Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Quattro typ44 1990 remontinkorjuuta

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tiivistesarjan tilasin taas varaosat24.com. Otin molemmille sylkille eli 23,8 ja 25,4. Hintaa niillä oli tyyliin ei mitään. En tiiä saisko suomesta. Ehkä saa jos tietää tiivistesarjan numeron.

    Comment


    • #62
      Mistä te tuon 25,4 olette ottaneet?

      Comment


      • #63
        Taitaa olla männän sisähalkaisija.

        Comment


        • #64
          Tarkoitin kun Motonet tarjoaa 22,2 mm ja 23,81 mm sylinterin sisähalkaisijalla olevaa. Muualla oli kyllä mainittu quattroon 25,4 mm:stä ATE:n pääsylinteriä. Kalliita millejä näyttää olevan. http://www.varaosat24.com/fi/varasto2/1455/7026,98292
          Tuolla oli korjaussarjojakin. Vuosimallia en saanut kohdalleen hausta.

          Comment


          • #65
            On kyllä harvinaisen sekavaa tuo jarrujuttu. Kokoja ja näköjä on jos jonninlaista. 23.81 tuntuu olevan toi mitä kaikki melkein tyrkyttää...Pääsylinterin valmistaja on Ate tai Girling joten niistä tuplaamaan vaan sitten. Ja ABS ja ilman niissäkin on eri kumia tai sitten eivät vaan tiedä että on samat sisuskalut......Arrgh! täähän on melkein yhtä vaikeeta kun Mirafioriiin osien saaminen :)

            Comment


            • #66
              http://forums.vwvortex.com/showthrea...aster-cylinder

              Tuolla oli juttua ja kuvia. Ulkoisesti samannäköisiä taitaa olla 22,2 ja 25,4. Nelosta tuollakin varmaan tarkoittivat, vaikka kasiksi oli merkitty sadasosat.

              Comment


              • #67
                Joo samalta näyttää joten menen ja ostan sen minkä saan ja kokeilen onko autossa jarruja ollenkaan enää :) Tosin ei pienen eron pitäisi kauheasti vaikuttaa.....


                Onko kukaan laittanut pienempää pääsylkkää toisen tilalle?

                Comment


                • #68
                  Miksi et mittaa sylinteriä? Sinullahan oli se kertaalleen jo löysällä. Kolme milliä kuitenkin eroa, niin kestää mittausvirheenkin. Kuvien perusteella pitäisi erottaa jo ulkonäöltä. Kun jos siellä on se 25,4, niin kannattaisihan se koittaa ensin korjaussarjalla elvyttää. Olisi sitten ainakin oikean kokoinen, eikä ole kallis kokeilu.

                  Comment


                  • #69
                    Itse ostin omaan lötkööni pääsylinterin tuolta. Mielestäni riittävän edullinen ja toimituskin oli ripeä. Näkyy olevan myös tuo 25,4 versio tarjolla.

                    Comment


                    • #70
                      Oli se irti juu mutta kun ei voi irroittaa sitä niin pitkälle kun on kuitenkin saatava ajettua tuonne pajotuspaikalle se auto. Kun ei ole tilaa kun yhdelle autolle siellä. Mittaanhan mä sen heti kun saan sen vaan irti ja nippeleiksi. Ajattelin vaan että olisi saanut siihen toisen sylinterin nopeammin että voisi liikkua autolla eikä vaan pajottaa.

                      Comment


                      • #71
                        Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
                        --Ajattelin vaan että olisi saanut siihen toisen sylinterin nopeammin että voisi liikkua autolla eikä vaan pajottaa.
                        Audin kanssa elo on lähinnä tuota pajottamista. :) Numeroita sitten vaan kaivamaan sylinteristä tai vertaa noiden kuvien sylintereihin ulkonäköä. Se isompi näytti kuvissakin lihavammalta.

                        Comment


                        • #72
                          Audin jarrut tuntuisivat nyt toimivan kun tuli pääsylinteri vaihdettua. Vanha pääsylinteri oli sellainen yhteen nippuun valettu kikare original audi 23,8mm männällä.

                          Kumit olivat ehjät ja jouset eivät olleet poikki mutta joku naarmu/kuluma siellä oli kun painoin tarpeeksi pitkälle niin ei tullut kokonaan takaisin vaikka oli sylinteri kädessä.

                          Tuli laitettua sinne 2.2 turbo quattron sylinteri joka oli alkuperäistä pienempi halkaisijaltaan mutta poljin tuntuma ja pysähtymisvoima tuntuu todella hyvältä. Tiedä sitten mikä on lopullinen ero kaikki pyörät jarruttaa ja menee lukkoon ainakin hiekalla :)

                          Vaihdetaan sitten toinen sylinteri jos jotain ongelmaa ilmenee nyt ainakin toimii kun ajatus.

                          Huomenna sitten etujousijumppaa niin saisi auton taas siihen korkeuteen kun tehdas on sen joskus suunnitellut.

                          Laitellaan sitten kuvia kun muistaa ottaa kameran mukaan....
                          Viimeksi muokannut Castrol; 20.9.2012, 21:43.

                          Comment


                          • #73
                            Pakoputkeen tuli laiteltua parit kannakkeet lisää kun oli vähän nihkeesti paikoillaan kun on tehty putki uusiksi. Nyt ei kolise ja ei ainakaan putoa jos yks kannake pettää. Viimenen vaimentaja pitäs vielä vaihtaa ja ulostuloa vähän muokata.

                            Jouset vaihdettu ja samalla katsottu että abs-anturit on kunnolla ja eivät ufoile.Kääntölaakerit olivat kuin uudet?? Ja nivelissäkään ei ollut pahemmin välystä havaittavissa. Onnistunut remontti siis.

                            Olipahan tuningtimo vähän sitten leikellyt jousia lyhyemmäksi toiselta puolelta kun oli ilmeisesti toinen etujousi poikennut niin oli sitten toinen etujousi pistetty rälläkällä samaan mittaan...ja vähän jousilautaseen vedenpoistouraa samalla.Heheheh

                            Uusilla jousilla autosta tuli raktori mutta niin pitikin.

                            Oli jouset noin puolet lyhyemmät kun uudet jouset.... Keula nousi noin miehen nyrkin verran ylös joten ei ainakaan kaaret enää mene rullalle edessä.



                            Pitäisi vielä noi lontit tosta lokasuojista molemmilta puolilta oikasta niin sitten olisi taas hetken valmista.....
                            Viimeksi muokannut Castrol; 4.3.2013, 18:23. Perustelu: Kuvapankin vaihto

                            Comment


                            • #74
                              Nythän toi on tehtaan korkeudessa. Aina ei ymmärrä, miksi pitää jousia katkoa. Lötköihin löytyy varsin hyvin käytettynä ehjiä madallusjousia ja saadan noita uusiakin.

                              Comment


                              • #75
                                Juu tuollaiseksi sen halusinkin. Kuitenkin tarkoitus päästä pikkusen huonommallakin tiellä vähemmällä varomisella eteenpäin.

                                Comment


                                • #76
                                  Jahas huomenna tulee kasa hihnoja ja kiristimiä sun muita kilkkeitä jos vaikka saisi vaihdettua sen jakopään viikonloppuna. Sainkin jos aika kattavat ohjeet hommaan vaikka ei tuo eroa oikeastaan muista normijakopäistä lukuunottamatta tuota kampuran hihnapyörän kiristämistä.

                                  Joku mainitsi tuosta sytytysennakon säädöstä joten pitää varmaan koittaa haulla etsiä mitä siinä pitää tehdä.....

                                  Nyt olen pari pvää ajellut vaan tyytyväisenä kun on muuten saatu auto sykkimään nyt on taas hyvä syy saada jotain turattua :).Pitää laitella GoPro kuvaamaan turaamisia niin saadaan tuubiinkin naurunaihetta.... Tosin siitä saattaisi olla jopa hyötyä että näin ei pidä tehdä :O

                                  Sitten pitää vielä etsiä joku hyvä paikka missä säätää noi pyöränkulmat kohdalleen...

                                  Mitens tuossa lötkössä pitäs noiden haritusten sun muiden olla vai laitellaanko kaikki ns: nollaan.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Asiansa tuntevalla liikkeellä on tuollaiseen audi 100 quattroon ohjearvot olemassa.
                                    Noihin siis oikea nelipyöräsuuntaus, ei vain ohjauskulmia. Takanakin voi näet säätää aurausta/haritusta.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Typ44q:n astelukuja.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #79
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Härski Näytä viesti
                                        Asiansa tuntevalla liikkeellä on tuollaiseen audi 100 quattroon ohjearvot olemassa.
                                        Noihin siis oikea nelipyöräsuuntaus, ei vain ohjauskulmia. Takanakin voi näet säätää aurausta/haritusta.
                                        Juu sen tiesinkin että pitää käydä nelipyörässä kun muutenkin tonne taakse on vaihdettu osasia jonnin verran.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ensimmäinen vaihe suoritettu jakopääremontista. Viety kaikki roippeet tallille valmiiksi odottamaan ja sitten piti tietenkin käydä laittamassa vähän Racea alle :)

                                          Viimeksi muokannut Castrol; 4.3.2013, 18:24. Perustelu: Kuvapankki vaihtui

                                          Comment


                                          • #81
                                            Tulipahan jakopää tehtyä tänään. Oli elämää kovempaa kyllä kiinni keskipultti ei ollu saksanpoika säästelly kierreliimalla tai mitä lienee.
                                            Puskurin alaritilän otin pois ja tein loven puskurin rautaan niin sai suoraan vääntiön sinne keskimutteriin.
                                            Puskurin alareunassa oleva metalli osa pistettiin kylmästi poikki jumpan helpottamiseksi ja liimattiin remontin jälkeen paikoilleen miggiliimalla ja nyt taas parempi kuin koskaan ;)

                                            Onneksi harrastajalla oli työkalu joka oli tarpeeksi tukeva että sai auki. Meinasi tulla ongelma kun ei ollut tarpeeksi isoa momenttiavainta millä kiristää keskimutteria. Jakopää oli kasattu Audin originaali osilla joskus vuonna kivi ja miekka joten oli jo aikakin vaihtaa hihna+vesipumppu ja ohjainrulla oli ajettu varmaan se 100000+KM tuolla paketilla. Hihna tässä oli sitten 142 hampainen ja pienemmällä ohjainrullalla.

                                            Sitten matematiikkaa ja sopivan kokoinen uhri seisomaan Tuumaisen vääntiön päähän ja todettiin että kyllä varmaan pysyy...Momenttiavaimessa suurin lukema oli 350NM ja se napsahti testatessa heti kun koski ja koitti kääntää.Joten luulisin että nyt pysyy hihnapyörä paikoillaan kun tuli softlockkiakin laitettua varmuudeksi.

                                            Tuli samalla todettua että on torpattu keula joskus pikkuisen kovempaan lumipenkkaan, niin sai oikomishoitoa suorittaa puskuriraudalle ja umpioiden kiinnikkeille. Sumuvalotkin tuli laitettua kunnolla paikoilleen, Ettei heilu kun heikkomielinen siellä reijässään.

                                            Nyt keulakin näyttää siltä miltä pitääkin ja puskurikin tuli reilut 2-3 cm ulommas keskeltä mitä se oli :).

                                            Huomenna uusi laturin ja ohjaustehostimen hihna ja öljyjen+suodattimen vaihto ja sitten ilmaillaan jos on tarvetta. Tuleeko noista helposti ilmat pois vai pitääkö olla taikuri kuten bemareissa? Pitääkö nostella keulaa ja availla miljoona ruuvia sieltä täältä vai meneekä vettä lisätessä ja lämppäri hehkuttaen?
                                            Viimeksi muokannut Castrol; 4.3.2013, 18:24.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Jos meinaat jäähdytinnesteitä, niin systeemi täyteen ja auto käyntiin. Annat paikoillaan pyöriä lämpimäksi, niin että lämmitys on täysillä (kennossa täysi kierto koko ajan). Itse oon puristellu ylä-ja alavesiletkua tuon moottorin lämpenemisen yhteydessä.

                                              Tarvittaessa lisää nestettä ja joskus joutuu hieman antamaan kierroksia, jotta nestekierto nopeutuu ja ilmat lähtevät kiertoon. Paisari on aikalailla korkeimmassa kohdassa, niin sinne ne ilmat tulevat. Mitään letkuja tms en ole 5syl-moottoreiden kanssa availlut.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Se pikkuisen kovempi lumipenkka saatto olla myös autotallin ovi;) Sitä syylärin pikkuletkua kannattaa seurata koska se on murtunut syylärin päästä, siihen joutu tekemään "patenttiranetuksen".

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Eipä ole ikinään mitään ilmausongelmia ollut näissä padoissa. Oikeastaan ei edes sen enempää ilmaustarvettakaan. Lyö vain vedet sisään.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Joo tuli huomattua kun jätin talliin seisomaan yöksi että saa kierrelukite rauhassa kuivua yön yli. Latasin paisarin täyteen nesteitä ja sitten kun sain laitettua uudet hihnat laturille ja ohjaustehostimelle niin ensimmäiset pikakäynnistykset.

                                                    Tänään sitten peli käymään lämpimäksi että sai uudet ölpät vaihdettua suodattimen kera. Lämmintä tuli ja ei ollu vajetta kun 30 kilsaa tuli ajettua.

                                                    Ja nyt muistaa että laturin säätöraudan pultti on hyvä kiristää niin ei tule turhaan voideltua koneen kylkeä öljyllä =). Öljynsuodattimenkin joutu kiristää ihan tosissaan kun meinas hikoilla lohkon ja suodattimen välistä.

                                                    Ajattelin että boschin suodattimen kun laittaa niin pitäs olla suhteellisen hyvä. Vanha lähti kyllä hienosti käsillä irti joten siitä kiitokset edelliselle ö-vaihtajalle. Joutu vähän kiristämään ja löysäämään vaikka tiivistepinnan voitelinkin ennen kiinnilaittamista että sai vuotamattomaksi.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Käsin irti lähtevät suodattimet ovat ainakin itselläni aina vähintäänkin tihkuneet tiivistepinnasta. Siis suosittelen vähän kireämmälle.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Kyllä tuo ö-suodatin nyt tuntuu pitävän joten se ongelma on pois päiväjärjestyksestä. Öljynlämpömittarikin saatu mukaan leikkiin joten tässä on tällä hetkellä lähes kaikki mittarit täysin toimivia :)

                                                        Tosin lämpömittarilla on välillä todella pitkät piuhat ja herää kun muistaa joten varmaan olisi kolvilla töitä. Monta pvää jo mennyt vailla muita vikoja joten täähän on kohta ylittänyt itsensä....

                                                        Jos jostain löytäs sen suksipussin sinne luukkuun takapenkkiin niin ei tulis kaikki romut aina konttoriin :)

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Mulla varmaankin löytyy parikin irtonaista,voin tarkistaa sunnuntaina,jos et lähempää löydä.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Joo pidetään mielessä. Eipä noita hirveemmin ole tullut vastaan. Lämpömittari temppuilee edelleen vaikka käytin mittariston pöydällä. Jotenkin tuntuu että vika on anturissa mutta pitäs varmaan kattoa että mikä se niistä on? Onko se termarikopassa oleva vai se mihin menee tsiljoona johtoa???? Vanhassa 80;sessä oli helppo kun oli vaan ihan tavallinen yksnapainen.

                                                            Tuli samalla oikastua pienet lommot etulokareista niin hyvin kun nyt sai mutta eipähän nyt enää peilaa niin pahasti

                                                            Pari kuvaakin kävin rapsimassa nyt kun auto on muuten nipussa



                                                            Tuli laitettua jotku ihme polttimot tonne umpioihin niin tulee tollasta jännän väristä valoa. Kaverilla oli jotku superhyperturbolamput jostain japaniasta jäänny autoon
                                                            Viimeksi muokannut Castrol; 9.9.2012, 23:14.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Lämpöanturi on siinä termarin yläpuolella ylävesiletkun lähdön tuntumassa. Faceliftissä se on alaspäin osoittava nelinapainen aika iso mokkula, jossa on päällä iso kumihuppu. Vanhemmissa ylöspäin osoittava kaksinapainen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X