Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Quattro typ44 1990 remontinkorjuuta

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Monivika-anturin löysinkin jo ja uudenkin tilasin. Mutta lämpöaikakytkintä tai vastaavaa en löytänyt ellei se ole se toinen 2-napainen siinä samassa letkulähdössä kun monivika mutta yläpuolella.

    Muita lämpötila-antureita en löytänyt koneen kyljestä. Kun tuppaa vähän aukomaan miten sattuu tota lisärikastusta kun laittaa sen johdon kiinni. Vai onko tämä jo niin moderni että sitä ohjaa ecu..... Muuten lötkötin toimii ihan mukavasti ja kilometrejä tulee tasasen tappavasti.

    Voikos luistava tehostimen hihna tehdä sitä että se jarrumerkkivalo vilahtaa jos on ratti vinossa ja olet juuri tyhjäkäynnin tuntumassa? Koska heti kun ratin suoristaa niin loppuu diskoilu. Mikään ei vuoda mistään kaikki paikat on kuivia ja öljyäkin on tehostimen säiliössä.

    Comment


    • #92
      Lämpöaikakytkin on lohkon takapäädyssä, jos on.

      Comment


      • #93
        No ei ole joten sitten sitä ei siellä ole??? Mutta onko se sitten monivika-anturin vai minkä ohjaama. Ilmeisesti sitten ecu ohjaa

        Comment


        • #94
          Tänään mittailtu lisärikastusventtiilin johtoa/liitintä ja todettu että jännite tulee kokoajan toiseen nastaan joten oletan että jossain on nyt virheellistä dataa tulollaan.

          Olisiko mahdollista että multivika-anturi ohjaisi ecun kautta tota suutinta? Kun tuossahan tuo multivika häröilee.
          Sen toisen anturin vaihdoin tänään mikä on siinä letkun yläpuolelle 2-napainen musta, ei hirveästi vaikutusta tiedä sitten että kuinka paljon pitäisi vaikuttaa.

          Comment


          • #95
            ECUlle on oma anturinsa. Multivika on vain mittaristolle.

            Comment


            • #96
              sitten ecun anturi on pakko olla se toinen siinä kannessa olevassa putken nysässä jonka alapuolella on multivika on. Koska muita lämpötilanantureita ei tuossa koneessa ole. Tuli tossa mieleen että voihan tuohon perkuleen suuttimeen sähö tulla kokoajan jos ecu sen maadottaa. Jostain luin että ecu hoitas ton lisärikastuksen maadotuksen.... Täytyy mittailla huomenna se toinen nasta että onko siinä maat kokoajan vai ei. Jos ei niin sitten se voisi olla että ecu maadottaa suuttimen sähköpuolen.
              Viimeksi muokannut Castrol; 20.9.2012, 20:22.

              Comment


              • #97
                Juu, ECU ohjaa sitä suutinta kytkemällä maata.

                Comment


                • #98
                  Elikkä se musta 2-napainen bosch-liitin on sitten se joka antaa eculle tiedon koneen lämmöstä. Jos kerta multi-anturi ei kerro kun mittaristolle mitä pitää ja joissain malleissa ilmastoinnille tietoa. Eikö siitä kuitenkin menis eculle yks karva?

                  Comment


                  • #99
                    No siis ilmastoinnille ja ECUlle siitä menee ainoastaan ylikuumenemisvaroitus eli kytkee maihin kun yli +120ºC. Tuo tieto kytkee vain kompuran pois ja rajoittaa ahdot limp-modeen. Varsinainen lämpötilan mittaus on vain mittaristolle.

                    Riippuu ECUsta/ruiskusta millainen anturi siellä on. KE:issa on käytössä yksinapainen vastaava kuin ISV:lle (ahdetut kuten MC jne). KE3:ssa on vissiin tuollainen kaksinapainen.

                    Comment


                    • Pitkästyttävän työpvän aikana kerkes surffaamaan interwebissä ja oli ihan liian monenlaista näkemystä noista antureista. Toiset sanoivat että multivika ohjaa ecun kautta lisärikastuspiiriä ja toiset taas sanoivat että ei ohjaa...

                      Mittasin kylmänä anturinjohdon jännitteet ja siellä oli 5,5volttia sen anturin toista napaa vastaan, mutta suoraan maihin laittamalla virrallisessa nastassa on akkujännite.

                      Paljonkos tollanen lisärikastussuutin tarttee jännitettä että se aukeaa? Jossain luki 7-9volttia??? No joka tapauksessa ei ainakaan tunnu menevän rikkaalle vaikka on tuo lisärikastus kiinni. Tosin kylmän koneen veto kyllä tuntui paranevan huomattavasti suuttimen ollessa kytkettynä. Ehkä se jopa toimii :) Vaihdoin eilen sen mustan 2-napaisen anturin ja viikonloppuna sitten vuorossa monivika-anturin vaihto. http://88.191.108.165/images/JPG240/33410.JPG <--- tuollainen

                      Katsellaan sitten mitä tuleman pitää.

                      Comment


                      • Koska se toinen nasta on ECU:ssa kiinni, voi se ilman kuormaa jännitemittarilla mittaamalla vähän leijua tuollaisissa tasoissa, kun ECU ei kytke sitä. Väärä mittaustapa, ei muuta. Oikean jännitteen saat juurikin mittaamalla rungon maata (~oikea maataso) vasten. Akkujännite siellä pitäisi olla, sillä syöttö tulee suoraan.

                        Comment


                        • Elikkä jos mittaa sen silloin kun kone on kylmä niin silloinhan ecn pitäisi se maadottaa? Jolloin pitäisi olla kellumaton jännite siinä liittimessä elikkä noin 12v tai jotain sinnepäin eikö? Mutta jos liittimestä mitattuna kylmänä karvojen välillä jännite kelluu niin edu ei kytke? Paljon ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta ei näitä millään muuten voi tietää. Vaikka koittanut haulla hakea melkein millä hakusanalla vaan.

                          Comment


                          • Mittaat johtoa suuttimesta irrottamatta. En tiedä miten ECU sitä tarkalleen ohjaa. Korkeintaan yhden tai pari sekunnin-kahden suihkauksia pahimmassa pakkaskäynnistyksessä. Voi myös pulsittaa, joten perusmittarilla ei välttämättä ehdi nähdä sieltä mitään järkevää. Näillä keleillä ei varmaan vielä koko suutinta edes juurikaan käytetä.

                            Jos haluat testata, niin aja ECUlle suuttimen output-testi. Muistaakseni KK-suutin kuuluu output-testien listaan. Sen voin taata, että ei ECUssa mitään vikaa ainakaan ole, kerran moottori käy.

                            Comment


                            • Niin täytyy tehdä jos huomenna sais vaihdettua sen monivika-anturin niin samalla mittaila noita muitakin.

                              Tämä pvä meni typ81 80:Sen hakemisessa reissun päältä ja sen jälkeen pakoputken pajotusta. Saapahan taas emäntä auton ajoon.

                              Comment


                              • Jahas tämä alkaa näyttämään jo sairaudelta :) Tuli Faijan kanssa haettua toinen 2.2E Lötkö KU-koneella. Tästä sitten alkaa oma projekti topickki :)

                                Comment


                                • Tuli käytyä esikatsastuksessa ja tuli huomattua että laatikon/moottorin kannake on antautunut osaksi ja vähän tuppaa roikkumaan. Joten tiedossa siis vaihtamista silläkin alueella.

                                  Myös apparin puolen raidetangonpää varmaan halpa italialainen on tullut tiensä päähän sekin siis vaihtoon. Nämä vielä suhteellisen yksinkertaisia hommia mutta sitten se vittumaisempi...

                                  Elikkä kardaanin tukikumi on nähnyt parhaat päivänsä joten nyt pitää sitä ruveta entraamaan. Nivelet on vaihdettu sinne sisäpäähän koska niissä oli rasvanipat alkuperäisissä tuskin on???

                                  Koskeeko tuota c3:sen kardaaniremonttia samat ohjeet kun c5:sen kardaaniremonttia, mihin on vinkitkin tuolla foorumilla?

                                  Comment


                                  • Samoilla menee. Ei se ole edes mikään paha homma. Ainoa kikkailu on tuossa laakerin kannattimen hitsaamisessa, ettei sulata vulkanointia kokonaan irti. Itsellä vaati aikoinaan lievää sikafleksailua, että sain mielenrauhan :)

                                    Tuolta jotain lisää: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=468221
                                    Viimeksi muokannut jasso; 5.10.2012, 21:34.

                                    Comment


                                    • Hyvä tietää! Pitää ruveta keräilee osasia että voi rempata ton kardaanialaisen.
                                      On sillä monivika-anturilla joku jännä vaikutus tohon kylmäkäynnistykseen kun sen vaihtamisen jälkeen tuntuu että nyt tulee jännitteet oikein lisärikastus suuttimelle....

                                      Ei sen pitäisi vaikuttaa mutta jonkun asian takia se kuitenkin sen tekee. Ja Kolinakin loppui kun vaihtoi vaihdelaatikon kannakkeen joten nyt ei olisi tällä hetkellä enää kun raidetangonpää ja se kardaanin tukilaakeri.

                                      Comment


                                      • Jännitesyöttö taisi molemmille tulla samalta sulakkeelta. Muuta yhteyttä ei pitäisi olla.

                                        Comment


                                        • Jahas lisää pientä puhdetta. Pitää jostain metsästää tyhjäkäyntimoottori joka toimisi paremmin kuin tuo mikä nyt on kiinni :) Jättää vaihtelevasti kierrokset ylös mutta kyllä sitten pitkillä piuhoilla muistaa että ainiin luistia voisi sulkea.

                                          Pitää vissiin katsella orkkisnumerot moottorista ja laittaa sinne sitten vaikka volvosta tyhjäkäyntimoottori ;)

                                          Nyt tarvisi vielä sen listakikareen mikä menee etupuskurin päällä ja ajovalojen alla. Mistähän sen löytäs????
                                          Viimeksi muokannut Castrol; 13.10.2012, 20:12.

                                          Comment


                                          • Noita listoja ei oikein mistään enää löydä ehjinä. Tyhjäkäyntisäätimen voit kokeilla puhdistaa jollain liuottimella, siihen taisi olla ohjeet foorumilla.

                                            Comment


                                            • Joo putsausta on varmaan ennenkin suoritettu. Sen verta sitä katselin kun oli irti että luisti kyllä liikkuu suhteellisen herkästi heilutellessa mutta näyttää että jää välillä pikkusen auki. Letkun kun tukkii niin tippuu normaaliin ja sitten pysyy seuraavaan kaasutukseen.

                                              Tuosta listasta pelkäsinkin että se on jotain tuon kaltaista tuossa muuten ihan raadossa kunnossa koriltaan olevassa on juurikin se lista lähes ehjä :)

                                              Comment


                                              • Tuli tänään tilattua saksanmaalta Löwen valmistama uusi joutokäyntisäädin katotaan tekeekö sillä mitään. Jos ei niin sitten pitää tilata duunin kautta boschilta riittävän hintainen jos ei ala toimimaan.

                                                Hyvällä säkällä tulee 3pvässä huonolla säkällä menee 2 viikkoa :)

                                                Comment


                                                • Tuli todettua että 2.0 RT koneen ilmahärdelli ei mene 2.3 NF koneen ilmanputsariin...tai siis menee mutta liiankin hyvin. On reijän halkaisia NF:Ssä varmaan pari senttiä isompi kun RT:n härdellissä. Ei sitten laiteta prkl!

                                                  No pitää kattoa jos siihen jonkun virityksen tekis että sen sinne sais kun nyt sinne tekee lintu ja orava pesän kun on ihan auki koko putsari.

                                                  Comment


                                                  • Tuli vaihdettua uusi Lisäilmaluisti ja autohan rupesi käymään lämpimänä noin 750rpm joten luulin että nythän se toimii. Noh kun ottaa johdon isv:st' irti niin auto jatkaa käymistä kun mitään ei olisi tapahtunutkaan :)

                                                    . Joten sitten ruvetaan metsästämään jostain jotain vikaa. Onko tuolle muuta ohjausta kun se lämpötila-anturi? Lueskelin tuolla haulla löytyviä juttuja mutta jostain syystä en saanut itselleni tyhjentävää vastausta mahdollisesta viasta. Jos puristaa isv:n toisen letkun umpeen niin auto sammuu. Niin kun kai pitäisikin??

                                                    Joten tutkinta jatkuu.

                                                    Auton toimintaan ei vaikuta mitenkään muuten aina käy nätisti tyhjää paitsi kylmänä ei selkeestikkään kierroksia nosta vaikka pitäisi.....

                                                    Comment


                                                    • Tänäänkin jotain saatu tehtyä raidetangon pää vaihdettu kai sitä kohta saa vaihtaa sen toisen puolen....Onneks on valmiina:) Q-kelit meinas pikkusen yllättää mutta nythän se on taas melkein kesä. Tosin tuli nuo talvitaikinaleikkurit laitettua alle joten kai sillä nyt sitten pääsee kelissä kun kelissä.

                                                      Tuli todettua että on tuo quattro taas ihan oma maailmansa liukkaalla. Tarttee varmaan vähän reenata :)

                                                      Comment


                                                      • Alkoihan tämäkin vihdoin vastustamaan...Ajattelin jo että onko tää jotenkin parempi yksilö :) turha pelko! Tuli käyntihäröä ja puutumista mutta ei kyllä sammu vaikka lähellä onkin.

                                                        Alkoi ihan vaan yhtäkkiä kun oli kotiin tulossa ja melkein kotipihalla. Tuntui ihan voimattomalta alakierroksilla ja sitten kun pysähtyy valoihin niin meinaa sammua mutta ei kuitenkaan. Hetken kaasulla tyhmäkäyntiä ylhäällä pitäen tulee lähes normaaliksi. Sitten kun vaivan saa päälle tallissa niin ottaa kierrokset vähän hitaanlaisesti ja paukuttaa putkessa. Sammuttaa auton ja taas toimii kun mitään ei olisi tapahtunutkaan.

                                                        Taajuusventtiili oli irroitettu joskus syytä en tiedä mutta nyt on ollut liitin paikoillaan ja nakuttaa niinkun pitääkin.

                                                        Lambdaa ei ole varmaan vaihdettu ainakaan ihan heti joten sen voisi vielä kokeilla vaihtaa.
                                                        Lämpötilatunnistimet on vaihdettu. Lisäilmaluisti on vaihdettu uuteen ja toimii. Vaikkakin ihan sama onko piuha kiinni vai ei aina käy yhtä kovaa. Lisäilmaluistin letkun kun tukkii niin auto sammuu joten ei ainakaan vuoda siltä väliltä. Auto myös sammuu kun avaa öljyntäyttökorkin. Joten voisi luulla että imuvuotoja ei ainakaan olisi. Lisärikastus käytössä tai ei oireet suhteellisen samat.

                                                        Kylmänä tyhjäkäynti kateissa tai jos käy niin käy juuri ja juuri. Lämpenee niin käy noin 750-850 joten sekin on suhteellisen alueella.

                                                        Lämmityslaitteen moottori rupesi pitämään omaa elämää ja purkaessa huomasin että on joskus vähän kolvailtu ja unohtunu/hukkunut yksi sellainen talla joka pitää moottorin keskellä. Ettei ota kiinni koteloonsa.

                                                        Onhan tässä taas aivojumppaa tiedossa. Voisiko sytyksen ohjaus boksi siellä kuskin kickpaneelissa tehdä tuollaista? Vai pitääkö kaivaa ecukin esiin ja kattoa että on nastat kunnossa. Imusarjassa olevat maajohdot tarkistettu ja puhdistettu vielä yksi maajohto putsaamatta se joka on kannessa ja menee tulipeltiin.

                                                        Tutkitaan kunhan taas päästään töistä tekemään oikeita töitä

                                                        Comment


                                                        • Kaikki kontaktit ja pinnit hapettumista puhtaaksi ni voikin auttaa hyvällä tuurilla.

                                                          Eikös tossa KE-jetronicissa (oletan että autossasi sellainen on kun 90" malli?) ole jo hieman vikadiagnostiikkaa että voisi jopa joitakin koodeja saada ulos? Saattaa hyvällä tuurilla kertoakin oikeasti mikä on vialla.

                                                          Jostakin haet (jos halvalla saa) toisen sytkäboksin ja ecun, vaihat ne vanhojen tilalle. Jos ei silläkään tokene, niin sitten vianetsintä helpottuu kun vaihtoehdot vähenee. Kyllä se siitä tokenee!

                                                          Ja OT:na että omassa ihan perus kelju-k:lla varustetussa satasessa on semmonen ominaisuus, että jos onnistuu sammuttamaan auton liikkeellelähdössä niin eipä se sitten haluakkaan käynnistyä heti. Joutuu sahaamaan, auto hörähtää käyntiin, sammuu samantien. Vasta tuon jälkeen lähtee hyvin taas toimimaan :O.

                                                          Comment


                                                          • Meillä teki NF sellaisen kesällä, että katosi tehot. Ei päässyt liikkeelle, mutta ei sammunutkaan. Hetken huilasi, niin toimi taas normaalisti. Pari viikkoa aikaisemmin oli matka-ajossa kadottanut tehoja hetkeksi. Vaihdoin pumpun ja sen jälkeen ei ole enää temppuillut. Jokapäiväisessä ajossa on. Että ehkä se oli siinä pumpussa silloin vika. Vähän arvalla sen vaihdoin ja ajattelin, että pumppu on ainakin hyvä vaihtaa joka tapauksessa ja jostain pitää aloittaa, kun turha odotella, että on hinurin lavalla.

                                                            NF:ssä KE, mutta saman se tekee muissakin, että jos ei tule bensaa, niin ei se voi toimia kunnolla.

                                                            Comment


                                                            • Juu polttoainepumppu on kanssa hankinta listalla tosin ensin pitää avata ja kattoa mikä pumppu siellä on...Pierupurkki vai bosch.

                                                              Tosin ne kuulemma saa sopimaan keskenään kun on sovitteet mutta se että missä ne tulee mukana on ihan eri asia. Pitää vielä vaihtaa polttoainesuodatin jos se vaikka menee tukkoon kun enemmän antelee tohvelia. Tuossa taitaa bensanpaineet olla aikalailla vakiot tosin liikkuvan bensan määrä kyllä vaihtelee.

                                                              No jossain oli myynnissä 50€ suomessa vastaavalla numerolla oleva ecu ja toisaalla oli tuo sytyksenohjaushärdelli. Pitää katella jos se nyt toimis tässä nurkissa ajamisen verran että saisi leiman :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X