On tuola joku "takaisku" välissä että alipaine pysyy järjestelmässä, kun peräluukussa on lukolle oma "alipainesäiliö". Otin siis jarrutehostimen alipainelinjasta haaroituksen tuolle vaaleanpunaiselle letkulle/putkelle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80 1.8TQ
Collapse
X
-
Eipä oo tällekään kovin paljoa tapahtunut, pari ongelmaa tuossa olis jotka on jääny vähemmälle huomiolle. Eli siis nopeustieto tulee mittarille, muttei eculle ja lämpötilatieto tulee eculle muttei mittaristolle. Kytkennät on tuon mun tekemän ohjeen mukaan
Yellow plug
5. Brown (G2 anturi)> Coolant temperature sender > Blue/Brown (inst clstr)
Brown Plug
9. White/Blue > Vehicle Speed Signal > in instrument cluster pin A18 (White/Blue)
voisko joku varmistaa että nuo on oikein eikä vika ole noissa? sain flektinkin hetkeksi pyörimään kun vähän suttasin ja eikö se toimi samalla anturilla ku tuo mittari? Miten tuon mittarin testaa?
Tulipahan todettua että tuommoisen 10/65 michelinin saa väännettyä 7,5" leveälle vanteelle, 7 bar riitti hyvin että meni paikalleen ;).
Audiin piikkejä odotellessa :/
Comment
-
Tuon nopeustiedon saa esimerkiksi tästä löytyvällä ohjeella laitettua. Nyt sinulla ei siis mene tuota nopeustietoa ECU:lle ollenkaan, vain mittaristolle. ECU:lle tuo nopeustieto pitää ottaa mittaristolta valko/sinisenstä johdosta, kuten porkkis sen selitti tuolla minun projekti topicissa.
Tuota lämpötilamittari ongelmaa en oikein osaa ratkaista, sillä tuossa omassa johtosarjassa tuli moottorin johtosarjassa lämpötila-anturilta sini/ruskea johto, joka sitten liitettiin auton mittaristolta tulevaan sini/ruskeaan johtoon. Lämpömittari on pelannut kyllä ihan normaalisti ilman ongelmia.
Flektille on oma anturi jäähdyttäjässä, joten ei tule samalta anturilta signaali mittaristolle ja flektille.
Comment
-
Juuri tuon ohjeen mukaan nuo menee, eli tuo
Brown Plug
9. White/Blue > Vehicle Speed Signal > in instrument cluster pin A18 (White/Blue) <-- musta 10 napainen liitin
Vaan kun ei halua nopeutta lukea, onnistuiskohan varastaa tuolta mittaristolle menevältä nopeustiedolta lukema?
Tuo lämpötilahomma onkin sitten vielä arvailua, lukasin vanhaa EsaT:n swappikertomusta ja poimin sieltä tällaisen
Vanhassa koneessa signaali maadoittui suoraan anturista koneeseen, 1.8t:ssä tulee oma maajohto kajuuttaan... Nyt mittari näyttä alkuperäisellä anturilla 20 astetta enemmän kuin vagcom.
Comment
-
Pyyhitäämpäs pölyt tästäkin topicista.
Viime talvena tämä pääsi jo tositoimiin, parisen viikkoa kerkesin piikeillä ajamaan ja on se vaan nelivedolla eri kivaa ;)
Tuo turbon punastuminen johtui ainakin itselle aika yllättävästä syystä. Nimittäin jarrutehostimen kalvo oli rikki ja systeemi veti ilmaa maffin ohi -> kävi laihalla. Ei ne orkkisjarrut ehkä sittenkään niin onnettomat ole, kunhan tehostin pelaa :)
Jep ja kesemmällä auto meni takaisin talliin, kuten suunnitelmissa oli kesällä auto rakennellaan seuraavaa kautta varten. Tässä nyt on tapahtunut auton sekä muiden juttujen ohella paljon sitten viime postauksen. Huhtikuussa minusta tuli isä, aikaa menee jonkinverran pojan kanssa mutta tallissakin on kuitenkin keritty käymään.
tukivarren puslat olivat lopputalvesta niin levottomat että niille piti tehdä jotakin. Tilastin britanniasta pätkän tankoa ja veistin koko kierroksen uretaanisia samanlaisia.
Alustaan tuli lisäksi b5 quattron takanapoja eteen sekä taakse, jako siis vaihtui 5x112 ja etujarrut otin myös b5:sta. Eron kyllä huomas tehostamattomiin vakioihin, jospa noilla hetken pärjää.
Apurunkoon tulevat alupuslat ovat jo loppusuoralla, toivottavasti noilla saa loputkin välykset alustasta poies.
Hyttiin vaihtui sporttisempi penkki ja pieni ratti jatkovarrella. Vaihdevälinlyhentimen väsäilin myös, jatkoin siis keppiä alaspäin n.5cm ja samalla korotin sitä 5cm.
Comment
-
Tekniikkaan rupesi olemaan valmis resepti kasassa. Osia keräilin hiljakselleen valmiiksi pitkin vuotta ja suunnitelmatkin vaihtui, eli päädyin kotimaiseen jätebiopolttoaineen käyttöön. Suuttimet piti pikaiseen hankkia isommat ja tähän tuli lyhyenmallin 630cc dekat jatkopaloilla, myyjän mukaan "bolt on" suuttimet vakioiden tilalle. Noh tulipahan huomattua että pientä hienosäätöä nuo vaati, jatkoineen olivat vielä sentin liian lyhyet.
Kesällä sitten palapelin kasausta uudella kokoonpanolla ja sehän meni touhuillessa syksyyn asti ja meinasi mukamas tulla "kiire". Kuivalla kelillä piti auto keretä säätää ja maassa oli jo 10cm lunta. Noh traileri reissu lappeenrantaan jossa oli onneksi vielä vähän kesää jäljellä, auto saatiin tienpäällä säätöihin talvea varten. Nyt lunta odotellessa..
Vähän kerkesi paljaalla tiellä testaileen ja hyvin tuo tuntuu liikkuvan, herää varsin reippaasti ja jaksaa +7krpm kiertää. Penkissä ei ole tullut käytyä mutta persdynon perusteella kulkua kyllä piisaa (ainakin toistaiseksi).
Tarkoitus tässä kun meno vähän tasaantuu ja talvi lähestyy on laittaa 10/65 michelinit tuonne pyöränkaariin, tai ainakin yrittää. Vanhat piikit ei enää mahdu alle noiden b5 jarrujen kans ja nuo 16" nyt koitetaan asennella. Katsotaan miten käy.
Comment
-
Noniin kelit on suosinu ja pari kertaa olen jo päässyt tositoimiin piikkirenkaiden kanssa. Onhan se huikea ajaa verrattuna viime talveen kun tehoa on yli tuplasti ja ajettavuus on jotain aivan muuta. Viime talvena väsyneet orkkispuslat tukivarsissa vaimensi kaiken liikkeen eikä vastaheitolla tapahtunut oikeastaan mitään. Nyt auton saa poikittain joko kaasulla tai kaasun nostolla.
Tällä hetkellä takana 11mm orkkis vakaaja ja edessä ei ole. Casteria on jonkinverran enemmän kuin aikaisemmin ja osittain varmaan senkin takia puskemista ei esiinny juuri lainkaan, paremmat piikkirenkaatkin toki vaikuttaa asiaan.
Auto toimii siis käyttiksenä ja arkiajot menneet kiitettävästi, 5000km takana ja kohtahan nuo vois öljytkin vaihdella. kylmäkäynnistyksissä on vähän hieromista että saadaan kaikki natsaamaan.
Muuten auton käytös on kyllä vakuuttanut totaalisesti, alle 3krpm ei kyllä huomaa että autossa on "isompi" turbo kiinni, vetoja tuntuu olevan kivasti jo 2krpm kohdilla ja kaasunvaste e85:lla saa kyllä kehuja ansaitusti.
10/65 renkaat mahtuivat näköjään alle, vanne on 6,5" leveä et 45, kuskin takakaareen on vähän raapaissut. Johtunee siitä että alla orkkis jouset ja joustaa sen ~10cm. Niiden vaihdolla luultavasti selviää. Edessä oikealla raapinut hiukan lokasuojan kaareen, ratti linkussa kun pohjannut. Tuohon kait auttaisi jäykkyys myös.
Pitääpä katsoa jos sitä kerkeäis penkissä käymään joku päivä..
Comment
Comment