Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Talvisen salaperäisen naputtelun syyksi löytyi tosiaan nyt moottorin alipainepumppu (automaattikalistin paremminkin) . Otin pumpun käyttötangon pois ja löin pumpun takaisin kannen kylkeen ja kyllä tuli mukavan hiljaista. Mitään eroa autossa ei ole havaittavissa verrattuna toimivalla "kalistimella" varustettuun. Samalla paikkoja kolutessa löytyi seuraava laitto. Paisuntasäiliön pohjalla oleva anturi vähän tiputtelee nestettä. Pitää varmaan koko säiliö ettiä uus, päälle tulevan pikkuletkun kiinnityskin on vähän viritelmä. Veikkaan että siitä on pikkunen muoviputken pätkä menny poikki mihin se pikkuletku tulee.
Paisuntasäiliön pohjalla oleva anturi vähän tiputtelee nestettä.
Mikäs muuten tämä anturi onkaan? Nesteen määrän varoitusvalolle? En nettietkasta löytänyt moista. Oliskohan tuossa juuressa joku O-rengas mikä alkaa vuotaa vai onko anturi vaihdettava?
Ihan niin kuin Mehtala kirjoittikin, anturi (nesteen määrän varoitusvalolle) tulee säiliön mukana, eikä sitä voi vaihtaa erikseen.
Ei siellä pitäisi olla O-rengasta, todennäköisempä on joku halkeama, vaihda vaan koko paisari.
Osanumero 8A0 121 403 http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/12947/58/18
Hienoa! Kiitokset suuret! Tämä auttoi todella paljon. No sehän on hyvä ettei anturia tarvitse sitten erikseen alkaa metsästämään, kun paisari on menossa kuitenkin vaihtoon. Siitä on se jäähdyttimestä tulevan pikkuletkun paikka, sellainen muoviputken pätkä poikki myös. Se on jollain viritelmällä ja ilmeisesti silikonilla aiemmin "korjattu" ja on alkanu vähän hikoilla.
Säiliö vaihtu. Ja hyvä tuli! Jännä tosin sinänsä että mulla olikin autossa toi toinen malli. http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/12920/58/18 ,
joka oli mukavasti vielä halvempi, 31e. Kiinnostavaa miten nuo säiliöt menee. Mulla ja yhdessä toisessa Nettiautossa olleessa -91:n puolella käyttöönotetussa Cabrioletissa on tuo matala halvempi malli, ja jokaisessa varsinaisesti -92 käyttöönotetussa näytti olevan tuo toinen, korkea ja kapea säiliömalli. Mullakin siis auto VIN-koodin mukaan 1992-mallia. Ei taida 1991 Cabrioletia olla olemassakaan? Siis VINin mukaisesti? Liekö sitten ekoihin ysikakkosiin laitettu ämpärit mitä varastosta valmiina löytyy.
Uusin suunnitelma olisi Cabrioletiin pulttijaon muutos 4x108 > 5x112. Mahdollisia vanteita varsinkin Audi-mallistosta alkaisi löytyä mukavasti. Oliko joku tehnyt itelleen muutosta? Miten onnistuisi yksinkertaisimmin? Riittäisikö esim. 5-pulttinen napaosa ja jarrulevy pelkästään, esim. S2 tms? Tai onnistuisiko 5x100 muutos kuinka, sekin kelpaa? Joku oli muistaakseni jonkun osalistankin tehnyt tänne joskus.
Ei onnistunu katsastuksen arvojen alittava päästömittaus Cabriossa. Palamattomat (CO) menee kierroksilla yli hieman, raja taisi olla 0,3 niin näyttää noin 0,5. HC pikkasen yli 100, olisko joku 116. Tyhjäkäynnillä ok. Olikos niin että seosruuvi vaikuttaa vain tyhjäkäyntiseokseen ja kannattaisiko siihen edes kajota? Mielellään ei sen kanssa alkaisi leikkimään. Sytkäpuoli on kunnossa ja tavarat (tulpat, johdot, kansi ja pyörijä) uusittu tässä suht lähiaikoina, kuten myös katti ja lambda. Ja auto toimii kyllä tosi nätisti. Jos olis ilmasuodatin tukkonen, voikos se vaikuttaa noin paljon arvoihin? Suodatin jokatapauksessa vaihdetaan. Kaikki löytyvä aiheesta on täältäkin kahlattu läpi mutta ei oikein selkene.
Oliko jotain tyhjentävää neuvoa ennakon tarkastukseen? Senkin voisi tarkastaa ihan mielenkiinnosta. Aika montaa sekavaa ohjetta siitäkin löytyy. ECU pitää saada siis säätötilaan? Miten se seikkaperäisesti tapahtuisi? Mulla ei tuossa ainakaan ole missään releessä mitään sulakkeen paikkaa, mistä joissain ohjeissa puhutaan. Sulakerasiassa on kylläkin 4 liitintä/pistoketta, 2 mustaa ja 2 valkoista rinnakkain. Näitäkö yhdistelemällä/maadoittelemalla tämä auto saadaan säätötilaan kun sulakepaikkaa ei näemmä ole? Mites se tapahtuu konkreettisesti?
Viimeksi muokannut J.Phoenix; 9.8.2013, 23:34.
Perustelu: Pikku tarkennus tietoihin
Ihan mielenkiinnosta onko lambda mallia bosch vai tarvike? Itsellä on huonoja kokemuksia tarvikkeista (vaikka tsirkonium malleja pitäisi olla) niin hc on ollut korkea kierroksilla ja tyhjäkäynnillä siinä rajoilla.
Jaa, sitä muuten en osaa sanoa mikä lambda siellä on. Sytkäosat, lambda ja katti vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Kyllähän lambdakin tietysti voi alkaa selvä olla. On se siellä muutaman kympin jo ollut mukana. Näissä autoissa niiden kestoikä ei taida jostain syystä olla kovin pitkä? Ilmansuodattimen vaihto ei juuri auttanu. Mutta tulihan vaihdettua, kyllä siellä purua oli. Ja olipahan hauska vaihtaa!
Comment