Audi S4 B5 Avant 1999
Tehdäämpä tästäkin pieni esittely, kun ei tämä enää projektiksi taida kelvata. Kahden voortin jälkeen oli saatava jotain vaihtelua kulkine puolelle ja ensialkuun etsiskeltiin VW Passattia tai Audi A4:sta. Kuitenkin hetken mietiskelyn tuloksena päädyttiin etsimään sopivaa Audi S4:sta, jo ihan paremman varustelu tason takia ja kyllähän se moottori ja nelivetokin aika paljon houkutteli. Sopiva auto löytyikin Helsinkiläisestä autoliikkeestä marraskuussa 2007, sitä käytiin katsomassa ja niinhän siinä kävi että sen hetkinen kulkine jäi sinne pihalle ja uudella ajeltiin kotiin.
Muutama vuosi ajeltiin ihan vakio kunnossa jonka jälkeen aloitettiin soitinpuolen rakennus ja vaihdeltiin hieman vanteita. Kasvanut paino korvattiin pienellä tehon lisäyksellä Karalan softan muodossa ja jälleen kelpaisi hetki ajella. Seuraavaksi kävikin niin, että foorumia selaillessa sattui silmään myynti-ilmo perinteisistä RS4-päivitys osista, no yhteyttä myyjään ja neuvottelut käyntiin (Kiitokset elinten luovuttajalle, jos itsensä tunnistaa), tuloksena lovi lompakossa ja kasa osia odottamassa sopivampaa hetkeä. Ja sopiva hetkihän tuli, sitten vasta reilut vuosi myöhemmin...duunarin palkoilla osien hankkiminen on melko hidasta.
Ja näin ollaankin nykyhetkessä, tällä hetkellä auto toimii oikein mainiosti ja on ihan kiva ajaakin. Jotain pientä tälle kuitenkin vielä luultavasti tehdään.
Vanha orkkis Tekniikka (Myyty pois):
- 2.7 Biturbo V6
- Hybrid RS-K04 028/029
- RS4 Maf
- RS4 Imusarja
- RS4 Ahtoputket
- RS4 Kaasuläppä
- IE Billet bensakiskot
- RS4 Y-Putki
- 034-Imuputket
- BMC Kartioilmansuodatin lämpösuojalla
- 2.4:sen Vaparin kannet
- Cat Camsin 1004052 nokat
- AG-Motorsport pakosarjat
- H-profiili kiertokanget
- Fluidamper
- TFSI-puolat ja ICM:ät deletoitu
- Bosch F5DP0R-tulpat
- Bosch EV14 957cc suuttimet
- Walbro HellCat 525lph E85 polttoainepumppu
- AN10/AN8 Polttoainelinjat
- Fuelab polttoaineen suodattimet
- Devils Own DVC30 Vesiruutta 5:sen ja 7:kan suuttimilla
- Okkim DP Catcon 200cellin kateilla jotka poistettavissa V-Bandeillä
- 3.5" Kustom Cat-Back kahdella Vibrantin vaimentimella
- RS4 B7 paineasetelma ja 6-lapainen sintterilevy
- JHM:än modattu kevyt vauhtipyörä (5,5kg),
- 034 moottorin -ja laatikontukikumit "Track-jäykkyydellä"
- JHM-short shifter
- Silly Rabbit välijäähyt + ER hiilikuituiset ilmanohjaimet
- MaxxEcu Race moottorinohjaus
Uusi Tekniikka (2022):
- 3L Biturbo V6
- RS4 AZR-lohko porattuna 83mm
- 83mm JE Pistons männät, helma ja lakipinnoitteilla, HD-tapeilla
- Arlows H-profiiliveivit RS4-mitoituksella
- King Bearings VW VR6 kk-laakerit
- 3l ASN-kampiakseli
- TDI öljypumppu
- Sachs RCS-200 kaksilevykytkin,The Tunerin vauhtipyörällä ja välilevyillä
- Fluidampr
- J.Kosusen porttaamat 2.4 vaparin kannet, Ferrean +1mm ylikoko venttiileillä ja Supertechin jäykemmät jouset titaani retainereilla
- 2.8 vaparin imunokat ja hiotut pakonokat
- TTE950+ ahtimet, Thermal Zero blanketit pakopesien "suojana"
- The Tuner 70mm imuputket
- SConcept pakosarjat K24-laipalla ja rosterisella lämpöeristyksellä
- 3,5" DP:eet alumiinilämpösuojalla, V-bandeilla poistettavat Catcon 200cel katit
- 3,5" Catback
- The Tuner imusarja
- The Tuner y-haara
- RS6-kaasuläppä
- The Tuner Y-putki
- Proram 300mm kartiofiltteri
- Devils Own DVC30 vesiruutta 2xDO7 suuttimilla
- The Tuner bi-putket
- The Tuner matalampi flekti
- The Tuner alemmat ahtoputket
- Silly Rabbit välijäähyt + ER hiilikuituiset ilmanohjaimet
- IE billet bensakiskot
- Bosch EV14 1500cc suuttimet
- AN10/AN8 Polttoainelinjat
- Fuelab 529 Elektroninen bensapaineensäädin
- 2kpl Walbro Hellcat 525 bensapumppua tankissa, kustomoidussa orkkiskehdossa, tankin kansi POMia ja kannessa 4kpl AN6 lähtö/paluu liittimiä
- Fuelab polttoaineensuodattimet
- TFSI-puolat ja ICM:ät deletoitu
- Bosch BKR8EIX tulpat
- Maxxecu Race, 6xEGT, öljypaine, polttoaineenpaine ja pakopaine mittaus
- Provent 200 huohotupönttö, huohotin rakenettu 22mm ja 25mm silikoniletkusta
- 034 moottorin -ja laatikontukikumit "Track-jäykkyydellä"
- Coolerworx Short Shifter
Alusta ja Jarrut:
- KW Variante 3 säädettävä alusta
- Takana AK Motorsport Street-puslat
- Edessä Powerflex Street-puslat Lemförderin varsissa
- Edessä Brembo Z18 satulat, 350mm MTec C-hook levyt
- Takana Vakiosatulat, 300mm Mtec C-hook levyt
- Metallipunos jarruletkut
- H&R Vakaajat ja TUKEVAT tukiraudat apurungolle
- AK Motorsport Billet peräntuet Track jäykkyyden puslilla
Kori:
- RS4 maski
- RS4 tyylisellä verkolla laitettu puskurin aukot, sumuvalot poistettu
- RS4 tyylinen takalasinlippa
- Cupra R lippa
- Takalasit tummennettu
- Takalasin pyyhin poistettu
Vanteet ja Renkaat:
- Kesällä LM Replica 8.5 & 9.5x19 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 renkailla 235/35/19 koossa
Sisusta:
- Valkoinen nahkasisusta
- RS4 Hiilikuitulistat
- RS4 Mustat ovenkahvat
- S4 Logolliset lattiamatot
- Sisävalot muutettu ledeiksi
- "Flatbottom" Ratti
Hifit:
- Koko auto vaimennettu Dynamatilla, pahimmat paikat kahdella kerroksella ja etuovissa lisänä pehmeämpi vaahtomuovinen vaimennusmatto
- Soitin: Alpine IVA-D310RB 7" kosketusnäytöllä
- Prosessori: Alpine PXA-H701
- Diskantit: Rainbow Power Line CAL27VOF
- Keskiäänet: 4" Rainbow Vanadium Line MR100Vanadium
- Midit: 6.9" Rainbow Power Line W175Power
- Subbasso: Ground Zero Plutonium GZPW15XQ+GZP15 passiivisäteilijä
- Diskantti ja keskiääni vahvistin: 4-kanavainen Rainbow AudioKraftwerk 4150
- Midivahvistin: Kaksi kappaletta Rainbow AudioKraftwerk 2270, kummallekkin midille omansa sillattuna
- Subivahvistin: Ground Zero Plutonium GZPA 1.8000D
- Akut: Varapyörän kotelossa 2kpl Optima YellowTop 75ah
- Julmettu määrä johtoa, kaikki joko nylonsukassa tai haitariputkessa
Lopuksi muutamat kuvat, joskin jo hieman vanhoja mutta eipä ulkonäössä ole juuri mikään muuttunut...lisätty yksi update kuva ulkonäöstä.
Tehdäämpä tästäkin pieni esittely, kun ei tämä enää projektiksi taida kelvata. Kahden voortin jälkeen oli saatava jotain vaihtelua kulkine puolelle ja ensialkuun etsiskeltiin VW Passattia tai Audi A4:sta. Kuitenkin hetken mietiskelyn tuloksena päädyttiin etsimään sopivaa Audi S4:sta, jo ihan paremman varustelu tason takia ja kyllähän se moottori ja nelivetokin aika paljon houkutteli. Sopiva auto löytyikin Helsinkiläisestä autoliikkeestä marraskuussa 2007, sitä käytiin katsomassa ja niinhän siinä kävi että sen hetkinen kulkine jäi sinne pihalle ja uudella ajeltiin kotiin.
Muutama vuosi ajeltiin ihan vakio kunnossa jonka jälkeen aloitettiin soitinpuolen rakennus ja vaihdeltiin hieman vanteita. Kasvanut paino korvattiin pienellä tehon lisäyksellä Karalan softan muodossa ja jälleen kelpaisi hetki ajella. Seuraavaksi kävikin niin, että foorumia selaillessa sattui silmään myynti-ilmo perinteisistä RS4-päivitys osista, no yhteyttä myyjään ja neuvottelut käyntiin (Kiitokset elinten luovuttajalle, jos itsensä tunnistaa), tuloksena lovi lompakossa ja kasa osia odottamassa sopivampaa hetkeä. Ja sopiva hetkihän tuli, sitten vasta reilut vuosi myöhemmin...duunarin palkoilla osien hankkiminen on melko hidasta.
Ja näin ollaankin nykyhetkessä, tällä hetkellä auto toimii oikein mainiosti ja on ihan kiva ajaakin. Jotain pientä tälle kuitenkin vielä luultavasti tehdään.
Vanha orkkis Tekniikka (Myyty pois):
- 2.7 Biturbo V6
- Hybrid RS-K04 028/029
- RS4 Maf
- RS4 Imusarja
- RS4 Ahtoputket
- RS4 Kaasuläppä
- IE Billet bensakiskot
- RS4 Y-Putki
- 034-Imuputket
- BMC Kartioilmansuodatin lämpösuojalla
- 2.4:sen Vaparin kannet
- Cat Camsin 1004052 nokat
- AG-Motorsport pakosarjat
- H-profiili kiertokanget
- Fluidamper
- TFSI-puolat ja ICM:ät deletoitu
- Bosch F5DP0R-tulpat
- Bosch EV14 957cc suuttimet
- Walbro HellCat 525lph E85 polttoainepumppu
- AN10/AN8 Polttoainelinjat
- Fuelab polttoaineen suodattimet
- Devils Own DVC30 Vesiruutta 5:sen ja 7:kan suuttimilla
- Okkim DP Catcon 200cellin kateilla jotka poistettavissa V-Bandeillä
- 3.5" Kustom Cat-Back kahdella Vibrantin vaimentimella
- RS4 B7 paineasetelma ja 6-lapainen sintterilevy
- JHM:än modattu kevyt vauhtipyörä (5,5kg),
- 034 moottorin -ja laatikontukikumit "Track-jäykkyydellä"
- JHM-short shifter
- Silly Rabbit välijäähyt + ER hiilikuituiset ilmanohjaimet
- MaxxEcu Race moottorinohjaus
Uusi Tekniikka (2022):
- 3L Biturbo V6
- RS4 AZR-lohko porattuna 83mm
- 83mm JE Pistons männät, helma ja lakipinnoitteilla, HD-tapeilla
- Arlows H-profiiliveivit RS4-mitoituksella
- King Bearings VW VR6 kk-laakerit
- 3l ASN-kampiakseli
- TDI öljypumppu
- Sachs RCS-200 kaksilevykytkin,The Tunerin vauhtipyörällä ja välilevyillä
- Fluidampr
- J.Kosusen porttaamat 2.4 vaparin kannet, Ferrean +1mm ylikoko venttiileillä ja Supertechin jäykemmät jouset titaani retainereilla
- 2.8 vaparin imunokat ja hiotut pakonokat
- TTE950+ ahtimet, Thermal Zero blanketit pakopesien "suojana"
- The Tuner 70mm imuputket
- SConcept pakosarjat K24-laipalla ja rosterisella lämpöeristyksellä
- 3,5" DP:eet alumiinilämpösuojalla, V-bandeilla poistettavat Catcon 200cel katit
- 3,5" Catback
- The Tuner imusarja
- The Tuner y-haara
- RS6-kaasuläppä
- The Tuner Y-putki
- Proram 300mm kartiofiltteri
- Devils Own DVC30 vesiruutta 2xDO7 suuttimilla
- The Tuner bi-putket
- The Tuner matalampi flekti
- The Tuner alemmat ahtoputket
- Silly Rabbit välijäähyt + ER hiilikuituiset ilmanohjaimet
- IE billet bensakiskot
- Bosch EV14 1500cc suuttimet
- AN10/AN8 Polttoainelinjat
- Fuelab 529 Elektroninen bensapaineensäädin
- 2kpl Walbro Hellcat 525 bensapumppua tankissa, kustomoidussa orkkiskehdossa, tankin kansi POMia ja kannessa 4kpl AN6 lähtö/paluu liittimiä
- Fuelab polttoaineensuodattimet
- TFSI-puolat ja ICM:ät deletoitu
- Bosch BKR8EIX tulpat
- Maxxecu Race, 6xEGT, öljypaine, polttoaineenpaine ja pakopaine mittaus
- Provent 200 huohotupönttö, huohotin rakenettu 22mm ja 25mm silikoniletkusta
- 034 moottorin -ja laatikontukikumit "Track-jäykkyydellä"
- Coolerworx Short Shifter
Alusta ja Jarrut:
- KW Variante 3 säädettävä alusta
- Takana AK Motorsport Street-puslat
- Edessä Powerflex Street-puslat Lemförderin varsissa
- Edessä Brembo Z18 satulat, 350mm MTec C-hook levyt
- Takana Vakiosatulat, 300mm Mtec C-hook levyt
- Metallipunos jarruletkut
- H&R Vakaajat ja TUKEVAT tukiraudat apurungolle
- AK Motorsport Billet peräntuet Track jäykkyyden puslilla
Kori:
- RS4 maski
- RS4 tyylisellä verkolla laitettu puskurin aukot, sumuvalot poistettu
- RS4 tyylinen takalasinlippa
- Cupra R lippa
- Takalasit tummennettu
- Takalasin pyyhin poistettu
Vanteet ja Renkaat:
- Kesällä LM Replica 8.5 & 9.5x19 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 renkailla 235/35/19 koossa
Sisusta:
- Valkoinen nahkasisusta
- RS4 Hiilikuitulistat
- RS4 Mustat ovenkahvat
- S4 Logolliset lattiamatot
- Sisävalot muutettu ledeiksi
- "Flatbottom" Ratti
Hifit:
- Koko auto vaimennettu Dynamatilla, pahimmat paikat kahdella kerroksella ja etuovissa lisänä pehmeämpi vaahtomuovinen vaimennusmatto
- Soitin: Alpine IVA-D310RB 7" kosketusnäytöllä
- Prosessori: Alpine PXA-H701
- Diskantit: Rainbow Power Line CAL27VOF
- Keskiäänet: 4" Rainbow Vanadium Line MR100Vanadium
- Midit: 6.9" Rainbow Power Line W175Power
- Subbasso: Ground Zero Plutonium GZPW15XQ+GZP15 passiivisäteilijä
- Diskantti ja keskiääni vahvistin: 4-kanavainen Rainbow AudioKraftwerk 4150
- Midivahvistin: Kaksi kappaletta Rainbow AudioKraftwerk 2270, kummallekkin midille omansa sillattuna
- Subivahvistin: Ground Zero Plutonium GZPA 1.8000D
- Akut: Varapyörän kotelossa 2kpl Optima YellowTop 75ah
- Julmettu määrä johtoa, kaikki joko nylonsukassa tai haitariputkessa
Lopuksi muutamat kuvat, joskin jo hieman vanhoja mutta eipä ulkonäössä ole juuri mikään muuttunut...lisätty yksi update kuva ulkonäöstä.
Comment