Jokos täällä on löytynyt syytä / korjauksia tuohon välialueen puhdittomuuteen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Uutta osaa on tilattu, osa on valmiina. Odottelen vielä noita ilmanoton uusia romppeita ja sen jälkeen auto on valmis Janin käsittelyyn. Oli puhetta, että jos hakisi auton jossain vaiheessa kuun puoliväliä. Oulun AMK:sta ei ole vielä kuulunut mitään (kiirettä), mutta laitellaan auto muutoin "valmiiksi" niin saadaan alkuvuodesta penkitettyä uusilla vermeillä. Etenee siis =)
Comment
-
Tänään asentelin tuon Loban Y-putken paikoilleen. Pahoittelut kuvan laadusta, tuo Samsung ei tahdo oikein loistaa hiukankaan hämärissä olosuhteissa. Tuosta puuttuu vielä suodatin yms. testasin lähinnä ettei ole ilmavuotoja ja auto käy hyvin.
Tuossa Loban putkesta on tulpattu huohottimen aukko kokonaan. Tein tilapäisen ratkaisun eli vedin letkun keulaan eli tuo huohottaa nyt maahan. Letku näkyykin kuvassa kun tarkasti katsoo. Täytyy laittaa Catch-Gan jossain vaiheessa kiinni, mutta nyt se ei mahdu mihinkään kun tuo lisäilmapumppu vie sen vähäisenkin tilan.
Hyvin kuuluu suhinat/sihahdukset kun tuolla ajaa. Yksi epämääräinen ilmiökin tuohon tuli eli nyt AFR mittari on melko "levoton". Se siis huojuu laihan ja rikkaan väliä melkoisesti, ei mene kuitenkaan punaiselle, mutta graafista näkee hyvin kuinka tuo vaihtelee. Ennen modia AFR viiva oli hyvin tasainen ilman sen kummempia vaihteluja. Auto käy hyvin ja vedoissa ei mene lähellekään laihalle vaan pysyy vihreällä. Vain tyhjäkäynnillä tuo heijaa.
Pitää huomenna nollata koodit/adaptaatiot ja tehdä pidempi lenkki ja katso tasoittuuko tuo. Hengittääkö tuo nyt sen verran paremmin, että vanhojen opittujen arvojen kanssa on hiukan "hankaluuksia"? Ilmavuodot jo tarkastin ja tiivis on.
Kysymys, orkkis suodatinkotelossa on pieni kello joka vetää alipaineella, onko tuo nyt joku lisäilmaläppä? Sehän aukaisee suodatinkotelosta pienen luukun josta pääsee suoraan ilmaa sisään. Tulppasin tuon putken, ilmeisesti niin pitää tehdäkin?
Comment
-
Comment
-
Täysisetti, kaikki tarvittava mukana...(koosta en osaa sanoa, sillä onhan tuo aika kookas ja samaa kokoluokkaa mitä 034:ssa on (mitä kuullut), monihan on vaihtanut siitäkin setistä heti isompaan)
Ihan samaa mieltä, ihan hirveän näköinen kököstys =( Tarkoituksena on nyt kuitenkin poistaa mahdollinen "tukos" tuossa ilman saannissa (huom aikaisempi keskustelu). Jos tuo ei kasva (ilmansaanti) ollenkaan, laitan vakiorojut takaisin. Siksi en raaskinut 034 settiä ostaa, hintaa on yli 2x ja ainoa ero on painossa (lasikuitu vs. hiilikuitu)...
Suuttimet vaihtuu nyt hiukan isompiin (1200cc) ja tuon jälkeen tuossa ei pitäisi olla sen isompia "tukoksia". Tosin bensalinjat alkaa olla aika rajoillansa...mutta tuo ei ole vielä oireillut.
Comment
-
Juurikin silloin se on, koska se karkaa koneesta ulos ennen lambdoja :) Tietty paljonko se ilmamäärä on, ja mitä se kaasu sisältää on sitten eri asia. Liekö sillä vaikuttavaa merkitystä seokseen. Mutta on noita uloshengittäviä muillakin ilman ongelmia.
Comment
-
Perustan luuloni tähän.
Alkuperäinen kirjoittaja Jari74Auto käy hyvin ja vedoissa ei mene lähellekään laihalle vaan pysyy vihreällä. Vain tyhjäkäynnillä tuo heijaa.
Joku softan kanssa pelannut, tai joku jolla on käry huohotuksen suuruudesta, voisi vahvistaa tai vastaavasti kumota epäilyn. Yksi tapa testata voisi olla tulppa letkun päähän. Jos mittari rauhottuu, syyllinen seoksen seilaamiseen löytyi. Jos ei, jatketaan etsintöjä muualta.
Comment
-
En tunne RS4:n letkutusta ulkomuistista niin hyvin, että voisin varmaksi sanoa, mutta hyvin tyypillisesti huohotinletkustossa on yksi hoikempi haara, joka menee takaiskun kautta suoraan imusarjaan.
Huohotin irroittamalla lopputulos on tuollaisessa se, että alipaineiseen imusarjaan imetään ilmaa huohottimesta ohi massamittarin. Ei paranna toimivuutta.
AEM-suodatin todnäk aika hyvä vaikka ei olisikaan ihan älyttömän kokoinen. Senkin ahdistavuutta voi (yrittää) mitata niin ei tarvitse arvailla. Nuorisosuodatin ei yleisesti myöskään paranna massamittauksen toimivuutta.
Comment
-
Mietin tuota lambda anturia, mutta tulin siihen tulokseen ettei se välitä ilmamäärästä tuossa mielessä, se vain mittaa ilma/polttoaine seosta. On tosiaan mahdollista määrittää ilmamäärä grammoina, kun tiedetään tarkalleen paljonko syötetään polttoainetta, mutta olen aika varma ettei tuo systeemi ole niin älykäs (vertaa sisääntulevaa ilmamäärää siihen mitä menee ulos?) Saatan toki olla väärässäkin =)
Mutta totta on, että adaptoitu seos saattaa ja varmaan onkin hiukan erilainen nyt kun sinne ei huohoteta ns. likaista ilmaa. Nollaan tänään nuo opitut arvot ja katsotaan miten käy...
Kokeilin paljonko letkun päästä tulee ilmaa tyhjäkäynnillä. Aika hiljaista on eli paljonko sieltä pitäisi oikein tulla ilmaa?
Comment
-
Imusarjasta ottaa sen huohotuksen haaran pois niin rauhoittuu ne seokset.
Helppo testata.
Helpompi nuo 1200 suuttimet on säätää kuin 1500:et.
Polttoainejärjestelmä pitää koeponnistaa kyllä sulankelien aikaan e85:lla.
Comment
-
Nollasin säädöt ja kävin pikku koikalla...hyvin rokkaa. Ei AFR vaella mihinkään. Vaati vain pientä sopeutusta..
Tässä kuva tuosta filtteri hässäkästä. Ei tuonne isompaa kyllä mene, tuo ottaa jo nyt kiinni. Hiukan pitäisi lyhentää tuota kumia joka on MAF:ssa kiinni niin saisi hiukan tilaa...
Comment
-
Juuh, aika töötti tuo on. Katsotaan nyt kasvaako ilmamäärät vai ei. Eipä tuolle ole enää mitään tehtävissä jos määrät ei kasva. Kaikki on tehty mitä pystyy. Tai no laittamalla jyrkemmät nokat niin saattaisi tulla parannusta.
Tuo auto on jo pitkään pitänyt pientä ylimääräistä rohinaa ja paikallistinkin sen sisempään flektiin. Osanumero 4Z7959455. Melko arvokas marmorilla, mutta kuten yleensä Ebaystä noita saa murto-osalla suomi hinnasta. Onko kukaan vaihtanut tuota ja jos niin mistä hommasitte?Viimeksi muokannut Jari74; 17.12.2014, 15:11.
Comment
-
No niin, alkaako ikä vaivaamaan tuotakin peliä, mutta ylätukivarret edestä olisi kuulemma pian vaihtotarpeessa. Tässä surffaillut noita tukivarsikeskusteluja yms. mutta mitäs olette laittaneet näihin RS/S malleihin? Osanumero on eri kuin ns. normi quattroissa (tiedä sitten onko todellisuudessa eroa?)
Säädettäviä löytyy 034:lta ja SPC:ltä, mutta oisko noista sen kummempaa hyötyä?
Comment
Comment