Hieno homma, että moiset documentit on olemassa. Onko kenelläkään noita hiukan isommassa muodossa tai paremmassa formaatissa? Nuo paperit on selkeästi tehty tietylle autolle (VIN ja auton omistajan nimet yms. mainittu) Pitää selvittää saisiko vastaavat paperit omaan tilattua saksasta...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Osien hankinta tähänkin laitteeseen on alkanut eli tulossa on nyt mm. JHMotorsportin vaihteenlyhennin ja kuhan saan jarrujen hintatiedot niin Cayenne Porschen etujarru setti (JHMotorsportilta sekin). Noiden lisäksi otin kokeiluun JS-Tuning (Jani) suosituksesta nuo RVS aineet. Tilasin koko paketin noita törppöjä (moottori, vaihdelaatikko, perä, ohjaus yms.) niin Risaan kuin tuohon Urssiinkin. Tuskin ne kovinkaan paljon vahinkoa saavat aikaan...
Vielä tilaukseen tähän laitteeseen lähtee RNSE-PU purkki ja auto saa jäädä tuohon kokoonpanoon kuhan Urssi on valmis. Käyttöautoksihan tuon ostin. Olen tässä kuitenkin kuikuillut jo koneeseen uutta osaa ja valmistautunut siihen, että kone otetaan pois keulilta ja rakennetaan uusilla palikoilla kasaan. Hommataan noita osia sitten ajan kanssa ja tuumaillaan rauhassa mitä sinne kannattaa laittaa.
Comment
-
Nooh käyttöauto tarkoittaa meidän tapauksessa tuota 1,5kk suomen lomaa ja sen jälkeen tuon joutaakin purkaa :-) No kukapa tuota täällä ropaisi eli säilöönhän se menee joulua varten, kun tullaan taas.
Kuhan palataan suomeen lopullisesti niin toki joudun ostamaan jonkun oikeasti järkevän käyttöauton jolla kuskata kauppa ym. Ostokset. Emäntä on katsellut tuota Audin pikku mallia eli jospa sitä olisi tarjolla siinä vaiheessa se S1 tai jopa RS1 malli :-)
Comment
-
Hmm...juuh, pitää yrittää pitää nuo käyttikset ja harrasteet erossa toisistaan eli siksi pitää ostaa joku "tylsä" kippo kauppakassiksi =)
Jarrut on nyt tilattu eli kohta olisi ylimääräisenä alkuperäinen RS4 jarrusetti tarpeettomana. Itse en noilla ole ajanut metriäkään, mutta kuuleman mukaan toimii hyvin ja ei täristä yms. eli levytkin suorat.
Urssiinkin kun jo löytyy paremmat jarrut niin ei viitsi noita enää siihen laittaa. Tepon lähettämät K-Sport hilppeet on kuulemma kotosalla. Vaikuttavan näköinen setti kuulemma sekin.
Nyt kun tarkemmin miettii niin mulla on noita jarruja kohta kaikki paikat täynnä.
Comment
-
Sain alustavan analyysin auton kunnosta, onhan tuossa tekemistä. Lainaan suoraan mailista:
- Laite on järkyttävän uraherkkä, eli pyörät pitää suunnata uudelleen.
- Turbo tai molemmat ääntävät, eli ovat lähestymässä remppaikää.
- Ilmastointi toimii, mutta hitaasti, täyttäisin/huollattaisin.
- Lastu on hassu, ahtaa ensin noin kilon, sitten 1.2 bar ja varsinainen tehopiikki jää tulematta, silti nakutusarvot mielestäni vähän korkealla. Vaihtaisin myös softan.
Toimenpiteet on siis selkeät. Alusta säädettäväksi, toivottavasti se ei ole niin kulunut, että pelkkä säätö riitää. Ilmastointi huoltoon. Uusi lastu, APR:n tekele tällä kertaa.
Tilaan myös uudet turbot, Lobaa kehuttu, mutta teholuokka on vielä auki. Samalla taidan tilata Lobalta muutakin kilkettä, kuten uudet nokat yms. Tästä se näemmä lähtee. Noita koneen osia ei ehdi laittaa enää paikalleen, mutta tilataan valmiiksi...
Comment
-
Juuh, en ole autoa nähnyt :-D Repo tuota on kuikuillut ja osaamista ja tietoa on varmasti. En osaa softasta mitään sanoa, mutta kyllä sellainen kuulemma löytyy.
Juuh ei mulla ole ollut tapana viivytellä näiden juttujen kanssa, jos joku kaipaa uutta osaa niin laitetaan tilaukseen. Joskus tulee tehtyä virheinvestointeja ( kuten moni on varmaan huomannut tuon Urssi projektin aikana) mutta nyt ajattelin (kun on aikaa) tutkailla hiukan paremmin :-)
Comment
-
Kysytään mitä mieltä porukat on tällaisesta paketista. Kysyin JS Tuning Janilta hiukan neuvoja mitä tuohon kannattaisi laittaa ja hetihän sieltä pakettia tuli.
Alustaan:
Alusta H&R 29372-1 coilover setti
Vakaajat H&R 33372-2
Puslia:
Takapaahän alatukivarsiin
Eteen koiranluihin puslat
Mulla on vain huonoja kokemuksia HR:stä. Siis se toimii, mutta madallus on sen 100% enemmän kuin lapussa lukee. Tuossa Urssissa meni ihan mahdottomaksi ja jouduin heivaamaan pois. Tuo on kuitenkin korkeussäädettävä, mutta onko ylinkin asento sen -70mm ja alimmassa saakin kipinöitä aikaan. Lupaavat kyllä sopivia lukemia, mutta onko kokemusta?
Koneeseen:
KKD pakosarjat
Wagner 3" Downpipet
Wagner välijäähdyttimet ??
moottorin tukikumit
vaihdelaatikon kumit
vaihdekepin tukitangon pusla
moottorin etutuki
Turbot Lo530
suuttimet Deca 630
nokat Loba
hydrauliset nostajat 30kpl
bensapumppu Bosch 044
kytkin ja vauhtipyörä (Loba?)
jakoketjut
kiristäjät+ tiivisteet yläpäähän
Bosch F5DP0R tulpat
Jani ehdotti jo Lo600 turboja, mutta en näe oikein omassa käytössä perusteita sijoittaa tonni enemmän max 70Hv tähden ja nuo turbot aiheuttaa sen, että menee paljon ympärillä olevaa tavaraa uusiksi tai modattaviksi.
Tätä ihastelin:
Y-putki
En tiedä onko tuosta kauheasti hyötyä, mutta sen vois laittaa vaikka kirjahyllyyn ihailtavaksi, komea on, mutta niin on hintakin =) Mietitään tuota vielä.
Samoin nuo välijäähyt, komeat on, mutta keulan ilme muuttuisi eli sumarit katoaa (juuh, turhakkeet), onko noista kokemuksia kenelläkään?
Laittakaa kommenttia ja vaihtoehtoja niin aletaan miettimään mitä autoon tilataan. Eräällä kerholaisella olisi kenties myynnissä uudelleen rakennettu alakertakin hyvillä osilla, mutta jos nyt yrittäisi olla avaamatta tuota konetta ihan heti (muuten kuin nokkaremontti).
Comment
-
Tuo vaihteenlyhennin on jo tulossa sekä nuo Cayannen jarrut eli siksi noita ei tuolla listassa ole.
Tuo turbo homma tahtoo olla loputon suo. Mulla kun ei ole tarkoitus ottaa tuostakaan niitä viimeisiä tehoja irti vaan pitää auto kohtuullisena ajettavana eli tuo vain max 530Hv:n tuotto kuulostaa oikein hyvältä. Olettaisin myös, että kun tuosta ei saa kaikkia tehoja otettua niin pienempänä myös saattaisi heräillä hiukan alempaa kuin nuo isot mörköturbot (saa korjata jos olen väärässä)...
Noista suuttimista vaikea sanoa (vielä) mitä eroa noissa on (muuta kuin kaiketi max. syöttö)?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viestiTuo vaihteenlyhennin on jo tulossa sekä nuo Cayannen jarrut eli siksi noita ei tuolla listassa ole.
Tuo turbo homma tahtoo olla loputon suo. Mulla kun ei ole tarkoitus ottaa tuostakaan niitä viimeisiä tehoja irti vaan pitää auto kohtuullisena ajettavana eli tuo vain max 530Hv:n tuotto kuulostaa oikein hyvältä. Olettaisin myös, että kun tuosta ei saa kaikkia tehoja otettua niin pienempänä myös saattaisi heräillä hiukan alempaa kuin nuo isot mörköturbot (saa korjata jos olen väärässä)...
Noista suuttimista vaikea sanoa (vielä) mitä eroa noissa on (muuta kuin kaiketi max. syöttö)?
edit. Ja tämä kommentointi tuli siis siltä pohjalta että ei tuo tonni tuossa osalistassa enää paljoa paina.Viimeksi muokannut Lupe-81; 23.6.2012, 22:38.
Comment
-
Ei se hinnasta niinkään kiinni ole. Jos valitsisin LO600:n niin miksen sitten samalla LO700:n, se kun on vain hiukan kalliimpi kuin tuo edellinen. Kuten sanoin melkoinen suo...johonkin kokoon tuo tulisi rajoittaa.
Pitäisi saada joku "äänestä" nappula tälle palstalle. Saisi porukat ilmaista mielipiteensä ja sen perusteella hommata osat =)
Comment
-
LO600 on oikeasti se oikea valinta. Tietenkään ei sitä metsään mene sillä LO530.
LO600 settiin pitäisi vaihtaa paksumpi kannentiiviste ja pakoventtiilit. No muutamiin ei ole vaihdettu ja hyvin pelaavat.
LO700 pitää sitten jo nuo vaihtaa ja kiertokanget ja männät. Samalla kun on kannet poissa on ne hyvä avarrella ja siistiä.
LO700 settiin kannattaa vaihtaa myös imuputket ja se isompi MAF runko sekä Y-putki.
Eli LO700 setissä hinta pompsahtaa hiukan enemmän kuin se pelkkä turbojen erotus.
Comment
-
Janin kanssa juurikin samaa mieltä. Tuo kannentiivisteasia LO600 kanssa oli mielessä mutta eivät kaikki sitä ole tosiaan vaihtaneet.
Jari, en olettanutkaan että tämä homma olisi rahasta kiinni, se on kyllä selväksi tullut.:) Mutta nyt puhutaankin "vaivasta", samalla vaivalla sinne heittää ne LO600:set kun eivät vaadi mitään muuta.
Sitä paitsi sanoin mielipiteeni kun sanoit että saa korjata olettamustasi LO530 ja LO600 välillä. Ehkä parin kaljan jälkeen sanoin liian kärkkäästi.:)Viimeksi muokannut Lupe-81; 24.6.2012, 09:07.
Comment
-
Jos kansipahvin ainoa funktio on madaltaa puristussuhdetta ? niin jättäkää se kauppaan. Jos jostain syystä tulee tarvetta sille (en nyt tähän keksi miksi tulisi) niin tekee sen sitten kunnolla palotilan kannalta esim. männillä. LO600 on noista SE valinta noista, heräämisessä ei ongelmaa ja venyy joskus tulevaisuudessa pidemmälle kuin 530 mallit.
Comment
-
No niin hyvää keskustelua ja perusteitakin vielä, alkaa kuulostamaan oikealta =) Näyttäisi olevan siis ainakin tämän otoksen perusteella, että se olisi tuo LO600 jotka kannattaa laittaa. Eihän tuosta tarvitse kaikkea irti ottaa, mutta ainakin nyt tuo 600Hv kuulostaa melko karulta "käyttöautossa" =)
Edit: Ei kannata tätä projektiksi vielä luokitella. Vasta osia hommaamassa ja autoa pääsee rakentamaan vasta joskus 2013 loppuvuodesta JA kuhan Urssi on "valmis".
Comment
-
Juttelin tuossa siskon miehen kanssa autosta ja tosiaan alusta siinä on "hankala". Auto kyllä tottelee ohjausta, mutta epävakaa. Ei kehdannut tuosta aikaisemmin sanoa, kun piti tuota ominaisuutena alustan mataluuden ja kovuuden johdosta. No onhan tuo jo 10v vanha eli normaalia kulumaa...
Tosin tuohon vaikuttaa mm. rengastuskin kulmien lisäksi. Pitää ihmetellä. Alkoi kuitenkin sen verran vaivaamaan, että Jani saa tilata alustan uusiksi noilla hilppeillä ja täytyy laittaa nuo rojut alle. Autolla on tarkoitus nyt kesällä kuitenkin ajaa muutama tuhat kilometriä, joten huonolla alustalla tuosta ei kauheasti nauti...
Comment
Comment