Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 3.0i Avant quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 C5 3.0i Avant quattro

    Auto tuli ostettua jouluaaton aattona 2011 helsingistä, vuosimallia 01/02, mittarissa tuolloin n.115tkm ja kaikin puolin toimivan oloin laitos niin ostopäätös oli helppo ja auto lähti kohti kaarinaa. Audi tuli korvaamaan taloudessa aiemmin hyvin palvellutta 300M:ää. Suunnitelmia auton suhteen ei ollut muuta kuin madallus, vanteet ja hifit. Ja nämä on nyt toteutettu enemmän tai vähemmän onnistuneesti. Muutamille pienillä muutoksilla saatiinkin "Skoda Passat" omaa silmää miellyttäväksi mutta työ auton parissa ei tule loppumaan tähän ;)

    Ensimmäinen operaatio olikin alusta ja vanteet. FK:lta edullinen korkeussäädettävä sarja löysikin lopputalvesta auton alle ja korkeutta pois sopivasti, sitä kun tuossa on tehtaalta lähtien todella paljon liikaa. Ja sitten vanteet, paria mallia koiteltiin tilailla mutta toimitusvaikeuksien vuoksi päädyttiin b-suunnitelmaan ja laitettiin alle pyörimään Vertinin Hennesseyt joiden saatavuus oli "heti hyllystä". Tusina vanteet, mutta ei sitä vakioillakaan kehdannut ajella. Vielä samaan syssyyn muokattiin putkistoa hivenen parempien äänien ja ennenkaikkea niiden surkeiden mehupillien takia, isommat päät kun täyttää huomattavasti fiksummin puskurissa olevat aukot. Keväällä vielä hyvän tarjouksen seurauksena teippailtiin auton katto 3M:n hiilariteipillä ihan vaan kokeilun vuoksi, ja eihän se mikään pöllömpi kyllä ole ;)

    Seuraavaksi sitten olikin aika siirtyä "hifistelyyn". Kuten muiden autojen kanssa, myös tämäkin auto toimii Hifi Konex:n demoautona. Ensitöikseen aloitettiin vaimentamalla etu- ja takaovet sekä takalaatikko kauttaaltaan. Etuovet sekä ovipahvit vuorattiin Silent Coat:lla jota kuluikin mukavat 2 neliöä per ovi, takaovien kohdalla riittikin n.1-1½ neliötä per ovi. Takaluukkuun samaista tuotetta uppoikin sitten varmaan n.5-6neliötä.

    Subiboksi valmistettiin lasikuidusta ja MDF:stä varapyökoteloon tilan säästämiseksi. Etuoviin hankittiin ovikotelot korvaava lasikuitukikkare johon saatiin tuplamidit upotettua. Takaovien erillisarjat asennettiinkin sitten alkuperäisille paikoilleen, joskin tarkoitus olisi vielä muuttaa asennukset paremmiksi sielläkin. Kuvat kertonee enemmän ja kukaan tuskin kaikkea edes jaksoi lukea, niin kysykää jos jäi jotain kriittistä epäselväksi :D
    Attached Files
    Viimeksi muokannut braze; 6.10.2013, 11:04.

    #2
    Ei pöllömpi. Livenäkin auton liikenteessä nähneenä kommentoin takavaloja: eivät mielestäni sovi värimaailmaltaan siniseen autoon, jossa näkyy punaisena takasumuvalot. Ehdotan paluuta OEM-tyylisiin punakirkkaisiin.

    Comment


    • #3
      Kun vaan sais aikaiseksi kadottaa ne punaiset pisteet mutta laiskuus on vienyt voiton siinä taistelussa. Ehkä tarttis hoitaa pois kun häiritsee ne itteäkin reilusti. Ja takavalot saa olla nuo, kunnes löydän paremmat mitkä miellyttää omaa silmää :)

      Comment


      • #4
        Tosta viimesestä kuvasta hyppää esille liikaa juttuja. Takana on tummaa valoo, punasta takasumuvaloo, kromirinkulaa ja joku ihmeellinen vaalee pätkä tossa kontin alalaidassa ja päälle sininen fin-logo kilvissä.

        Lähtisin hakeen tohon jotain yhtenäisyyttä.

        Comment


        • #5
          Mitä, eikö oem merkit ja listat olekkaan enää in :o Totta puhut, takaosa on ihan anaalista tuossa autossa mutta intressit on ollu muissa jutuissa. Pitänee alkaa siistimään sitäkin kun tässä kerkiää :)

          Comment


          • #6
            Pikainen update koskien kritiikkiä saanutta takaluukun aluetta. Ei enää räikyvän punaisia sumuvaloja eikä kirkkaina hohtavia olympiarinkuloita :) Osaa olla sitkeessä se liima merkkien takana, mutta sain sentään 98% merkistä kadotettua. Sopivassa kulmassa kun katsoo niin kyllä se siinä vielä näkyy :(

            Tuo metallilista takaluukun alareunassa saa olla, omaa silmää kun se ei häiritse yhtään :)
            Attached Files

            Comment


              #7
              Jo vain, het' parempi!

              Comment


              • #8
                Komia ku mahoton :)

                Comment


                • #9
                  Tuli tehtyä ihan heräte ostoksena tollanen JOM:n tekolehmän kaistale. Pikaisesti vaan kokeilin istuuko paikalleen ja otin kuvan, mut en tie sit pitäiskö tota käyttää joskus vaiko ei. Samalla huomasin myös, että mielipiteitä tuollainen riepu herättää reilusti joskaan ei positiivisia =D
                  Viimeksi muokannut braze; 6.10.2013, 11:05.

                  Comment


                    #10
                    Ota ny jumalauta tuo pois! :D

                    Comment


                    • #11
                      Mahdoinkohan just sanoa et pikaisesti vain kokeilin ja otin kuvan ;D ei se nokalla nyt ole mut kiitos kuitenkin mielipiteestä, nää on aina ihan parhaita :D

                      Comment


                        #12
                        On tosi komia ku siinä on ihan sarven tyngätki.

                        Comment


                          #13
                          Ehkä syytä joku huivi laittaa itelleenkin naamalle ettei kukaan tunnista :)

                          Comment


                          • #14
                            Heti ollaan lynkkaamassa kun poiketaan valtavirrasta, pieni provo siis onnistui ;D Eikä siinä, hyvähän se olis tietysti sulautua massaan ja olla se 13. tusinassa mutta kun aina ei vaan huvita :) Mutta olkaa huoleti, en vaivaa teitä enempää tällä passatilla niin kaikilla on helpompaa :) Kiitos ja anteeks =D

                            Comment


                            • #15
                              Läppärillä tsekattujen kuvien perusteella maalipinta näyttää hyvältä. Jos tuota käyttää ajossa pikkukivisenä aikana, jotta konepellin etureuna ei kuki ensi keväänä, niin ymmärtäähän tuon. On sitä rumemmissakin ja vähemmän kiiltävissäkin autoissa noita nähnyt. Itse pidän rumempana kaikenmaailman enkelinsilmiä ja huonosti asennettuja ledivalorivejä yms. Älä nyt heti herneitä nenän kautta nauti, makuja on monia ja tuo kutonen on mielestäni kokonaisuutena yksi asiallisista.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä minäkin käytän tuota rättiä keulassa pitemmillä matkoilla.

                                Comment


                                • #17
                                  En tykkää herneistä, joten en käytä moisia. ;)

                                  Maalipinta tuossa autossa on perCstä joten sen suojelemisesta ei ole kyse. Jos vaan löytyisi halpa maalari niin veisin tuon samantien mutta on liian kallista puuhaa :/ Tuo nahka on tuossa keulassa satunnaisesti ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi. Eikä edes hävetä, ei sitten yhtään :)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X