On kyllä makeet kuvat. Otin silti vapauden lisätä vähän kirkkautta tuohon jälkimmäiseen kun tuntui vähän tummalta. No tuli siihen kohinaakin, en oo ihan pro näissä hommissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 Avant -99 Imolagelb
Collapse
X
-
Kiitoksia positiivisesta palautteesta :)
On tuo jälkimmäinen kuva tosiaan paremman näköinen kun lisää hiukan valoisuutta.
Tuolta vielä lisää materiaalia yleisön pyynnöstä -> jebzu.kuvat.fi/jäänraappajaiset
Comment
-
Eilen yritin tuota kytkintä vaihdella pelkkä laatikko irrottamalla, mutta hommahan tyssäs täysin jo DP irroitukseen kun pultit ei lähde väkivallallakaan irti pakopesistä, ja ei niitä katkaistakkaan kehtaa kun sitten auto on ajokelvoton. Keväämmällä siis tiedossa perus bit omistajan vuosihuolto eli koko paketti keulilta pois ja koneellekkin samalla vähän perusteellisempaa huoltoa... Tälläistä se joskus vaan on.
Kytkimellä sentään ajaa vielä normiajot ja vähän leikkimistäkin kun kestää hyvin jonkun ~1.2bar ahtoja vääntöpiikillä. Jääratahommia ajatellen olisi ollut vain kiva saada uusi paketti paikalleen :)
Comment
-
Lauantaina tuli käytyä kerhon jääratapäivillä niin sieltä vähän video sekä kuvamatskua :)
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=yuswJ_17YnU[/ame]
Video sekä ekat kuvat: Jesse kallio, kolmas kuva: Ville Lindsberg ja pari viimeistä: Aki MalinenViimeksi muokannut MRaitoniemi; 17.3.2013, 11:44.
Comment
-
Kesävanteet myynnissä ->**MYYTY**
Katsellaan kesäksi tilalle jotain vähän soivemman oloista :P
Meneekö muuten 18x9.5 ET38 265/35 kumilla taakse heittämällä vai tuleeko ongelmia ylätukivarren kanssa? Poken puoleen pitäisi jäädä jopa vähän sisemmäksi mitä nuo ozit viime kesänä.
Comment
-
On aika ahdas tuollasella renkaalla. Minullahan oli silloin joskus ET33 9.5x18" vanteella 255/35 kumi ja se on kyllä aikalailla niin että ottaa kiinni. Sitten 245/35 kumilla sama vanne ja erittäin hyvä istuvuus. Vanteen reunan olisi ottanut tarvittaessa kaareen kiinni mutta rengas taittui siististi kaaren sisään. Tosin kapeammalla kumilla auto oli jonkin verran matalampana.
Tuo 265 kumi ei oikeastaan veny niin että menisi kivasti kaareen. Kokeilemallahan se selviää.
Comment
-
Hmm, nooh viikonloppuna ehkä kokeillaan :) Kapeempaa kumia sitten jos ei sovi. willtheyfit vertailun perusteella lähellä ollaan viime kesän speksejä mutta saas nähdä. Tuli yhdet kuvausta vastaavat vanteet varattua :) Eteen 8,5 235/40 kumilla ja se ei varmaan ainakaan tuota ongelmaa.
Comment
-
Vanteessa 50 mutta loput passaan lätyllä. Varmaan aluks toi OZeissakin ollut 20mm väliin niin on vähän lähempänä.Viimeksi muokannut MRaitoniemi; 18.3.2013, 21:57.
Comment
-
Joo eipä noissa pitäisi olla heittoa edes paria milliä per puoli tai sitten on syytä epäillä jotain vikaa alustassa tai tai pyörien väärin suuntausta.
Tuli testattua vanteita alle ja lähellä ollaan mutta kuitenkin sitten niin kaukana..
Takana 265/35 ET38 mahtuisi kaaren puoresta taipumaan sisälle ilman raapimisia, mutta rengas ottaa ylätukivarteen kiinni.. Vanteen reunaan on matkaa 3-5mm tukivarresta. Näillä näkymin siis taakse 255/35 tai 245/35, jolloin joudun tietenkin myös vaihtamaan eturenkaat vastaavaksi pariksi..
No edessäkään ei ihan täysin ongelmitta mennyt kun ET30:llä ottaa jarrusatulaan kiinni. Nyt satulat ovat kaikkein uloimmassa asennossa kun on tuo stoptech setti suht tuore niin tietääpähän mihin kohtaan vanteen passailee ettei tule ongelmia jatkossakaan uusilla paloilla. Kokeilin sitten 40mm spacerilla ja työntömitalla mitattuna vaatii eteen ~ET26-27 että jää vielä turvamilli satulan ja vanteen väliin.
Uudet renkaat siis tilaukseen ja muuta sovittelua niin kyllä ne siitä :)
Pari Samsung laadun fotoa takapyörästä ja likainen kaara..
Comment
-
Tällä viikolla saapui uudet renkaat ja Vianorillakin oli aikaa vaihdella ne vanteille ennen kaikkein pahinta sesonkia. Tulipa siis tänään pyöräytettyä vanteet alle.
Eteen tuli nyt siis 18x8,5'' ET26 225/40 kumilla. Vanne menee juuri ja juuri satuloiden päälle ja rakoa jää korkeintaan pari milliä puoliin, mutta sehän riittää :)
Takana 18x9,5'' ET35 255/35 kumilla. Ylätukivarteen jäi nyt pari milliä rakoa renkaasta ja oli se satula takanakin aika lähellä puolia. Ulkoreuna on normaali asennossa pari milliä kaaresta ulkona mutta taipuu sisälle juuri ja juuri raapimatta pahemmassakaan routapatissa :)
Melkein voisi sanoa että tuskin pystyy vakiokaarilla olevaan B5 A/S4:ään laittamaan yhtään leveämpää rengas settiä tai vannetta missä olisi tuon verran kuitenkin huulta :) Tai noh, ei lasketa tähän jotain reiluja venykumeja.
Comment
-
Kovin pitkälle et näköjään päässy enne ensimmäistä kuvastuokiota :) On kyllä ihan mielenvikasen nätti!
Voin Vili kyllä vannoa, että aika seppä saat olla jos saat sen takapään hiljaiseksi jokaisen joustoliikkeen jälkeen. Ellei kyseessä ole sitten Allroadiksi korotettu.Viimeksi muokannut Quattro_4; 5.4.2013, 23:11.
Comment
-
Kiitoksia kommenteista :)
Carbin: Tuo setti ei tule kyllä menemään kaaren sisälle ilman kaaren mankelointia tai reilua camberia (>3 astetta). Ellei alusta sitten tosiaan ole mallia allroad :) Willtheyfit vertailu. Ja näin se on minulla nyt. Auto ei tosin ole ihan tasaisella alustalla, mutta kuitenkin aika rajoilla ollaan.
Putkenpää on ainakin perimätiedon mukaan mallia RS6 ja sopii tuohon puskurin aukkoon aika sopivasti, vaikkakin tietty makuasia. En tiedä onko sillä osaltaan suurta merkitystä ääniin, mutta tällä hetkellä putkistossa on ainakin sen verran nasevat sävelet että ei uskalla koskea mihinkään osaan putkistossa pitkällä tikullakaan :D Viime kesän kuvasta sen näkee vähän helpommin.
Comment
Comment