Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.2E typ44 1989 rojektia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2.2E typ44 1989 rojektia

    Tuli tuollainen Helmi hankittua Faijalle kesäauto projektiksi ja tästähän tuli todellinen projekti :). Auto löytyi nettiautosta ihan hakemalla vaan että vitonen pitää olla ja leima voimassa. Yksi löytyi sopivan hintainen persaukiselle ja eikun hakemaan. Ja tästä alkaa toivoton turaaminen.

    Autossa oli myyjän mukaan ajanpatinaa 3 vuoden ajalta ja muutama luodin tai vastaavan painauma ja autoa ei ollut oikeasti pesty varmaan 10 vuoteen. Tekniikka svengasi kuitenkin kun hirvi joten roheesti auto ajoon ja tallille.

    To do!

    -sisusta pitää entrata kokonaan
    -Vaihdekepin korjaus/vaihto
    -jakopää iso kysymysmerkki luultavasti kuitenkin pitää vaihtaa vaikka myyjä sanoikin että mahdollisesti vaihdettu ihan vähän aikaa sitten ei varmaan tietoa niin pitää vaihtaa.
    -Tuulilasi pitää varmaan vaihtaa
    -takajarrukilpi
    -kaikki valot edesta ja takaa pitää entrata joskus tummennettu lakalla ja ihan hirveen näköiset
    -Pommi taitaa myös olla ehtoollisen puolella kun pikkusen potkii poljin
    -jne...

    Tähän mennessä tehtyä:

    -Öljynpaine-anturit vaihdettu loppui se turha öljykannun vilkkuminen infonäytössä
    -Uusi nahkapussi vaihdekeppiin hankittu ja laitettu kehykseen kiinni.
    -100000 ajettu ilmanputsari vaihdettu
    -imuroitu Ruduksen hiekkakuopan verran hiekkaa pois sisältä
    -Tyhjennetty lämmityslaitteen kaukalo maatuneista havuista ja lehdistä
    -Putsattu raitisilmasuodatin sellanen mega iso kartiofilleri..Mistä saisi uuden???
    -Konepellin kaasujouset vaihdettu
    -Kuskinpuolen ulompi suojakumi vaihdettu
    -Mittaristosta korjattu lamput ja rautalangalla kasaan laitettu mittaristo???? ei voi tajuta
    -Takajarrukilpi korjattu(Lue poistettu toiseltakin puolelta)
    -Lämpömittarin anturi vaihdettu ei vaikutusta joten mittaristo mahdollisesti purkuun ja kolvi käteen

    Muutama kuva:







    Viimeinen kuva pesun jälkeen :)
    Viimeksi muokannut Castrol; 4.3.2013, 18:15. Perustelu: Kuvapankin vaihto

    #2
    Pientä fixiä vailla :) Onko konepelli auki vai törröttääkö nuon rumasti?

    Comment


    • #3
      Kyllä se auki tuossa kuvassa on kun piti entrata jotain pilkettä etuvaloihin kun on johdot ottaneet pikkusen lämpöä :)

      Comment


      • #4
        Mistäs muuten tuon vaihdekepin nahkapussin hankit? Oma satanen kaipaisi kipeästi uutta pussia myös :D

        Comment


        • #5
          Ebaystä. Olikohan nyt 20€ posteineen

          Comment


          • #6
            Avovaimo muuten ompeli minulle yhteen audiin keinonahasta sellaisen ja toiseen audiin ohuesta mustasta nahasta. On se vaan siistiä kun osaa tehdaskoneella ommella kaikki tuplasaumat ym. ;)

            Tekee varmaan tilaustyönä niitä lisää jos kysyntää on.

            Niin juu, tämä ei ole mainos... Totesinpa vaan
            Viimeksi muokannut Miku; 14.10.2012, 20:23. Perustelu: ...

            Comment


            • #7
              Tähänkin saatiin jakopää ja muut hommat tehtyä nyt ei tarvis enää kun yks reikä hitsata ja koittaa mitä leimasetä sanoo. No ehkä pakoputkea pitäs pikkusen modata kun tahtoo olla vähän ujosti esillä ;)

              Paikkamaalikin osui melkein 100% kohalleen niin sai pikkusen rupujakin piiloon. Nyt pitäisi pikkusen pakkelia levitellä että saisi ne elämän jäljet tasasemmaksi ettei näytä niin karulta. Penkitkin tuli vaihdeltua ja todettua että 1986 takapenkissä on erikohdassa ne ruuvit millä se istuinosa tulee kiinni autoon. No pysyy se siellä omalla painollaankin. Ja penkinlämppäreiden liittimet on iiihan erilaiset joten ei niitäkään tartte laittaa kiinni. Mutta muuten aivan loistava muutos niihin vanhoihin säkkituoleihin missä sisustaa oli enemmän penkin päällä kun penkin sisällä :)

              Comment


              • #8
                Tämäkin saatiin elävien kirjoihin pienien ongelmien jälkeen. Leima tuli puhtailla papereilla ja öljyt vaihtamalla saatiin naputuksetkin häviämään :)

                Nyt ei ole enää kuin vähän pakoputken modaamista ja ulkokuoren siistimistä. Ja tutkia mikä nopeusmittaria riivaa kun tuppaa heräämään aina vähän oman mielen mukaan :)

                Olisiko mittarivika vai pitäisikö anturia katsella???

                Comment


                • #9
                  Mittaristosta katsot nopeusmittarille menevät juotokset ja liitokset (2 pinnisiä), siellä luultavasti liitoksen tinaus murtunut.

                  Itsellä oli juuri noin eikä uudelleentinauksen jälkeen ole enää nopeusmittari pomppinut tai pätkinyt :).

                  Comment


                  • #10
                    Mittari siis pöydälle ja kolvi kuumaksi :) KU-koneessa on taas ihan omassa järjestyksessä sitten nuo lämpöanturit.....

                    ylävesiletkussa kaksi yläpuolella 2 napainen ilmeisesti mittaristo ja merkkivalo ja alapuolella yks nastainen joka ohjaa tyhmäkäyntiä???

                    No vaihdetaan kumpikin niin saadaan sitten jotain tehtyä :)

                    Comment


                      #11
                      Oikein päätelty anturit.

                      Comment


                      • #12
                        Sitten pitää ruveta metsästämään noita imuvuotoja pienemmäksi. Kaikki pienet alipaineletku mitkä menee mm:alipainesäätimelle,koneen takapäässä olevalle anturille ja jollekin alipainekalvolle tulipellissä. Ja lisäksi sille kylmäkäynnistyskikareelle menevä pikkurillin paksuinen putki vaihdettu.

                        Venakopassa sitten vissiin vielä joku huohottimen läpivienti??? Ja pitää tiivistekkin vaihtaa. Kumikurttuputki vaikutti ehjältä kun sitä vääntelin joten jostain muualta vuotaa. Auto vaikuttaa käyvän laihalla päästölapunkin mukaan ja seossäätö on edelleen tulpattu joten en siihen vielä mene koskemaan. Kun nuo kaikki muut sammahtaa kun availee korkkeja tai nostelee ö-tikkua. Mutta tämä ei vaan puksuttaa edelleen yhtä iloisesti. Liekö johtuu pieni nypytyskin siitä että on vähän ilmavuotoa jossain päin maailmaa.

                        Tutkitaan ja hutkitaan.

                        Comment


                        • #13
                          Mittaristo toimii kun vähän kolvia näytteli. Joten nyt voi sitten ruveta muuta tunaamaan :) Aika persaus homma vaihtaa jarruputki satkuun taka-akselille kun ei tiedä miten päin se olisi helpoin sinne laittaa. Jatkoa seuraa taas kun pääsee tallille ropamaan.

                          Comment


                          • #14
                            Ilmeisestikin piirilevyn suunnittelussa on sama kämmi jokaikisessä facelift typ44:ssä. Eli aavistuksen heppoinen p.levy murtuu samasta kohdin ja tappaa nopeusmittarin + pistää vilkkuindikaattorit sekoilemaan. Piirilevy kun tuppaa elämään lämpötilan ja tärinän mukaan ja siitä syystä se sitten aiheuttaa neljännesvuosisadan kuluttua kaikkea hauskaa: D Kolvi pelastaa

                            Itsellä kiekkamittari on joskus kylmillä & koleilla säillä jumittanut näyttämään jotakin lukemaa mutta jumitus on kestänyt vain hetken; ehkä taas juotoksia uusiksi sitten kun jaksaisi tuon kellon päivävalon laittaa kuntoon. Se onkin ainoa oikea vika mikä siinä mittaristossa on :).

                            Jarruputken vaihdosta en osaa sanoa, mutta inhottavaa on ottaa takatolppaa irti ja ihmetellä, että mistä johtuu oikealla takana kuuluva "plap" ääni terävissä epätasaisuuksissa kun iskarit, jouset, tolppien ylälaakerit yms on vaihdettu. Ja olla onnistumatta korjaamaan sitä vikaa. Pilaa muutoin ihmeen hiljaisen auton. Plap!

                            Comment


                            • #15
                              Mulla on tossa quattrossa samaa vikaa että terävässä montussa takaa kuuluu sellanen epämääräinen plmp/donk tai jotain vastaavaa.
                              Mutta tulin siihen johtopäätökseen että se tulee siitä kun iskari tulee ylöspäin niin pääsee lyömään ns kattoon elikkä olisi vähän venttiili saanut kipeää....Siitä sen päättelin koska alaspäin iskunvaimennin vaimentaa kyllä ihan tehokkaasti mutta ylös tulee aika vauhdilla. Tosin tiedä pitäisikö siellä edes olla kaksisuuntainen vaimennin vai onko liian jäykät jouset joku vaihtanut joskus :)

                              Kolahtaa sillon juuri vaikka muuten ei kuulu lotinaa eikä kolinaa eikä mitään muutakaan. Perän kannakkeet vääntelin läpi ja kaiken muun ja roikuin pakoputkessa kun oranki ja se ei varmasti mihinkään kiinni ota jolloin kolisisi.

                              Comment


                              • #16
                                Epäilys itsellä on, että nuo jouset saattavat vaikuttaa asiaan, sillä itsellä ei ylimääräisiä ääniä auton takapäästä kuulunut ennen kuin vaihdoin aikaisemmat aivan kulahtaneet jouset uusiin. Sitten ääntä ei enää saanukkaan pois, vaikka vaihtoi iskarit yms uusiin.

                                Iskareitten ns "katossa" mihin se ylälaakeri tulee, on omassa typ44:ssä selvät painaumat vanhoista yläkumeista. Joten veikkaus on, että sinne on siitä syystä päässyt syntymään ns pieni välys, mikä aiheuttaa omituisiä ääniä, kun ylälaakeri pääsee kolahtamaan metallia vasten. Milläs tuonkin sitten korjaa oikeaoppisesti? :D

                                Comment


                                • #17
                                  quattrossa kannattaa tarkistaa takaata ylätukivarret, vai mikähän niiden oikea nimitys on. Rengas ylös ja nostaa käsillä renkaan alareunasta ja samalla työntää yläreunasta sisäänpäin. Mitä olen quattroa katsastanut, niin kertaakaan ei katsimies ole niitä sillä tavalla tarkistanut, että välyksen saisi tuntumaan. Siksi olikin ihan loppu nivelet ennen kuin itse hoksasin niiden kunnon tarkistaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Takaylätukivarret on vaihdettu joten sekin on poissuljettu ongelma. Ne kyllä siellä ennen kolisivat kun oli vaan reilu 2cm väljää :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tämäkin saatiin virallisesti leimaan joten rojekti jatkuu taas vähän eri prioriteetillä. Kuuluukos näidenkin k-jettien sammua kun ottaa ö-tikun tai täyttökorkin auki? Kasa vaihdettuja alipaineletkua parantanut käyntiin lähtöä ja käyntiä huomattavasti mutta vielä vissiin vuotaa jostain....

                                      venakopan tiiviste pitää vielä vaihtaa ihan senkin takia että vuotaa öljyä...Yllätys sinänsä =) Ja mahdollisesti suuttimien o-renkaat vuotaa????

                                      Päivitellään kuvia kun keretään.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei se ole vuodon merkki,jos se sammuu kun korkin aukaisee,tai nyppäisee öljytikun ylös.Se on vain merkki siitä,että huohotusjärjestelmä on suunnilleen ehjä.Se vain imaisee ilmaa "vessanpöntön" ohi,jolloin läppä tippuu alas,aparaatti ei saa poltto-ainetta ja sen takia se sammuu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mutta mikäs siellä huohottimessa sitten on jossei vuoda joku? Onko siellä joku venttiili jossain mikä sitä pitää tiiviinä???

                                          Comment


                                            #22
                                            Moottori huohottimineen on umpinainen paketti.Ylimääräinen paine menee niitä huohotinputkia myöten siihen kumiputkeen,joka on vessanpöntön ja kaasuläpän välissä.Siihen ei tarvita mitään venttiiliä.Joissain lötköissä on lisäksi putki ilmansuodatin koteloon,ja siellä on takaisku venttiili.Se päästää huohottimesta paineen pois,mutta estää ilman imemisen vessanpöntön ohi.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kaikki moottorityypit eivät sammu öljykorkin aukaisemalla. Käynti muuttuu kyllä kaikissa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                RT ja NF sammuu ainakin :) Tuosta KU koneesta en tiedä mutta tuossa ei kyllä käynti muutu korkin avaamisella mihinkään. Nypyttää pikkusen tasakaasulla ja kestää hetken ennenkuin herää kun oikein kaasutteleepi. Ja tietenkin perus BRAKE punaisella syttyy aina reippaamman kiihdytyksen jälkeen voisi olettaa että anturi sekoilee??

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei sammu KU öljykorkki irroittamalla, ainakaan täällä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei sammunut kumpikaan ex-ku-moottorisista myöskään.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tätäkin saatu vähän taas parsittua kasaan. Lähdettiin tutkimaan polttoainevuotoa joka ilmeni ainoastaan kun piti virtoja päällä ja pumppu pisti esipaineet ilman että kone oli käynnissä. Ajattelin jo että nyt on menny accu rikki ja se sieltä vuotaa läpi tai on vaan putket tulleet päiviensä päähän.

                                                      Mutta tallilla tutkiessa tuli huomattua että joku oli ihan itse vähän duunaillut uutta letkua sinne painepuolelle ja jättänyt sitten letkuklemmarit kiristämättä :). Sitten tuli vaihdettua kirkkaat vilkut ja poikki sahattu thyynin vaihdekeppi.....Alkuperäisen kaltaiseen "pitkään" malliin.

                                                      Vielä olisi tehtävää

                                                      -selvittää miksi nypyttää tasakaasulla
                                                      -Ja vielä vähän mittariston johtoja ja juotoksia juotella että pysyisi ne lamput palamassa eikä tulisi fonzie kuoppaa kojelaudan päälliseen :)
                                                      -Pikkusen kittiä klommoihin ja sisempien takavalojen vaihto ehjiin ja maalaamattomiin.
                                                      -Kirkkaat sivuvilkut Saa tarjota :)
                                                      -Ja paljon muuta pientä ja sievää

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        uutta letkua sinne painepuolelle ja jättänyt sitten letkuklemmarit kiristämättä
                                                        Toivottavasti on laadukasta letkua ku tuo k-jetin järjestelmäpaine on kumminki sen 5.6 baaria.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kirkkaita ja savunharmaita/mustia sivuvilkkuja saa motonetistä. Orggistyyliset suoraan. Kysyt kakkoskoppaseen golffiin vilkkuja, niin jo rupeaa löytymään.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tämäkin tuli taas yhden askeleen eteenpäin lähinnä puolivahingossa. Oltiin menossa vaihtamaan meikäläisen quattrossa olleita jakkaroita tähän värkkiin. Kun apparin puolen takajarrupala päätti sitten hukata kitkapinnan tankkausreissulla. Onneksi oli palat tallilla ettei tarvinnut ruveta kyytiä soittelemaan tallilta.

                                                            Tuli sitten samalla todettua että takapyöränlaakeritkin voisi tarkastaa kun niitä on joku joskus korjaillut. Oli kyllä rasvaa ja kruunulukko+mutteri mutta oli sitten unohdettu , että siellä pitäisi olla myös sokka :) ihme jos vähän löystyy.

                                                            Onneksi rupesi sen verta lotaamaan että tuli väänneltyä kaikki laakerit läpi onko muitakin vähän "duunattu"

                                                            On sitten jonkun verran eroa vanhan ja faceliftin jakkaralla vaikka kyllä ne käyvät ristiin. Tässäkin autossa on ollut uudemmat penkit mutta olivat mallia tahkojuusto. Väliaikaseisti laiteltiin vanhemman satkun penkit kun halvalla saatiin. Nyt sitten quattrosta jääneet penkit vaihdettiin tähän. Tutustuen samalla audin kuskin penkin pehmusteen anatomiaan kun oli pikkusen pääsyt häviämään pehmustetta siitä reunasta vaikka itse kangas oli ehjä. Tuli samalla vaihdettua valkoiset kulmavilkut ja sivuvilkut joten alkaa tämäkin lähtemään ihan käsistä.

                                                            Vielä pitäs vähän pakkelia näytellä että saisi luodinjäljet piiloon. Kuvia tuli taas otettu ainakin yksi mutta sekin on lähes painokelvoton. Ehkä sitten seuraavalla kertaa. Kun pitäs vielä selvitellä miksi tuo pikkusen nykii edelleen pintakaasulla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X