Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 -00

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 -00

    Tuli tuollainen ässä hankittua, kun tuntui taas siltä että olisi kiva saada jokin uudempi laite alle.
    Aiemmin oli jo tuollainen B5 korinen A4, mutta etuvetoisena se ei ollut kovinkaan mukava laite ajella talvella, eikä niillä läskeillä 225/45/17 renkailla tuntunut pääsevän liikkeelle. A4 vaihtui sitten 80 quattro:on, ja siitä se sitten lähtikin, seuraavan autonkin on pakko olla nelikko.
    S3 tuli heti ensimmäisenä mieleen kun aloitin uuden auton etsinnän, sillä siinä ei ole miljoonan tukivarren alustaa, ja muutenkin kuraa on kuulunut varsin vähän näistä 8L korisista audeista. Lisäksi tuon S3:sen rinnalla oli tarkkailun alla ihan perus A3, mutta S3 sitten lopulta valkkaantui siksi oikeaksi varusteiden ollessa paremmat (recaro sportit, ilmastointi jne.) ja kori oli omaan silmään paremman näköinen.
    Onhan tuo haldex, mutta on sillä muutkin pärjänneet.

    [COLOR=Black]Tekniset tiedot:

    Väri:

    LY9B [/COLOR] Brillantschwarz

    Moottori:
    1.8T APY
    Vakio putkisto milltekin loppuvaimentimella

    Alusta:
    TA-Technix korkeussäädettävä alusta
    Haldex
    Edessä ja takana Jäähdytetyt jarrut, vakiot
    ESP ajonvakautus järjestelmä, napista pois kytkettävä.

    Vanteet & renkaat:
    Kesä:
    XXR 527 9.75x18"
    225/40/18 Nankang AS-1
    Talvi:
    Audi S3 Avus 7.5x17"
    225/45/17 Hankook

    Kori:
    Vakio S3 "korisarja"
    Sähkösäätöiset ja lämmitetyt peilit.
    Sähkölasit edessä

    Sisusta:
    Onyx Black kangassisusta
    Recaro etupenkit lämmittimillä ja sähkösäädöillä
    Kolmipuolainen nahkaratti

    Stereot:
    Bose + Concert 1
    Amboss 10" ja ipaul DM2000

    Tulossa:
    Huoltoa
    - Takajarrulevyt ja palat -Done
    - Etujarrupalat -Done
    - Takapyörän laakerit -Done
    - Pohjapanssari -Done
    - Ikkunahissin kannakkeen vaihto kuljettajan oveen -Done
    - Vakio vaihdekepin nuppi ja pussi -Done
    - Kenwood soittimen vaihto johonkin konsernin omaan laitteeseen, esim. Concert I/II -Done
    - Kyynärnoja etupenkkien väliin -Done
    - "Ylimaalaus"
    - Vakio facelift takavalot -Done
    - Alustasarja (mikä?) -Done
    - Ledit sisälle
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Mehtala; 21.4.2014, 11:12.

    #2
    Siisti kauppakassi, paljonko mittariin rullailtu? Vaihdekepin nuppi pistää hieman silmään, vaikka onkin vaihtolistallasi! ;)

    Comment


    • #3
      233tkm mittarissa ostaessa, nyt vähän enemmän. Täydellinen ruotsin merkkiliikkeen huoltokirja noin 165tkm asti, jonka jälkeen tuotu suomeen ja omistaja pitänyt omaa huoltokirjaa, johon merkitty oikeastaan kaikki polttimoiden vaihdosta lähtien.

      Nuppi on kyllä varsin ikävä aamuisin, kun on aika kylmää kamaa.

      27.8. Takajarrulevyt ja jarrupalat eteen + taakse tilattu. Jarrulevyiksi taakse tulee Zimmermanit, ja paloiksi eteen ja taakse tulee Fedoron SL sarjan palat. Kun en tuolla radalla kovin usein ajele, niin nuo riittävät omassa käytössä.
      Viimeksi muokannut Mehtala; 27.8.2012, 23:46.

      Comment


      • #4
        On tässä tullit hieman huollettua audista vikoja pois, joista osan huomasin jo ostaessa.
        Eli tuli vaihdettua Jarrulevyt taakse, sekä jarrulapat eteen ja taakse, ja nyt uskaltaa jo jarrutellakin.
        Takapyöränlaakeritkin tuli vaihdettua kun kuului pientä hurinaa takapäästä ja laakereista tuli selvä klappi. Laakerit vaihdoin, mutta ääni ei hävinnyt, mutta laakereita vaihtaessa totesin että renkaat on sisäreunalta ihan sileät ja pykineet, eli todennäköisesti renkaat ovat syynä ääneen.
        Renkaat lähti tilaukseen rengasonlinesta, ja valitsin halvat renkaat joilla ajetaan tämä "loppukesä", eli Nankang NS-20 225/45/17. Ensi kesäksi olisi tarkoitus hankkia jotkut kivat 18" tai 19" vanteet, jotka olisi merkkiä BBS/OZ/joku muu laatumerkki, OZ Ultraleggerat olis mieluiset tällähetkellä.
        Tänään sitten tuli suoritettua tämä modi autoon, kun huomasin että edellisellä omistajalla oli katkennut liitin letkulle tuosta alipainesäiliöstä joka on tuossa venttiilikopan päällä.
        Tehojen aaltoilu loppui tällä modilla, mutta sekin voi johtua tuosta rikkoontuneesta alipainesäiliöstä. Katsotaan myöhemmin uusiksi onko muuten mitään eroa havaittavissa.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Tuli katsastus aika eteen, ja piti suorittaa vähän huoltoa.
          Noin viikko takaperin tarkistelin autosta niveliä töiden päätteeksi, kun oli jo hetken kuulunut pientä pauketta oikeasta etukulmasta. Alapallohan siellä oli väljistynyt edestä, ja tilasin perjantaina uudet alapallot molemmin puolin. Tänään sitten sain hakea paikallisesta Fixus liikkeestä Lemförder merkkiset alapallot, menivät siis perjantaina tilaukseen, kun eivät ole näihin hyllytavaraa. Alapallot (16-28360) piti tilata KAHA:n kautta, sillä Koivunen ei tuntenut alapalloja S3:seen, ässässä kun on erilaiset alapallot verrattuna A3:seen.

          Alapalloja vaihtaessa tuli sitten vaihdettua eteen ulommat vetonivelen suoja(muovi)kumit, kun on ollut tiedossa jo kytkimen vaihdosta lähtien, että ovat poikki. Onneksi olivat poikki niin, etteivät haitanneet mitenkään, eikä vaseliini lentänyt ajossa pitkin pyöränkoteloa. Vasemmalle tuli Febi:n suojakumi (802-31138), ja oikealle tulo Löbro:n suojakumi (41-303552). Katsotaan miten tuollainen muovinen suojakumi nyt sitten kestää, ja kumpi kestää kauemman.

          Myös vasen vaihdelaatikon vetoakselin laipan stefa on tihkunut kytkimen vaihdon jälkeen joten otin ko. stefan merkkarilta samalla, kun hain Haldex öljyt ja suodattimen. Stefan hinta merkkarilla oli muistaaksini 10€ luokkaa. Kytkimen vaihdon yhteydessä pesin laatikon ulkoa, niin ei ollut kovin kiva kun alkoi tuon vuodon takia taas soitkea oikeaa laatikon kylkeä.

          Samalla tänään huomasin autoa vielä loppu tarkastellessa että takaa jarruletkut oli päässeet vähän huonoon kuntoon, mutta ne oli onneksi samat kuin A3:ssa, joten olivat hyllytavaraa töissä.

          Lopuksi suuntasin pyörät, mutta eihän niitä kaikkia aivan tehtaan arvoihin saanut, sillä takana on camber kulmat ihan selällään, eikä aurausta saanut enempää pois. Takana siis mitään ei saanut ohjearvoihin, eli säädettävää tukivartta pitäisi laittaa tilaukseen.
          Etu
          Vasen, Oikea
          camber: 0'42, 0'36
          auraus: 0'03, 0'03
          Taka
          Vasen, Oikea
          camber: 1'54, 2'00
          auraus: 0'15, 0'12

          Päästöjen kanssa meinasi pukata ongelmaa, kun ei millään meinannut saada lambda arvoa lain vaatimiin lukemiin. Muut arvot oli kyllä heittämällä kohdillaan, mutta lambdan sain juuri ja juuri siihen 1.030:aan.
          RPM: 2700
          HC: 25
          CO: 0,030
          O2: 0,7
          CO2: 15.9
          Lambda: 1.030
          Pakoputkesta sitten löytyi muutama pieni reikä edellisten omistajien patenteista. Autoon on joskus sen elämän aikana asennettu Milltek taka äänenvaimennin, ja se on tehty vähän tökerösti. Alkuperäisen väli äänenvaimentimen ja taka vaimentimen väliin on tehty itse putki, joka on hitsattu kiinteäksi tuohon milltekin rosteri vaimentimeen, ja nyt se väliputki on ruostunut siihen kuntoon, että alkaa ruosteisia leippoja irtoilla jättäen pieniä reikiä. Huomenna haen kaupasta 2.5" putkea ja teen tuon välipalan uusiksi, mutta tälläkertaa en hitsaa sitä kiinni tuohon milltek:kiin. Muutenkin huonosti ollut, sillä pakoputken pää on sivussa puskurin aukosta.

          Kaikenkaikkiaan leimalle on nyt vaihdettu Alapallot, ulompien vetonivelten suojakumit eteen, taakse välijarruletkut. Aiemmin on jo vaihtunut Jarrupalat ympäri auton ja taakse jarrulevyt, eteen alatukivarsien takemmat puslat.
          Viikonloppuna tarkoitus mennä näyttämään jos vaikka saisi leiman.

          Kuvia en yhtään kyllä remonteista ottanut, kun ei ollut kuin puhelin mukana, eikä sitä viitsi hipelöidä vaseliinisillä/jarrunesteisillä käsillä.
          Viimeksi muokannut Mehtala; 15.11.2012, 01:21.

          Comment


          • #6
            Nyt on valtava ongelma edessä tämän auton kanssa. Autossa ei ole mitään suojusta tuossa moottorin alla, ja kylmät ilmat lähestyvät jatkuvasti. Ilman pohjamuovia en usko että tämä lämpeää talvella kovinkaan nopeasti, joten sellainen pitäisi hankkia.
            Koy Sheriff panssarin jo yhden ostin, mutta eihän se tuonne oikein sopinut mitenkään helposti. Etureunan kiinnikkeet olisi pitänyt tehdä jollain patentilla, eikä se olisi ollut enää kovinkaan kaunis.
            Katsoin juuri että moottorin suojuksen sivumuovit olisivat 8N0825250G ja 8N0825245D, mutta entäs se pohjamuovi? Tuo on hieman epäselvää mikä noista kymmenestä vaihtoehdosta on se joka kattaa koko moottorin alustan puskurin reunasta apurungon takareunaan.
            8L9825235B mahtais olla se "oikea" vaihtoehto, mutta sen hinta olisi vähintään 330€, joten ei kuullosta kovinkaan hyvältä.
            Speed-Autoteilestä olisi tarkoitus tilata osia, kunhan saadaan osanumerot selville.

            Comment


            • #7
              Mulla puuttuu A3 kanssa toi pohjamuovipanssari :/
              Audicenter sanoi ettei muka kuulu olla bensakoneessa että vain dieselissä löytyy, kummasti yksikään autoni ei ole tätä ennen ollut ilman tota merkkiin katsomatta.

              Odotan myös mielenkiinnolla jos 8L koriseen löytyy tuo, onhan se parempi ettei kaikki paska ja lumi/vesi lennä konetilan puolelle.

              Onkohan toi käypä S3 tai A3 1.8tq
              http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1095511
              Viimeksi muokannut stoupe; 30.11.2012, 00:49.

              Comment


              • #8
                No olipahan hyvä linkki! Kyllä tuo muistuttaa hyvinkin paljon sitä kappaletta jonka heitin roskiin, eli luulisin että tuo käy tuonne. Pitääkin heti laittaa tilaus menemään.

                edit. Pohjapanssari tilattu, katsotaan mitä tulee.
                Viimeksi muokannut Mehtala; 3.12.2012, 18:44.

                Comment


                • #9
                  Pohjapanssari saapui, ja oli vieläpä ihan laadukkaan oloinenkin. Sopi paikalleen täydellisesti, eli mitään uusia reikiä ei tarvinnut tehdä, sillä kaikki tarpeelliset reiät oli jo valmiina.
                  Tuo on jotain melko pehmeää muovia, ja voisin jopa väittää että kestää paljon paremmin kuin orggis. Tuo on 4-5 kertaa paksumpi kuin orggis, mutta ei kuitenkaan paina yhtään enempää, eli voin suositella.
                  Jos jotain kiinnostaa huonot vähemmän esittelykelpoiset kuvat pohjapanssarista, niin täältä löytyy pari, kerhon palvelimelle ei noin kehnoja kuvia viitsi laitella.

                  Comment


                  • #10
                    Hyvä homma jos natsas hyvin paikoilleen :)

                    Comment


                    • #11
                      Tuli maalailtua maski plastidipillä mustaksi, ja samalla meni rinkulatkin mustiksi sillä oli vähän tyhmän näköinen omasta mielestä kiiltävinä. Kesävanteista pitää kyllä koittaa ottaa spacerit näihin talvivanteisiin...
                      Audi ei muuten liiku mihinkään, kun ei sillä uskalla lähteä minnekkään, kun jatkuvasti saa pelätä että koska sammuu välille. G28 anturi antaa satunnaisesti intermitteniä, eli uutta pitäisi hankkia, kunhan päästään näistä turhanpäiväisistä juhlapäivistä eroon.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Toi on kyllä pirun tyylikäs :) Olispa omaki noin hyvässä kunnossa :D
                        Maanantaina saa pajalta takaisin vasta kolarikorjauksesta, harmi ettei kitupiikki vakuutusyhtiö korvannut uutta etupuskuria vaa lähti vaihtamaan vaan alarämmäleet ja pohjapanssarit ja syylärit ja jtn letkuja :/

                        Comment


                        • #13
                          Tällä on nyt vaihteeksi vain ajettu viimeaikoina, eikä mitään vikoja ole ilmestynyt, vaikka vikakoodit tutkitaan tasaisesti joka viikko. On se vaan häjy kun on itsellä tuo vcds... perhana.

                          Auto ei siis oikeastaan ole muuttunut miksikään, kuin että eteen tuli ledit parkkeihin (normi polttimoiden väri ei sovi ksenonien kanssa yhteen) ja vilkkuihin tuli philips silver visionit.

                          Alustasarjaa tekisi kovasti mieli, mutta vaihtoehtoja on ihan liikaa... Mitään erikoisempia säätöjä en ole vailla, mutta matalemmalle pitäisi päästä. Ehdotuksia?

                          Tuo perus mittaristo ongelma on tätä vaivannut ostohetkestä asti, eli pikselivikainen ajotietokoneen näyttö. Tammikuussa otin yhteyttä amalin:iin ja aloin kyselemään paljonko tuon mittariston ajotietokoneen näytön vaihto kustantaisi.
                          Samalla lähettäisin tuon autoon tiensä löytäneen concert 1 soittimen mittariston mukana, ja siitä korjattaisiin volume-vika.
                          Laitoin huvikseni kyselyn myös tuohon vaasaan vekatronic:ille samasta hommasta. Vastaus oli kuitenkin niin ympäripyöreä eikä molempia olisi saanut tehtyä samalla kertaa, niin päätin pidättäytyä alkuperäisessä suunnitelmassa lähettää radion ja mittariston amalin:ille.
                          Alunperin piti lähettää helmikuun alussa, mutta päätinkin lähteä seikkailemaan kasikympillä tahkolla, joten rahat meni sinne. Nyt kuitenkin homma alkaa olemaan melkolailla sovittu, ja osat lähtee korjaukseen maanantaina.

                          Auto ei siis oikeastaan ole muuttunut miksikään, kuin että eteen tuli ledit parkkeihin (normi polttimoiden väri ei sovi ksenonien kanssa yhteen) ja vilkkuihin tuli philips silver visionit.

                          edit. olipas vaan kämääsiä kuvia...
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Mehtala; 9.3.2013, 00:17.

                          Comment


                          • #14
                            Tuli asennettua autoon eibach pro kit jouset, joilla saatin auto hieman lähemmäs maata. Takapäästä tuli soppeli, mutta etupää jäi mielestäni noin sentin liian korkealle. Tästä kuvia mahdollisesti huomenna.

                            Onko jollain tietoa miten tuon AUX sarjan pitäisi oikein toimia? Toimii todella harvoin niin, että musiikki kuuluisi kun sitä tuonne soittimeen tuon aux sarjan kautta syöttää. Olen nyt 2 kertaa saanut musiikin kuulumaan, vaikka on koitettu montaa eri merkkistä aux johtoa ja erilaisia soittimia.
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut Mehtala; 13.4.2013, 20:14.

                            Comment


                            • #15
                              Lumet on kohta sulanu pois, niin tuli vähä puunattua päältä ja sisältä. Lisäksi kirosin ja vielä vähän kirosin asentaessa noita kalvoja ajovaloihin. Läheltä ei kovin kauniit, mutta ihan OK muutaman metrin päästä katsottuna.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                Tälläkään ole oikeastaan tullut kuin ajettua, kun ei mitään ongelmia ole ollut sen kummemmin. Alle on kuitenkin laitettu halpa korkeussäädettävä alusta ja taakse tuli säädettävät camber-varret, kun nuo camber kulmat meinasi karaata käsistä.

                                Nykyisin autossa on kesävanteina XXR 527 koossa 18X9.75" joille on venytetty 225/40/18 renkaat. Nyt torstaina vein kuitenkin vanteet kurikkaan saamaan uutta väriä pintaan, kun alkoivat näyttää tylsiltä.
                                Attached Files

                                Comment


                                  #17
                                  On kyllä todella siistin näköinen! Noi vanteet sopii tähän todella hyvin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hyvän näköinen on kyllä. Mistä ja mitkä säädettävät camber-varret hommasit?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bongasin täältä foorumeilta nuo säädettävät varret, mutta nämä ei olleet mitkään merkkivarret, vaan ovat jotain näitä halpoja ebaystä löytyviä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mistä löytyy noita vanteita?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itse tilasin ebaystä, kun jäivät yli 200€ halvemmaksi, kun halvin tarjous Suomesta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hieno ässä, vanteet sopivat kuin nenä päähän. :)

                                            Silloin kun sinulla oli Eibach pro-kitti kiinni niin millainen oli ajettavuus mielestäsi ja jäikö etupää todellakin niin korkealle verrattuna takapäähän vai asettuiko ajan myötä alemmas? Tuollainen setti olisi kiikarissa, kun melko edullisesti uutena saa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kyllä se ajanmyötä sitten sopivaksi asettui. Ajettavuudessa ei vakioon ollut eroa, kun ei siitä vielä häiritsevän matalaa niillä saanut. Eikä eibach kitti ollut sen kovempi kuin vakiot.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tässä yksi kuva likaisesta autosta ja vanteista.

                                                Pitää ottaa torstaina kuvia puhtaasta autosta, kun pitää käydä auto pesemässä ja irroittelemassa ylimääräisiä osia kun menee auto vapun jälkeen maalaukseen. Korjataan yhden vanhuksen aiheuttamat vauriot takapuskurista (hänen piikkiin) ja samalla korjataan apukuskin puolelta takakaaresta ja listan alta pilkistävät ruosteet pois. Sitten on enää jäljellä ovien listojen aluset ja etulokasuojien alanurkat, jotka nekin olisi tarkoitus korjata nyt kesän aikana.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Komee on, mutta kasikymppi huutaa compen spoileria taustalla. :)
                                                  Kukas noita vanteita kurikassa maalailee..? Ja mihin hintaan?

                                                  Joo-o, selvis sekin, "Käytin ässän kesävanteet Pohjanmaan hiekkapuhallus ja pinnoitus Ky:llä, jossa ne soodapuhallettiin puhtaaksi ja vedettiin kawasaki green -jauhemaali pintaan. Koko operaatio maksoi 140€ kaikkineen. Hinta oli mielestäni varsin edullinen ja pinta on tasainen. " :)
                                                  Viimeksi muokannut JuizeR; 28.4.2014, 22:17.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joo, kasikymppiin onkin spoileri ollut jo hetken hakusessa, mutta huonosti on tarjontaa b4 koriseen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      onkos noi etuvalot jotka olet päivittänyt niin näitä halpoja jälkimarkkinalamppuja vai ootko hommannut jostain esim. ebaysta facelifti-umpiot? ... samaa päivitystä itsekkin jo tovin pohtineena tässä vaan mietiskelen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nämä on aidot xenon hyväksytyt facelift ajovalot ebaystä purkaamolta ostettu.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Paljonkos jouduit köyhtymään parista? ilmeisesti ovat melkolailla bolt-on?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllähän nämä varsin kalliiksi loppuviimein monen erehdyksen kautta tuli, ja lopulta taisi hinnaksi jäädä 450€ pari, ilman säätömoottoreita.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X