Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Max ahtopaine 1.86 bar ja punarajallakin reilu 1.7 bar.
    Vesiruutta ohjelma on vain kokeilu tuosta ilman ruuttaa softasta. Eli kun ei myöhästytä niin mennään tuolloin.

    Lisää ennakkoa ja painetta tuolle vesiruutalla olevaan ohjelmaan ja se on siinä.

    Eka testiveto oli ihan vanhoille turboilla olevalla ohjelmalla ja max paineet oli rapia 2 bar. Fats tais olla silloin 2,34sek.

    Puristukset rajoittaa tuota sytkää bensalla. Ilmaa liikkuu paljon enemmän noilla hyrrillä kuin edellisillä. Vesiruutta teki tuosta autosta ajettavamman eli liikkuu sujuvammin alemmillakin kierroksilla. Tai sitten se meni rikki jo :D

    Eiköhän se E85:lla ala jo kulkemaankin ja saadaan maffikin pohjattua.

    Comment


      Niin milläs nuo 2543.55 mbar paineet on taas logiteltu? Eikös se ole max paine mitä orkkisanturi näyttää?

      edit. Ja sieltä jsahlman kertoikin totuuden. :)

      Comment


        Me7loggerilla nuo on otettu (luulisin ainakin). Janilta nuo logit olen saanut, Janilla on varmaan noita logeja paljon enemmänkin ja ties mitkä nuo mulla olevat on =) Kenties ajettu hiukan pienemmillä säädöillä...

        Edit: No olin väärässä. normi logi eli VCDS näyttää vain tuon ~1.55bar...my bad..

        Comment


          Mikäs vika tossa 2 kilossa on jos kerta kulkee :D Lisää vaan ahtoa!

          Juu oma MAP max 1,5bar eli joku muu ulkoinen sinne Jarille on laitettu.

          Sehän nyt on selvää ettei 10 rutulla kovin kummoisia ennakoita bensalla saa mutta viinalla se sitten palkitsee ja sitä silmällä pitäenhän tämäkin kone rakennettiin. Millaisia ennakoita antaa/kestää MBT:ssa ja punajalla ilman suurempaa nakukorjausta (jos saa udella)?

          Comment


            Kokeilin tuota Virtual Dynoakin, melkoinen ähräys saada tuo CSV filetsu oikeaan muotoon. Tai no kun ymmärsi mitä tuo haluaa niin helpompi juttu. Vielä en saa noita alempia käyriä näkymään vaikka ohjelma ei herjaa mistään...

            Juuh, saahan sitä udella (ei tässä projektissa ole mitään salaista =) en vain osaa vastata, mutta ehkä tuo Jani jossain vaiheessa osaa heitellä jotain kommentteja...

            Edit. Eihän tuota alempaa käyrää edes noiden logien mukaan saa näkymään (ei tarvittavaa dataa). Tuon käyrä on saatu ohjelmassa olevassa RS4 profiilin mukaan ja rengas parametrit 255/35/19 (mitkä autossa on). Tuo rengaskoko vaikuttaa tuloksiin melkoisesti...
            Attached Files
            Viimeksi muokannut Jari74; 7.5.2014, 10:27.

            Comment


              Ya'man, terveisiä Jamaicalta. Piti tulla pikaisesti käymään täällä Kingston Townissa.

              Jani on tuossa nyt swapannut etanolille ja ihan hyvältä kuulostaa meno senkin kanssa. Ei vielä edes säädetty, mutta hyvin tuntuu liikkuvan. Lupasi, että tuo olisi valmiina ensi viikon loppuun mennessä. Itse lähden kotia kohti perjantaina eli jos jaksan niin pitää käydä hakemassa auto viikonloppuna kotiin.

              Bensalla nuo tehot jäi siihen ~560Hv:n luokkaan, mutta kyllä tuollakin ehtii. Katsotaan sitten mitä penkki sanoo.

              Comment


                Jani laittoi viestiä, että Riesa olisi taas säädöissänsä. Pientä miettimistä aiheuttivat nuo suuttimet jotka on nyt suorituskykynsä rajoilla. Täytyy sunnuntaina hakea auto kotiin ja seurata tilannetta. Jos nuo suuttimet vielä vaihtaa isompiin niin pitää alkaa miettiä muunkin linjaston tunaamista. No koetetaan nyt pitää auto tuollaisena niin pysyy paikat kasassa...

                Kuhan saan auton kotiin niin alkaakin keulan purku. Lokasuojat pois ja maalaukseen. Samalla puhdistelen/massaan nuo sisäpuoliset osat. Täytyy myös asentaa tuo vesiruisku kunnolla, Jani vain heitti sen kiinni, että sai testattua. Noiden puuhastelujen jälkeen auto saakin olla varastossa kunnes Pudasjärvellä on taas ajot niin pääsee kokeilemaan miten tuo nyt kulkee maililla.

                Ai niin ja tokihan tuo pitää penkissä käyttää niin saadaan käppyrät ulos...

                Comment


                  Jännä nähä mitä sieltä ulos saat. Jos olis ees edellistä setuppia tehokkaampi :D
                  Vesiruuta on apikoillaan mutta sähköjä saat hiukan siistiä. Pääset itselli harrastaan :)
                  Tai no sukan vedät pumpun johtojen päälle ja kaukalosta pohja pois niin saa pmpun syvemmälle suojan alle piiloon.

                  Muutenhan tuo oikeastaan tuntuu ihan kivalta. 4000 kohdalla alkaa tapahtuun sitten vasta oikein kunnolla. Normaali ajossa tuntuu ihan hyvin vetävän mutta matalilta kierroksilta isolla vaihteellahan se ei lähde kuten vakiopuhaltimilla.

                  Comment


                    Niin, jos on enintään 10% vähemmän tehoa kuin ennen niin homma meni putkeen :-D

                    Nyt niiden suuttimien max duty cycle on about 92,5%. Muistaakseni tuo saisi olla 80-90% riippuen lähteestä. Ongelmaksi tulee ettei suutin ehdi sulkeutua kunnolla ennen kuin sen pitää jo avautua. Onko jollain tietoa/muistia/kokemusta näiden mitoittamisesta? Jos varman päälle haluaisi niin isommat olisi laitettava :-(

                    Comment


                      Millaset seossuhteet (laajakaistan bensa-asteikolla) sulla on 7000 rpm:ssä?

                      Comment


                        Tuohan se kiinnostaa minuakin =) Täytyy seurata tuota kuhan auton saan haettua.

                        Comment


                          LM-2:lla putkenpäästä mitattuna 12,72.
                          Tuo oli eilisen kuumanpäivän veto joka rajoitti ahtoja.

                          Comment


                            Aika laihalla?

                            Comment


                              Putken päästä mitattuna, mutta kyllähän tuo laihalla tuntuisi pyörivän. Täytyy seurata tuota PLX:n kautta.

                              Nuo suuttimet taidan mittauttaa, sillä ei noiden kyllä pitäisi vielä noilla tehoilla pohjata.

                              Comment


                              • Ei sitä suutinten DC:tä ole mielestäni tarvetta jännittää sinänsä, kunhan seos on hyvä. Korkealla dutylla ei vaan välttämättä enää tuotto kasva sitä lisäämällä.

                                Tehon kannalta tuollainen 0,86 lambda on oikein hyvä. Jos ei nakuta ja EGT hallinnassa niin kovaa ajoa vaan. Jos katit paikallaan ja käyttää perinteistä 0,4-0,5 afr hattuvakiota niin sittenhän tuo on lambda 0,83 ja sellaiselle olen tavannut itsekin monesti vehkeet säätää. Ei sitä tartte polttoaineeseen hukuttaa E85:lla, eri juttu kuin 98E.

                                Comment


                                  Jeps, täytyy jossain vaiheessa laittaa paikoilleen nuo Puolan poikien EGT anturit niin näkee pakolämmötkin helposti (LCD). Olen odotellut, että nuo orkkikset sanoisi sopimuksensa irti jossain vaiheessa, mutta edelleen pelittävät. Taitaa olla ainokaiset alkuperäiset anturit autossa...

                                  Comment


                                    Pakolämmöt on säätövedoissa hyvinkin hallinnassa. Alle 800 astetta.
                                    Tosiaan tuo E85:nen ei tartte hukutusta ja jäähdytystä polttoaineen puolesta moottoriin.
                                    Mutta kun 6-vaihteella pääset kovaa vetämään niin kehoitan seuraamaan lambda arvoa. Siinä sen vasta näkee. Silloin myös pakolämmötkin varmasti nousevat.

                                    Comment


                                      Poika kotona. Ilo sillä oli taas ajaa pitkästä aikaa. Tosin Torniosta alkava moottoritie tuntui vastaavan lähinnä perunapeltoa tuolla alustalla =) On tuo alkupätkä melko huonossa kunnossa.

                                      Hyvin tuo vetää, voimaa on nyt paremmin myös alhaalta (siis verrattuna siihen mitä tuossa oli RS6 turbojen vaihtojen jälkeen), mutta ei se lähde samaan tyyliin alhaalta edelleenkään kuin vanhoilla modatuilla K04:lla. Tosin kuhan päästään sinne 4t:n (rpm) tienoille niin meno on melkoisen reipasta lievästi sanottuna. Nelosella ajaminen 80-100:n vauhdissa on rajuhkoa hommaa, vitonen on sellainen "leppoisa" ohitusvaihde.

                                      Täytyy soitella aika penkkiin ensi viikolla niin näkee mitä tuo antaa ulos. Pitää myös laitella nuo vesiruiskut/PLX nätimmin autoon kiinni ja onhan hyllyssä myös mukavuusvilkku jota ilman tuota on melko vaikea ajaa (kaikissa muissa autoissa moinen on niin aina tulee vain vilautettua vilkkua tuolla ajaessa). Keulan puran varmaan jo huomenna töiden jälkeen niin saa alkaa noita lokareita hieromaan. Jos tuota autoa nyt parantaisi hiukan myös ulkonäön osalta. Viime vuodet on mennyt puhtaasti tekniikan parissa.
                                      Viimeksi muokannut Jari74; 1.6.2014, 21:36.

                                      Comment


                                        Käytä siellä penkissä se nyt ensin.
                                        Jos keskiviikko aamulle saat niin pääsen itsekkin vaikka käymään paikanpäällä.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                          Hyvin tuo vetää, voimaa on nyt paremmin myös alhaalta (siis verrattuna siihen mitä tuossa oli RS6 turbojen vaihtojen jälkeen), mutta ei se lähde samaan tyyliin alhaalta edelleenkään kuin vanhoilla modatuilla K04:lla.
                                          Paljonko on ennakkoa lisätty?

                                          Comment


                                            Ihan kohtuudella verrattuna samaan setuppiin bensalla.
                                            Jotain 5-10 astetta on semmoinen kohtuullinen lisäys E85:lle.

                                            Comment


                                            • No joo :) Jotakin hajua itselläkin on E85:sen säädöistä, vaikka paljon alemmalla liikun. Ajatuksena oli, että paljonko ennakkoa on lisätty alakiekoilla, verrattuna edelliseen, jos voimaa on tullut tuntuvasti lisää.
                                              Tarkennus: eli vanhat ahtimet vs uudet.
                                              Viimeksi muokannut Kilu7; 2.6.2014, 21:36. Perustelu: Tarkennus kysymykseen

                                              Comment


                                                Sain ajan ensi tiistaiksi DTC:ltä eli saadaan käppyrät pöydälle. Mä veikkaan, että pyöritään siellä ~650Hv:n hujakoilla eli ei aivan mahdoton lisäys entisiin tehoihin. Nyt kun tuolla on tullut ajettua niin alkaa oppimaan noiden vaihteiden käytön ja auto alkaa tuntumaan ihan käteen sopivalta.

                                                Vaihdekeppi hiukan oudoksuttaa, Jani heitti tuohon kunnon mörssärin (JHM) entisen nupin tilalle. Sellainen "puolen kilon" jötikkä, ei uskoisi kuinka paljon se muuttaa vaihtamisen fiilistä..ei paha ollenkaan.

                                                Comment


                                                  Se nuppi tosiaan parantaa vaihteiden vaihtoa.
                                                  Ei tosiaankaan uskoisi ennenkuin kokeilee.

                                                  Comment


                                                  • Onko ne ennakot ammattisalaisuus? :)

                                                    Comment


                                                      Ne ennakot on ihan moottori kohtaiset. Säädät ensin sen bensalle ja paat sitten ennakoita lisää.
                                                      Jos rajusti nakukorjaa niin silloin voit antaa ennakoiden olla jopa.

                                                      Jarin moottorin ennakoilla ei kukaan muu tee mitään. Ne ei käy vertailtavaksi kellekkään. Kuitenkin huomattavasti paremmin kestää ennakoita moottori E85:lla kuin bensalla.
                                                      Ennakot on kuitenkin 5-30 asteen haarukassa :)

                                                      Huono verrata ennakoita rs4 ja rs6 ahtimilla. Voimaa ei kuitenkaan tuossa vertailussa rs6 puhaltimilla ole alhaalta tarjolla lähellekkään kuten rs4 puhaltimilla on. Nyt se lähtee siinä karvan alle 4000rpm vetämään ja aika rajusti.
                                                      Viimeksi muokannut jsahlman; 3.6.2014, 11:21.

                                                      Comment


                                                        Jopas menee selitteäksi noi ennakot!? Onkos siellä on jotain nyt niin keturallaan ettei voi ennakkokäyrää laittaa kun on kerran pyydetty?
                                                        5 asteen ennakoita ei pitäisi olla bensallakaan juuri missään saati E85:lla tai ollaan pahasti mehtässä säädöissä.

                                                        Jos Jari penkittää 650hp niin on todella kovat lukemat enkä vähättelisi lisäystä entiseen.

                                                        Comment


                                                          On Jarin asia laittaa käppyröitä jos haluaa.

                                                          Jos siitä 630-650hp saa ulos niin eikös siinä ole silloin kaikki viturallaan?

                                                          Comment


                                                            No silloin ainakin huipputehon kohdalla on kyllä kaikki kohdallaan ;)

                                                            Comment


                                                            • En halunnut mitään käppyröitä ja arvoja. Utelin vain montako astetta ennakkoa on lisätty entiseen softaan, jos muutos tuntuu persdynolla. Mutta annetaan asian olla, kun selitetään asian vierestä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X