Ylhäällä onkin sitten viskon flekti mikä rajoittaa siirtoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
välijäähdyttimen asennus S4(C4) keulaan
Collapse
X
-
-
Ku ei kukaan kommentoinut mitään tohon mun ajatukseen jättää toi vakiokuuleri sarjaan niin ajattelin et se on ok, joten jätin sen sitten paikoilleen. :P
On se hassua kun tarvittavat rst putket/mutkat makso vähemmän kuin pari tumppia silikoniputkea... siis törkeän hintasta toi silikoniletku paikallisessa Ares letkuliikkeessä. Rosteriputket ja mutkat hain parista paikallisesta romufirmasta. Putki on 76-millistä. Toinen puoli on nyt vasta heftattuna kasaan. Vien noi ahtoputket sit lopuksi johonki tikillä hitsattavaksi niin ei jää roiskeita ja tulee siistimpi jälki.
Comment
-
Valottakaapa hiukan tätä uloshengitystä coolerin kanssa? Hiukan on nyt hakusessa mitä tuolla tarkoitetaan? Paine-ero keulan ja sisälokarin välillä?
Miten tuon olette sitten ratkaisseet vakio coolereiden kanssa?
Mietintämyssyssä (monen muun kanssa) on nyt tuon oman auton jäähdytyksen tehostaminen ja taidan tosiaan päätyä 2:n vakiocoolerin laittamiseen keulille. Toinen toiselle puolelle ja öljynlauhdutin siirretään keulille.
Comment
-
Joo, tuohan on selvä. Mutta mihin se ilma ohjataan? Pyöränkoteloon? Miten estetään lian ja kuran roiskuminen vastakarvaan, eli kuulerin päälle? Muutenhan tosiaan toi vakiokuuleri näyttää aika massiiviselta ja onhan siinä paksuuttakin aika mukavasti, joten tuskin varsinaisesti mikään huono on..?
Comment
-
Eiköhän gedu meinaa että laittaa samalla tavalla kun tuoreemmassa ässässä on, eli B5 ässässä.
Siinähän on sisäloksussa semmoinen ritilä mikä päästää ilman kiertämään läpi, mutta se pitää eteen päin ajattaessa kuran ja kivet poissa cuulerin takapuolelta.
Comment
-
Joo ritilä on monissa muissakin nykyään siellä sisälokarissa. Pelkät reiät ei ole kovin hyvä idea.
Mutta mistä saisi sellasen jälkiasennettavan ritilän sinne? Mielellään jostain muovista vielä. Tai voihan sen lokarin viillellä ja taivutella sitten lipareet ritilän tyyliin?
Itse tossa pohdiskelin sitä, että jättää orggiksen sarjaan tai rinnan. Jos uusi cooleri on riittävän tehokas ja jäähdyttää ilman kunnolla, niin turha siihen on orggista tunkea rinnalle lämmittämään sitä ilmaa.
Sarjassa taas kannattais tehdä niin, että ilma kulkee ensin orggiksen kautta olettamuksella, että ilma tulee sieltä lämpösempänä pihalle kuin tuosta uudesta.
Tässä tuon oman öljynpolttimen suhteen vain olen miettinyt asiaa.
Comment
-
Comment
-
Niin ja sit kerrot mikä osa toi on. B5 S:stä? Osanumeroa tiedossa? Pitää tommonen kyllä integroida itellekin...
Laitetaan tännekin säikeeseen omasta viritelmästä muutamat kuvalinkit nyt kun asennus on suurinpiirtein valmis:
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...rcooler_05.jpg
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...r_front_01.jpg
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...r_front_02.jpg
http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...r_front_03.jpg
Comment
-
-
Oliskohan osanum. 8D0821172G ja 8D0821171G.
Ja hinta vois olla n.36e kpl marmorilla. En ota vastuuta että on oikeat numerot tai hinnat :)
Comment
-
Kiitos harrastajatovereille, että paikkaavat oman ajan puutetta :D
Itse tosiaan tein tuon ritilän leikkaamalla ja kuumailmapuhaltimella. Siivompi toki tulisi tuolla b5 ässän sisälokarilla, mutta kuinkas monta kertaa sinne pyöräkoteloon kukaan muu kuin tekijä itse kurkkii :D Tosiaan tuli "pestyä" itseltä tuo kuuleri niin kuin vain sai puskuri kiinni, ja puskurin kun sai irti niin sehän oli vieläkin paskainen kuin synti.
Comment
-
Tuli tälläinen projekti vastaan liittyen tuohon cuulerin uloshengitykseen urssissa:
http://web.archive.org/web/200408171...nkenliner.html
Comment
Comment