Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Quattro typ44 1990 remontinkorjuuta

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kävin tallissa ihmettelemässä ja totesin että kyllä siellä sellanen 2 napainen anturimöllykkä on. Mutta toisesta navasta toimii ö-paine mittari ja toisesta toimii ö-painevalo. Mikäs se toinen anturi siinä vieressä on? Kokeilin ottaa molempia piuhoja irti ja tulos oli se että kun toisen otti irti niin ei toiminyt mittari ja kun toisen otti irti niin ei toiminut ö-valo joten oletin että ne kuuluvat olla siinä anturissa molemmat?? tuossa kuvatusta


    Viimeksi muokannut Castrol; 4.3.2013, 18:20.

    Comment


    • #32
      Se on siis sama anturi kuin 1B,AAH ynnä muissa moottoreissa,ja toimii juuri noin.Nyt menee hankalaksi,oletko katsonut sen laturin johtosarjan,että ei olisi vaihdettu öljypumppua ja uusi olisi tullut ilman anturia ja nyt siellä on jossain katkaistuna se johto?

      Comment


      • #33
        Itse olen sen käsittänyt olevan öljynpaineanturin nro 2 tai siis 1 riippuen mistä kattoo =)

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja pasij Näytä viesti
          Se on siis sama anturi kuin 1B,AAH ynnä muissa moottoreissa,ja toimii juuri noin.Nyt menee hankalaksi,oletko katsonut sen laturin johtosarjan,että ei olisi vaihdettu öljypumppua ja uusi olisi tullut ilman anturia ja nyt siellä on jossain katkaistuna se johto?
          En ole vielä sorvannut sitä johtosarjaa mutta katsotaan se vielä kun keretään

          Comment


            #35
            Alimmainen on siis paineanturi, jota katsotaan tietyssä kierrosluvussa.

            Comment


            • #36
              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...6&postcount=11
              Niin tuo kuva nro.3 paikan olet ilmeisesti tarkistanut? Tuo kuva on audi Coupesta 2.2KV koneesta jossa on myös nuo lisämittarit.

              Comment


              • #37
                Juu tuon paikan katsoin ja siellä oli sokkotulppa. Mites muuten ton vitosen jakopää tarviiko olla muskelimasa ja paljon joutuu purkamaan että mahtuu purkmaan ton remelin?
                Ei ole kokemusta tollasen jakopäästä kun aina sattunut noihin omiin ropposiin juuri hihna vaihdettuna.
                Ja pitääkö kurkistella jakopäänkopan sisään että mikä hihna ja monta hammasta?

                Täähän on kun eduskunnan kyselytunti mutta menköön :) Kun tuostakaan ei kukaan tunnusta vaihtaneensa hihnaa niin pitää vaihtaa ennenkuin se rivahtaa.

                Comment


                • #38
                  Aika hyvin siinä on tilaa vaihdella noita osia. Kuningaspultti voi olla tiukassa.

                  Comment


                  • #39
                    Muistaakseni RT:stä piti selvittää moottorin valmistenumero, jotta löytyi oikea hihna ja vesipumppu(?). Kun vaihtui juuri siinä hollilla. Muiden koneiden kanssa voi olla sama homma. Ja kokemuksesta, älä osta Bugatin vesipumppua! Kuningaspultin kiristysmomentti on 450Nm ja lukitteen kanssa kiinni. Pulttipyssyllä kun kiristää, niin on noin 10tkm aikaa etsiä uusi kampiakseli. :)

                    Kampiakselin hihnapyörään on lukitustyökalu olemassa/tehtävissä. 3/4 tuumaiset vääntimet kannattaa hommata, 1/2 turhan heppoinen. Minulla itse tehty lukitustyökalu on, mutta on vähän turhan heppoinen, että en tiedä kestääkö enää seuraavaa käyttökertaa.

                    Comment


                    • #40
                      Kuulostaa lupaavalta...RT:stä? Koneen kyljessä on NF koodi ja sen jälkeen numero elikkä sieltä lunttaamaan sitten. 450nm siinä taas ollu järkea sitten ei yhtään :)
                      Mistäs kohtaa tollasen koneen voi jumittaa sitten että saa pultin auki tai no auki sen varmaan saa pyssyllä mutta toi kiinnilaitto.

                      Pitää sitten jo hommata se kipparikalle vääntämään se pultti kiinni kun on tällänen arotuulen huuhtelema vinkuheinä.

                      Comment


                      • #41
                        Riittävästi vartta, niin saa vähän hoikempikin kaveri pultin tiukkaan. Se pultti taitaa olla samanlainen tiheäkierteinen kova M16, kuin muissakin vitoskoneissa. Bensoissa muistaakseni 65 mm ja diiselissä 110 mm, jos ei tukanjuuressa ole ihan väärä data tallessa. Turbokoneisen yhteydessä ihan hyvä, että ovat kiinni. Ei siitä varsin haittaa ole vaparissakaan.

                        Se lukitustyökalu tukeutuu koneen keulimistukeen, joka on pultattu koneen kupeeseen. Dampperin sisäkehällä on erikseen nystyrä, joten kiristys ei onnistu kuin yhdessä asennossa, mutta sehän ei vielä takaa, että ajoitus osuu kohdalleen. Merkkeihin ne on käännettävä sekä kampura, että nokka.

                        Comment


                        • #42
                          Pultti on M18x1,5 ja lujuusluokka 12.9. Bensoissa tosiaan vähän lyhempi kuin dieseleissä, varmaan numerot ihan oikein siltä osin.

                          M18 12.9 lujuusluokan pultin ohjekiristysmomentti on reilu 460Nm, että ei siinä mitään järjetöntä ole. Vähän on jätetty vielä varaakin.

                          Comment


                          • #43
                            Näissä lötköissä vuosimalli 88 on aika hankala, kun joutuu osia tilailemaan. Voi olla helposti kahta erillaista olemassa ja oltava sitten tarkkana, että sattuu kohdalleen. Ex-100tq:hon jakopäänrempaa tehdessä hoviasentajani otti molemmat osat kaiken varalta. Purkamisen yhteydessä oli sitten helppo varmistaa, että kummistako osista kyse.

                            Comment


                            • #44
                              RT löytyy ajo-Audini konehuoneesta. 2.0 kone. Samanlainen kuin NF:kin, joka sekin tuttu kone ja sellainen löytyy meidän -88:n konehuoneesta.

                              Muutaman Audin kanssa jossa olen tiennyt, että pultti on oikealla kireydellä, niin olen merkannut pultin asennon ennen avaamista ja kiristänyt samaan + jokunen milli päälle. Joskus käynyt myös autokorjaamossa laitattamassa oikeaan momenttiin. Useamman kerran tullut vastaan, että ajoitus on hampaan pielessä, että se kannattaa hihnaa vaihtaessa tarkistaa huolellisesti ja katsoa myös, että vanhan hihnan kanssa on ollut ajoitus kohdillaan, niin näkee, että tarvitseeko sytytyksen ajoitusta säätää.

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja Härski Näytä viesti
                                Näissä lötköissä vuosimalli 88 on aika hankala, kun joutuu osia tilailemaan. Voi olla helposti kahta erillaista olemassa ja oltava sitten tarkkana, että sattuu kohdalleen. Ex-100tq:hon jakopäänrempaa tehdessä hoviasentajani otti molemmat osat kaiken varalta. Purkamisen yhteydessä oli sitten helppo varmistaa, että kummistako osista kyse.
                                Tuon pitäisi olla 1990 joten ei vissiin sitten niin paljon tartte säätää :) Mutta juu pitää katella kun ottaa auki jos ja kun se nyt on 1990 ikänen kone niin ei olisi kuin yksi vaihtoehto noihin romppeisiin. Juu kyllä noita hihnapyöränpultteja pitääkin laittaa kiinni itse Fiattien TC koneita virittäneenä joutunu välillä heppaamaan sellasen pienen pykälän hihnapyörään mutterin juuren ettei pääse pyörimään kovin helposti.

                                Tosin Fiuden koneessa on helppo pyörä kun on aakaa ja laakee se pintä eikä tolleen poterossa kun audissa sinne ei viitti heppailla.
                                Fiudessa pitää vetää kanssa reilu 200nm kiinni pulttia ja silti meinaa karata välillä vaikka on liimaakin laiteltu.

                                Comment


                                • #46
                                  Loma alkoi joten nyt alkaa sitten suurempi remontti audiin. Jouset,jakopää ja sitten vähän noita korroosiareikiä lisää tukkoon.

                                  Onko kellään intressiä tulla henkiseksi tueksi Helsinki Espoo alueella kun rupean jumppaamaan tuota jakopäätä? Kyllä se varmaan onnistuu muutenkin mutta jos olisi joku jolla on rautaisen vahva ammattitaito tuosta hommasta :)

                                  Tuon näköinen tuo nyt on tällä hetkellä.

                                  Viimeksi muokannut Castrol; 4.3.2013, 18:21. Perustelu: Kuvapankki vaihtui

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tulipahan tänään taas tutkittua tuota jarruprobleemaa ja todettua että vika on hyvin suurella todennäköisyydellä Pääsylinterissä.
                                    Sain jarrut laahaamaan ja sitten löysäsin pääsylinterin tehostimesta ja jarrut olivat edelleen päällä vaikka pääsylinteri oli aivan totaalisen irti.

                                    Sitten kokeilin ja naputin vasaralla pääsylinterin päähän vasaralla ja jarrut aukesivat laakista. Tästä voisin ajatella että vika on siis pääsylinterissä. Tosin muutenkin tulin vähän siihen johtopäätökseen koska silloin kun jarrut alkavat laahaamaan polkimeen tulee pikkuisen enemmän tyhjää liikettä kuin ilman että jarrut laahaavat.

                                    Elikkä tuollaisen osto edessä....eikä maksa taas paljon :)
                                    Viimeksi muokannut Castrol; 5.8.2012, 19:53.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tilaa saksasta kuhnilta. Sieltä miekin hommasin sen sylkän tuohon valmiiks, mut en vaihtanut. Voihan se vika olla siinä tehostajassakin, senkin hommasin sieltä.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Joo näyttää vagcat vähän omituisia kuvasia tosta mutta kyllä se kai tuo on mitä tuolta kattelin. Eikös sulla ollu tollanen ;) Veikkaan kyllä että ei ole tehostimessa koska jarrut olivat edelleen jumissa vaikka oli tehostin pääsylinteristä irti.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tais olla kolmekin versiota hyllyssä. Kaikki oli sillä 25,4 mm männällä. Ne on tällä hetkellä kaverilla kun sillä on urs6 jarruongelmaa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            No jos pääsylkkä oli tehostajasta kokonaan irti ja jarrut vielä jumittivat, niin uskallan nostaa oman vikakohteeni arvion tarkkuuden 99%:sta 100%:in :) Se tehostaja ei vaan voi toimia niin.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mielestäni noita pääsylintereitä on kahta erilaista, toinen oli joskus 100e ja toinen 70e. Omassani erilainen ja siihen maksoi sen 100e, että tuo on varmaan se 70e sylinteri. Hyvin harvan osan saa alta satasella sataseen, että en kalliina pitäisi. :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Pitää varmaan käydä kattomassa orkkisnumero tosta jos se jostain löytys että saa oikeenlaisen. Onkohan toi tehostimen pää jotenkin erikoinen vai käykö sinne joku muukin sylinteri........Luulis että jossain muussakin olisi samankaltaista sylinteriä. Erottelevat noita vahvistettuihin jarruihin ja vahvistamattomiin ja absilliset ja ilman ja hydraulitehostuksella.....Helppoa :)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Sanoisin, että kaikki käy ristiin. Tehot voi vaan olla vähän onnettomat pienemmissä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                                                    No jos pääsylkkä oli tehostajasta kokonaan irti ja jarrut vielä jumittivat, niin uskallan nostaa oman vikakohteeni arvion tarkkuuden 99%:sta 100%:in :) Se tehostaja ei vaan voi toimia niin.
                                                    No sen takia mä sen otin irti tuolta tehostajasta että saan selville sen että missä vika piilee :) Tuolta Ameriikan foorumilta sain vinkin tohon että ottaa vaan irti sen tehostajasta niin vika luultavasti löytyy heti. Kuten tekikin. Nyt pitää vaan saada tollanen pääsylkkä että pääsee vaihtamaan sen samalla kun etujouset ,letkut+putket

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ex-100tq:ssa jumitteli jarrut kanssa välillä kaupunkiajossa. Veikkaan, että lämpenemisellä on jotain tekemistä sen kanssa. Maantielle kun lähti noilla jumittavilla jarruilla ajelemaan, niin 10 - 20km ajon jälkeen jarrut olivat taas normaalit.

                                                      Nyt 200 20v:ssä teki keväällä teki pari kertaa saman tempun ja siinäkin auttoi tuo maantieajo. Otin varuilta kylmäsprayn mukaan, jotta voin kokeilla jäähdyttää pelkän pääsylinterin, kun jumiminen tulee esiin. Tosin kesäkuun, heinäkuun ja kuluvan kuukauden aikana jarrut eivät ole jumittaneet kertaakaan. Jarruputkirempan yhteydessä uusittiin aika paljon jarrunestettä autoon. Takajarrupiiriin meni uudet ja etujarruistakin laskettiin nestettä läpi niin pitkään, kunnen väri muuttui paskan ruskeasta kirkkaaksi. Nyt jarrunestesäiliö on taas läpikuultavaa nestettä täynnä. Liekö auttanut, tiedä häntä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Härski Näytä viesti
                                                        Ex-100tq:ssa jumitteli jarrut kanssa välillä kaupunkiajossa. Veikkaan, että lämpenemisellä on jotain tekemistä sen kanssa. Maantielle kun lähti noilla jumittavilla jarruilla ajelemaan, niin 10 - 20km ajon jälkeen jarrut olivat taas normaalit.

                                                        Nyt 200 20v:ssä teki keväällä teki pari kertaa saman tempun ja siinäkin auttoi tuo maantieajo. Otin varuilta kylmäsprayn mukaan, jotta voin kokeilla jäähdyttää pelkän pääsylinterin, kun jumiminen tulee esiin. Tosin kesäkuun, heinäkuun ja kuluvan kuukauden aikana jarrut eivät ole jumittaneet kertaakaan. Jarruputkirempan yhteydessä uusittiin aika paljon jarrunestettä autoon. Takajarrupiiriin meni uudet ja etujarruistakin laskettiin nestettä läpi niin pitkään, kunnen väri muuttui paskan ruskeasta kirkkaaksi. Nyt jarrunestesäiliö on taas läpikuultavaa nestettä täynnä. Liekö auttanut, tiedä häntä.
                                                        Tuo kun jumittelee ihan kaupungissa tai maantiellä ihan mille päälle sattuu...Luultavasti toi kylmäsprayn laittaminen aukasee sen jumittamisen siellä pääsylinterissä jossa joku venttiili jumii tai jousi on poikki. Pitää varmaan tehdä ruumiin avaus kunhan saa ton uuden sylinterin jostain . Suomesta olis plussaa niin pääsis heti tekee ettei tarttis odotella.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kysyin sillon osasilta sitä sylkkää ja hinta oli jotain älytöntä(400€). Tilasin sen käytetyn ja varuiks vielä tiivistesarjan vanhaan. Eikö siihen pitäis käydä melkein mikä vaan kunhan on 25,4 ja lähdöt vaan toisella puolella?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            http://www.quattro-zentrale.com/shop...e=1&referid=59

                                                            Ja en osaa lyhentää niitä linkkejä, siinä on kuitenkin palikka mikä löytyy hyllystä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja pasi_orava Näytä viesti
                                                              Kysyin sillon osasilta sitä sylkkää ja hinta oli jotain älytöntä(400€). Tilasin sen käytetyn ja varuiks vielä tiivistesarjan vanhaan. Eikö siihen pitäis käydä melkein mikä vaan kunhan on 25,4 ja lähdöt vaan toisella puolella?
                                                              Joo kattelin että osaset tarjoo kahta versiota toinen 399 ja toinen 90.....Samaan autoon. Ihan kummallisia ettei voida tietää mikä sinne sopii ja mikä ei. Jos pikkusen pienempi mäntä niin sehän vaan syö pikkusen jarrutehoa tiedä sitten kuinka paljon. Saako noihin pääsylkkyihin jotain tiivistesarjaa vai onko joku kasapanos joka aina pitää räjäyttää kierrätykseen ja ostaa uusi?

                                                              Comment

                                                              Working...