Ei ihan ehtinyt projekti uuden moottorin parissa täyttämään viittä vuotta mutta ei monesta kuukaudesta kiinni jäänyt. Eli suomeksi sanottuna uusi moottori on viimein valmis, ainankin raudan puolesta. Matkan varrella hieman suunnitelmat elivät ja se mopo karkasi pahasti lapasista.
Viimeisenä päiviteltiin bensapuoli tankin päästä kuosiin tai ainankin toivoisin että se tuli kuosiin, vähän erilainen nuori ajateltiin tässäkin olla ja tehtiin hieman massasta poikkeava ratkaisu. Tankin kansi sorvattiin POM-muovista, kanteen tuli 2kpl AN6-kokoisia lähtöjä ja 2kpl AN6-kokoisia paluu liittimiä. Tankin sisälle asennettiin Fuelabin Prodigy 42401 pumppu joka on siis harjaton ja nopeusohjattavissa kuorman mukaan. Säädön hoitaa jo ennestään olemassa ollut Fuelab 529 paineensäädin vaikka pystyisi tuon ohjauksen kai toteuttamaan Maxxecullakin. Fuelabin pumput tulevat tehtaalla virtauspenkittettyinä ja minulle tullut pumppu tuottaa vielä 7bar vastapaineella n. 640lph eli uskoisin kyllä omiin tarpeisiin piisaavan. Pumpun päähän tehtiin haaroituskappale joka haaroittaa AN10 lähdön kahteen n. 9mm letkulähtöön joista lähtee haitariletkut AN6 liittimiin. Haaroituskappale käytettiin toveri Lipponen kautta anodisoinnissa ettei hapettuminen iskisi. Paluupuolella käytettiin normaalia etanolin kestävää letkua, toinen paluuliitin ruokkii alkuperäistä ejektori-systeemiä ja toinen menee kehdon läheisyyteen. Oma ongelmansa meinasi olla tankin sisäinen johdotus, koska normaalit sähköjohdot tuppaa olemaan pehmenettyä PVC kuorellista tavaraa joka ei kestä viinaa. Onneksi TTSpeedin kautta löytyi Raychemin johtoa joka kestää viinaakin. Itse alkuperäiseen kehdon muokkaukseen käytettiin jälleen okkim CADin käyttötaitoja ja uudet sovitteet 3D-tulosteltiin jälleen Weerg.comilla. Auton alla AN6 letkut liittyvät y-haaroilla AN10 koviin putkiin.
Siinäpä sitä taas tarinaa kivan kesäperjantain ratoksi. Aloitusviestiin ajattelin muokata tiedot uudesta moottorista. Seuraavat päivityksetkin jo tiedossa mutta niistä sitten lisää myöhemmin.
Viimeisenä päiviteltiin bensapuoli tankin päästä kuosiin tai ainankin toivoisin että se tuli kuosiin, vähän erilainen nuori ajateltiin tässäkin olla ja tehtiin hieman massasta poikkeava ratkaisu. Tankin kansi sorvattiin POM-muovista, kanteen tuli 2kpl AN6-kokoisia lähtöjä ja 2kpl AN6-kokoisia paluu liittimiä. Tankin sisälle asennettiin Fuelabin Prodigy 42401 pumppu joka on siis harjaton ja nopeusohjattavissa kuorman mukaan. Säädön hoitaa jo ennestään olemassa ollut Fuelab 529 paineensäädin vaikka pystyisi tuon ohjauksen kai toteuttamaan Maxxecullakin. Fuelabin pumput tulevat tehtaalla virtauspenkittettyinä ja minulle tullut pumppu tuottaa vielä 7bar vastapaineella n. 640lph eli uskoisin kyllä omiin tarpeisiin piisaavan. Pumpun päähän tehtiin haaroituskappale joka haaroittaa AN10 lähdön kahteen n. 9mm letkulähtöön joista lähtee haitariletkut AN6 liittimiin. Haaroituskappale käytettiin toveri Lipponen kautta anodisoinnissa ettei hapettuminen iskisi. Paluupuolella käytettiin normaalia etanolin kestävää letkua, toinen paluuliitin ruokkii alkuperäistä ejektori-systeemiä ja toinen menee kehdon läheisyyteen. Oma ongelmansa meinasi olla tankin sisäinen johdotus, koska normaalit sähköjohdot tuppaa olemaan pehmenettyä PVC kuorellista tavaraa joka ei kestä viinaa. Onneksi TTSpeedin kautta löytyi Raychemin johtoa joka kestää viinaakin. Itse alkuperäiseen kehdon muokkaukseen käytettiin jälleen okkim CADin käyttötaitoja ja uudet sovitteet 3D-tulosteltiin jälleen Weerg.comilla. Auton alla AN6 letkut liittyvät y-haaroilla AN10 koviin putkiin.
Siinäpä sitä taas tarinaa kivan kesäperjantain ratoksi. Aloitusviestiin ajattelin muokata tiedot uudesta moottorista. Seuraavat päivityksetkin jo tiedossa mutta niistä sitten lisää myöhemmin.
Comment