Tänään viety lohko koneistamolle sylintereiden hoonaukseen. Iso kasa pultteja on tulossa Tepolta. Motonetistä haen tuon öljypumpun lauantaina. Huomenna pääsen taas lomille ja illalla varmaan alkaa tuon vanhan moottorin irroittaminen. Tavoitteena viikonlopun aikana saada moottori irti, nesteet siitä sain jo valutettua pois.
Viikon päästä alkaa viikon mittainen loma ja kaikki kaverit on tietenkin koulussa/töissä, joten koko viikko on aikaa tuota autoa värkkäillä, tietty metsästämässä täytyy myös käydä kun sorsiakin saa silloin jo ampua.
Tässä hieman uuden moottorin kokoonpanoa mietiskellyt. Suuttimet sovin sitten ohjelmoijan kanssa, välijäähytin tulee olemaan joku suht. edullinen ja sopivan kokoinen. Pakoputkistosta olen sen verran miettinyt, että varmaankin 2,5" putkisto riittää, en halua mitään putkimörköä autostani. Äänien tulisi olla kohtuulliset. Riittääkö 2,5" DP?
Toinen askarruttava asia on turbo. K04 on vahvasti pyörinyt mielessä, mutta tuo GT28RS kuitenkin kummittelee aina välillä. Pakosarja täytyisi tietenkin uusia, mutta se ei ole ongelma, vaan katsastus. Aion kuitenkin pitää konehuoneen suhteellisen vakion näköisenä, eli semmoisena että mielellään menisi katsastuksesta läpi ilman kummempia remontteja. Eli saako tuohon pakosarjoja joissa olisi T25 laippa ja turbo tulisi samalle kohdalle kuin vakio? Lisäksi tuo GT28RS on fyysisestikin isompi kuin K04, mutta kiinnittääkö se katsurin huomion?
Viikon päästä alkaa viikon mittainen loma ja kaikki kaverit on tietenkin koulussa/töissä, joten koko viikko on aikaa tuota autoa värkkäillä, tietty metsästämässä täytyy myös käydä kun sorsiakin saa silloin jo ampua.
Tässä hieman uuden moottorin kokoonpanoa mietiskellyt. Suuttimet sovin sitten ohjelmoijan kanssa, välijäähytin tulee olemaan joku suht. edullinen ja sopivan kokoinen. Pakoputkistosta olen sen verran miettinyt, että varmaankin 2,5" putkisto riittää, en halua mitään putkimörköä autostani. Äänien tulisi olla kohtuulliset. Riittääkö 2,5" DP?
Toinen askarruttava asia on turbo. K04 on vahvasti pyörinyt mielessä, mutta tuo GT28RS kuitenkin kummittelee aina välillä. Pakosarja täytyisi tietenkin uusia, mutta se ei ole ongelma, vaan katsastus. Aion kuitenkin pitää konehuoneen suhteellisen vakion näköisenä, eli semmoisena että mielellään menisi katsastuksesta läpi ilman kummempia remontteja. Eli saako tuohon pakosarjoja joissa olisi T25 laippa ja turbo tulisi samalle kohdalle kuin vakio? Lisäksi tuo GT28RS on fyysisestikin isompi kuin K04, mutta kiinnittääkö se katsurin huomion?
Comment