Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Joo aattelinkin että jossain vaiheessa vois vähän ruuvata. Alusta on nyt vähän niinkuin talvi/katsastusasennossa että pääsee talven urissa eteenpäin ja on just se 80mm maavaraa :) Katsellaan leimauksen ja routapattien mataloitumisen jälkeen jos kajoais.
juu keulii, mut semmonen asentohan tässä autossa on ollu pitkin talvea, toivottavasti korjaantuu :) Miten toi etukaari kiemurtelee ihan kummallisesti etureunasta?
Paljos on vanteen keskeltä pystysuora mitta lokarin kaareen? Mulla n. 32 cm joka nurkassa, edessä 235/35 19 et35 pallot, takana sama setti ja varmaan 5-10 mm limppu tulossa sinne väliin, ainakin noiden sun mittojen puolesta menisi.
Eipäs muuten oo.:) Ihan on tästä meidän paikallisesta varaosaputkasta ostettu. Jos ei joku hallikaverin jälkeen ole ooeeämmään vaihtanut. Ihan samalta tuo ainakin näyttää kuin silloin laitettu ja istuu ainakin omasta mielestäni oikein hyvin. Noita muuten löytyy kummankin puolen versiona. Etkös Mika itsekin kaipaillut moista torvea?
Paljos on vanteen keskeltä pystysuora mitta lokarin kaareen?
Piti ettiä että saa auton tasaiselle alustalle, niin edessä on 315-317mm ja takana 321-324mm. Ei se kyllä tämän perusteella siis keuli :)
Putkenpää on ulkomitoiltaan 162mm leveä ja 94mm korkea. Tosiaan siis toiseen suuntaan viistetty, eli menee puskurin ulkopinnan kaarevuuden kanssa samaa linjaa.
Tuo setti ei tule kyllä menemään kaaren sisälle ilman kaaren mankelointia tai reilua camberia (>3 astetta). Ellei alusta sitten tosiaan ole mallia allroad :) Willtheyfit vertailu. Ja näin se on minulla nyt. Auto ei tosin ole ihan tasaisella alustalla, mutta kuitenkin aika rajoilla ollaan.
Alustana eibachin maltilla tiputtava. Pitää vain kokeilla miten istahtaa. Kiroillaan sitten jos näyttää huonolta, ei mankelointikaan olis huono idea.
Noniin, alkais olemaan kaikki kilkkeet irroiteltuna ja huomenna nostellaan konetta pois keulilta.
Tähän väliin kysymys tuosta kampiakselin asentotunnistimesta, niin tuleeko se koneen johtosarjojen mukana ilman kummempaa huomiota vai pitääkö irroitella vaikka otan koneen ja laatikon pakettina pois? En sitä taskulampulla tiiraillessa sieltä bongannut niin jäi mietityttäämään että pitäskö se kaivaa kuitenkin esiin.
Joo onhan tuossa kaikenlaista nippeliä ja piuhaa niin pirusti että aika työvoitolta tuntui saada paketti pihalle ja turboja yms irti. Nyt parin päivän remontti tauko ja vähä osien haalintaa sekä turbot matkaa Finturbolle ->
Vielähän tuolla kytkimellä ois muutaman tuhat menny.... eiku :D
Noniin, alkaa paketti olemaan kohta kasassa koriin nostoa varten. Kytkin nyt uusittu kokonaan, ahtimet, laturi ja startti huollettu, öljyvuodot paikkailtu ja letkuja ja nippeleitä muutenkin tarkisteltu. Jospa siitä saisi vielä soivan paketin :)
Lisämittarin EGT anturikin löysi paikkansa sopivasti apparin puolen turbon laipasta. Aika pirun tarkalla sovituksella nuo ahtimet tuolla istuu.
Noo, tämä sintteri oli vielä ajoittain luistanut viimeiset 10tkm. Siksi varmaan kitkapinnat aika hurjan näköiset.
Kytkimenä siis PO-Metallin 4-lapainen jousittamaton levy RS4 asetelmalla.
Anturin laitoin laipan ohuimpaan kohtaan, niin kyllä se tuli pari senttiä kanavan sisälle vaikkei kuva ihan siltä näytä. Eipä tuo anturi itsessäkään ole paljoa sen pitempi, luulisi näyttävän sen mitä pitää :)
2 viikon kidutus piinatun rellun ratissa on ohi ja ässä taas ajossa! Hymy on aika herkässä kun kaikki jopa toimii kerrasta. Ja mikä tärkeintä, kytkin pitää :)
OT: Oliko muuten tuo piinattu rellu sama, jonka Tampereella kerran aiemmin tänäkesänä bongasin? Eli pinkillä karvalla päällystetty ja possun kärsä etupuskurissa, sekä takalasiin maalattu teksti "piinattu rellu"? =D
Comment