger version

Name:	13070009.jpg
Views:	1
Size:	244,8 Kt
ID:	1613380 Click image for larger version

Name:	13070010.jpg
Views:	1
Size:	129,5 Kt
ID:	1613381 Click image for larger version

Name:	13070011.jpg
Views:	1
Size:	167,0 Kt
ID:	1613382

                                                Tässä kohtaa fuelraili irrotettuna, suuttimet vielä paikoillaan
                                                Click image for larger version

Name:	13070013.jpg
Views:	1
Size:	275,2 Kt
ID:	1613383

                                                Seuraavaksi tuon T-Liitokseen kelpoisaa huohotustuubia etsimään, edellinen rane tekisi jälleen kerran mieli hirttää
                                                Click image for larger version

Name:	13070015.jpg
Views:	1
Size:	249,9 Kt
ID:	1613384

                                                Throttle-bodyn uusi tiiviste tonteilla, muuten jäi vielä "kouran" oikealta puolelta jemmapultteja kiinni, kun iski pimeä.
                                                Click image for larger version

Name:	13070016.jpg
Views:	1
Size:	256,0 Kt
ID:	1613385

                                                ... Ja huomenna jatketaan ...
                                                Viimeksi muokannut jabis; 23.7.2013, 22:35. Perustelu: Täsmennystä

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Josko käytät venakopan auki, niin kannattaa vakavasti harkita nokkien välisen ketjun uusimista. Alkaa kuitenkin rallattamaan ennemmin tai myöhemmin ja tuon imusarjan kanssa vaihtohomma on ikävän työläs lähteä tekemään noin pelkiltään.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    No sama kävi kyllä itselläkin mielessä, monen muun "mitäs sitä sitten kannattais"-pohdinnan mukana :D Kun tätä nyt rupes tekemään sitten tosissaan, niin kivahan se olisi kerralla pakettiin laittaa, noin monen kilometrin edestä. Arvon vaan notta kannattaako itse lähteä tekemään, vai mahduttaako tuonne Etelä-Helsingin puolle sitten isomman operaation, kun sinne kuiten lähdetään tässä piakkoin mökkeilemään kuitenkin.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Niin, jos oikein pitää meinaa niin nostajathan siinä vaihtuisi samalla näppärästi. :) Nokkaketjun vaihto on helppo homma, kun on jonkinlainen nokkarattaan paikallaanpitotyökalu (esim. biltema) ja momenttiavain jollan nokkapukit saa kiristettyä siihen 15Nm momenttiin kasatessa. Nippareilla laittaa remmin rattaaseen kiinni ettei jako sekoa ja narauttaa rattaan irti nokasta. Nokkien ketjupyörissä on ajoitusmerkit, (kaksi "O":ta, laitetaan vastakkain) joiden avulla ne saa keskenään synkattua.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kiitos ohjeistuksesta! Kyllä tää pikkuhiljaa tuntuu lapasesta karkaavan, kun niin iso työ saada edes aiottua operaatiota varten auki, notta väkisnkin miettii että "nyt kun tämä on auki niin..." :)

                                                        Muahan risoo edelleen hommassa vaan se, ettei ole kunnollista paikkaa (autokatos), ja työkalutkin vähän sinnepäin (neljä sarjaa kiinakuusioita paskaksi ja jonkkaan, avatessa 2/3 pulteista), notta tosissaan ei itkua halua ruveta vääntämään :D

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Purku jatkui välipäivän jälkeen

                                                          Imusarjan 26 pulttia purettuna sai jo venakopan näkyviin
                                                          Click image for larger version

Name:	13070017.jpg
Views:	1
Size:	275,0 Kt
ID:	1613408

                                                          Ja olihan tuokin tiiviste parhaat päivänsä jo nähnyt
                                                          Click image for larger version

Name:	13070020.jpg
Views:	1
Size:	337,4 Kt
ID:	1613409
                                                          Se germaani joka nuot imusarjan kannakkeet on keksinyt pitäisi mielestäni teloituttaa rikoksista ihmiskuntaa vastaan (Tuohon kun pakosarjasuojan lykkäät päälle ja lähdet ko. pultteja avaamaan, niin lehmän hermoista on hyötyä)
                                                          Click image for larger version

Name:	13070021.jpg
Views:	1
Size:	254,0 Kt
ID:	1613410

                                                          Uutta tiivistettä asettelin jo imusarjalle, kun oli hiottu, motor cleaneroitu ja tärpätöity ensin kontaktipinta.
                                                          Click image for larger version

Name:	13070022.jpg
Views:	1
Size:	201,8 Kt
ID:	1613411

                                                          Taas tuli pimeys, ja jäljelle jäi 2kpl venakopan pultteja, jotka mahtaa olla lähempänä 240Nm kuin 24Nm - pora sitten huomenna mukaan, kun kannat pyöristyi tuossa sivussa... Saatana että pistää hanttiin!

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Onko ne venakopan pultit kuusiokolokannalla? Jos on niin koitas lyyä sopivan kokonen torxi siihen kantaan kines jos vaikka jeesais.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Apo11o Näytä viesti
                                                              Onko ne venakopan pultit kuusiokolokannalla? Jos on niin koitas lyyä sopivan kokonen torxi siihen kantaan kines jos vaikka jeesais.
                                                              Osa oli jäynästi vaihdettu torxeiksi, ja joo kokeiltua tuli myös noita kahta kuusiokolokantaa niillä laihoin tuloksin. Myös lämpöä ja kylmää tuli yritettyä, ja kaksin jaloin seinästä ponnistamalla sain toisen niistä jopa narahtamaan, muttei sitten auennut kuitenkaan. Kokeilin myös epätoivoissani tuurnalla jyrsiä isommaksi, että saisi kokoa suuremmalla kokeiltua, muttei siitäkään tullut mitään, muuta kuin järkyttävä ketutus.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X