Kannatetaan! :-)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Typ 44 aiheista puuhastelua, part II
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiMiksi muuten ei kelpaa pk-seudun miitti joka on joka toinen lauantai Vantaalla, Tuusulantien läheisyydessä Kehä III:n pohjoispuolella?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jyri.h Näytä viestisu 17.11 klo 13?Viimeksi muokannut audiq; 5.11.2013, 22:11. Perustelu: Poikkeuksellisesti lainataan edellistä kirjoittajaa
Comment
-
Säätelinpä viikolla seokset paikoilleen kun oli liukunut pahemman kerran laihalle ed säädön jälkeen. 2% tienoille edellisenkin kerran CO:t säätelin reilu vuosi sitten, sen jälkeen tästä on pari selkeää imuvuotoa korjattu koskematta seoksiin, olin odottanut seosten olevan rikkaalla mutta toisin oli. HC putosi yllättävän paljon katsastusta varten otettuun lappuun verrattuna kun häkä oli 0.3, tuohon kun iskisi katin perään niin eikös tuo olisi selkeesti alle 100? ;)
Tänään isänpäivän kunniaksi laittelin etuoviin quattro-tarrat, velipoika myllytti etuovien alareunat jotta saatiin virheetön ja "neitseellinen" pinta tarroille tartunta-alustaksi. Kunnon tarrat oli helppo asentaa, tutun kautta ammattimieheltä eli kotimaista työtä. Eipä ollut aiemmin tullut tarroja liimattua mutta hyvät ohjeet helpottaa :)
Comment
-
Mä kyllä oon oman typ44:ni säätänyt siihen ohjearvon sisään eli 1% +/- 0,5%. Jossain 1,2% CO:lla alko HC:t olemaan siinä 300:n paikkeilla, joten säädin CO-ruuvin siihen kohtaan.
Jos tiputtaa tuosta ni ainakin mulla alkaa HC nousemaan selvästi jonnekki jopa 500 paikkeille ja sitten olisikin ongelmia saada auto päästöistä läpi. Toki varmaan rikkaammalla seoksella saisi HC:tkin vielä tippumaan.Musta se vaan on vähän turhaa, kun tommosella 1,2% CO:lla saa vielä kohtuullisen polttoainetaloudenkin :).
Comment
-
Onko Ville pääsemässä sunnuntain suurimpaan Typ 44 tapahtumaan paikalle?
Omassani oli yksi vuosi HC 150, kun CO oli jossain kahden paikkeilla. Pääsääntöisesti HC on ollut 200-300 välillä. CO on pysynyt hyvin kahden paikkeilla vuodesta toiseen.
-88:sta kokeiltiin muutama vuosi sitten, että olisi mennyt kierroksilla vähäpäästöisen arvoihin muuten, mutta lambda-arvo oli enemmän poskellaan kuin sallitun +/- 0,03. Se on vetänyt jostain syystä myöskin laihalle uudelleen ja CO taisi olla viimeksi taas jotain 0,15-0,30 paikkeilla. Siitä erikoinen vehje, että HC ei nouse silti parista sadasta. Happi on ongelma, kun huiteli viimeksikin yli neljässä.
Comment
-
Laitoin Tapahtumiin auki ketjun kokoontumiselle. Päivitelkää tilanteitanne ja ajatuksianne aiheesta sinne.
Ensi sunnuntaiksi voisin itsekin ehtiä paikalle tai oikeastaan kahden auton autokunnalla veljen kera. Yhtä hyvin käy siirtää eteenpäinkin esim. lumien tuloon. Ihan mitä päätätte. Valitettavasti oma aika ei kauheasti riitää sitä vähääkään junailemaan tätä asiaa juuri nyt.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho....php?p=1038413
Comment
-
Tuli vastaan aika hyvä hollantilainen Typ 44-sivusto. http://typ44.nl Tuolta löytyy joitain teknisiä tietoja, kuvia, esitteitä ja lehtijuttuja. Enimmäkseen hollanniksi :) Laitoin linkin tänne kun en viitsinyt uutta topikkiakaan aloittaa. Vähän myös motivaatioksi Jyrille laitella satkua hyvään kuntoon!
Comment
-
Melkein vuosi ed päivityksestä, suuria ei ole tapahtunut mutta viimeisetkin takaripustuksen kumihelat on uusittu ja nelipyöräsuuntaus mallia just eikä melkein tehty. On muuten hyvä ajettava oikealla rengastuksella :)
Uudet umpiot löytyivät vielä tarvikevalmistajalta ja samalla kirkkaat vilkut paikoilleen.
Mutta nyt niihin surullisempiin uutisiin, joudun vakavasti harkitsemaan tämän myyntiä kun työmatkaa kertyy sellaiset 70km päivittäin :(
Ennenkuin alan tätä julkisesti kauppaamaan niin kyselenpä tämän topikin seuraajilta jos löytyy kiinnostuneita. Seuraavassa tiivistelmä autosta ja mitä siihen on vajaan kolmen vuoden aikana tehty edellisen omistajan ja minun toimesta:
Prefacelift quattro varmalla KU-moottorilla, keski- ja takatasauspyörästön lukoilla. Ei vikaantuvia abs:siä, sähköikkunoita ilmastointia tai muita turhakkeita. Ajettu mittarin ja yleisilmeenkin mukaiset 295200km. Huoltokirja on mutta siinä ei liikoja merkintöjä ole. Suomiauto, uutena yk-joukoissa ollut omistajansa mukana. Alla erittäin hyvä kuntoiset HakkapeliittaR 195/65-15 kitkat V8 Audin 7.5x15 Aeroille asennettuna, Aerot maalattu (pulverilla?) valkoiseksi, näissä uudet helmiäisvalkoiset alumiiniset keskilätkät. Mukaan toiset Aerot huonossa maalissa, 100% suoria molemmat. Lisäksi 5kpl alkuperäisiä 6x15 Ronaleja jotka näkyy ylläolevissa kuvissa. Kesärenkaita mulla ei ole kun talviautoksi hankittu.
Teknisesti jokseenkin 100% läpikäyty, ed omistaja uusinut jakopään vesipumppuineen, kytkimen ja kytkinpoljinsylinterin n.3v sitten. Minä puolestani alustan kaikki (poislukien etupään kääntölaakerit) nivelet, puslat, vakaajan korihelat, takavetopyörästön stefat, peräöljyt. Takaperän iso kumilaakeri on ostettu, samoin mc phersonin kääntölaakerit mutta ajanpuutteen vuoksi ei saatu paikoilleen.
Jarrut on kunnostettu/uusittu, uusi OEM-painevaraaja, OEM-putkesta tehty koko jarruputkisto. Myös painevaraajan putket uusittu, uudet jarruletkut, etusatulat (Girling 60) kunnostettu alkuperäisosilla, takasatulat vaihdettu tehdaskunnostettuihin sekä uusittu levyt ja palat ympäriinsä. Pääsylinteriä en ole avannut.
Jäähdytysjärjestelmä on myös uusittu kauttaaltaan, 11/2012 sisäkenno uusittu (Behrin tuote) ja lämppärinkotelo purettu ja pesty sekä voideltu vivustot jne. 5/2013 uusittu jäähdytin, (Nissens) tässähän on hd-jäähdytin kuten 200 Turbossa. Vesipumppu on 3v vanha eli uusittu jakohihnan yhteydessä 2011 ed.omistajan toimesta.
Pakoputkisto on hyvässä tikissä, takimmaisen vaimentimen olen tehnyt B8-korisen A4:n keskivaimentimesta, rosteria tai muuta jaloterästä. Ei vuoda tai supise. Hammastanko ehjä, vaihdettu mun toimesta 5/2012, käytetty osa mutta 100% tiivis.
Hiljattain uusittu moottoriöljyt, kaikki suodattimet, syt.tulpat jne ja venttiilikopan tiivari uusittu. Kone ja laatikko kuivat, takaperä hiukan kostea muttei tiputa tippoja. Vetoakselien ulommat suojakumit alkaneet hapertua mutta ovat vielä ehjät. Päästöissä ei ongelmia, nyt säädetty co 1,3% jolloin hc n.300.
Miinuksia:
-kuskin penkin verhous rikki tutusta paikasta, korjauspala oikealla kankaalla löytynee eräältä palstalaiselta
-ohjauslukkoa ei ole, leimasta mennyt läpi kun apparin penkillä on rattilukkoputki
-bensa alkaa tuoksumaan kun tankissa on enemmän kuin 30L, ei tee kuitenkaan lammikkoa
-konepelti ja vasen etuloksu maalattu kehnosti, ruostetta lokasuojan kaaressa alhaalla
-takalasin lämmitin ei toimi, jos sitä nyt miinukseksi tän ikäisessä voi edes laskea
Asiallisia tarjouksia saa esittää yv:nä tai jyri.kasi ÄTT netti piste vif
Pelkästään osia olen uusinut pitkälti yli tonnin edestä tuohon ja tunteja en jaksa edes muistella :)
Comment
-
Ja myydään luonnollisesti katsastettuna, ajoaika loppuu 30.9, tällä hetkellä seisonnassa eli poistettuna liikennekäytöstä.
Mukaan tulee kaikki typ44 osat mitä tallista löytyy, mm auton alkuperäinen vuotanut hammastanko johon korjaussarja, pisteosia sisustaan, uusi sisempi rt-pää, venttiilikopan tiiviste, uusi alkuperäinen (suomalainen )raitisilmasuodatin koteloineen vesikaukaloon, tällöin pitää akku siirtää takapenkin alle, valmis paikkahan siellä näissä on.
Lisäilen tähän mitä kaikkea tallista löytyy.
Comment
-
Kunnostus jatkuu, olis tarvis typ89 ruiskumallin bensatankille, ajatus olisi asentaa kasikymppisen tankki konttiin kun uusi tankki on niinkin edullinen kuin 2100e...
Jos joltakulta topikkia seuraavalta tuommoinen löytyy, saa tarjota tähän, yyveenä tai jyri.kasi Ättt netti piste vif
Comment
-
Ihan hengis mie oon vielä :) Yhden typ43 200:sen tankin hitsasin jokunen vuosi sitten, jonka jälkeen kunnon suojamaalit päälle.
Yks pitävä (mutta suosittelen puhallusta ja uudelleenmaalaamista/mahdollista hitsausta) tankki löytyy. Purettu -85 cs quattro avantista. Tarjouksia saa toki esittää, mut ihan taskurahoilla ei lähde. Pitäisin itsekin mieluusti varatankkina, vaikka paikallaan oleva ihan ehdalta näyttääkin.
Comment
-
Kaipa se bensa siitä tankista aikanaan höyrystyisi, ja vielä huuhtelisi tankin kunnolla niin ei täysin räjähtäisi silmille. Toki en kyllä vanno, että itse uskaltaisin hitsata omaa tankkia jos ja kun se alkaa vuotamaan...
Koettaisin samassa tilanteessa etsiä kunnossa olevan tankin, mikä ei ole läpimätä, huoltomaalaisin sen ja ruuvaisin autoon kiinni.
Comment
-
Kaveri hitsasi Vauxhallin tankin saumaa; oli irti autosta, tyhjennetty ja huuhdeltu vedellä. Migillä kerkesi aloittaa, niin heti jysähti: tankki liki pallonmuotoinen. Vahingot sillä kertaa onneksi korkeintaan kalsaripyykkiä... Toista tuntia saivat moukaroida, että mahtui takaisin paikalleen.
Comment
Comment