Auto tuli ostettua jouluaaton aattona 2011 helsingistä, vuosimallia 01/02, mittarissa tuolloin n.115tkm ja kaikin puolin toimivan oloin laitos niin ostopäätös oli helppo ja auto lähti kohti kaarinaa. Audi tuli korvaamaan taloudessa aiemmin hyvin palvellutta 300M:ää. Suunnitelmia auton suhteen ei ollut muuta kuin madallus, vanteet ja hifit. Ja nämä on nyt toteutettu enemmän tai vähemmän onnistuneesti. Muutamille pienillä muutoksilla saatiinkin "Skoda Passat" omaa silmää miellyttäväksi mutta työ auton parissa ei tule loppumaan tähän ;)
Ensimmäinen operaatio olikin alusta ja vanteet. FK:lta edullinen korkeussäädettävä sarja löysikin lopputalvesta auton alle ja korkeutta pois sopivasti, sitä kun tuossa on tehtaalta lähtien todella paljon liikaa. Ja sitten vanteet, paria mallia koiteltiin tilailla mutta toimitusvaikeuksien vuoksi päädyttiin b-suunnitelmaan ja laitettiin alle pyörimään Vertinin Hennesseyt joiden saatavuus oli "heti hyllystä". Tusina vanteet, mutta ei sitä vakioillakaan kehdannut ajella. Vielä samaan syssyyn muokattiin putkistoa hivenen parempien äänien ja ennenkaikkea niiden surkeiden mehupillien takia, isommat päät kun täyttää huomattavasti fiksummin puskurissa olevat aukot. Keväällä vielä hyvän tarjouksen seurauksena teippailtiin auton katto 3M:n hiilariteipillä ihan vaan kokeilun vuoksi, ja eihän se mikään pöllömpi kyllä ole ;)
Seuraavaksi sitten olikin aika siirtyä "hifistelyyn". Kuten muiden autojen kanssa, myös tämäkin auto toimii Hifi Konex:n demoautona. Ensitöikseen aloitettiin vaimentamalla etu- ja takaovet sekä takalaatikko kauttaaltaan. Etuovet sekä ovipahvit vuorattiin Silent Coat:lla jota kuluikin mukavat 2 neliöä per ovi, takaovien kohdalla riittikin n.1-1½ neliötä per ovi. Takaluukkuun samaista tuotetta uppoikin sitten varmaan n.5-6neliötä.
Subiboksi valmistettiin lasikuidusta ja MDF:stä varapyökoteloon tilan säästämiseksi. Etuoviin hankittiin ovikotelot korvaava lasikuitukikkare johon saatiin tuplamidit upotettua. Takaovien erillisarjat asennettiinkin sitten alkuperäisille paikoilleen, joskin tarkoitus olisi vielä muuttaa asennukset paremmiksi sielläkin. Kuvat kertonee enemmän ja kukaan tuskin kaikkea edes jaksoi lukea, niin kysykää jos jäi jotain kriittistä epäselväksi :D
Ensimmäinen operaatio olikin alusta ja vanteet. FK:lta edullinen korkeussäädettävä sarja löysikin lopputalvesta auton alle ja korkeutta pois sopivasti, sitä kun tuossa on tehtaalta lähtien todella paljon liikaa. Ja sitten vanteet, paria mallia koiteltiin tilailla mutta toimitusvaikeuksien vuoksi päädyttiin b-suunnitelmaan ja laitettiin alle pyörimään Vertinin Hennesseyt joiden saatavuus oli "heti hyllystä". Tusina vanteet, mutta ei sitä vakioillakaan kehdannut ajella. Vielä samaan syssyyn muokattiin putkistoa hivenen parempien äänien ja ennenkaikkea niiden surkeiden mehupillien takia, isommat päät kun täyttää huomattavasti fiksummin puskurissa olevat aukot. Keväällä vielä hyvän tarjouksen seurauksena teippailtiin auton katto 3M:n hiilariteipillä ihan vaan kokeilun vuoksi, ja eihän se mikään pöllömpi kyllä ole ;)
Seuraavaksi sitten olikin aika siirtyä "hifistelyyn". Kuten muiden autojen kanssa, myös tämäkin auto toimii Hifi Konex:n demoautona. Ensitöikseen aloitettiin vaimentamalla etu- ja takaovet sekä takalaatikko kauttaaltaan. Etuovet sekä ovipahvit vuorattiin Silent Coat:lla jota kuluikin mukavat 2 neliöä per ovi, takaovien kohdalla riittikin n.1-1½ neliötä per ovi. Takaluukkuun samaista tuotetta uppoikin sitten varmaan n.5-6neliötä.
Subiboksi valmistettiin lasikuidusta ja MDF:stä varapyökoteloon tilan säästämiseksi. Etuoviin hankittiin ovikotelot korvaava lasikuitukikkare johon saatiin tuplamidit upotettua. Takaovien erillisarjat asennettiinkin sitten alkuperäisille paikoilleen, joskin tarkoitus olisi vielä muuttaa asennukset paremmiksi sielläkin. Kuvat kertonee enemmän ja kukaan tuskin kaikkea edes jaksoi lukea, niin kysykää jos jäi jotain kriittistä epäselväksi :D
Comment