Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jetson

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jetson

    Tässä pari kuvaa rauhallisesti edistyvästä Jetta-rojektista:
    Kaaret on vielä asentamatta ja paljon muutakin:
    Jet1
    Jet2
    Jet3
    Jet4
    Korisarja by kuorkki

    Tuo korisarja on onneksi jo mennyttä elämää mutta 1,5 kk meni siinäkin korjaamolla...

  • #2
    Hyvin sopii nuo valkoiset vanteet ja autokin näyttää hyvällä maulla tehdyltä. Orkkistyyli on tyylikästä.

    Comment


      #3
      Original is beautiful, jees.

      Vanteet kyllä muuttuu talven aikana antrasiitin sävyyn. Oon vähän liian vanha noihin valkoisiin. Varsinkin niiden päivittäiseen pesemiseen...
      Yhtiö onneksi maksaa värjäyksen kun kuorkki vei yhdestä vanteesta siivun kantista ja uusia vanteita ei alle 30 kpl sarjoina saatavissa.

      Comment


      • #4
        Hyvännäköinen -Jetaksi.

        Hassua, että jettalaiset haluavat autoonsa pyöreät valot ja golffilaiset neliskanttiset, mutta laittaisin nelivalomaskin ja korinvärisen maskilipan.

        http://www.susiraja.com/nkl/gallery/images/P5262697.JPG

        Tämä on sitten makuasia: jotkut pitävät "maski ilman logoa" tyyliä hampaattomana.

        Jari Lukkarinen
        [/url]

        Comment


          #5
          Valot ovat pyöreät siksi että siten sain paremmat valot halvemmalla kuin uusimalla huolella hiekkapuhalletut kulmikkaat org.osilla. Toisaalta olen kyllä myös aina pitänyt noiden pyöreiden ulkonäöstä enemmän...

          Huomenna noudan lisäpitkillä varustetun maskin. Lippaakin olen harkinnut mutta taloprojekti hidastaa toteutusta. Siitä projektista kuvia tuonnempana.

          Comment


            #6
            Valot ovat pyöreät siksi että siten sain paremmat valot halvemmalla kuin uusimalla huolella hiekkapuhalletut kulmikkaat org.osilla. Toisaalta olen kyllä myös aina pitänyt noiden pyöreiden ulkonäöstä enemmän...
            Laitoin viime talvena Golfin valot uusiksi. Siinä oli valmiiksi lisäpitkämaski, mutta siis uudet "testivoittaja"-polttimot ja tuplareleet reippailla johdoilla.
            Näppituntumalla sanoisin, että tuloksena paremmat valot kuin A4:ssa.

            Comment


              #7
              Tohon jettaan sopis aivan selvästi Coupe audin valot jossa on pitkät ja lähivalot erikseen ja Hopeiset rinkelit maskiin :)

              Comment


                #8
                Toi oli jo erittäin kauniisti sanottu volkkarista, kiitos!

                Comment


                • #9
                  Mites olis tuollaiset kaaret ja helmat jotka tuohon isopuskuriseen kuuluu?

                  Comment


                  • #10
                    Naapuri osti samanikäiseen golfiin purkamolta uuden sarjan lokasuojan muoveja hintaan 50? (ei ole vielä saanut asennettua).

                    Kävisiköhän ne Jetsoniinkin?

                    Comment


                      #11
                      Kyllähän oikeanlaiset listat, kaaret ja helmat olis vallan kivat juu. Rahat vaan menee voittopuolisesti rakentamiseen tällä hetkellä. Vai olisko Juicella myydä halvalla?

                      Jetassa nuo ovat kaikki samoja kuin saman ovilukumäärän olevissa golfeissa. Ainoastaan takapuskuri on pidempi.

                      Comment


                        #12
                        Jos jollakulla näppärällä photoshoppaajalla on ylimääräistä aikaa niin en olisi lainkaan pahoillani sellaisista kuvista joissa noiden vanteiden väri olisi esim. sama kuin autolla ja/tai antrasiitti (vulvan - pthui - R:n versioissa käytetty).
                        Ovat nimittäin joka tapauksessa menossa maalaukseen niin samalla voisi helpottaa laiskan pesijän jarrupölytuskaa...

                        Comment


                          #13
                          Ja äsken tuli etuakselille tilattua osaa konsernin Italia/Espanja-osastolta.

                          Comment


                            #14
                            Kuorkki aiheutti vammoja myös yhdelle vanteelle niin tuli sitten koko sarja värjättyä uusiksi. Hiukan myös sovittelin uusia jarruja niiden sisälle:

                            Comment


                              #15
                              Tallissakin tapahtuu vaihteeksi. Kun tuon pelin käynnistymien ja varsinkin kaikilla sylintereilä käyminen vaikeutui pikku hiljaa enemmän ja paisuntasäliökin tykkäsi pulputtaa niin lopulta oli pakko pari viikkoa sitten auto sisälle ottaa ja aloittaa purkaminen.

                              Aluksi kansi käteen. Jolloin näki selvästi 2-sylinterin puhtaudesta vettä olleen riittävästi palotilassa. Paffi oli ehjä ja niinpä tarkammella tutkimisella kannesta yksi halkeama löytyikin. Lisäksi kaikkista sylintereistä löytyi halkeamia myös venttiilien ja tulpan väliltä. Nämä eivät kuitenkaan tehtaan mukaan ole ongelma jos ovat alle 0,5 mm.

                              Seuraavaksi tarkastelun alle päätyi lohko. Ja eipä sylintereissä enää pahasti hoonauksen jälkiä näkyvissä ollut. Kevyen pohdinnan jälkeen päädyin hoonauksen sijaan porauttamaan mykit 1,5mm ylikokoon jolloin voidaan käyttää suoraan 7A-koneen mäntiä. Valintaa helpotti vielä mäntien löytyminen varsin sopuisaan hintaan.

                              Kuten tunnettua K-jet on polttoaineen annostelussa aina yhtä tarkka ja toimiva. Niinpä halusinkin lopulta vetää ko. pytyn kannen vessasta alas. Tätäkin päätöstä helpotti huomattavasti esim. uusien alkup. suuttimien hinta (50 e/kpl) sekä erään harrastajakaverin protoilut megasquirttien kanssa. Kaiken tämän seurauksena koneeseen ollaan siis rakentamassa DIY-EFIä.

                              Eilen soittivat sitten koneistamolta että ensimmäisen korjaushitsauksen jälkeen kannesta löytyi vielä pari halkeamaa lisää -> takaisin Sinokille hitsaukseen. Tästä tietysti seuraa parin seetin uudelleen tekeminen (yhteensä 4 kpl, á 40 eur). Eli ei varsinaisesti enää mitään järkeä hommassa mutta kun ei parempaakaan ole tarjolla ja peli pitäisi saada takaisin ajoonkin joskus. Tuoreempaa 1.8t 20v tekniikkaakin koitin metsästää mutta en (onneksi) siinä onnistunut.

                              Tähän mennessä kerättyjä osia:
                              - ABF:n imusarja
                              - 3B:n kaasuläppä sekä sen anturi
                              - 1.8 20v vaparin bensatukki ja suuttimet
                              - 7A:n männät
                              - ABF:n kansipahvi
                              - runsaasti muita osia

                              Teetettyjä töitä
                              - Suuttimien holkit
                              - Suutintukin muutos
                              - Adapteri kaasuläpälle
                              - Vaihteiston vahvistus (tasauspyörästöön pultit niittien tilalle)

                              Koneistamolla
                              - Kannen korjaus
                              - pakovenojen ohjurit
                              - korjaushitaukset
                              - 4 kpl uusia seetejä
                              - venturiseetien muotoilu
                              - ohjurien kumien asennus
                              - Poraus 82,5 mm
                              - Kaikki laakerit yms. kamat

                              Comment


                              • #16
                                tuota pitkäääää listaa kun lukee, niin vahvasti uskon, että
                                jossain vaiheessa siinä vielä lukee Audin hukkaportti, tuubisarja (A4 T:n sarja ?) + fööni...... :-)

                                Comment


                                  #17
                                  Olisihan se kovasti houkuttavaa juu. Ongelmaksi vain muodostuu voimalinjan huono kesto sekä väärä vetotapa. Juurikin tuon voimalinjan ongelmien takia olen pyrkinyt pitäytymään päätöksessäni että jos (kun) joskus tuohon lisää voimaa haluan niin se tarkoittaa puolikkaan auton hankkimista tekniikan luovuttajaksi. Nähtävästi sopivin laite tuota ajatellen olisi Seat Ibiza Cupra (1.8t 150Hp), jolloin pysytään +20% säännön sisällä ja jokseenkin kaikki osat olisivat edes suht. bolt on.
                                  Sen jälkeen voi sitten säästää kotvasen lisää ja hankkia esim. APR Stage3:n ja saada rengaskauppiaalta suurasiakas alennukset...

                                  Comment


                                    #18
                                    Siis kai tuossa vaiheessa taka-akselilla on jo Haldex?

                                    Jetson voisi kyllä olla erittäin hauska vehje jos saisi taka-akselillekin vetoa, ja joku pirteä turbotekniikka.

                                    Comment


                                      #19
                                      Niinhän se olisi kiva haldexilla varustaa. Juicella olisi sopiva aihio jossa jo valmiiksi visko...

                                      Tuohon en pohjapeltiä rupea vaihtamaan.

                                      Comment


                                        #20
                                        Vähän pyrki välillä projekti hylkimään. Eilen kuitenkin lopulta Jarkon suosiollisella avustuksella saatiin tekniikka takaisin auton keulille. Jos olisin ollut järkevä ja pitäytynyt K-jetissä niin peli olisi jo takaisin ajossakin, mutta kun ei niin ei. Viikolla pitäis hankkia vähän bensaletkuja ja muita tarvikkeita niin ens viikonloppuna sitten pääsis Megan asennukseen. Ensin bensa ja sitten sytytys... (ei, en vielä kuitenkaan aio koko autoa polttaa)

                                        P.S. Siinä sivussa tuli painetestattua RiSan imppasarjakin ja suhinan syykin löytyi lopulta: Kaasuläpän juuressa oleva pätkä kumiletkua 3 cm halki. (Uusi Suomessa 63 ?, Saksassa noin kolmannes siitä...)

                                        Comment


                                          #21
                                          Ei muuta kuin paksumpaa harjanvartta kehiin... jo loppuu huohottaminen :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Siinä sivussa tuli painetestattua RiSan imppasarjakin ja suhinan syykin löytyi lopulta: Kaasuläpän juuressa oleva pätkä kumiletkua 3 cm halki. (Uusi Suomessa 63 ?, Saksassa noin kolmannes siitä...)
                                            Voi jessus, tässä nähdään kuinka fiksua on korjata käytetyillä osilla: se samainen oli itsellä halki vuosi sitten Jurvassa (mikäli siis se joutokäynnin vakauttimen 3-tie letku). Kun sattui löytymään käytetty ehjä, lyötiin se sinne paikalle ettei tarvinnut odottaa uutta osaa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Juurikin kyseinen letku. Niin muisteli Rollekin, että käytetty sinne laitettiin kun häneltä varaosaa kyselin.

                                              Comment


                                                #24
                                                Lopulta nytkähti tämäkin projekti eteenpäin. Lauantaina saatiin Jarkon kassa MegaSquirt asennettua. Kamojen asennuksen jälkeen ekalla startilla lupasi kertaalleen, sen jälkeen ei vaikka mitä teki. Kun kaikki muu oli testattu otettiin suuttimet irti voidaksemme todeta että vain yksi niistä halusi toimia. Kevyen houkuttelun jälkeen saatiin toinenkin toimimaan. Sitten siirryttiin 24 voltin jännitteeseen jolla saatiin loputkin ruikkimaan (viimeinen vaati muutaman sekunnin virtaa avautuakseen). Sen siitä saa kun hankkii käytetyt suuttimet.

                                                Lopulta vehje saatiin käynnistymään ja myös jäämään käyntiin. Käynti vain oli kovin rykivää ja muutenkin huonoa. Säätämisen into loppui illan pimetessä.

                                                Tänään sitten luin myös hieman Megan manuaalia jonka perusteella totesin koneen saavan bensaa vain kahteen pyttyyn. Ko. asetuksen korjaus ja karttojen runsas muutos sitten paransikin käyntiä jo huomattavasti. Vielä ollaan kaukana hyvin ja pehmeästi toimivasta koneesta saatikka edes k-jet -tasosta mutta eiköhän se siitä, kokemuksen lisääntyessä ja testauksen edetessä...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Päivitetäänpä tätäkin pikkasen.

                                                  Laitteelle ei elokuun jälkeen ole tehty juuri muuta konkreettista kuin ajettu. Ajovalojen umpiot vaihdoin uusiin Hellan tuotteisiin. Hyllyssä asennusta odottavat uudet moottorin kannakekumit sekä Phersonien ylälaakerit.

                                                  Suurin muutos on kuitenkin tapahtunut auton käytöksessä ja ajettavuudessa. Pari kuukautta kun ruiskun karttoja jaksoi lähes joka päivä hinkata niin tulos alkaa olemaan varsin mallikelpoinen. Hommaa helpotti kyllä huomattavasti lokakuussa hankittu laajakaistalambda jonka avulla seokset sai tarkasti kohdilleen myös muilla kuin lambda=1 säätöarvolla.

                                                  Joulun nurkalla tuli lopulta asennettua myös ISVn automaattinen ohjaus -> ei enää saähköisesti ohjattua ja harjanvarrella säädettyä manuaalisesti kytkettävää "ryyppyä".
                                                  Vielä kun saisi aikaiseksi hankittua ABS-varustuksella olevat pyörännavat niin saisi rakennettua jonkin sortin vetoluistoneston.

                                                  Ai niin, hyllyssä odottaa myös Tasmaniasta hankitut ABF-koneen nokka-akselit....

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X