Downpipehan kannattaa osaltaan turboa. Eihän pakosarja sitä saisi itse kantaakaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S4+ B5 Avant -> 3L AZR +TTE 950+
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81Kytkinpaketti tais tulla Unkarista?
No paraniko se kulku logien mukaan nyt uudella ilmanputsarilla?
Kyllä se kulku ehkä hieman parani suodattimen laiton jälkeen mutta mitä nyt juhannuksen tienoilla kun tehtiin uutta versiota softaan niin ei siellä suuren suuria eroja logeissa tainnut olla. Lämmöt ei ehkä enää niin nopeasti karkaa mutta karkaa kuitenkin. Ja N75:nen taisi taas pyöriä aika tapissa.
Kyllähän nuo pakosarjat on omiin silmiin aika hyvin tehdyn oloiset vaikken juuri hirveästi hitsisaumoista ymmärrä. Mutta voisin olettaa että pesee orkkikset aika 6-0, tiedä vaikka noista olisi jotain hyötyäkin.
Noita pinnoite hommia tutkiessa törmäsin tuohon Tech Linen Black Satiniin, sen pystyisi ilmeisesti laittamaan ihan kotikonsteillakin. Sisäpuolelle nyt on varmaan hankala mitään saada mutta onko se siellä sitten ihan välttämättömyys? Ruisku saattaisi ehkä sen verran pysyä näpeissä että pystyisin tuon itsekkin ruiskimaan mutta mitenhän pohjustus? Moni kun näkyy hiekkapuhaltavan ennen käsittelyä ja hiekkapuhallus välineitä ei itseltä löydy, riittäisiköhän uudelle osalle ihan kunnon hionta ja perusteellinen pesu? Tuo Black Satinhan kovettuu ilmeisestikkin lopullisesti sitten kun konetta käytetään mutta olisikohan tarpeellista lämmittää ennen ruiskutusta vaikkapa kuumailma puhaltimella?
Comment
-
Suosittelen laittamaan pinnoitukseen marteliukselle nuo pakosarjat ennen kun asentelet paikoilleen. Ei oo ison rahan investointi hyötyyn nähden.
Edit: myöhästyinkin kommentoimaan, mutta Markon kanssa samalla linjalla, ja hinta tuota luokkaa tänä päivän myös.
Comment
-
Kyllähän se näin on, että jos tuolla pinnoituksella saadaan pienikin lämmön pudotus aikaiseksi ja mahdolliset muut edut siihen päälle niin se kannattaa tehdä. Varsinkin kun on nuo lämmöt olleet hieman ongelma ja kai se vaikuttaa myöskin pakosarjojen kestoon.
No homma etenee, pakosarjat lähtee ensi viikolla käymään Marteliuksella ja saavat kolmikerroksisen käsittelyn päälleen. Yksi kerros sisäpuolelle ja kaksi ulkopuolelle.
Comment
-
Tuskin siitä pinnoituksesta havaittavaa suorituskykyä tulee. Ja kukapa sen testaisi, aikamoinen homma.
Erot häipyy varianssiin ja olosuhteiden muutoksiin.
Itse ajoin pinnoituksilla takaa pienempää lämpö deltaa itse materiaalille (rosteri) ja sitä kautta mahdollisesti pidempää elinikää. Ei nuo paljon lämpöä hehku, vaikka olisikin kuormittanut reippaasti. Ei minulla kyllä ole vertailukohtaa, joten mutu fiilis.
Comment
-
Kirjoitetaampas taas stooria siitä perinteisestä "perushuollosta" eli kone kävi taas pois paikaltaan, eikä ollut kuin laskujen mukaan viides kerta ja huolto välinä semmoiset 5 tkm.
Suurin syy tämän kertaiseen "perushuoltoon" oli jälleen se luistava kytkin. Ja olihan se hieman luistellut, kuva kertonee tässä tapauksessa enemmän kuin sanat. Luuistamisen syykin selvisi, kun osat olivat irrallaan, kytkinlevyn paksuus ei ollut kuin 8mm kun sen kuuluisi olla 9mm. Tuo 8mm olisi oikea paksuus kun käytetään muokattua RS4 B7 paineasetelmaa ja B5 vauhtipyörää mutta tässä kun on muokattu vauhtipyörä ja muokkaamaton paineasetelma niin ongelmia tuli. Uusi kytkin on kyllä aivan eri tuntuinen kuin edeltäjänsä liekkö sitten tuolla väärällä levyn paksuudella tekemistä asian kanssa?
Samalla kun kone oli irti, niin käytettiin tilanne hyväksi ja yritettiin ratkoa tuota pakolämpö ongelmaa parantamalla hengittävyyttä. Paikalleen tiensä löysi myös nuo edellä mainitut AG-motorsportin pakosarjat. Pakosarjathan kävi vielä ennen asennusta Marteliuksella saamassa kolmikerroksisen pinnoitteen. Sisäpuolelle tuli TLHB-pinnoite ja ulkopuolelle aluskeraamiksi HHBK-pinnoite ja päälliseksi Black Satin. Pakosarjoista ei nyt tällä kertaa tullut sen enempiä kuvia otetua mutta sellaiset mustat käkkyrät ne on. Ja ilmeisen kovaa metallia jonka huomasi ylimääräistä EGT-anturia asentaessa, tarvitsi jo kunnon terän poraan.
Hengittävyyttä pyrittiin myös parantamaan tekemällä Cat-Back uusiksi. Se rakentui 3.5" putkesta ja parista kappaleesta Vibrantin vaimentimia. Alkuperäinen suunnitelma meni hieman matkan varrella uusiksi, lähinnä omien mieltymyksien vuoksi. Alunperin oli tarkoitus käyttää yhtä Vibrantin vaimenninta takavaimentimena ja välille laittaa MagnaFlown vaimennin, ja tuo omamieltymys koski ulostuloja, niitä kun omasta mielestä pitää olla kaksi ja Vibrantissa on vain yksi, niin asiaa yritettiin ratkaista tekemällä loppuun omatekoinen putkenpää y-haarasta ja kromisista ulostulon kuorista. Ehkä hyvä idea muuten mutta ei toiminut koska kasvatti takapöntön mittaa niin paljon että putkea oli mahdotonta saada istumaan hyvin. Joten tehtiin pikaisesti uusi suunnitelma ja tilattiin jenkeistä toinen Vibrantin vaimennin jossa nuo ulostulot olivat jo valmiina, nopeasti se tavara tulee sieltäkin kun vaan hennaa maksaa hyvän hinnan rahdista. Viisi päivää siinä meni joista kaksi tullissa. Putki kuitenkin saatiin rakenneltua loppuun ja voisi kyllä veikata ettei se ainankaan enään ahdista. Äänetkin on tyhjäkäynnillä suhteellisen maltilliset mutta vedossa rupeaakin soundia jo löytymään, täytyisi yrittää tehdä jonkinlaista videoklippiä.
Ilmanputsarillekkin saatiin viimein se lämpösuoja ja kun kone oli irti niin oli helppo myös asennella öljynpainemittari. Pienenä vinkkinä kaikille hommaa suunnitteleville voisi sanoa Prosport gaugesin mittareista löytyvän pientä paineanturia joka menee tuonne öljynsuodattimen luona olevaan nippaan pelkällä adabterilla. Yleisempi isompi paineanturi ei taida sinne koloseen mahtua ja vaatisi jonkinlaisen väliletkun.
Näillä moottorin muutoksilla mennään ainankin kevääseen asti jolloin voisi vielä hieman jatkojalostaa. Suunnitelmissa olisi ainankin nokkien vaihto ja eräät mielenkiintoiset olisikin jo kiikarissa mutta aika näyttää. Myöskin coolerit saattavat vielä mennä uusiksi. Ja muutaman henkilön kanssa on myös spekuloitu polttoaineen riittävyyttä eli saattaa myös se puoli kaivata huomiota.
Seuraava projekti olisikin sitten hoitaa maalipinta parempaan kuntoon ja korjata muutamia epäkohtia eli maalaamo reissua on tiedossa. Kovasti tässä miettinyt että säästäisikö ja tekisikö itse vai olisiko vaan likaamatta näppejään.
Miniromaanihan siitä taas tuli mutta kevennetään loppua lisäämällä muutama kuva.Viimeksi muokannut ViLe; 18.5.2018, 14:50.
Comment
-
Hyvä hyvä :) Nyt taas softan kimppuun niin näkee muuttiko nuo palikat hengitystä paremmaksi! Tuollainen putki on yllättävän hiljainen vaikka on niin iso rööri. Muutamassa ässässä olen sellaista kuunnellut, ja äänet on aika mureat, mutta ei kovat.
Comment
-
Kyllä tässä on tosiaan softaajan puoleen taas käännyttävä, pienissäkin vedoissa menee seokset aika rikkaalle ja tasakaasullakin havaittavissa pientä heittelyä. En tiedä onko tuo nyt seurausta paremmista virtauksista ja sitä kautta pakolämpöjen tippumisesta joka sitten taas johtaisi siihen että soppaa on nyt liikaa, ainankin toivoisin asian olevan näin.
Äänet ei tosiaan ole liian kovat voisi sanoa että liikutaan lähellä XS-powerin äänimaailmaa, täytyisi kyllä omankin mielenkiinnon vuoksi saada tehtyä jonkinlainen videoklippi mistä voisi ääniä ihmetellä, harvemmin tulee kuitenkaan kuultua muualta kuin kuskinpenkiltä vai onko tässä annettava jollekkin auto ajettavaksi ja jäätävä itse tien laitaan seisoskelemaan. Mutta kyllä Milltekki oli todella sivistynyt verrattuna tähän ja jotenkin tuntuu että viina vielä terävöittää ääniä entisestään, saattaisi bensalla kuulostaa vielä paljonkin pehmeämmältä tämäkin putki.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ViLe Näytä viestiKyllä tässä on tosiaan softaajan puoleen taas käännyttävä, pienissäkin vedoissa menee seokset aika rikkaalle ja tasakaasullakin havaittavissa pientä heittelyä. En tiedä onko tuo nyt seurausta paremmista virtauksista ja sitä kautta pakolämpöjen tippumisesta joka sitten taas johtaisi siihen että soppaa on nyt liikaa, ainankin toivoisin asian olevan näin.
Comment
-
Harkitse tarkasti tuota kaverille ajoon antamista ja itse jäät kuuntelemaan. Miulla kävi tietty niin että ahtoputki mosahti irti kun kaveri pääsi kokeilemaan ja itse jäin kuuntelemaan ulos :)
Onko tuo putkisto miten äänekäs matkavauhdissa. Itelläni 3" ja simonssin kahdella vaimentajalla, hyvin samankaltainen putkisto, pitää siinä 2200rpm kohdalla jonkinmoista kuminaa kajuutassa. Vaikka muuten on omaan korvaan suht hiljainen.
Comment
-
Kyllä tätä muutama tarkkaan valittu kaveri on käynyt ajamassa, eräät jouduttu jopa pienesti pakottamaan ajamaan. Toistaiseksi ei ole mitään käynyt mutta meikäläisen tuurilla se ensimmäinen kerta tapahtuu juuri silloin kuin sitä vähiten odottaa.
Kyllä tuo putki hieman kumisee 2000-2500 välillä mutta ei hirmu pahasti, herkempiä todennäköisesti häiritsee. Mutta minultahan löytyy säädin jolla tuon kuminan saa katoamaan lähes olemattomiin. Tämä samainen säädin toimii myös satunnaisesti vänkärin penkiltä kuuluvaan kummalliseen rutinaan, esiintyy yleensä kovemmissa kiihdytyksissä ja isommissa nopeuksissa!
Comment
-
Hitsi, kerrankin yritin olla hauska niin se menee ohi! Eli tuo "säädin" on siis merkiltään Alpine ja toimii portaattomasti peittäen taakseen kaiken mahdollisen taustamelun.
Lueskelin tänään huvikseni koodeja ja katselin lambdakorjauksia. MAFista oli joku koodi jäänyt mutta en tajunnut ottaa ylös että mikä, hävisi kuitenkin nollauksella eikä ainankaan heti käynnistyksessä tullut takaisin, pitää seurata tilannetta. Lambdakorjaukset oli ainankin tyhjäkäynnillä sallituissa rajoissa eikä juurikaan heitellyt. Laajakaista sen sijaan heittelee tyhjäkäynnillä mutta tajusin jälkikäteen että kun on ajeltu hetki ilman anturia, niin kalibrointi on menetetty eli voisikin olla tuo laajakaista näyttää omiaan eikä siis välttämättä käykkään niin rikkaallaan kuin mittari antaisi ymmärtää.
Comment
-
Eihän tässä nyt mitään ahtopaineruuveja ole tai en ainankaan ole vielä sitä löytänyt :) Toisaalta olisi sinällään ihan kätevä, jos softassa olisi useampi ahtopaine-taso käytettävissä. Jos vaikka sattusi niin, että tarvitseekin antaa auto jollekkin jolle ei välttämättä tarvitsisi antaa kaikkia tehoja käyttöön. Aika epätodennäköinen tilanne tuokin, kun esimerkiksi emäntäehdokaskaan ei suostu tällä ajamaan. Ja eipä tuo tullut hirveästi käytettyä Viperin Multi-Mapin ominaisuuksiakaan.
Ja ettei nyt ihan turha postaus ole, niin sain aikaiseksi kalibroida tuon laajakaistan joka sitten lopetti tuon seoksien sahaamisen tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä. Vedossa näyttäisi menevän rikkaalleen mutta uskoisin senkin korjautuvan kunhan taas hiotaan softaan. Tasaisessa ajossa näyttäisi olevan myös pakolämmötkin jonkin verran aiempaa alhaisemmat, liekkö sitten kertoo vielä tilanteesta mitään.
Loppukevennykseksi tämän hetken fiilikset kuvan muodossa.
Comment
-
Alkuviikosta saatiin järjestymään, sopiva hetki viilata softaa ja hyviä tuloksia saatiin aikaiseksi. Selvisi että pakolämmöt ei ole enään niin suuri ongelma kuin aikaisemmin joten touhu tonnit ei mennyt aivan hukkaan. Kulku puolikin parani jonkinverran persdynon mukaan, logien perusteella ja hyvin lähellä se oli ettei pariin otteeseen saatu ihan virallisia tutkalukemia todisteeksi. Seuraava tuleva ongelma onkin sitten se sama mikä monella muullakin eli polttoaineen riittävyys, nyt ollaan jo aivan rajoilla pumpun riittävyyden kanssa joten sinne puolelle pitänee jonkinlaista ratkaisua keksiä. Painetestikin viimein saatiin tehtyä ja vuotoja ei löytynyt. Uusi kytkinkin tuntuisi pitävän joten sekin puoli on toistaiseksi kunnossa.
Eilen kun oli oikein nätti ilma päätettiin käydä hieman rikkomassa hiljaisuutta eräällä sivutien pätkällä. Pari videotakin siinä tuli kuvailtua, äänetkin tallentui yllättävän hyvin, mikki oli hienosti patentoitu sukan sisään joka oli jumitettu peräkontin luukun väliin, jotain pientä ylimääräistä välillä tuntuu kuuluvan.
Kamera ulkopuolella:
https://www.youtube.com/watch?v=kZIIz9FaUQU
Kamera sisäpuolella, mikki ulkona:
https://www.youtube.com/watch?v=dyQFxb8cqpw
Comment
-
Vielä ei ole aikaa rullille varattuna, kovasti tuntuu vähän kaikilla olevan kiireitä. Toivottavasti kuitenkin tämän vuoden puolella sinnekkin ehditään, nyt kun autokin on siinä kunnossa että voisi käydä sielläkin pettymässä.
Äänistä on kyllä vaikea itse sanoa, kun en ole kuullut kuin kuskin ja vänkärin paikalta. Mikki saattaa tosiaan vääristää paljonkin, pitäisi kai jäädä itse johonkin tien laitaan kuuntelemaan. Sisällähän tuo ei nyt pitemmän päälle ole edes paha.
Viimeisen päällehän tämä ei ole tikissään kai koskaan, aina tuntuu olevan joitakin kohteita mitä voisi parantaa...loputon suo tuntuu olevan. Mutta kyllähän tällä hurukyydit saa lähteä ottamaan, saa vain nähdä ehdinkö sunnuntaina kahville kun on yhdet syntymäpäivät tiedossa, pyrkimys on ainankin saapua paikalle
Comment
Comment