Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Viplook8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Viplook8

    Tervehdys, ajattelin laittaa pienimuotoisen esittelyn nykyisestä kulkineesta:
    Lokakuussa 2011 kyllästyin Saabeiluun ja kävin vaihtamasa 9-5:sen vm-95 Audi A8:iin.
    Paluu VAGgilaiseen tuntui ainoalta oikealta vaihtoehdolta, ja kasin kyyti sai hymyn naamalle.
    Kaikki ulkoiset muutokset jätettiin suosiolla keväälle, joten talvi mentiin erittäin eroottisella lookilla:
    http://eros.kuvat.fi/kuvat/random/008.JPG/_small.jpg
    Ideana oli lähinnä mennä poikittain joka paikkaan täysiä. ;P


    Kevään lähestyessä alkoi visioiden toteutus, jostain syystä olin saanut päähän että haluaisin 20:set vanteet autooni:
    Kohtalo päätti toisin, ensimmäiset ostamani vanteet, briteistä ostetut 11x20 OZ Operat osoittaituvat 8,5x20:si.

    Tuhautuminen puihin menneiden kauppojen takia oli suuri, ja lähdin etsimään jotain muita vaihtoehtoja.
    Netin syövereistä löytyi lopulta kuva joka muutti ajatusmaailman:
    http://audiwheels.kjella.net/images/...midt_VN_18.JPG
    Tästä lähti visio 18:sta, ja varastostahan löytyivät valmiiksi RH ZD:t alkuperäiset speksit 8&10,5X18

    Takavanteet olivat epäsymmetriset (eri kannut/kehät) joten toisesta vanteesta päätettiin tehdä etuvanne ja lopuista osista visioitiin
    sopiva setti, lopputuloksena:
    Eteen 10,5x18" 3.25" lipoilla ja 7,25 kannuillta
    Taakse 11,5x18" 4.75" lipoilla ja 6,75 kannuilla.

    Keskiöihin tuli jonkinsortin metallihohto tummanpunainen ja lopputulos näytti tältä:

    Päällä laitettiin joka kulmaan 235/40 Nankang NS-II:
    Tässä kuvia takasten rengastuksesta:
    http://eros.kuvat.fi/kuvat/random/27...ash=31847[

    http://eros.kuvat.fi/kuvat/random/27...ash=31849[

    Audiin asentelin FK:n Highsport alustan, edestä kierteet tapissa, takana FK:n iskarit ja jotkut random jo valmiiksi kiinni olleet madallusjouset joista laikkasin 1,75 kierrosta, FK:n jouset jätin leimajousiksi.
    Eteen 20mm spacerit, vanteet alle ja tulos näyttää tältä:



    Lisää ja vielä oikeankokoisia kuvia löytyy täältä:

    http://eros.kuvat.fi/kuvat/Audi+A8/


    Ja jep, kontin luukku on vinossa, putkenpäät on p*rseestä ja vannehuoratarra on vain ja ainoastaan sen takia että alla on naarmuja.
    Näille pyritään tekemään muutoksia-

    Visiot autoon on muuten aika vähissä, takahelma siloittelu ja putken päät jemmaan, ja yleistä siisitmistä, kokopunaiset takavalot, kirkkat sivuvilkut, siinä kait ne tärkeimmät.
    Auton myyminenkin on käynyt mielessä, mahdollinen opiskeluelämän aloitteleminen syksyllä ja kahdeksikolla ajeleminen on huono kombinaatio, mutta katsotaan mitä aika tuo tullessaan.

    Palautetta tulemaan, risuja ja ruusuja rohkeasti tulemahan.

    Kiitos.

    #2
    Putkia ei tarvitse jemmata, vain jotkut sopivat päät jotka ei tule noin ulos.
    Sivuvilkut vaihtoon kirkkaaksi tai kirkas/savu.
    Etupuskuriin orkkis ritilät.
    Stretchi ei oo mun makuun, liikaa ja esim. Bridgestonella venyminen on nätimpää eli pyöreämpää, noi Nangkangit ei näköjään taivu millään leveydellä nätisti.

    Muutenhan se näyttää oikein makealle.

    Comment


    • #3
      Vaikuttaa erittäin maukkaalta!
      Lisää tälläisiä laitteita. Ei taida kovin montaa vastaavalla maavaralla rullaavaa vastaan tulla? ;)

      Comment


        #4
        Ihan nätti, jos vanteet ja renkaat olisivat samaa paria. Kasi on aivan liian iso ja eikä tarpeeksi rotta, että stretchi istuisi siihen. Nyt ovat vähän kuin Ferrarissa ralliläpät. Minusta sivuvilkut toimivat keltaisina ihan hyvin, ainakin kuvissa. Sitovat renkaiden värikontrastia muun auton väreihin.

        Comment


        • #5
          I don't like it, i love it!

          Comment


          • #6
            Joko minä olen, tai olen tullut vanhaksi, koska tämä ei osu eikä uppoa, ei sitten millään.

            Ajatuksena hyvä, eli iso ja leveä auto matalana ja leveät vanteet alle, mutta liika on liikaa.

            Kyllähän autolla pitää pystyä myös ajamaan, eikä vain kuvissa näyttämään hienolta. ;)

            Mistä idea näihin punaisiin vanteen keskustoihin lähti?

            Onhan se tietysti rohkeaa ja tavallaan hienoa, että uskaltaa tehdä jotain ns. erilaista, ei siinä mitään.

            Eipä näitä kaseja ole montaakaan suomenmaalla näkynyt ns. laitettuna.

            Tässä pari omaan silmään hyvällä maulla laitettua kasia:

            http://www.car-vs-car.de/images/resi...di-a8-wLhw.jpg
            http://farm3.staticflickr.com/2046/2...983263282c.jpg
            Viimeksi muokannut quattro; 30.5.2012, 16:01. Perustelu: paskalinkki pois ;)

            Comment


              #7
              Siis missä mainittiin että autolla ei pystyisi ajamaan? Puuttuuks täst nyt moottori vai mikäs?
              Vois ehkä näyttää makeemmalta tasavanteistuksella, eli taakse kans samaleveys ku edes. (niin tai eteen siis leveempi) :D Mut kyl on aika maukas. Aina vaan surettaa enempi ku ei saa omaa linttaa nyt alemmas, ku katsoo näit tälläisiä laitteita.


              Tässä pari omaan silmään hyvällä maulla laitettua kasia:
              http://www.wheelscompany.com/assets/...ET35-Bild1.jpg
              Ihanko oikeesti? :D

              Comment


              • #8
                Kyllä näyttää todella nätille, oi nam :-*

                Comment


                • #9
                  No tuota maavaraa tuossa "siunasin". :)

                  Joo, ei se tuo linkki ollut oikea.... editoidaanpas se pois.

                  Comment


                    #10
                    Kyllähä sä tiedät; low hurts. ;)

                    Comment


                    • #11
                      Upea kasi!

                      Älä välitä orkkissivulistamiesten itkemisestä. Itsekkään en kyllä vanteitten väritykselle lämpene, mutta leveys ja stretsi on asiallista.

                      Comment


                        #12
                        Asiallisen härski kasi! Hyvältä näyttää. Audit muutenki raappii joka paikkaan vaikkei olisi edes matala, niin miten ihmeessä tuolla pääsee etenemään? :D

                        Comment


                        • #13
                          On kyllä ihan karmea tuo takavanteen lippa :) edessä vielä menee, joten samanlainen takana istuis omaan silmään paremmin. Myöskään vanteen keskiöt ei omaan makuun sovi, mutta kai ne siellä pyörii tuonkin värisenä..

                          Comment


                          • #14
                            Kipeen hieno kasi, tekis mieli poistaa talliin ihan tollasenaan.
                            Oli muuten jo aikakin, että joku tekee tän kopan kasin oikein =)

                            Comment


                            • #15
                              Mistä idea näihin punaisiin vanteen keskustoihin lähti?
                              http://ridesandstyling.com/database/...tiform-red.jpg
                              Tuosta linkin takaa löytyvästä Rotiformin demoporssesta, sävythän eivät ole samat, mutta tuo kombo oli niin ylitsepääsemätön että jotain vastaavaa oli pakko apinoida omaan laitokseen.
                              Vision tasolla olen pyöritellyt ideaa auton maaluksesta, sävyksi tulisi siinä tapauksessa Audin oma Nimbus Grey.

                              Quattro, nuo laittamasi kasit ovat "ihan kivoja" mutta toisen Tracereitä lukuun ottamatta naapurin Esakin ajelee samannäköisillä vehkeillä.
                              Meikäläiselle nämä "hellasflush" ja japanin poikien "vip look" sekä perus nyky eurorakentelu ovat niin vahvoja vaikuttajia että nuo ovat omaan silmään lähinnä isin autoja ;)


                              Jasso, minulle venyt profiloituvat nimenomaan noihin kahteen ensimmäiseen mainitsemaan tyylisuuntaan, ei rat lookkiin :)

                              Selväähän on että tämä jakaa mielipiteitä, varsinkin venyt, huonoina päivinä eivät miellytä edes omaa silmää, parempina laittavat hymyä suupieleen.


                              Ajamisesta sen verran että Stadissa pystyy pyörimään ihan käyttis periaatteella, pimeellä lentää kuulemma kipinä ja hidasteista mennään rahinalla yli, lyhyimmistä pakkokaasulla ja rytinällä. Pari kertaa tietyöt ovat yllättäneet autoilijan, mutta kyllä sittä kikkailemalla aina selviää.
                              Hajoavat osathan tässä on sopivasti jemmassa (öljypohja, laatikko jne.), apurunko höyläilee pahimpia epätasaisuuksia tiestä pois, ylityksissä runko ottaa renkaiden edestä "siitä tavallisesta paikasta" kiinni, eipä sinne mitään isompia osumia ole tullut mitä oon seuraillut.

                              Voisin jopa väittää että kyseessä on yksi matalimmalla uiva rautajousilla oleva D2 tällä pallolla, jos jollain on toisensorttista infoa niin saa laittaa tänne, mulle ei ole vielä vastaan tullut.
                              Kiitokset palautteesta, ja erityisesti kehuista, mukava kuulla että omat mieltymykset miellyttävät joitakin muitakin. :)

                              Comment


                              • #16
                                Ei helvetti, tossa on erotiikkaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Jasso, minulle venyt profiloituvat nimenomaan noihin kahteen ensimmäiseen mainitsemaan tyylisuuntaan, ei rat lookkiin :)
                                  Stretch ja limousine? Ei kyllä mahdu samaan tyylisuuntaan, mutta saahan niitä tietysti rikkoa.

                                  Comment


                                    #18
                                    saksalookki sopii aina saksalaiseen ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Todella kermainen!!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Stretch ja limousine? Ei kyllä mahdu samaan tyylisuuntaan, mutta saahan niitä tietysti rikkoa.
                                        Viplook, ei strechiä?
                                        Einiinpä:
                                        http://www.stancenation.com/2012/04/...-toyota-crown/
                                        http://www.stancenation.com/2012/03/...iland-edition/
                                        Nuo ylemmät nyt ihan vain esimerkkejä, eivät todellakaan innoittajia, alemmassa linkissä yksi suuri innoittajaporukka Amerikan mantereelta, Royal Flush pojat vetää matalalla ja tyylillä:
                                        http://www.stancenation.com/2012/04/...-stancenation/

                                        Tosiaan tämähän ei nyt ole minkään tietyn "rakentelusuunnan" (rakentelu on kyllä aikamoinen ylisana tästä autosta puhuttaessa) edustaja, omistajan mieltymyksiä mukaillen kun on tehty niin tällainen on tulos.

                                        Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että jos takalipat tilaisin nyt uusiksi niin tulisivat puoli tuumaa kapeampina, ihan esteettisyyden nimissä.
                                        11,5 tuli oikeastaan sen takia kun kaveri laittoi Subaruunsa 10,5 allround, pitihän sitä tuumalla nokittaa turpaan, edes takana ;)

                                        Comment


                                          #21
                                          Aika penteleen härski laitos :) Matala on aina hieno, törkeen matala on aivan jäätävän komea :)

                                          Tämä kuuluu jälkimmäiseen :) Kelpaisi..

                                          Comment


                                          • #22
                                            Täytyy myöntää että uppoaa meikäläiseen ihan kympillä, hieno kasi =)

                                            Comment


                                              #23
                                              Ei jummarra noita linkin vehkeitä..ei tiedä itkeekö vai nauraa

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hieno kasi ja tyyli on härski. Ainoa asia mikä itsellä tökkää on takarenkaan venytys. Edessä ventytys näyttää hyvältä mutta takana omaan silmään turhan överi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hieno peli ja vanteet.Renkaat vaan makuuni liian kapeat.Kasissa pitää olla leveätä rengasta ainakin takana!

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tää kasihan on nyt huomattavasti tyylikkäämpi kuin nuo japsien oni camber hirvitykset.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Todella nätti! Tosiaan nuo putken päät siistimmiksi/piiloon ja mielestäni nuo takarenkaat saisivat olla vähän leveämmät (joku samantyylinen veny kuin edessä niin olisi täydellinen!) Mutta silti HALUAN! :D

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Bippu on just hienoa! Ja parempi pienet överit ku vajarit. Meinaatko sisustaan laittaa mitään VIP-kilkettä?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vastaan eroksen puolesta että tää on myyty.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Onko sulla jotain havaintoo et miks täs vehkeessä ei oo defan piuha missää kiinni?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X