Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100/200 Kunnostusta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100/200 Kunnostusta.



    http://s1068.photobucket.com/albums/u460/HallaMaster/

    Tehtyä:

    -Takavalo paneeli
    -Uudet etujarrut
    -Uudet takajarrut
    -Ohjaustehostimen pumppu tiivistetty
    -Uudet kallistuksen vakaajat
    -Raidetangonpäät
    -Vetarien suojakumit
    -Etupyörien laakerit
    -Lämppärinkennon vaihto
    -Melkein jokanen mahd. anturi.
    -N-75-anturi
    -Kytkimen työsylinteri
    -By-Pass
    -Huohotusletkut
    -Paisari
    -Kallistuksenvakaajat
    -Kaaria paikkailtu.
    - Ja muuta "perus" pientä huoltoa

    Tulossa:

    - Hp2 kun budjetti antaa myöden
    - Keulaa järkevämmän näköiseksi. Tällä hetkellä sekoitus audi 100 ja V8 (konepelti ja umpiot)
    - + Tavote saada muuten vain täydelliseen kuntoon.

    - Tarkoitus oli kesän aikana laittaa vaan auto ajokuntoon talveksi, koska pihalla suurimmaksiosaksi tehny työt. Sitten talvella jos saan tallinpaikan vuokralle niin pääsee itse ulkoasua jne muuttamaan.
    Viimeksi muokannut HallaMaster; 27.10.2013, 20:21.

  • #2
    Sinne käy C4:n nilkat ainakin. Toisessa noista omista on paikoillaan ilmeisesti samat nilkat kuin käyttiksessä (C4 TDIq). Jarrut on ainakin samat.

    Ufo-tolppien modaus HP2-jarruille ei ol emikään tekemätön paikka, mutta sen taisitkin jo tietää.

    Comment


    • #3
      Juu se oli tiedossa jo, että ei ole mikään iso juttu. Toisaalta pitääkö se paikkaansa että ufot on ihan paskat?

      Kaikki puhuu että helvetin kalliit ja huonot.

      Comment


      • #4
        Ei ne nyt uutena/ehjänä mitenkään huonot ole. Kalliit kyllä ja helvetin rumat.

        Comment


        • #5
          Ufojen huono puoli on hinta. Uusien levyjen ja palojen hinnalla päivitää koko etujarrusetin perinteiseen malliin. Itsellä ei ole kokemusta, mutta tarina kertoo, että ovat kohtuu herkkiä kieroutumaan.

          Itse pääsen ufot vielä jostain tuohon toiseen etsimään, kun menin siitä levyt myymään.

          Comment


          • #6
            Ufojen huono puoli on hinta. Uusien levyjen ja palojen hinnalla päivitää koko etujarrusetin perinteiseen malliin. Itsellä ei ole kokemusta, mutta tarina kertoo, että ovat kohtuu herkkiä kieroutumaan.

            Itse pääsen ufot vielä jostain tuohon toiseen etsimään, kun menin siitä levyt myymään.
            Niin kuulemma tuppaa kieroutumaan, mutta kuulemma kun tekee muutaman kovan jarrutuksen saattaa suoristua vähän.

            Ja jos ufoja etit mulla on myynnissä noin 100 euroon hyvä pintaiset ja noin 3 vuotta vanhat ufot. Tai on myynnissä sitten kun oon löytäny itelle uudet tolpat jostakin.

            Comment


            • #7
              Konepelti ei ole S4:sesta, vaan selkeesti veekasin pelti. Jos haluat paremmin yhteensopivan lookin, hanki joko V8:n umpiot tai sitten 200 20V:n pelti ja maski. Umpioiden vaihtaminen saattaa ehkä olla pienemmän vaivan tie, riippuu siitä miten osia löytyy. Kaikki valoluomi- ym. lippaviritykset ovat saatanasta, hyi.

              Comment


              • #8
                Konepelti ei ole S4:sesta, vaan selkeesti veekasin pelti. Jos haluat paremmin yhteensopivan lookin, hanki joko V8:n umpiot tai sitten 200 20V:n pelti ja maski. Umpioiden vaihtaminen saattaa ehkä olla pienemmän vaivan tie, riippuu siitä miten osia löytyy. Kaikki valoluomi- ym. lippaviritykset ovat saatanasta, hyi.
                Juu tuo umpioiden vaihto kenties kivuttomin, halvin sekä helpoin.

                Comment


                • #9
                  Multa löytyis 200:sen konepelti. Samanlainen kuin tuossa, mutta kultaisena: http://www.google.fi/imgres?q=audi+2...9,r:0,s:0,i:69

                  Comment


                  • #10
                    Hmm, pitää kysyä paljon kaveri pyytää kun maalais sen. Onko sulla maskia myös? Ja meneekö nuo 100:sen umpiot tuon kanssa?

                    Comment


                    • #11
                      Reilu 13 000km käyttökokemuksia kahdella audilla ufojen kera, eikä ole vieläkään mitään pahaa sanottavaa.

                      Sulla on autossasi 200:n ajovalot, ei satkun. Tarttet maskin lisäksi sitten pari ohutta rosterilistaa, niin keula on kokonaisen näköinen

                      Comment


                      • #12
                        Reilu 13 000km käyttökokemuksia kahdella audilla ufojen kera, eikä ole vieläkään mitään pahaa sanottavaa.

                        Sulla on autossasi 200:n ajovalot, ei satkun. Tarttet maskin lisäksi sitten pari ohutta rosterilistaa, niin keula on kokonaisen näköinen
                        Niin siis juu tietenkin 200:sen.

                        Jos jollakin on tiedossa V8 umpiot niin voisin ostaa. Ei noi varmaan uutenakaan ihan hirveitä maksa, mutta katotaan nyt jos käytettynä löytyis. Jos ei löydy joutuu 200:sen konepellin ostaa.

                        Comment


                        • #13
                          Käytettynä jonkin verran noita pyörii, mutta ei liikaa. Orggis maksaa mansikoita uutena. Siitä en osaa sanoa, saako minkäänlaisena tarvikkeena.

                          V8:n umpiossa on toisenlainen sähköliitin, mitä 200:n umpiossa. Hieman jumppaa joutuu tekemään sen takia sitten.

                          Vaikka sinulla tuollainen tekniikanvaihtorakennelma onkin, niin alkuperäisen tyylinen keula voisi olla kaikki fiksuin ratkaisu ulkonäöllisesti. Toisaalta jo rakenneltua voi huoletta rakentaa lisää, kun enää ei voi alkuperäistä "pilata".

                          Comment


                          • #14
                            Maskia ei ole. Pelti on suora ja ruosteeton ja lähtee halvalla. Laitetaan YV:tä siitä jos kiinnostaa.

                            Comment


                            • #15
                              Juu, eli nyt on vähän alustaa korjailtu. Auto natisi kun käänsi jyrkästi oikealle, niin asiantuntijat sanoivat että iskarin yläpäänlaakeri siellä natisee. Nyt on laakerit vaihdettu ja kaikki kumit jne ja samalla huomasin että vetarin suojakumi onvaihtokunnossa ja myös etupyörän laakeri. Noh, ininä jatkuu vieläkin ja nyt paikannin vian siihen kaasu iskariin mikä on ohjauksessa. Paljonkohan tämmönen maksaa ja mistä saa?

                              Comment


                              • #16
                                43,70 euroa näyttäisi olevan Custom auto craftilla. Saa niitä varmaan muualtakin.

                                http://homepage.internet.lu/customau...100_200_v8.htm

                                Tuosta kun lähdet selaamaan alaspäin, steering stabilizer käsittääkseni on se mitä etsit.

                                Comment


                                • #17
                                  ´43,70 euroa näyttäisi olevan Custom auto craftilla. Saa niitä varmaan muualtakin.

                                  http://homepage.internet.lu/customau...100_200_v8.htm

                                  Tuosta kun lähdet selaamaan alaspäin, steering stabilizer käsittääkseni on se mitä etsit.
                                  Juu tuohan se on. Onko kukaan tilannu tuolta koskaan ja kauan on toimitus?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hyvä pulju tuo cac. itse olen pari kertaa tilannut ja palvelu on ollut todella hyvää.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuli muuten mieleen voiko ilman tuota tankoa ajaa? Pitää todella v-mäistä ääntä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itsekin muutaman kerran tilaillut ja voin suositella. Toimitusaika taisi olla muutaman viikon luokkaa, kuitenkin maksimissaan kuukauden. Vastaa varmasti sähköpostiin jos kysyt kauan kestää.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ilman ohjausiskaria voi ihan hyvin ajaa. Jos se kerran kiljuu kääntäessä, se on luultavasti joka tapauksessa jo kuollut.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jep. Ei tarpeellinen, ainoastaan parannus. Ei kovinkaan monessa vakiona kyseistä osaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kaikkiin lötköihin saanu tarvittaessa tuon iskarin. Ymmärtääkseni kiinnityspisteetkin olemassa jo valmiina.
                                              Muuten mitä olen lötköjä tavannut, niin suurimmasta osasta tuo puuttunut...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ok, no taidanpa sitten itsekkin jättää pois sen suosiolla.

                                                Laitoin muuten eilen illalla viestin tuonne custom auto craftille, niin nyt jo oli tullut vastaus sähköpostiin.
                                                Toimitus aika kaksi vuorokautta ja 32e toimituskulut. Aivan uskomattoman mahtavaa toimintaa kyllä sieltä suunnalta. En taida tuota osaa ostaa sitten, mutta uudet takajarrulevyt ja palat kun alko ajotietokoneen valo palamaan ja ilmoitti että palat lopussa. Onko ideoita mitkä jarrut lyön taakse?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Takajarruilla ei ole kulumisvaroitinta. Jos edessä on uudet palat, on jostain johto poikki.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    AGASKGasdgaskj.... tuli vähän töpeksittyä.. ttu..

                                                    Juu otin tuon ohjaus-iskarin pois sieltä ja olikin muuten hankalassa paikassa. Noh, irrotus sujui ihan hyvin ja käynnistin auton ja käänsin vasemmalle, ei mitään ongelmaa. Sitten käännyin oikealle niin alkoi kuulumaan pihinää ja kytkin jäi pohjaan. Sen iskarin kiinitys pultti oli näköjään haljennut ja se toinen puoli oli jääny sinne johkin jumiin ja oli törkänny kytkimen sen sylinterin tjsp pois paikoiltaan ja alko hirvee pihinä kuulumaan ja kytkin jäi pohjaan ja paineet katosi.

                                                    Kaikki näytti kyllä siinä ehjältä, mutta mitenkäs se on siinä kiinni sitten? Pelkällä kirityspannalla kun yksi semmonen näytti olevan poikki? Ja mistä kytkimeen laitetaan uudet nesteet? Ei sieltä kyllä paljoo nestettä tullu, pihisi vaan paineita pihalle. Noh.. "tekevälle sattuu" :) Huumorilla eteenpäin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kytkin ottaa nesteensä jarrunestesäiliöstä. Saatat päästä ilmaamaan kytkimen. Nippa on vaihteiston päällä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juu huomasinki just et jarrunestesäiliös pinta laskenu noin 2cm. Eli ei paljoo ole tullut mutta kuinkas vaarallista tuo ilma siellä sitten on? Ja sit toi kiinnitys että onko se vaan kiristyspannalla siinä?

                                                        EDIT: Juu eihän tossa mitään lemmaria ole. Tossa taitaa olla vaan tiivisteitä ja tuo jousi painaa niitä sisään, vai miten se menee? Ja saakos tuota tosta yläkautta laitettua kuinka helposti vaan tarviiko purkaa paljonkin. Tossa ylhäällä on kyllä jonkin verran tilaa työstää. Riippuen siitä kuinka lujaa tota saa painaa tonne.

                                                        EDIT#2: Ja miten noi tiivisteet. Perkeleen hyvässä kunnossa silmä määräisesti niin tuskin tarvitsee vaihtaa. Pitäisikö sieltä tulla muita osia kuin tommonen tappi, missä on kartion mallinen torvi-kumitiiviste. Jousi ja sitten semmonen pieni kartionmuotoinen mötikkä mihin toi "tappi" menee sisään?
                                                        Viimeksi muokannut HallaMaster; 19.6.2012, 21:04.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jaha, tutkiskelin tossa vähän lisää ja kaiken sen paskan seasta löyty haljennu kiinnike. Putsasin kunnolla kaikki pinnat välittömästä läheisyydestä ja otin haljenneen kiinnikkeen irti ja itse työsylinterin. Putsasin osat ja vein kaverille joka hitsaa ne huomenna töissä kasaan. Voin kertoa, että aika v-mäinen tehdä tämä päältäpäin kun ei sinne mahtunu juurikaan käsi, eikä normi kokoinen lenkkiavainkaan.

                                                          Eiköhän myö tästäkin selvitä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Voicen juhannus festareilta Himokselta kotiuduttu. Rupesin heti darrasena asenteleen tota työsylinteriä kun kaveri oli tuonnu sen korjattuna postilaatikkoon. Kumarruin alas ,niin samantien lensi purjot sinne konetilaan. Seuraavaksi edessä on siis moottoritilan pesu... Näihin tunnelmiin :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X