Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4+ B5 Avant -> 3L AZR +TTE 950+

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi S4+ B5 Avant -> 3L AZR +TTE 950+

    Audi S4 B5 Avant 1999

    Tehdäämpä tästäkin pieni esittely, kun ei tämä enää projektiksi taida kelvata. Kahden voortin jälkeen oli saatava jotain vaihtelua kulkine puolelle ja ensialkuun etsiskeltiin VW Passattia tai Audi A4:sta. Kuitenkin hetken mietiskelyn tuloksena päädyttiin etsimään sopivaa Audi S4:sta, jo ihan paremman varustelu tason takia ja kyllähän se moottori ja nelivetokin aika paljon houkutteli. Sopiva auto löytyikin Helsinkiläisestä autoliikkeestä marraskuussa 2007, sitä käytiin katsomassa ja niinhän siinä kävi että sen hetkinen kulkine jäi sinne pihalle ja uudella ajeltiin kotiin.

    Muutama vuosi ajeltiin ihan vakio kunnossa jonka jälkeen aloitettiin soitinpuolen rakennus ja vaihdeltiin hieman vanteita. Kasvanut paino korvattiin pienellä tehon lisäyksellä Karalan softan muodossa ja jälleen kelpaisi hetki ajella. Seuraavaksi kävikin niin, että foorumia selaillessa sattui silmään myynti-ilmo perinteisistä RS4-päivitys osista, no yhteyttä myyjään ja neuvottelut käyntiin (Kiitokset elinten luovuttajalle, jos itsensä tunnistaa), tuloksena lovi lompakossa ja kasa osia odottamassa sopivampaa hetkeä. Ja sopiva hetkihän tuli, sitten vasta reilut vuosi myöhemmin...duunarin palkoilla osien hankkiminen on melko hidasta.
    Ja näin ollaankin nykyhetkessä, tällä hetkellä auto toimii oikein mainiosti ja on ihan kiva ajaakin. Jotain pientä tälle kuitenkin vielä luultavasti tehdään.

    Vanha orkkis Tekniikka (Myyty pois):

    - 2.7 Biturbo V6
    - Hybrid RS-K04 028/029
    - RS4 Maf
    - RS4 Imusarja
    - RS4 Ahtoputket
    - RS4 Kaasuläppä
    - IE Billet bensakiskot
    - RS4 Y-Putki
    - 034-Imuputket
    - BMC Kartioilmansuodatin lämpösuojalla
    - 2.4:sen Vaparin kannet
    - Cat Camsin 1004052 nokat
    - AG-Motorsport pakosarjat
    - H-profiili kiertokanget
    - Fluidamper
    - TFSI-puolat ja ICM:ät deletoitu
    - Bosch F5DP0R-tulpat
    - Bosch EV14 957cc suuttimet
    - Walbro HellCat 525lph E85 polttoainepumppu
    - AN10/AN8 Polttoainelinjat
    - Fuelab polttoaineen suodattimet
    - Devils Own DVC30 Vesiruutta 5:sen ja 7:kan suuttimilla
    - Okkim DP Catcon 200cellin kateilla jotka poistettavissa V-Bandeillä
    - 3.5" Kustom Cat-Back kahdella Vibrantin vaimentimella
    - RS4 B7 paineasetelma ja 6-lapainen sintterilevy
    - JHM:än modattu kevyt vauhtipyörä (5,5kg),
    - 034 moottorin -ja laatikontukikumit "Track-jäykkyydellä"
    - JHM-short shifter
    - Silly Rabbit välijäähyt + ER hiilikuituiset ilmanohjaimet
    - MaxxEcu Race moottorinohjaus

    Uusi Tekniikka (2022):


    - 3L Biturbo V6
    - RS4 AZR-lohko porattuna 83mm
    - 83mm JE Pistons männät, helma ja lakipinnoitteilla, HD-tapeilla
    - Arlows H-profiiliveivit RS4-mitoituksella
    - King Bearings VW VR6 kk-laakerit
    - 3l ASN-kampiakseli
    - TDI öljypumppu
    - Sachs RCS-200 kaksilevykytkin,The Tunerin vauhtipyörällä ja välilevyillä
    - Fluidampr
    - J.Kosusen porttaamat 2.4 vaparin kannet, Ferrean +1mm ylikoko venttiileillä ja Supertechin jäykemmät jouset titaani retainereilla
    - 2.8 vaparin imunokat ja hiotut pakonokat
    - TTE950+ ahtimet, Thermal Zero blanketit pakopesien "suojana"
    - The Tuner 70mm imuputket
    - SConcept pakosarjat K24-laipalla ja rosterisella lämpöeristyksellä
    - 3,5" DP:eet alumiinilämpösuojalla, V-bandeilla poistettavat Catcon 200cel katit
    - 3,5" Catback
    - The Tuner imusarja
    - The Tuner y-haara
    - RS6-kaasuläppä
    - The Tuner Y-putki
    - Proram 300mm kartiofiltteri
    - Devils Own DVC30 vesiruutta 2xDO7 suuttimilla
    - The Tuner bi-putket
    - The Tuner matalampi flekti
    - The Tuner alemmat ahtoputket
    - Silly Rabbit välijäähyt + ER hiilikuituiset ilmanohjaimet
    - IE billet bensakiskot
    - Bosch EV14 1500cc suuttimet
    - AN10/AN8 Polttoainelinjat
    - Fuelab 529 Elektroninen bensapaineensäädin
    - 2kpl Walbro Hellcat 525 bensapumppua tankissa, kustomoidussa orkkiskehdossa, tankin kansi POMia ja kannessa 4kpl AN6 lähtö/paluu liittimiä
    - Fuelab polttoaineensuodattimet
    - TFSI-puolat ja ICM:ät deletoitu
    - Bosch BKR8EIX tulpat
    - Maxxecu Race, 6xEGT, öljypaine, polttoaineenpaine ja pakopaine mittaus
    - Provent 200 huohotupönttö, huohotin rakenettu 22mm ja 25mm silikoniletkusta
    - 034 moottorin -ja laatikontukikumit "Track-jäykkyydellä"
    - Coolerworx Short Shifter

    Alusta ja Jarrut:

    - KW Variante 3 säädettävä alusta
    - Takana AK Motorsport Street-puslat
    - Edessä Powerflex Street-puslat Lemförderin varsissa
    - Edessä Brembo Z18 satulat, 350mm MTec C-hook levyt
    - Takana Vakiosatulat, 300mm Mtec C-hook levyt
    - Metallipunos jarruletkut
    - H&R Vakaajat ja TUKEVAT tukiraudat apurungolle
    - AK Motorsport Billet peräntuet Track jäykkyyden puslilla

    Kori:

    - RS4 maski
    - RS4 tyylisellä verkolla laitettu puskurin aukot, sumuvalot poistettu
    - RS4 tyylinen takalasinlippa
    - Cupra R lippa
    - Takalasit tummennettu
    - Takalasin pyyhin poistettu

    Vanteet ja Renkaat:

    - Kesällä LM Replica 8.5 & 9.5x19 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 renkailla 235/35/19 koossa

    Sisusta:

    - Valkoinen nahkasisusta
    - RS4 Hiilikuitulistat
    - RS4 Mustat ovenkahvat
    - S4 Logolliset lattiamatot
    - Sisävalot muutettu ledeiksi
    - "Flatbottom" Ratti

    Hifit:

    - Koko auto vaimennettu Dynamatilla, pahimmat paikat kahdella kerroksella ja etuovissa lisänä pehmeämpi vaahtomuovinen vaimennusmatto
    - Soitin: Alpine IVA-D310RB 7" kosketusnäytöllä
    - Prosessori: Alpine PXA-H701
    - Diskantit: Rainbow Power Line CAL27VOF
    - Keskiäänet: 4" Rainbow Vanadium Line MR100Vanadium
    - Midit: 6.9" Rainbow Power Line W175Power
    - Subbasso: Ground Zero Plutonium GZPW15XQ+GZP15 passiivisäteilijä
    - Diskantti ja keskiääni vahvistin: 4-kanavainen Rainbow AudioKraftwerk 4150
    - Midivahvistin: Kaksi kappaletta Rainbow AudioKraftwerk 2270, kummallekkin midille omansa sillattuna
    - Subivahvistin: Ground Zero Plutonium GZPA 1.8000D
    - Akut: Varapyörän kotelossa 2kpl Optima YellowTop 75ah
    - Julmettu määrä johtoa, kaikki joko nylonsukassa tai haitariputkessa


    Lopuksi muutamat kuvat, joskin jo hieman vanhoja mutta eipä ulkonäössä ole juuri mikään muuttunut...lisätty yksi update kuva ulkonäöstä.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut ViLe; 26.6.2024, 19:28. Perustelu: Speksi lista ajantasalle.

    #2
    Kaikkea muita vanteita saat kokeilla mutta elä laita LM replicoita, joka autossa kohta jo ne... :) Ja komia on autos! Kun sulla kerta tuo KooWee näyttäs möllöttävän listassa niin tipautahan vähän alaspäin.. ;)

    Comment


      #3
      Hirvittävän paljon ei pysty enään pudottamaan alaspäin, on nuo katit sen verran tyrkyllä siinä ettei viitsi niitä ehdoin tahdoin särkeä...hyvä idea sinäällään! Vanteitakin vielä ehtii miettimään, muttei siitäkään yli pääse etteikö lemmarit näihin hyvin kävis!

      Comment


      • #4
        Komee lajinsa edustaja hyvällä specsi listalla! Takavakaajaa kannattaa harkita, tekee ison muutoksen ajettavuuteen. Pysy kaukana LM replicoista ja osta multa aidot, löytyy myyntiosastolta.. ;)

        Comment


        • #5
          Hyvännäköiset noi valkeet recarot kyl! Miten toteutit ton ovipahvien kaiutinkoteloinnin? Saitko tukevuutta tuohon onnettomaan ovipahvirakenteeseen? Kuvat kiinnostaisi musiikkivehkeiden toteutuksista meikäläistä.
          Välillä aina ebaystä noita s4 logolla olevia lattiamattoja löytyy, saksasta itse tilasin jokunen kk sitten. Audi s4 fußmatten oli hakusanana jolla löytyi.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja TSami
            Pysy kaukana LM replicoista ja osta multa aidot, löytyy myyntiosastolta.. ;)
            Huomasin kyllä jo aikaisemmin nuo sinun vanteet tuolta myynti palstalta ja kyllä aidot tunnistaa...ikävä kyllä myös hinnasta, niin ja onhan ne ehkä tuuman liian pienet! Mutta vanne asiaa pohditaan tulevan talven aikana eli kiirettä ei vielä ole.

            Alkuperäinen kirjoittaja mikero
            Saitko tukevuutta tuohon onnettomaan ovipahvirakenteeseen? Kuvat kiinnostaisi musiikkivehkeiden toteutuksista meikäläistä.
            Ovipahviin on haettu tukevuutta lasikuidulla ja vaimennusmatolla, ihan mielettömän tukeva se ei vieläkään ole mutta aika paljon alkuperäistä tukevampi. Jos oikein hyvän haluaisi niin pitäisi pultata ovipeltiin lattarauta johon sitten kiinnittäisi nuo kotelot, tällöin ovipahvien irroittaminen vaikeutuisi aika paljon joten siihen en ruvennut. Nuo ovissa näkyvät kotelot on tavallaan kaksi-osaiset eli keskiääni on omassa kotelossaan ja midi sitten hengittää oven sisään. Alunperin ei ollut tarkoitus tehdä tuota koteloa noin, vaan oli tarkoitus nostaa keskiääni ja diskanntti suunnattuina A-pilareihin mutta pilareissa olevat airbagit(tai turvaverho, mikä nyt lienee) pilasi tämän suunnitelman. Ja midin riittävän tukeva koko kasvattaa kotelon kokoa entisestään.

            Kuvia löytyy soittimien asennuksesta tolkuttoman paljon eli pitäisi melkein tietää mitä sieltä haluaa nähdä, mutta jos sitä muutaman kuvan valmiista tähän laittaisi.
            Ihme muuten, että ensimmäinen kommentti ei ollut että heivaa soittimet lepikkoon niin kulkee kovempaa!!
            Attached Files

            Comment


              #7
              Ryhdikäs peli kuvissa sekä livenä. Specsi listakin vaikuttaa hyvältä, kaikkea on tehty =)
              Soitinten painoahankompensoidaan kasvattamalla tehoa vai miten se nyt oli? ;)

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Tommi[FIN]
                Soitinten painoahankompensoidaan kasvattamalla tehoa vai miten se nyt oli? ;)
                Näinhän sitä on pyritty tekemään, tiedä sitten onko onnistuttu!

                Comment


                • #9
                  Ihan höpelöt vehkeet sulla kyllä audista löytyy :) Vaikka puhutaan varmaankin n. Yli? 200 kg lisäpainosta hifien muodossa, niin tuskinpa jalkoihin jää tuolla suomen baanoilla.

                  Comment


                    #10
                    Pari sataa kiloa on aika lähellä oikeaa, jo pelkästään kontista löytyvät vermeet asennuskehikoineen painaa noin 170kg...siihen sitten vielä päälle ovista löytyvät vermeet ja unohtamatta vaimennusmattoja ym.! Mutta kyllä sillä just ja just traktorista ohi pääsee jopa tieliikenne-mallista!

                    Comment


                      #11
                      Melkoiset stereot! :) Miten paljon niistä lähtee möykkää? Varmaankin ihan "riittävästi". Itseä himoittaisi taas laittaa subbari, mutta korvat tinnittävät jo sen verran ettei varmaan ole kannattavaa. Silti tekee mieli :)

                      Comment


                        #12
                        Desipelleistä ei ole tietoa, ei ole koskaan mitattu...kyllä sieltä kuitenkin jonkin verran möykkää lähtee vaikka ovatkin ns. kuunteluasetuksissa eli sellaisissa asetuksissa että kehtaa kuunnella pitempiäkin aikoja kohtuullisella voimakkuudella. Mutta jos oikeasti haluais irti "isoja lukuja" niin kyllähän se noilla onnistus, pitäis vaan muuttaa hieman tuota subbarikoteloa eli pitäisi vaihtaa tuo passiivisäteilijä refleksiputkeen ja ehkä suunnata elementti taaksepäin (kontinluukkua kohti).

                        Kyllähän subbarin laittamista aina voi suositella, se tuo musiikkiin niin paljon "lisä-väriä" ja eihän sitä aina tarvii täysillä luukuttaa...siun on okkim joskus koekuunneltava nuo miun soittimet ja sitten mietittävä asiaa uudelleen!

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja ViLe Näytä viesti
                          Subbasso: Ground Zero Plutonium GZPW15XQ+GZP15 passiivisäteilijä
                          Mielisairautta on monenlaista eikä hävetä yhtään tunnustaa kuuluvan tuohon joukkoon. :)

                          Toivottavasti joskus tulee mahdollisuus päästä tyypittään laitteisto, sen verran mielenkiintoiselta vaikuttaa. Kovasti herättää rakenteluintoa alkaa laittaa omaan käyttikseen jotain soitinta.

                          Comment


                            #14
                            Kyllähän tää sellainen sairaus on, että ei ole lääkettä löytynyt 12 vuoteen...kuullemma perheenlisäys on sellainen lääke että tepsii!

                            Kyllähän tätä kuuntelemaan saa tulla, jos vaan hollille sattuu, ei se järvi soutamalla kulu vai miten sitä sanotaan! Pitäis pyrkiä käymään noissa kerho-tapahtumissa niin tarjoutuis kiinnostuneille mahdollisuus kuunnella ja haukkua pystyyn!

                            Comment


                              #15
                              Juu perheenlisäys auttaa, itsellä hävis popit takakontista vaunujen tieltä :)

                              Comment


                                #16
                                vayne: sitä varte sit hommataa auto mitä voi laitella musiikin kuuntelua varte :)

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllähän ny vaunut ja suppari molemmat mahtuu auton perään, jos tekee subille kotelon vaikka sinne vararengaskoteloon :) Ainoo vaan et lapsen ollessa kyydissä ei paljoo popiteta..

                                  Comment


                                    #18
                                    Jeps sen takia Audi tulikin edellisen auton rinnalle, kun farkkua tarvi mutta kun se toinen "harraste auto" ollut tossa pressun alla jonkun aikaa, kun ei malta olla laittamatta kaikkia viritysrahoja audiin :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Selvishä se nyt kenen tää auto on :D Monta kertaa ajellu vastaa ja oon koittanu moikkailla.
                                      Kyl siel pari kertaa on lapane noussu pystyy

                                      Comment


                                        #20
                                        Täähän meni nyt ihan subbari-keskusteluks, no pää-asia että keskustelua syntyy. Kyllähän se varapyöränkotelo on ihan hyvä asennuspaikka subille, mutta tuota plutoniumia on melkein turha ruveta sinne suunnittelemaan (tosin ei varmasti tarkoitettukaan niin), jo asennussyvyys aiheuttais ongelmia sitä kun löytyy vaivaiset 26 cm ja siihen päälle hengitys varat. Ja kotelosuosituksetkin on sitä luokkaa että vaikeeta olis, suljettu noin 70 litraa ja refleksi n.80 litraa. Plutohan on muutenkin aika semmonen heppoinen elementti kun painoakaan ei ole kuin 35kg.

                                        Ajeleeko wadeeh valkoisella A6:sella, rekkari UPI-xxx tai jotain sinnepäin?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo kyllähä sillä on semmoset 80tkm tullu ajettua
                                          Viimeksi muokannut wadeeh; 1.9.2012, 18:42.

                                          Comment


                                            #22
                                            No sitten olin ihan oikeessa autossa...täytyy yrittää nostella lapaa kohdatessa, välillä vaan tulee oltua vähän unessa!

                                            Comment


                                            • #23
                                              On kyllä iha komia tuo teikäläisen ässä

                                              Comment


                                                #24
                                                Laitetaas muutama uusi kuva, kun oli auto taas hetken puhdas...taattua kamera kännykkä-laatua tosin.

                                                Ja laitetaan samaan syssyyn myös yksi logitus, jos vaikka jotain kiinnostaa Wagnereitte toimivuus/toimimattomuus...niistä ei liene liikaa logeja ole!? Samassa myös MAF-arvot.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Väri on loistava;)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Itseasiassa väri onkin ollut vähän mietinnän alla. Jossain vaiheessa tämä menee ylimaalaukseen niin on ollut mietinnässä josko suihkis pintaan Cactus Green Pearlin tai sitten ihan omansa. Villeimmissä suunnitelmissa oli laittaa Seidlin widebody-setti mutta se suunnitelma kyllä hylättiin varsin nopeasti!

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Nyt viimein pitkän kyttäily taktiikan tuloksena sain nuo logolliset matot ostettua, niin onhan niistä kuva laitettava...laatu jälleen huippua siis kuvissa, matoissa ei moitteen sijaa! Ei taida hennata näin huonojen kelien lähestyessä laittaa autoon likaantumaan, jos sitten ens kesänä.

                                                      Ens kesän vanne asioitakin jo mietitty kuumeisesti ja ykkös-vaihtoehdoksi on tainnu nousta nämä:

                                                      BBS LM Replica

                                                      Mutta, nyt kaivataan viisammilta neuvoja...eli miten tuo rengaskoko menisi, jos päädyn leveämpään takavanteeseen? Meniskö koko kierrokseen tuo nykyinen koko eli 235/35/19 vai pitäiskö taakse laittaa jotain muuta? Sattuva ET lienee olisi tuo 35/38?
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Mulla on 8.5 edessä ja 9.5 takana, rengastus 225/35 ja 19" joten kaippa tuo menee. ET on 30 ja saat katella tuolta a4/s4 b5 vannetopikista istuvuuksia, vähän pukkaa kaarista ulos. Hoksasin itekki että oli tullu uusi kierros myyntiin sille kaverille joka mullekin noi matot myi, aivan asialliset ovat.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mistäs noita mattoja saakaan ?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            http://myworld.ebay.com/donaldduck110 häneltä ostin omani ja enää ei löydy yhtään joten ville varmaan vei viimeisen?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X