Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Avant -99 Imolagelb

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Täällä nyt ajeltu pari viikkoa remontin jälkeen ja muuten kyllä toimi loistavasti, mutta tällä kertaa tietty viime kesänä kolvatuista EGT antureista toinen alkoi vinoilemaan. Enää ei viitsisi noiden alkuperäisten kanssa tapella ja haussa onkin uudet piirilevyt puolasta.

    Takavalot vaihtelin mustiin kun foorumin myynti osiosta sattui löytymään moiset sopivasti :) Kelta-musta teema siis vahvistuu entisestään. Vielä jos ne tint kalvot koittaisi eteen väsätä, sikäli kun löydän käyttökelpoisen umpioparin jostain.
    Attached Files

    Comment


      #92
      Mulla vois olla sulle kohta valmiiks tinttikalvotetut Valeon umpiot jouten, kunhan löydän itselleni vielä kuskin puolelle uuden.

      Comment


        #93
        No nyt sain vihdoin ne valokalvot asennettua.
        Attached Files

        Comment


          #94
          Aika maukas! Onko tuulilasissakin kalvo, vai näyttääkö se vaan sopivasti tummalta?

          Comment


            #95
            On kyllä hyvän näköinen! Keltainen yhdistettynä tummaan on aina hyvä yhdistelmä, tarvitsisin vaan aina jonkun ämpärin valuvaa kuolaa varten kun näitä kuvia katselen...

            Comment


              #96
              Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
              Aika maukas! Onko tuulilasissakin kalvo, vai näyttääkö se vaan sopivasti tummalta?
              Ei sentään :) Täysin musta sisusta ja nuo muiden ikkunoiden tummennukset tekevät aika mustan vaikutelman tuulilasistakin katsottuna. +että kännykkä hakee kuviin valotukset vähän miten sattuu.

              Comment


              • #97
                Huh huh.. Mahtava!

                Comment


                  #98
                  Todella hyvän näköinen :)

                  Comment


                    #99
                    Noniin. Viime viikonloppu tuli vietettyä radalle.com festareilla Motoparkissa. Muutenhan viikonloppu meni aika nestepainotteisesti mutta käväisin sunnuntaina vartilla vetämässä pari vetoa.

                    Ekalla unohtui ESP päälle ja kyykkäsi kivasti lähdössä, toka nyt oli suht ok lukuunottamatta hitaita vaihtoja ja jonotuksessa kohonneita imulämpöjä (seliseli). Siitä ''paremmasta'' vedosta kuitenkin seuraavanlaisia tuloksia.

                    60ft/1,753s
                    330ft/5,380s
                    660ft/8,353
                    990ft/10,838

                    1/4mile 12,960s/173,24km/h (ekan vedon loppunopeus oli 179,35km/h vaikkakin hitaampi aika..)

                    No motoparkista sitten lähdettiin iltapäivällä ajelemaan kotiin päin ja vähän ennen juvan abcia tapahtui seuraavaa; Oikea eturengas tyhjeni suoralla juuri ennen poliisien puhallusratsiaa. No pakkohan se oli tien viereen auto pysäyttää ja näin teki muutkin kaverit kun letkassa ajeltiin. Ei menny muuten kauaa että poliisit pyyhälti paikalle ja alkoivat kysellä että vaiheltiinkos sitä kuskia. Tajusivat sentään tilanteen vähän rengasta potkittuaan ja ottivat puhalluskokeen minulta siinä. Vikaa kun alettiin tutkimaan niin renkaassa ei ollut päällisinpuolin mitään vikaa, mutta vannetta tarkastellessa huomattiin että 8(!) kehäpulttia oli poikki ja ilmat tulevat ilmeisesti osien välistä karkuun. Onneksi olivat läpipultteja ja saatiin tehtyä toimiva ratkaisu M6 pulteista joilla ilmat pysyi sisällä ja sain auton takaisin karjalaan. Todennäköisesti noissa vanteissa on sattunut asennusvirhe, joko kiristetty reilusti liian tiukkaan tai jätetty sormitiukkuudelle... Muissa rilloissa ei ilmennyt onneksi mitään vikaa.
                    Attached Files

                    Comment


                      Työn jako näyttäisi olevan kohdillaan.On muuten komiat vanteet takana olevassa vr6 passatissa. Kävi minulta hakemassa viime kesänä. ;)
                      Viimeksi muokannut ittnah; 26.7.2013, 19:52. Perustelu: typo

                      Comment


                        Perjantai-illan iloja =)

                        [ame]http://www.youtube.com/watch?v=u5z3YEfFenQ[/ame]

                        Comment


                          Kivahan se on uudella kytkimellä. :)

                          Comment


                          • Hyvinhän se pyörii ;)

                            Comment


                              Kivahan se ois joo, ehjällä koneella joo. Harmi vaan kun työkoneessa ei oo kajareita.

                              Comment


                                Viime viikonloppuna oli tosiaan ACF ratapäivä @Ahvenisto. Reissuhan ei mennyt omalta osalta aivan nappiin kun takavanne päätti antautua kesken matkan ja joutui pulttaamaan nastan yhteen nurkkaan alle -> radan kiertoa katseltiin varikolta käsin. Kuitenkin tapahtumassa oli paikalla lommojen oikoja ja sai pari pitkään häirinnyttä parkkipaikkalommoa pois sopuhintaan.

                                Perjantainahan tietenkin piti puunata autoa viimosen päälle iskukuntoon lauantaiksi, niin käytiin sitten vielä kuvailemassa viimeiseksi jääneet kuvat kesävanteilla tältä vuodelta :)

                                Kuvat: Jesse Kallio
                                Attached Files

                                Comment


                                  Takaänkkä hyppää vähän silmille tuolta auton alta, vedä mustalla maalilla se? :)

                                  Harmi ettet radalle päässyt, mikä vanteeseen sitten tuli?

                                  Comment


                                    Eipä tuo ole itseä häirinnyt ja ei kehtaa ruveta rosteria turhaan maalailemaan, joten olkoon :)

                                    Takavanteen sisäkehään ilmestyi halkeama josta vuoti paineet pihalle. Laitoin suosiolla koko sarjan kunnostuksen alle ja katsellaan sitten ensi keväänä uudestaan =)

                                    Comment


                                      Hyviä kuveja!

                                      Comment


                                        Kaveri kertoi ettei ollu ihan pikku halkio? Otitko kuvaa siitä?

                                        Comment


                                          Nojoo, olihan se semmonen että ns. puhalti ilmat pihalle. Satsi on purettavana vianorilla ja saanen ne sieltä ensi viikon alussa ni pitää sitten ottaa kuvia.

                                          Comment


                                            Hyvältähän se näyttää niin kuvissa kuin livenä! Näissä keltasissa varsin on joku rata kirous. :D

                                            Comment


                                              Tulipa viikko sitten käytyä länsirannikon tuntumassa ja matkaan sieltä tarttui talviauto ässää tuuraamaan :) Ässä pääsee siis lähipäivinä pienen syyspuunauksen jälkeen katon alle lepäämään talveksi.

                                              Talviauto on siis 200 Turbo quattro -87. Varmaankin lähes kaikilla mahdollisilla sen aikaisilla varusteilla :D Ja kaikki muut jopa toimii, paitsi etupenkkien lämppärit ja vakkari, mutta pitää perehtyä niihin jossain välissä. Takamatkustajilla peppu kuitenkin pysyy lämpimänä ;)

                                              Pitää tuohon pyöräyttää vielä urkin 8'' ronalit alle talveksi, jahka ne saa maalauksesta pois.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Noniin, nelikko ja paljon rautaa niin ei auramiehen penkat estä etenemistä.

                                                Comment


                                                  Taka-akselin hydraulinen tasonsäätö puuttuu! Mikä on plussaa! :D

                                                  Comment


                                                    On kyllä todella komia!

                                                    Comment


                                                      Täälläkin aletaan pikkuhiljaa herättelemään Ässää talviunilta. Olen jotain pientä puuhastellu sen parissa ja käytellyt/liikutellut aika ajoin ettei mene paikat jumiin ja kuivu venavarren kumit yms.. Meinas vaan vähän tuossa alkuvuodesta kastella tulppia ja muuten oikutella käyntiin lähdön kanssa niin nyt on TFSi kamat ja uudet tulpat hankittu jotka pitäis laittaa kiinni ennen auton liikenteeseen ottoa.

                                                      Viime kesän vanteiden kanssa kävikin sitten hiukka ohraisemmin.. Kiikutin ne loppusyksystä paikalliselle osaavalle vannepajalle (L-weld) tutkailtavaksi että mitähän niiden kanssa pitäisi tehdä ja saisko vaikka haljenneen lipan vaihtamalla/korjaamalla kelpoiset. Heillä oli sitten hiukan kiireitä muidenkin töiden kanssa ja palattiin tuossa alkuvuodesta asiaan ja sanoi että saisi ehkä korjattua ne kunhan varmistaa että lipoissa on tavaraa riittävästi että kannattaa alkaa korjailemaan. No hiljattain sitten sain soiton että on mittaillut niitä ja tullut siihen tulokseen että vanteita on joskus aikaisemmin aika tökerösti suoristeltu ihan raakasti lippojen sisäpinnasta tavaraa pois sorvaamalla. Sanoi että keskiöt ja etuvanteiden sisäkehät on oikeastaan ainoat hyväkuntoiset ja ne 2 kehää mahdollisesti joskus vaihdettu tai jätetty sorvaamatta. Muissa on lippojen reunoissa ainevahvuutta paikotellen 1-2mm välillä kun alunperin vahvuutta on 4mm. Noin ohut vahvuus alkaa olla jo vaarallinen riski eikä myöskään kärsi yhtään oikoa tai suoristella saati hitsaamalla yrittää korjata.

                                                      Mietinpä tässä vaan että aikamoinen onni ettei viime kesänä hajonneet missään pahemmassa paikassa tai vaikka siellä ahvenistolla muutamaa tuntia myöhemmin. Metsä olis saattanut kutsua aika rajuin seurauksin. Tästä opin itse kantapään kautta että käytettyjä vanteita en ollut ihan heti ostamassa ennenkuin ne on joku ammattilainen edes tarkastanut tai kunnosta on joku takuu. Nämäkin kun myytiin kunnostettuina ja näyttivät päällisin puolin oikeinkin hyvälle eivätkä edes keväällä alle laittaessa täristäneet. Itsellä ei ainakaan tullut mieleenkään alkaa tiirailemaan tarkemmin jotain lippojen paksuusheittoja yms. :(

                                                      Ps. saa esittää tarjouksia jos haluaa itselleen artecit seinäkoristeiksi tai kasaa noista uusilla lipoilla sopivan setin.. Itse en noita ala korjaamaan ja ensi kesän vanne jutut on muutenkin vähän auki.

                                                      Comment


                                                        Mie voin ottaa ne kolvailupalkkiona :)

                                                        Comment


                                                          Meinasit kolvailla koko auton sähköt uusiks? :D Kolvaus voiaa tietty vähentää hinnasta ;) Pitää hakea ne joku päivä kotiin ja mietiskellä että tökkäänkö edukkaasti tarjolle vai säilytänkö varaston perällä..

                                                          Comment


                                                            Olikos noissa siis sisä tynnyrit koskemattomat, eli vain lippojen vaihdolla pelastuis?

                                                            Comment


                                                              Etuvanteissa on. Takasissa toinen on halki ja toisessakin tynnyrissä on olemassa halkeamisen mahdollisuus.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X