Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

välijäähdyttimen asennus S4(C4) keulaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Ylhäällä onkin sitten viskon flekti mikä rajoittaa siirtoa.

    Comment


      #62
      Semmonen 20mm tuli tilaa... Tuosta alimmasta kuvasta näkeekin jäljen tärinäkumin alkuperäisestä sijainnista. Sen ohjaustehostimen "jäähdyttimen" heivasin kokonaan mäkeen. Tuskin öljy monta astetta jäähtyy tommosessa putkenpätkässä? :/

      Comment


        #63
        Ku ei kukaan kommentoinut mitään tohon mun ajatukseen jättää toi vakiokuuleri sarjaan niin ajattelin et se on ok, joten jätin sen sitten paikoilleen. :P



        On se hassua kun tarvittavat rst putket/mutkat makso vähemmän kuin pari tumppia silikoniputkea... siis törkeän hintasta toi silikoniletku paikallisessa Ares letkuliikkeessä. Rosteriputket ja mutkat hain parista paikallisesta romufirmasta. Putki on 76-millistä. Toinen puoli on nyt vasta heftattuna kasaan. Vien noi ahtoputket sit lopuksi johonki tikillä hitsattavaksi niin ei jää roiskeita ja tulee siistimpi jälki.

        Comment


          #64
          Niin, eihän tuo urssin alkuperäinen kuuleri täysin toivoton tapaus ole, se on vain yleensä A) paskainen kuin synti B) tehdas unohti antaa sille uloshengityksen. Aika helposti korjattavia asioita, vinkkinä, pyöräkotelosta saa paine-eron keulan suhteen ;)

          Comment


            #65
            Eli ilman exit-aukko pyöränkoteloon?

            Comment


              #66
              Valottakaapa hiukan tätä uloshengitystä coolerin kanssa? Hiukan on nyt hakusessa mitä tuolla tarkoitetaan? Paine-ero keulan ja sisälokarin välillä?

              Miten tuon olette sitten ratkaisseet vakio coolereiden kanssa?

              Mietintämyssyssä (monen muun kanssa) on nyt tuon oman auton jäähdytyksen tehostaminen ja taidan tosiaan päätyä 2:n vakiocoolerin laittamiseen keulille. Toinen toiselle puolelle ja öljynlauhdutin siirretään keulille.

              Comment


                #67
                Eiköhän sillä tarkoitettu sitä, että ilma virtaa kunnolla coolerin läpi ja esteettömästi myös pois takaa. Eli ohjaimet edessä ja takana kunnossa. Esteettömyys edessä ei pelkästään auta.

                Comment


                  #68
                  Joo, tuohan on selvä. Mutta mihin se ilma ohjataan? Pyöränkoteloon? Miten estetään lian ja kuran roiskuminen vastakarvaan, eli kuulerin päälle? Muutenhan tosiaan toi vakiokuuleri näyttää aika massiiviselta ja onhan siinä paksuuttakin aika mukavasti, joten tuskin varsinaisesti mikään huono on..?

                  Comment


                    #69
                    Eiköhän gedu meinaa että laittaa samalla tavalla kun tuoreemmassa ässässä on, eli B5 ässässä.

                    Siinähän on sisäloksussa semmoinen ritilä mikä päästää ilman kiertämään läpi, mutta se pitää eteen päin ajattaessa kuran ja kivet poissa cuulerin takapuolelta.

                    Comment


                      #70
                      Ahaa, nyt valkeni =) Mietin taas ihan liian monimutkaisia

                      Comment


                        #71
                        Joo ritilä on monissa muissakin nykyään siellä sisälokarissa. Pelkät reiät ei ole kovin hyvä idea.

                        Mutta mistä saisi sellasen jälkiasennettavan ritilän sinne? Mielellään jostain muovista vielä. Tai voihan sen lokarin viillellä ja taivutella sitten lipareet ritilän tyyliin?

                        Itse tossa pohdiskelin sitä, että jättää orggiksen sarjaan tai rinnan. Jos uusi cooleri on riittävän tehokas ja jäähdyttää ilman kunnolla, niin turha siihen on orggista tunkea rinnalle lämmittämään sitä ilmaa.
                        Sarjassa taas kannattais tehdä niin, että ilma kulkee ensin orggiksen kautta olettamuksella, että ilma tulee sieltä lämpösempänä pihalle kuin tuosta uudesta.

                        Tässä tuon oman öljynpolttimen suhteen vain olen miettinyt asiaa.

                        Comment


                          #72
                          Löyty koneelta pari kuvaa tosta ritilästä ja asennus kohteena tais olla nimenomaan urssi.
                          Attached Files

                          Comment


                            #73
                            Niin ja sit kerrot mikä osa toi on. B5 S:stä? Osanumeroa tiedossa? Pitää tommonen kyllä integroida itellekin...

                            Laitetaan tännekin säikeeseen omasta viritelmästä muutamat kuvalinkit nyt kun asennus on suurinpiirtein valmis:

                            http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...rcooler_05.jpg
                            http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...r_front_01.jpg
                            http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...r_front_02.jpg
                            http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...r_front_03.jpg

                            Comment


                              #74
                              Nojoo, marssin sit marmorille tyhmänä kysymään et onko B5:ssa tommosta ritilää sisäloksussa. :P Ei ilmeisesti sitten ole ainakaan erikseen irotettavaa..?

                              Comment


                                #75
                                Kyllä se pitää koko sisäloksu ostaa ja siitä leikata irti sopivana.

                                Comment


                                  #76
                                  Onko hajua hinnasta?

                                  Comment


                                    #77
                                    Oliskohan osanum. 8D0821172G ja 8D0821171G.

                                    Ja hinta vois olla n.36e kpl marmorilla. En ota vastuuta että on oikeat numerot tai hinnat :)

                                    Comment


                                      #78
                                      Ainakin samoihin osanumeroihin itsekin päädyin kun nettietkaa tossa selasin. Eli toi 8D0821171G olis vasen puoli.

                                      Comment


                                        #79
                                        Kiitos harrastajatovereille, että paikkaavat oman ajan puutetta :D

                                        Itse tosiaan tein tuon ritilän leikkaamalla ja kuumailmapuhaltimella. Siivompi toki tulisi tuolla b5 ässän sisälokarilla, mutta kuinkas monta kertaa sinne pyöräkoteloon kukaan muu kuin tekijä itse kurkkii :D Tosiaan tuli "pestyä" itseltä tuo kuuleri niin kuin vain sai puskuri kiinni, ja puskurin kun sai irti niin sehän oli vieläkin paskainen kuin synti.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Tuli tälläinen projekti vastaan liittyen tuohon cuulerin uloshengitykseen urssissa:

                                          http://web.archive.org/web/200408171...nkenliner.html

                                          Comment

                                          Working...
                                          X