Eipä se mikään kummoinen temppu ole typ44 kopassa, ja samat kamat siellä pyörii jakohihnalla, kuin muissa vitosissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100/200 Kunnostusta.
Collapse
X
-
Ei se mikään amerikan temppu ole, mutta ei sitä ihan tunnissa tehdä kuitenkaan. Saa varata muutaman lisää, väittäisin.
Tuollaista koodia en nopealla haulla löytänyt. Oireista ja vikakoodista voisi äkkiä päätellä, että ahtopaine huitelee ylärajoilla ja kun tuotto alkaa loppua ja paine laskea, meno tasoittuu normaaliksi.
Comment
-
Kysäsempä tähän kun kannen tiiviste vissiinkin vuotaa jossain määrin ainakin ja ajattelin viedä pajalle tiivisteen vaihtoon ja samalla käydä "koneistamassa". Kuulemma noin 1000e tulee maksamaan. Kuulostaa omaan korvaa aika rajulta hinnalta?Viimeksi muokannut jta; 24.11.2012, 13:32. Perustelu: siirretty tänne pois sekoittamasta 1.8t keskustelua
Comment
-
Niin, hallamaster on koneistamassa I5:sta. Jos kaikki tehdään (mittaukset, hoonaukset, jopa poraus, tasopintojen oikaisu lohko ja kansi, uudet ohjurit kanteen, vaihdetaan kaikki tiipparit ja tarvittavat pultit, otetaan kone pois, purku ja takas), niin tonni ei riitä mihinkään.Viimeksi muokannut jta; 24.11.2012, 13:31. Perustelu: siirretty tänne pois sekoittamasta 1.8t keskustelua
Comment
-
Juu no en meinannut koneistusta. Kyseinen vehje on koneistettu, eli männät hoonattu jne 99 vuonna. Ja sen jälkeen ajettu melko vähän. Mutta tasopintojen oikaisu, en tiedä tarviiko lohkoa sitten hioa vai pelkkä kansi?
Comment
-
No millä todennäköisyydellä lohkoa tarvii alkaa oikaisemaan? Tosiaan viimeisestä kerrasta on noin 80tkm sitten. Jännä että nyt jo valskaa. Ja kannattaako tuon asian kanssa viivytellä?
Comment
-
-
Ei ole taas audi kuukauteen tarvinnut jäähdytinneste lisäystä. Hienosti lämmötkin pysyy 90-92. En sit tiedä... ei toi kai aiheuta toimenpiteitä. + Osa nesteistä mitä pitää lisää on lämppärin kennon takia.
Comment
-
Meinas vähän audi kärähtää tossa eilen illalla, selvittiin kumminkin ilman minkäänlaista vahinkoa.
Olin mäkkärin autokaistalla ja alko tulee aivan helvetisti savua konepellin alta hyttiin, peruutin auton pois ja avasin konepellin niin joku piuha otti maihin lohkon vasemmalla puolella moottorinkannakkeeseen ja löi pirun isoa kipinää. Hiukan vanhoja öljyjä mitä ohjaustehostimen pumppu oli siihen kesällä ruikkinu kärysivät nätisti. No nopea fiksaus sähkömiehenteipillä ja auto kotio. Viikolla sitten firman tallille korjailemaan. Nyt on muutenkin tuo kenno hommattuna jo.
Comment
-
Hiukan on motivaatio kadoksissa. Mutta nyt on jakopää rempattu. Ja aikasemmin oli epäilyksiä että kansi vuotaa, niin vuosihan se! Jihaa... Nyt on kansi käytetty pajalla oikomisessa ja pahvi vaihdettu, nyt taas pelittää. Pitäis vielä se lämppärinkenno saada vaihdettua, mutta hukkasin sen jo johonkin.
Tää on muuten nyt myynnissä. Turhan kallista pitää kun töihin pitää ajella joka pv 80km / suunta ja kun pomolta ei työautoa irronnut eikä ole tallia missä säilyttää. Ainoot viat oikeasti on tuo kenno + takajarru levyt pitäs vaihtaa lokakuuhun mennessä. Ja ilmastointi olisi myös hyvä huoltaa.
Comment
-
Njahas jahas. Päivitetään taas tätä ikuisuus "rojektia".
Talven seisonnnan jäljiltä tullu vähä tuonne kkylkilistojen alla olevaan helmaan ruostetta ja muutenkin maali lohkeillut niin ajattelin ne paikkailla. Tuo varmaan menee ihan paukkupullolla kun on kumminkin melko piilosa, vai onks siinä jotaki massaa tjsp?
Sitten ahtimen huohotusletkut pitäs tulla pian niin ne lyön kiinni. Miten kun se chuohotusletkun toinen pää menee lohkon kylkeen ja suu on lainaki täynnä moskaa ja nii varmaa sisälläkin. Miten nuo saa pois?
Sitten vielä paisari ja takajarrut vaihtoon. Viimeks tyssäs siihen ku paikat nii jumissa. Mut nyt on työpaikka ja kalut kondiksessa niin mukavampi työskennellä.
Mittariston otin irti ja vaihoin polttimoita ja ny ne pätkii hiukan. Paskoja siis nuo motonetin.
Viikonlopuksi hommaa :)
Comment
-
Jaha, löyty pikku ylläri kun piti alkaa valmisteleen helmojen / kaarien maalausta. Otin sen pienen kylkilistan pois, ja sen alka paljastu noin 3cm reikä (KUVA linkissä). Korihommista ei ole senkään vertaan kokemusta kuin mistään muustakaan. Mikä tuossa olisi paras / helpoin tapa korjata tuo. Ja nimenomaan, että tulee tehtyä kunnolla, että seuraavalle omistajalle ei tule yllätyksiä. Olisiko paha jos pellin käikäleen leikkais tuohon ja hitsaisi kiinni. En tosin tiedä saako oikeeta puolta hitsattua kiinni, kun on niin heikossa hapessa. Toista puolta en kerennyt vielä katsomaan edes kun joutu lähtemään puis, mutta se ei näyttänyt yhtä pahalle ainakaan.
Kuva1 = http://s1068.photobucket.com/user/Ha...dfb3e.jpg.html
Kuva2 = http://s1068.photobucket.com/user/Ha...199fe.jpg.html
Kävin bensaluukun kanssa pintavärissä ja sekoittivat värin 9.5/10 eli aika lähelle osui. Koitan eka minkä näkönen auto on ilman noita pieniä kylkilistoja. Saa sit laittaa halutessaan takaisin.
Tuon näköinen tuli -->
Viimeksi muokannut HallaMaster; 6.7.2013, 17:08.
Comment
-
Sitten jostakin romuttamolta tai forumilta täytyis etsiä tulpanhattujen päälle tuleva suojamuovi, jossa lukee audi 20v turbo ja noi pienet kylkilistat ja audi rinkulat taakse.
Comment
-
Tämä on se perinteinen "kolmen sentin reikä". Jokaiselle hitsauskoneen omistajalle tuttu. :)
Oikea puoli taitetaan, niin ei sitä tarvitse hitsata. Ihme jos ei ole mätä alhaaltakin, kun kaikki paska seisoo siellä. Peltiä vaan hitsaten. - Suorasta, tai ottaa jostain paremmasta lokasuojasta uuden alaosan. Helpompi vaihtaa korjauspala toisesta lokasuojasta kuin alkaa suorasta tekemään, vaikka ei tuo nyt paha olisi suorastakaan, jos on peltisaksia joskus pidellyt.
Comment
Comment