Vajaa vuosi sitten tuli hankittua virosta kyseinen menopeli, eli A4 B5 -97 1.8tq AEB 160tkm mittarissa. Tiedossa oli, että autossa olisi operoitavaa varsinkin alustan osalta, mutta nyt n. 15tkm aikana nippeleitä on vaihtunut jonkinverran enemmänkin. Suuremmista peruskorjauksina mainittakoon alustan kaikki tukivarret ja puslat, (paitsi apurunkojen), kolmeen nurkkaan pyöränlaakerit, (neljättä odotellessa), muutama vetonivel, sekä jakopäänsetti.
Muuta päivitettyä osaa:
-Vems moottorinohjaus
-Garrett T28
-Bosch 370-400cc suuttimet (riippuen lähteestä?)
-Walbro 255lph bensapumppu
-Isompi välijäähy
-Spec kytkin
-60mm -> 55mm putkisto
-Handmade pakosarja
-Breather oil catch can
-Manual boost controller
-Dumppi
Auto säädettiin Motestilla lähes ostokuntoisena, jolloin lukemat kertoivat 275hp/350Nm. Tarkoituksena olisi kolkutella 300 rajapyykkiä jossain vaiheessa.
Tulevaisuudessa olisi tarkoitus ainakin putkisto päivittää isompaan, ja mahdollisesti suuttimet, kun on alkanut tuo etanolilla lotrailu kiinnostamaan. Samalla putkiston kanssa häädön saa halkeileva pakosarja, ja ehkä myös ahdin päivittyy nykyaikaisempaan.
Kuvia auton ostokunnosta ja tämänhetkisestä tilanteesta löytyy alta. Ulkonäön suhteen ainakin takapuskuri on vaihtunut orkkikseen, sekä sivuhelmat saaneet kyytiä. Nyt otetaankin ideoita vastaan, mitä noille helmoille tekisi? Alkuperäiset helmat kumilistojen kanssa vai ilman? S4 helmat tulisi muuten kysymykseen, mutta opiskelijabudjetti on melko rajallinen. Helmapelleistä löytyi myös hieman alkavaa kukintaa, joten ne menevät varmaankin maalaukseen samalla takapuskurin kanssa.
Alustasarjaksi on myös tulossa Fk-highsport heti kun lompakko kestää, joten ajokorkeudesta lienee turhaa huomautella. ;)
Vemsin moottorinohjaus osottautui erittäin mielenkiintoseksi ja sen opiskeluun onkin saanut useamman yön jo hukattua. Pienenä sivunoottina paras korjaus softapuolelle oli flyback diodin asennus suuttimille, jolla auton sai käymään kunnolla tyhjäkäyntiä lambda 1.00 ja täten varmasti päästöt, joiden kanssa aiemmin on ollut ongelmia, huomattavasti paremmiksi.
Ideoita, kehitysehdotuksia ja kommentteja otetaan vastaan.
Muuta päivitettyä osaa:
-Vems moottorinohjaus
-Garrett T28
-Bosch 370-400cc suuttimet (riippuen lähteestä?)
-Walbro 255lph bensapumppu
-Isompi välijäähy
-Spec kytkin
-60mm -> 55mm putkisto
-Handmade pakosarja
-Breather oil catch can
-Manual boost controller
-Dumppi
Auto säädettiin Motestilla lähes ostokuntoisena, jolloin lukemat kertoivat 275hp/350Nm. Tarkoituksena olisi kolkutella 300 rajapyykkiä jossain vaiheessa.
Tulevaisuudessa olisi tarkoitus ainakin putkisto päivittää isompaan, ja mahdollisesti suuttimet, kun on alkanut tuo etanolilla lotrailu kiinnostamaan. Samalla putkiston kanssa häädön saa halkeileva pakosarja, ja ehkä myös ahdin päivittyy nykyaikaisempaan.
Kuvia auton ostokunnosta ja tämänhetkisestä tilanteesta löytyy alta. Ulkonäön suhteen ainakin takapuskuri on vaihtunut orkkikseen, sekä sivuhelmat saaneet kyytiä. Nyt otetaankin ideoita vastaan, mitä noille helmoille tekisi? Alkuperäiset helmat kumilistojen kanssa vai ilman? S4 helmat tulisi muuten kysymykseen, mutta opiskelijabudjetti on melko rajallinen. Helmapelleistä löytyi myös hieman alkavaa kukintaa, joten ne menevät varmaankin maalaukseen samalla takapuskurin kanssa.
Alustasarjaksi on myös tulossa Fk-highsport heti kun lompakko kestää, joten ajokorkeudesta lienee turhaa huomautella. ;)
Vemsin moottorinohjaus osottautui erittäin mielenkiintoseksi ja sen opiskeluun onkin saanut useamman yön jo hukattua. Pienenä sivunoottina paras korjaus softapuolelle oli flyback diodin asennus suuttimille, jolla auton sai käymään kunnolla tyhjäkäyntiä lambda 1.00 ja täten varmasti päästöt, joiden kanssa aiemmin on ollut ongelmia, huomattavasti paremmiksi.
Ideoita, kehitysehdotuksia ja kommentteja otetaan vastaan.
Comment