Aivan :-)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S4+ B5 Avant -> 3L AZR +TTE 950+
Collapse
X
-
Ei niistä nokista suoraan pysty noston perusteella sanomaan ovatko huonot vai ei. Moniventtiilikannet eivät ole juuri koskaan venttiilirajoitteisia eli miedoillakin nokilla venttiilit ovat auki niin paljon, että se ei rajoita moottorin hengitystä. Jos ei ole tarkoitus kierrättää miljoonaa, niin kovin paljon vakionokkia "isompia" nokkia ei yleensä tarvita. Turhaan vaan hyvä käyttöalue nousee ylemmäs ja kapenee. Ajoitukset ja muut palikat mitoitukseltaan halutun huipputehon kierrosluvun suhteen kuntoon niin karavaanarinokillakin mennään aika haipakkaa.
Comment
-
Lokilla N75 maksimissaan koko vitosvaihteen pl 0.2s vaihteen vaihdon jälkeen, kun ahto palaa. Siinä käy jossain 65% mutta niin lyhyesti, että käytännössä merkityksetöntä.
Sanoisin, että pakoputki, ilmansuodatin tai molemmat ja ehkä lisäksi vielä jotain muuta hämärää.
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti.Keskialueella saatiin se sintterikytkin jo luistamaan, joten ahtoa otettiin alas...Alkuperäinen kirjoittaja ViLe Näytä viesti- Clutchnet 6-lapainen sintterilevy.
Comment
-
En tiedä mikä tuossa kytkin-yhdistelmässä mättää, vastaavalla levyllä ja RS4-asetelmalla on saatu yli 800nm väännön kesto. Tuo omahan on B7:kan asetelmalla jonka pitäisi olla jäykempi. 5.vaihteella kytkin meinaa lähteä lipsumaan ja 6.vaihteella sen saikin sitten jo luistamaan kunnolla. Nämä siis niin että lähdetään vedättämään ihan alakierroksilla joka on lienee melkoinen rasitus kytkimelle kuin kytkimelle...eikä tuotakaan joka vedolla tapahdu, mutta lopun merkkejä ilmassa. Pienemmillä vaihteilla kylä pitää ihan mallikkaasti eikä esimerkiksi tuossa kenttävedossa luistanut millään vaihteella. En tiedä sitten mitä sinne tilalle laittaisi sitten KUN tuo loppuu?
Minkälaisia kartiosuodattimia porukalla näissä on? BMC:een tuplakartiota on tuossa viikon ajan erään henkilön toimesta "tuputettu". Minkä kokoinen tuonne mahtuu?
Comment
-
Vähän siltähän tuo vaikuttaa tai ei se tällä hetkellä luista normaaleissa 3:sella tai 4:sella alkavissa vedoissa. Eikä joka kerta edes noissa 5:sen ja 6:sen vedoissakaan. Mutta eiköhän sekin hetki vielä koita että se rupeaa luistelemaan enemmänkin.
"Ylipainoa" on varmaan semmoiset reilut 200 kiloa. Mutta kyllä ne muut ongelmat oli suurempia maililla kuin tuo paino, onhan se toki vaikuttanut hieman sekin.
Tuohon kytkimen pitoon lienee kyllä vaikuttaa paino ja mietin myös että mikä vaikutus on kevyen vauhtipyörän ja painavan auton yhdistelmä...ei varmaan ainankaan optimaalisin.
Comment
-
Näin ajattelin toimia mutta ajattelin myös sitä jos jollain olisi etukäteistietoa minkä kokoinen sinne menee niin olisin mielelläni vinkin ottanut vastaan. Lämpösuojankin ajattelin teetättää, tai osaisin sen tehdä itsekkin mutta olen kuullut "huhuja" olemassa olevasta muotista niin taitaa syntyä helpommin sitä kautta.
Comment
-
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...tails.php?p=97
Mulla on tuommonen, joten se sopii ainakin. Vois mennä isompikin, mutta tuo käy sopivasti 89mm silikoonilla rs4 maffin jatkoksi. Oikeeta lämpösuojaa ei ole, ainoastaan pokattu pelti runkoaisasta venttiilikopan reunalle.
Comment
-
Keskialueella 2 kiloa paineita ja viinaa niin kyllä väännötkin voi olla 9xx alkuisia. Tuosta clutchnetin kytkimestä vaan aika paljon negatiivisia kommentteja lukenut. Tiedä sitten onko syy levyssä vai asetelmassa. Tuolla B7 asetelmalla ovat kyllä ottaneet aika paljon voimaa muutkin.
AEM 21-2049 on oikeastaan isoin mitä mahtuu laittamaan öljyttömistä tai myös ITG:n maxogen sarjasta löytyy aika möhköjä filsuja.
Comment
-
Itseasiassa luin itsekkin jälkikäteen vähän huonoja kokemuksia tuosta clutchnetin laadusta. Oli jopa ollut hyvin samoja oireita kuin minulla eli satunnaista luistelua. En tiedä mistä tuo pystyy johtumaan että välillä luistaa ja välillä ei mitään, olisiko kitkapintojen materiaalilla jotain tekemistä asian kanssa. Myykös mikään ns. iso valmistaja pelkkää levyä vai pitäisikö teetttää jossain levy?
Vielä pitää jauhaa myös tuota suodatin asiaa, kun muutamat asiat askarruttaa. Mikä toiminnallinen ero on märkäsuodattimella ja kuivasuodattimella, lähinnä haen siis sitä että onko tuosta märkäsuodattimen öljystä jotain haittaa esim. maffille? Tuo ITGee olisi siinä mielessä helppo, kun sen saisi sovitettua pelkällä silikoniletkulla muut kartiomallit lienee tarvitsisi jonkinlaisen sovittimen maf ja suodattimen väliin, sellainen kyllä lienee järjestyisi.
Comment
-
Öljytyllä suodattimella ajettu jo muutama satatuhatta kilsaa eli ei ongelmaa. Nykyään BCM tuplakartio suodatin Motonetista hankittuna isoimmalla mahdollisella kaulalla varustettuna.
Maffista olen löytänyt ennemmin huohotusöljyä, toki suodattimen öljyäminen kannattaa tehdä maalaisjärkeä käyttäen eli ei uittaa öljyssä.
Öljytty suodattaa tosiaan paremmin tai näin olen ymmärtänyt.
Comment
-
Suodatin päivitys on nyt jo hyvällä mallilla ja paikoilleen tökättiin BMC:een twin-air malli 100mm kaulalla ja 200mm pitkänä eli käytännössä isoin mitä BMC:een tuosta mallistosta löytyi. Lämpösuojaa se vielä kaipailee mutta ajattelin alkuun mennä näin, alkuperäisen suodatinkotelon pohja jätettiin nyt siihen asti paikoilleen kun saadaan tuo lämpösuoja hommailtua, lähinnä ajatus oli että tuo "snorkkeli" työntäisi edes hitusen viileämpää ilmaa suodattimelle. Vaikutuksia ei vielä tiedetä muuta kuin koventuneet imuäänet se ainanki tullessaan toi, liekkö sitten muuta auttaakaan. Tuo 100mm kaulahan ei käynyt suoraan MAFfiin joten sille joutui tekemään sovitteen ja tästä kiitos kuuluu jälleen Tommi[FIN]:lle.
Putkisto asiatkin alkaa olla jo selvillä. Takapöntöksi löytyi foorumilta nimimerkiltä Jarkki Vibrantin tekele ja keskivaimentimeksi on tulossa MagnaFlown pönttö, kummatkin läpivirtaavia. Putki tarpeet tilattiin Marteliukselta josta saatiin ihan hyvä tarjous. Saa vaan nähdä tai siis kuulla, että minkälainen pörinäputkisto tuosta nyt sitten tulee...joutuneeko jättämään Milltekin ns. katsastus putkeksi. Kiitokset vielä Miksellekkin kuvallisista ohjeista tuon putkiston osalta, oli helppo luntata sopivat mutkat.
Comment
-
Tänään miitissä tarjoutui tilaisuus käydä koe-ajamassa tämä auto. Voimaa tuntuisi olevan tarjolla jo tällä setupilla aika mahtavasti, vieläkin on virne naamalla! Yhden kolmosvaihteen vedon otin ja se vain kiihtyi, kiihtyi, ja kun herääminen tapahtui niin sitten todellakin mentiin!!! Tuntui tuo oma A4:nen aika mopolta sen jälkeen. Ei ihme, sillä tässä tuntui olevan voimaa varmaan samanverran tarjolla vielä alipaineen puolella kun mulla maksimissaan...
Comment
-
Tämäkin homma se taas hieman lipesi lapasista. Alkuperäinen suunnitelmahan oli parantaa hengittävyyttä vaihtamalla vain cat-back ja parempi ilmanputsari.
No oma vainoharhainen luonne otti taas vallan ja luuli kuulevansa sen kuuluisan pakosarjan rämähdyksen ja näin antoi oivan tekosyyn ruveta miettimään uusia sarjoja. No mitään ylimääräisiä ääniä (pään sisäisiä ei lasketa) en saanut enää kuulumaan vaikka kuinka yritin ja kaksilla korvillakin kuunneltiin mutta siltikin tuli tuollaiset käkkyrät tilailtua. Eräät Wagneritkin olisi ollut tarjolla mutta ne ilmeisesti olisi vaatinut jonkinlaista muokkausta sopiakseen hyvin paikoilleen. Tässä kovasti nyt miettinyt että täytyisikö nuo pinnoittaa jollain?
Seuraavassa remontissa menee sitten myös kytkin uusiksi, eihän se olekkaan järjestyksessään vasta kuin kolmas. Hyvin samankaltaisella paketilla jatketaan vieläkin eli 6-lapainen sintterilevy ja RS4 B7:kan paineasetelma, ainut muutos tässä lienee se että paineasetelmaa on vahvistettu. Laskennallinen väännön kesto PITÄISI olla 1000nm.
Näillä eväillä pyritään nyt saamaan tuota pakolämpö ongelmaa ratkaistua. Toivottavasti tuolta nyt häviäisiä useampikin pullonkaula pois ja saataisiin hieman edistystä asiaan. Mutta kyllähän sinne vielä pieniä kysymysmerkkejä jää, imunokat nyt ehkä suurin sellainen ja niitä olenkin nyt miettinyt että täytyisikö nuo vaihtaa vaiko ei. Tietysti jos jollain on järkihintaan tarjolla 2.8 imunokat niin sellaiset voisi kiinnosta.
Comment
-
Comment
Comment