Audi S4 B5 Avant
Elikkäs keväällä 2012 hiipi mieleen ajatus luopua entisestä urssista ja hankkia tilalle tuoreempi ässä. Alunperin tarkoituksena oli metsästää sopiva yksilö saksasta tai muualta ulkomailta, mutta sattumoisin pian urssin myyntiin laitettuani sain kiinnostavan vaihto ehdotuksen tuoreempaan ässään eräältä clubilaiselta. Pari viikkoa sitä kai tuli hauduteltua ja lopulta suuntasin Kuopioon tekemään kauppoja. Auto oli jo parin edellisen omistajan toimesta rakennettu aika lähelle omaan makuun sopivaksi, varsinkin tekniikan osalta ja ulkokuori oli pidetty suhteellisen hyvässä kunnossa. Kaupantekohetkellä auto kärsi muutamista oireista kulkupuolen, sähkövikojen ja käynnin suhteen mutta ajattelin niiden olevan voitettavissa jollain keinoin.
Käynti- ja kulkuoireiden syyksi paljastuikin vialliset EGT-anturit ja MAF, nämä saivat myös vikakoodeihin jäämään tietoja misfireistä ja viallisesta lambdasta. EGT:t ja MAF:in korjattuani vikakoodeja ei ole enää ilmennyt ja auto pelaa loistavasti.
Tietoja autosta:
Tekniikka
- 2.7 Bi-turbo (AGB)
- Porattu lohko (TammerDiesel)
- Mahle 81,5mm 9.0:1 takomännät
- H-profiili veivit.
- 2.4 vaparin kannet ja nokat.
- Turboina modatut Garret T25BB billet-siivillä.
- AGMotorsport pakosarjat
- Milltek RST Cat-back, race kateilla.
- 3'' Dp:t
- Erikoismoottori.fi softa
- RS4 putsarin kotelo K&N paneelilla
- RS4 maf
- RS4 Y-putki
- RS4 imuputket
- SRM SMIC V3 välijäähyt
- XS-Bipipet
- Allroad imusarja
- Allroad alumiininen kaasuläpän y-haara
- 1000cc suuttimet
- Pierburg E3L ''veyron'' bensapumppu.
- TFSI-puolat
- Fidanza alumiini VP
- Fluidampr
- SRE asetelma
- 4-lapainen jousittamaton sintteri by Pasi Ojennus
- Short shifter
- JHM vaihelaatikon korjaussarja asennettu
- Prikkamodattu Torsen.
- AWE tuning DTS vaihdelaatikon poikkituki
- Stern vaihdelaatikon ja moottorin tukikumit.
- Apikol punaiset (race) puslat perän tuennassa.
Alusta, jarrut, vanteet:
- BC Racing alustasarja
- Takana B6 300mm levyt omilla satuloilla.
- Edessä TTRS/RS3 4-mäntäiset brembot MK5 R32 345mm levyillä.
- EBC Yellowstuff palat ympäriinsä.
- Hel Performance teräspunosletkut.
- Takana Neuspeed vakaaja apurungon lisätuilla.
- Rota Grid 5x112. 18x9,5'' joka nurkassa + 225/40 Toyo Proxes T1R kumit. ET edessä 33 ja takana 35.
- EX. Artec Turbo P, edessä 18x8,5'' ET26 225/40 ja takana 18x9,5'' ET35 255/35.
- Ex. OZ Superleggera 8x18 takana ET15 & edessä ET17, 215/40 kumeilla.
Kori:
- RS4 maski mustaksi teipatulla kehyksellä.
- Puskurin rivat poistettu ja laitettu aukkoihin RS4-look verkkoa.
- Kilvenupotus siloitettu.
- Tummennuksia laseissa
- Mustat kattokaiteet ja tummat ikkunalistat.
- RS4 kontin spoileri.
- Konehuoneen ilme täysin päivitetty RAL9003 valkoiseksi pulverimaalatuilla osilla ja hiilarisuojilla jne.
Sisusta:
- Audi ''Exclusive'' Cognac brown laajimman tason nahkapaketti RS4 recaroilla.
- Musta sisäkattoja valopaketti.
- 2xPLX DM-6 jotka näyttää 2xAFR, 2xEGT, Boost ja IAT arvot.
- Orkkis hiilari listat
- Flat bottom S4 ratti.
- Jälkiasennus vakkari
- Jälkiasennettu kokonainen 2-din keskikonsoli RNS-E navilla ja RS4 hiilikuitu listoilla.
- RS4 mittaristo
Kuva linkkejä:
Jebzu Photography - S4
Rapis Garage Crew
Instagram: MRaito, RapisGarage
Täältä löytyy autosta muutamat videot:
Youtube - Jebzu
Liitteenä kuvia auton vaiheista suurinpiirtein aikajärjestyksessä
Elikkäs keväällä 2012 hiipi mieleen ajatus luopua entisestä urssista ja hankkia tilalle tuoreempi ässä. Alunperin tarkoituksena oli metsästää sopiva yksilö saksasta tai muualta ulkomailta, mutta sattumoisin pian urssin myyntiin laitettuani sain kiinnostavan vaihto ehdotuksen tuoreempaan ässään eräältä clubilaiselta. Pari viikkoa sitä kai tuli hauduteltua ja lopulta suuntasin Kuopioon tekemään kauppoja. Auto oli jo parin edellisen omistajan toimesta rakennettu aika lähelle omaan makuun sopivaksi, varsinkin tekniikan osalta ja ulkokuori oli pidetty suhteellisen hyvässä kunnossa. Kaupantekohetkellä auto kärsi muutamista oireista kulkupuolen, sähkövikojen ja käynnin suhteen mutta ajattelin niiden olevan voitettavissa jollain keinoin.
Käynti- ja kulkuoireiden syyksi paljastuikin vialliset EGT-anturit ja MAF, nämä saivat myös vikakoodeihin jäämään tietoja misfireistä ja viallisesta lambdasta. EGT:t ja MAF:in korjattuani vikakoodeja ei ole enää ilmennyt ja auto pelaa loistavasti.
Tietoja autosta:
Tekniikka
- 2.7 Bi-turbo (AGB)
- Porattu lohko (TammerDiesel)
- Mahle 81,5mm 9.0:1 takomännät
- H-profiili veivit.
- 2.4 vaparin kannet ja nokat.
- Turboina modatut Garret T25BB billet-siivillä.
- AGMotorsport pakosarjat
- Milltek RST Cat-back, race kateilla.
- 3'' Dp:t
- Erikoismoottori.fi softa
- RS4 putsarin kotelo K&N paneelilla
- RS4 maf
- RS4 Y-putki
- RS4 imuputket
- SRM SMIC V3 välijäähyt
- XS-Bipipet
- Allroad imusarja
- Allroad alumiininen kaasuläpän y-haara
- 1000cc suuttimet
- Pierburg E3L ''veyron'' bensapumppu.
- TFSI-puolat
- Fidanza alumiini VP
- Fluidampr
- SRE asetelma
- 4-lapainen jousittamaton sintteri by Pasi Ojennus
- Short shifter
- JHM vaihelaatikon korjaussarja asennettu
- Prikkamodattu Torsen.
- AWE tuning DTS vaihdelaatikon poikkituki
- Stern vaihdelaatikon ja moottorin tukikumit.
- Apikol punaiset (race) puslat perän tuennassa.
Alusta, jarrut, vanteet:
- BC Racing alustasarja
- Takana B6 300mm levyt omilla satuloilla.
- Edessä TTRS/RS3 4-mäntäiset brembot MK5 R32 345mm levyillä.
- EBC Yellowstuff palat ympäriinsä.
- Hel Performance teräspunosletkut.
- Takana Neuspeed vakaaja apurungon lisätuilla.
- Rota Grid 5x112. 18x9,5'' joka nurkassa + 225/40 Toyo Proxes T1R kumit. ET edessä 33 ja takana 35.
- EX. Artec Turbo P, edessä 18x8,5'' ET26 225/40 ja takana 18x9,5'' ET35 255/35.
- Ex. OZ Superleggera 8x18 takana ET15 & edessä ET17, 215/40 kumeilla.
Kori:
- RS4 maski mustaksi teipatulla kehyksellä.
- Puskurin rivat poistettu ja laitettu aukkoihin RS4-look verkkoa.
- Kilvenupotus siloitettu.
- Tummennuksia laseissa
- Mustat kattokaiteet ja tummat ikkunalistat.
- RS4 kontin spoileri.
- Konehuoneen ilme täysin päivitetty RAL9003 valkoiseksi pulverimaalatuilla osilla ja hiilarisuojilla jne.
Sisusta:
- Audi ''Exclusive'' Cognac brown laajimman tason nahkapaketti RS4 recaroilla.
- Musta sisäkattoja valopaketti.
- 2xPLX DM-6 jotka näyttää 2xAFR, 2xEGT, Boost ja IAT arvot.
- Orkkis hiilari listat
- Flat bottom S4 ratti.
- Jälkiasennus vakkari
- Jälkiasennettu kokonainen 2-din keskikonsoli RNS-E navilla ja RS4 hiilikuitu listoilla.
- RS4 mittaristo
Kuva linkkejä:
Jebzu Photography - S4
Rapis Garage Crew
Instagram: MRaito, RapisGarage
Täältä löytyy autosta muutamat videot:
Youtube - Jebzu
Liitteenä kuvia auton vaiheista suurinpiirtein aikajärjestyksessä
Comment