Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Quattro typ44 1990 remontinkorjuuta

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uskallan väittää, että ECUssa ei ole vikaa. ECUt hajoaa siten, että joko käy tai ei käy ollenkaan. Ja aika harvoin hajoavat.

    Eikö NF:ssäkin sytkää ECU, jota varten se itseasiassa pääasiassa onkin. Bensapuolen hienosäätö on pienempi sivuominaisuus.
    Viimeksi muokannut jasso; 9.11.2012, 23:28.

    Comment


    • NF;Ssä on ecu se loota missä lukee jetronic apparinpuolen kick-panelissa ja kuskinpuolen kick-panelissa on nakutuksen/sytyksen ohjaus ecu. Joka myös jos olen oikein tulkinnut Bocshin vikamääritys kirjaa ohjaa mm:lisäilmaluistia....Tosin tuostakaan en ole ihan varma kun on sen varta insinööri tehnyt hankalasti ymmärrettäväksi tavan tallaajalle :)

      Comment


      • Tuttuja oireita, vaihdoin sillon tyhjäkäyntimoottorin(lisäilmaluisti?) ja pelas muutaman viikon kuin unelma.

        Comment


        • Nyt auto on toiminut muuten hyvin mutta päästöt oli leimalla vähän yläkanttiin seoksen suhteen...HC:T sun muuta oli ihan kohdallaan mutta oli pikkusen rikkaalla joten nyt sitten metsästetään sitä että missä jallu luuraa. Olisiko vuotava lisärikastussuutin.....Muuten auto käy kuin kello. Ja leimakin tuli paperiin.

          Comment


          • Tätäkin taas päivitelty ja tallilla mälvätty. Nakutus ecu tulossa toinen joten kokeillaan sillä onko mitään suurempaa vaikutusta vai ei. Sitten lähdetään metsästämään tuota kohonnutta Co2 arvoa joka nyt voi johtua ihan mistä vaan.
            Sytkä metsässä itse vessanpönttö paskainen että ei päästä imuläppää ihan alas niin tuppaa rikastamaan jos oikein periaatteen olen ymmärtänyt. Ja tuossakin taisi olla joku piuha viritys vai voiko ihan mekaanisesti tehdä perussäädön?

            Jostain topiciksta katsoin että pitäs jumpperoida ja sillä säätää ajoitusta jos pielessä. Kaikkea ne insinöörit keksii :)

            Pitäisi vanhaa tehdä down grade koko polttoaineen suihkutukseen kun tuo peli ei ole vähäpäästöinen niin suhteellisen vapaasti saa sorvata.

            Jos jollain olisi KE-jetronickin huoltomanuaalia.....

            Comment


            • Löytyi kaapin perukoilta yksi Boschin opus joka voisi auttaa, valitettavasti vain paperiversiona...
              Pistän kuvan kannesta sun sähköpostiin, toivottavasti tulee perille ;)

              Comment


              • Nyt voi vaan todeta että ei kulje vehkeet jos ilmanputsari on täynnä lunta....Kiitos puuttuvien torvien. Ilmanputsarin reikä on niin alhaalla että imee kuin imuri kaiken pöllyävän lumen suoraan suodattimen kitusiin.
                Pikkusen oli nihkeetä tuo kulkupuoli kun oli reilu puolet putsarista jäässä...

                Olisko jollain sitä isompaa imuputkihärdelliä joka menis tohon NF koneen putsariin. RT:ssä on pienempi joten se ei käy. Tuossa on sen putsarin kannen reijän kauluksen ulkohalkaisija reilu 80mm joten eikun mittaamaan :) Huhun mukaan KU koneessa on samanhalkaisijainen imutorvihärdelli.

                Mutta muuten kyllä mukavata hommaa tuo quattroilu tosin torsen vaatii pikkusen treeniä että uskaltaa lasketella pikkusen vapaammin.

                Comment


                • KU:n putsarikoteloon kiinnittyvä haaraputki on halk 70mm, itse putsarikotelon putkilähdön ulkohalkaisija about 75mm.

                  Comment


                  • Asia vilpitön...Joten seuraavaksi on vuorossa takapään puslat :) Tuolta löysinkin jo osanumerot ja ajattelin kysästä jos noita yksi tuttu firma jaksais sorvata uretaanista. Toisaalta kumiset ehjät varmasti ajavat asiansa siinä missä uretaanisetkin.

                    Onko jollain irtonaisia takatukivarsien puslia? Jos niistä saisi mitat niin olisi helpompi lähteä puslia teettämään.

                    Comment


                    • Minulla on irtonainen alatukivarsi taakse. Puslat paikoillaan. Lainattavissa.

                      Comment


                      • Olen tulossa 15.pvä lauantaina järvenpäähän joten voisi katsoa jos sitä tukivartta lainaisi mittauksia varten.

                        Ai että oli taas niin nautittava q-keli että oikein pahaa teki :)

                        Comment


                        • Tänään tehty koko audihistorian suuritöisin remontti/asennus :=



                          Kilvenalunen :)
                          Viimeksi muokannut Castrol; 4.3.2013, 18:26. Perustelu: Kuvapankki vaihtui

                          Comment


                          • Jahas alkaa sitten perusteellisen takapäänhuollon aika olemaan aiheellinen heti kun talviloppuu.Mistäs noita q:n takapäänpuslia kannattaisi ruveta kalastelemaan ja tietenkin järkevällä hinnalla.

                            Tarkoitus on kesän aikana laitella koko takapää uusiksi nivelien osalta+jouset ja iskarit taakse ja jos nyt samaan syssyyn vaihtelis perän kannatinkumit jne. Jouset ovatkin jo tallilla odottamassa mutta loput pitää vielä haalia.

                            Kardaanikin löysi tiensä tallille odottamaan jalostusta ja siistimistä.

                            Kuvia tulee sitten kun alan purkamaan kikkareiksi tota takapäätä koitan napsia kuvia sillä tavalla että haynes tulee kateelliseksi ;)

                            Onkos jollain tallessa opusta mistä näkis noi vanhat varustekoodit? Ne siis missä on vaan 3 numeroa? esim: 139,933 jne
                            Viimeksi muokannut Castrol; 5.1.2013, 18:11.

                            Comment


                            • Custom auto craftilta ainakin löytyy yllättävän paljon osaa:

                              http://sites.internet.lu/folders/cus...htm#SUSPENSION PARTS

                              Comment


                              • ETKAsta löytyy vahojenkin mallien varustekoodit suht kattavasti. Jotain puuttuu, mutta suurinosa löytyy. Loput kaivaa sitten netistä.

                                Comment


                                • Mä hommasin takaripustuksen puslat normivaraosaliikkeestä niitä tukivarren etupuslia lukuunottamatta jotka hankin marmorilta kun hintaero hyvään tarvikkeeseen oli mitätön. Ruvillen, Meylen ja Lemförderin osia olen omaani laittanut, CAC:lta olis saanut halvemmalla kun olisi ollut rahaa ostaa eteen ja taakse koko hirmu läjä kerralla vaan ei ollut.. :)

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
                                    Onkos jollain tallessa opusta mistä näkis noi vanhat varustekoodit? Ne siis missä on vaan 3 numeroa? esim: 139,933 jne
                                    Tuolla on jonkinlainen lista ainakin.

                                    Comment


                                    • Tuolta löytyi suurin osa :) Ja informaatiosta kiitokset taas pitää pistää listaa kattoen että mitkä kaikki puslat saisi kotomaasta järkevällä hinnalla ja loput sitten muualta.

                                      Comment


                                      • Tämän osalta tulee ensimmäinen jonkun muun tekemä työ :) Bensapumppu ottaa vaihtuen. Molemmat vaihtoehdot kontissa joten "luulisi" olevan lähes läpihuutojuttu. Talvilomalle loistava aloitus kiitos ahneiden työkavereiden kun pitää olla kipeenä duunissa. Joten ääni kuin viski-illan jälkeen ja tuntuu ne loputkin aivoista tulevan ulos joten kai sitä seuraavaksi ostellaan vanha V8 audi ;)

                                        Comment


                                        • Täälläpäin suomea olis yks hyvä v8, en vaan tiiä raaskiiko se sitä myydä? Ainut vika oli että sammuu kun kone lämpenee, vissiin joku pyörintäanturi rikki. Muuten todella siisti, ostaisin itelle jos sais perusteltua sen oston järkevästi ;)

                                          Comment


                                          • No eihän se mennyt kun elokuvissa....Joutuu ottaa uusintaerän jossain vaiheessa. Oli vdo pumppu joskus vaihdettu/alkuperäinen ja melkein siellä missä sen piti olla. Nyt sitten odotellaan jos jostain saisi boschin pumpulle asennuskehykset. Marmorilla siellä jossain 100€ nurkilla mutta saatavuudesta ei toistaiseksi mitään tietoa.

                                            Mätänetin pierupurkkiversio olisi vissiin pitäny raiskata palasiksi että olisi saanut paikoilleen tuonne mutta kokellaan nyt sitten toisella tavalla.

                                            Kiitokset jerelle alustavasti huurujen haistelemisesta :)

                                            Comment


                                            • Punainen Avantti... ;)

                                              Tai se teline joka oli varatankissa, muovipussissa valmiiks irrotettuna.

                                              Comment


                                              • Onko siinä boschin pumppu? No perkules. Pitäs tulla hakemaan se auto pois ihan aikuisten oikeesti. Tuntuu vaan taistelevan kaikki vastaan jos ei kuljetuskalusto temppuile niin sitten on kamala räkätauti päällä.

                                                Comment


                                                • Laitoin kuvan telineestä meilitse, tämä on se joka on jo irrotettu. Boschin pumppu siinä nyt kiinni.

                                                  Comment


                                                  • No perskuta toi on just sellanen kun tartten......Jahas kilo nappeja naamaan ja sitten baanalle. ;) Olis talviloma nyt mutta räkis iskee kivasti aina lomalla

                                                    Comment


                                                    • Itse olen aina pumpunvaihdon aikana muistanut 'imuroida' tankki lappopumpulla, kannattaa yleensä tän ikäisissä ;)

                                                      Pistänkö sitten telineen vaimon mukaan huomenna Kirkkonummelle?
                                                      Soitellaan vaikka tarkempia ajo-ohjeita jossain vaiheessa.

                                                      Comment


                                                      • Kyllä nyt vastustaa taas oikein urakalla. Piti tulla marmorilta asennusosat tankkiin mutta pashat eipä ole ne mitä tarvittiin.
                                                        Nyt sitten pitää kattoa mikä helkutin viritys pitää duunailla tohon bensapumpun lähtöön kun on tuo erilainen banjo... Pitäisikö siihen vaihtaa vaan ihan sellanen perus banjoliitin missä on 8mm uloslähtö ja mutterilla kiinni vai mitä **ttua...... Tankkiin on joskus vaihdettu joku mikä lie mistä lie bensapumppu joka on ihan liian pienikin oikealle paikalleen mutta kun siellä on 43mm halkasijalle oleva pumpunreikä mutta kaikki ne pumput mitä sinne on mallattu on hajotettava ennenkuin ne sinne saa sopimaan....Nyt on Isommalle boschin pumpulle asennuskikare mutta pitää keksiä millä sen bensalinjan sinne saa kiinni. Nykyinen pumppu oli noin paikoillaan ja bensaletku kiinni letkuklemmarilla painepuolen ulostulossa.

                                                        Tutkikaan ja tutkitaan tosin nyt haittaa jo työt taas harrastamista

                                                        Comment


                                                        • Pumppu saatu ainakin 90% paikoilleen kun vielä olis tarpeeksi habaa että saisi käännettyä sen pumpun sinne lukkoon kunnolla. Ei se enää sieltä noussut kun koitin pumppua nostaa mutta kehyksessä on viivat minkä kohdalle pitää saada sellaiset väkäset että on kunnolla kiinni.

                                                          Bosch ja Pierburg telineet rinnan:



                                                          Tankin pohjalla oleva pumpputelineen "kehto" :



                                                          Tuollainen kikare sinne oli laitettu :) :



                                                          Tossa näkyy ne lukkolovet tossa Boschin pumppukehdon alareunassa:

                                                          Viimeksi muokannut Castrol; 4.3.2013, 18:28. Perustelu: Kuvapankki vaihtui

                                                          Comment


                                                          • Se on kyllä melko veikeää tuo pumpun lukitseminen.
                                                            Sen muutaman kerran kun on joutunut taistelemaan niin on meinannut usko loppua. Sitten kun saa väännön ilmeisesti juuri oikeaan "kulmaan" niin menee pienellä voimalla. Auttaisikohan joku voiteluaine jos bensa on kuivattanut pinnat?
                                                            Tuohonhan on oma VAG-kalunsakin millä luulisi olevan helpompaa. Eikä ole varmaan kummoinen tehdä vastaava vaikka lattaraudasta kun vaan on teline pöydällä malliksi.

                                                            Comment


                                                            • Kyllä tuossa välillä tuntuu tarvivan jotain apuvälineitä. Joskus muistelisin käyttäneeni esim jotain sopivan kokoista kiintoavainta apuna kun tuossa telineessä on nuita hahloja sen verran että avaimen saa kanitettua kiinni siihen jolloin on vähän vartta mistä ottaa kiinni eikä vain pyöreä molkura kädessä. Tuohon olisi lattaraudan pätkästä vaikka hyvä taitella/kolota apuväline jolla saa kiinni nuista yläkauluksen leveistä hahloista niin helpottaa kovasti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X