Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8p 2.0FSI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    mikäs soitin sulla tossa on? kattelin ku olit itse tehnyt soviterenkaat etuoviin niin muokkasitko ovipahveja vai mahtuuko alle?

    Comment


      #32
      mikäs soitin sulla tossa on?
      Soitin on zenec 620d. En halunnu perus pioneeriä ja ajattelin kokeilla kun oli selvästi halvempi. Oon ollu soittimeen tosi tyytyväinen.

      kattelin ku olit itse tehnyt soviterenkaat etuoviin niin muokkasitko ovipahveja vai mahtuuko alle?
      Ovipahvin alle jää paljon tilaa ovipellistä. En nyt tarkalleen muista mut olisko ollu 3-4cm tilaa, ennenku tarvii pahvia muokata. Siihen saa melko ison soviterenkan tehtyä. Mulla on iha orkkis kuorilla ovet ja sinne saa helposti 6.5" oviin jos ei kauheen kokonen magneetti ole, Diskantit laitoin a-pilariin missä alkuperäset oli.
      Viimeksi muokannut skige; 9.10.2012, 19:37.

      Comment


      • #33
        Onks sulla kaikki soittimen kautta vai onko vahvistinta välissä. Itse oon kanssa vähän miettinyt että muokkaisin mutta en oikeen tiedä kun on tällä hetkellä bosen sarja autossa...

        Comment


          #34
          Onks sulla kaikki soittimen kautta vai onko vahvistinta välissä
          Vahvistimen kautta tulee kaikki. Oli helppo vetää piuhat samalla kun äänieristi autoa. Sai aika paljon rengasmelua pois vaikka sitä kyllä on vieläki liikaa. Tosin katto ja pohja on eristämättä vielä.

          Jos bosesta lätee laadukas ääni niin suotta sitä vaihtamaan, pelkällä laadukkaalla vahvistimella saadaan jo äänenlaatua huimasti paremmaksi jos erkkasarja on kunnollinen. Itsellä pitäs vaan vaihtaa erkkasarja kun se on jo aikaa nähny. Oli kuitenki paremmat kuin ne ruosteiset purkit mitkä ovista löyty :D

          Comment


            #35
            Niin se vaan talvi tulee ja talvikorkeus ruuvattu.
            Attached Files

            Comment


              #36
              Olipas mukava yllätys kun aloin pesemään kesävanteita. Vanteiden lipat hapettunu kolmessa viikossa. No tietää mitä tekee hiomapaperilla tylsinä iltoina. Jospa ens kesäks keksis hyvän värin ja maalarin joka laittas vanteisiin uutta väriä.

              Comment


                #37
                Tulipa alotettua tuo vanteen hionta.

                Aloitin 320 paperilla, muuta ei tällähetkellä olekkaan. Täytyy nyt katsoa kuinka hienolle paperille asti hion nuo ajatuksena oli 800-1000 asti.

                Osaakos joku sanoa mitä hionnan jälkeen kannattaa tehdä? Lakka päälle vai jotain muuta?

                Aluksi ajattelin vanteen maalausta mut liian iso ja kallis homma halvoille vanteille.

                Pari kuvaa.
                Attached Files

                Comment


                  #38
                  Sinolilla pyyhkäset.

                  Comment


                  • #39
                    Sinoli tai sitten esim. Optimumin Opti-Coat 2.0. Tässä hiukan noista eri pinnoitteista (myös sinoli mukana) vanteiden lippojen hyvänä pitämisessä

                    Comment


                      #40
                      Kiitoksia teille tiedosta.

                      Comment


                        #41
                        Eilen pistin takalasinlipan tilaukseen, pitäs maali ja lakka ostaa. Kaippa tuo kilikoli maalilla saa tarpeeksi hyvän lopputuloksen. Samalla pistin uudet talvirenkaat tilaukseen, Kumho kw22 olis tulossa koossa 215/45/17.

                        Kiinnitetäänkö tuo lippa ihan vaan teipillä vai millä muut olette "spoilereita kiinnitelly", lippa on siis samankaltainen kuin s3:ssa.

                        Comment


                          #42
                          Teippi, tai possuliimaa.
                          Itse maalautin tuon kutosen lipan, niin ei kaduttanut jälestäpäin.

                          Comment


                            #43
                            Pariviikkoa sitten tuli laitettua autoon moottorilämmitin, defan vastus joka tulee öljypohjan kylkeen. Mitä lueskelin noista eri lämmittimistä niin tuota oli paljon haukuttu. Täytyy kyllä sanoa, että auto lähtee pakkasella kun pakkasella käyntiin kuin kesäkelissä.

                            Tänään vedin sitten sisätilanlämmittimen johdot paikalleen. Olipahan muuten kylmää hommaa tuossa pikkupakkasessa purkaa sisustaa ulkosalla.
                            Suosittelen ostamaan kerralla vähä pitemmät piuhat, säästää hermoja ja rystysiä :D

                            Comment


                            • #44
                              Mistäs laitoit kumhot tilaukseen? Itselle samoja renkaita ajatellut kun ovat ilmeisesti hintalaadultaan kohtalaiset.

                              Comment


                                #45
                                Mistäs laitoit kumhot tilaukseen?
                                Tilasin nordenrengas.fi:stä, sopivasti vaan nää joulunpyhät sotkee toimituksia. Voipi sitten kertoa kokemuksia kun saa alle.

                                Comment


                                  #46
                                  Kova olis neliveto kuume, tällä vajakillakin tosin teiden aukaisu vantaalla onnistu.

                                  Hillitsee nämä kelit cupra lipan hankintaa. Pohjapanssari on ollut aika kovilla voi olla talvenjälkeen uuden hankinta ajankohtaista.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #47
                                    Nyt on kumhot alla. Pari päivää kokemusta ja 300km ja olen tosi tyytyväinen. Vanhat kitkat Nokia RSI (muistaakseni), koossa 205/55/16 ja nykyiset kumhot KW22 koossa 215/45/17. Kumhoilla on kun ajaisi kesällä ja auto tuntuu kuin olis uus. Rengasmelua on hieman enemmän kumhoissa mutta ei ole iso ääniset. Tuntuma tiehen parani huomattavasti, tähän varmaan vaikuttaa isompi vanne.

                                    Takalasin lippa saapui ja mallailin sitä paikalleen. Ei istu etureunasta täydellisesti jää hieman kattolinjaa korkeammalle, mutta kun saa maalia niskaan ja liimattua paikalleen niin eiköhän siitä hyvä tule. Kuvia laittelen kun joudan.

                                    Comment


                                      #48
                                      Talvivanne päivitys.
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut skige; 14.1.2013, 15:42.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Hyvä talvivannepäivitys. Tuleeko tähän ny kunnon rengastus kesäksi vai vieläkö mennään muhkuilla? =)

                                        Comment


                                          #50
                                          Samoilla mennään mitä viimekesänä. Tarkotus olis laittaa kapeempaa kumia kesävanteille, kun vanhat ensin loppuu. Sit kapeemmalla kumilla ja spacereillä pelataan ulkonäkö kohdilleen. Tai näin ainaki olis tarkotus. Tosin leveempi vanne olis parempi mut ei toistaiseksi ole pelimerkkejä.

                                          Vähä rajoittaa harrastamista kova q-kuume. Mut tämä kolmonen pysyy kyllä taloudessa pitkään ellei ala hankalaksi.

                                          Comment


                                            #51
                                            No nyt on pistetty spacer homma alulle, pitäs 13mm lätyt tulla, kun sorvi ilmeisesti viikonloppuna alkaa pyörimään.

                                            Comment


                                              #52
                                              Tuli tilailtua sisälle ledivaloa, samalla rekisterikilpi saa oman clubitaustansa ja ledivalot. Keskikonsolin muokkaus etenee parin puuttuvan peitenapin ja oikeanlaisen hätävilkun kytkimen myötä, kunhan saapuvat tepolta. Pitemmät pyöränpultit myös tulossa.

                                              Paketteja tulevalle viikolle on siis tulossa enemmän kuin jouluna.

                                              Jos jotain hyvää niin aina auto muistaa nostaa v-käyrää. Aikaisemmin anto vikakoodin muistaakseni catalyst system bank1 efficiency below threshold. Auto sitten tänään oireili liekkö yhteydessä vikakoodiin (tällähetkellä ei anna vikakoodia). Ajossa kun painaa hiukan kaasua ja höllää kaasun tuntuu että auto nykäsee hiukan eteenpäin, kun jalka on kaasulta pois. Sama näkyy ajotietokoneelta polttoaineen kulutuksessa. Nykäisyn aikana kulutus nousee hetkeksi 15litraa. Kun mennään moottorijarrulla kulutus on silti 2-3litraa, kun sen pitäisi olla 0. Tämä häviää välillä pitkiksi aikaa ja palaa välillä kummittelemaan.

                                              Mitähän palikkaa tässä lähtisi tutkimaan? Voisiko olla ilmamäärissä ongelmia? Voisi myös viitata katalysaattorin ongelmiin. Lisään vikakoodin tänne kun seuraavan kerran syttyy vikavalo.
                                              Viimeksi muokannut skige; 19.1.2013, 20:04. Perustelu: Lisä pohdintoja

                                              Comment


                                              • #53
                                                Tuli tämä aihe mieleen. Eli vosiko katti olla tiensä päässä, jos se on kerta jonkunlainen tyyppivika näissä?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Tuli tämä aihe mieleen. Eli vosiko katti olla tiensä päässä, jos se on kerta jonkunlainen tyyppivika näissä?
                                                  Joo oonki katellu tota. Mut eikös katin ongelmat pitäs näkyä päästöissä? Viime päästömittaus oli normaali ja arvot oli hyvät, korjatkaa jos olen väärässä.

                                                  Itse haluaisin ton EGR:n pois toiminnasta, imusarjan tutkailu on tehtävä kesän aikana ja putsattava jos tarpeellista.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Näkyyhän tosta katsastuksesta olevan joku kuukausi aikaa? Vai oletko mitannut päästöt nyt ihan vasta?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Anto viime keväänä samaa vikakoodia eikä mitään löytyny. Kesä meni ilman koodia ja nyt on pukannu sitä taas. Tästä päättelin et tuskin on päästöt muuttunu nyt, kun ennen katsastusta on tehny samaa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Hyvältähän tuo muuten näyttää. Muutakun keväällä lätyt sitten alle ja säädöt kohdilleen niin eiköhän niillä pääsee yhdestä ongelmasta.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Ne on ne esikatit jotka alkaa murenemaan. Ei näy yleensä putken päässä vika, ennemmin EGR;n putken irroitettaessa.
                                                          Ota EGR;n putki irti ja vilkaise mitä sisältä löytyy.
                                                          Omalta kohdalta tuo EGR;n poisto on softan kokeiluvaiheessa, kunhan saan ajettua softaajan luokse. Jotain pitäisi olla valmiina.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            No niin käytin tota EGR venttiilin ja imusarjan välissä olevaa putkea irti ja se ei ollu yhtään tukkeutunu. Tietenkin vähä nokinen mut muuten ei tukkeumia. Imusarjan puoleinen pää sen sijaan oli ulkopuolelta hiukan moskaisempi mut oli ihan pehmeää ja irtonaista, lähti pois kun paperilla pyyhkäs. Jäi mietityttämään öljy, jota oli putkessa imusarjan puoleisessa päässä. Näkyy kuvassa.

                                                            Autolle oon antanu melko ronskilla kädellä happea tasaisin välein niin jospa se pitäs paikkoja paremmin auki. (ainakin voi perustella paremmalle puoliskolle)

                                                            Ollakko tosta sitten huolissaan vai... Tänään auto taas toimi normaalisti ei tullu vedossa nykäyksiä ja moottorijarrulla kulutus tippu normaalisti 0:llaan. Mikähän sen teki et välillä kulutus jäi 2-3litran kieppeille vaikka jalka ei ollu kaasulla?
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              komian näköinen peli. se on helppoo kun sen osaa... tuli tänään sit käytyä vannekaupoilla. otin sit ne 7,5x 17 vanteet , kylläkin niillä 225/45 renkailla kun kauppiaat kovasti vakuutteli et ei oo ruma, mut tiiä sit. jaa niin vantees päädyin mak nitro ice titan 5:siin saas nähä minkä näkönen tulee. mites sulla lastun kans? kiinnostas kans itel, mutta tiiä sit. ei kait sellanen maltillinen mitään paikkojakaan rikkois,mut mut...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X