Eiköhän me pojat joskus käydä mailiakin ajamassa. Jos ees nyt saatas vehkeet nippuun ja säätöihin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viestiitsellä tippui huipputehojen ahdot selkeästi vaikka uudet hyrrät tuottaa reilusti enemmän. Kertonee muiden komponenttien virtaavuuden parantuneen eli onnistunut viritys :)
Comment
-
Itseasiassa en tarkoittanut tuota max. tehoa/nopeuta vaan auton kokonaisuutta. Joku auto saattaa olla todella nopea varttimaililla/maililla, mutta hidas syheröisellä radalla jne. Ajamisen helppous/mukavuus kiinnostaa myös...
Lisäksi jos joku tuollaista juttua joskus tekisi niin ainakin minua kiinnostaa auton tarina. Mitä on lähdetty hakemaan, kun rakentamista on aloitettu eli se punainen lanka vai onko menty ihan vain mutu tuntumalla. Lopputulosta voisi sitten arvioida sen mukaan.
Harmi kun tuonne Alastarolle ei uskalla vielä ilmoittautua, näistä työreissuista yms. kun ei koskaan tiedä. Pistetään kuitenkin ylös kalenteriin...
Comment
-
Risa lähti tänään kohti Haaparantaa. Suuret kiitokset Artsille joka tuon jaksoi sinne kiikuttaa. Saapahan Jani nyt vuorostaan puuhastella tuon kanssa.
Kuulin tuossa, että kun kääntyy renkaat ääriasennossa niin tuosta kuuluisi jotain ylimääräistä ääntä. No ensimmäisenä tulee mieleen nivelet, mutta ne kun ei ole kovinkaan vanhat. Eilen jouduin jumppaamaan auton kanssa hiukan ylimääräistä, kun renkaita vaihtaessa huomasin kuskinpuolen jarrukilven/ilmanohjaimen olevan kokonaan irti. Kaikki pultit olivat kadonneet jonnekin. Normaalisti tuon kiinnittäminen on pikkujuttu, mutta jööses noiden Porschen satuloiden kanssa. Niiden kiinnittäminen ei ollutkaan kovin helppo homma. Ne kun on kiinni läpipulteilla ja miten pääset laittamaan mutterit paikoilleen kun levy on edessä. Meni tovi poikineen tuon kanssa. Jani sitten tuossa mainitsi, miten ne saa kiinni helpoiten eli satulat löysästi kiinni ja lopullinen kiristys kun levy on paikoillaan. Minä ähersin tuon kanssa levy tukevasti kiinni =)
Oisko nyt jokin mennyt "vikaan" tuon kanssa ja joku ottaa nyt kiinni johonkin renkaiden ollessa ääriasennossa. No eiköhän se selviä.
Comment
-
Tuo ääni kuului kokoajan. Jarilla oli lipsahtanut rikka satulan ja tolpan väliin. Siis kannatuspultteihin.
Palojen liukutappi hinkkasi levyyn kokoajan. Urasta levyssä huomasi että jotain on vialla.
No se on korjattu ja muut ahtovuodot niin saadaan lokitettua.
Ja käy se nyt nätimmin tyhjäkäyntiä ;)
Eka tuntuma tuohon niin laihahkolla se pyörii koko matkalla ja yläpäässä menee vielä laihemmalle. Paineet tulee 4000 kohdalla eli siitä lähtee vetään ylös saakka. Max paineet reilu 1.8 bar.
Mutta säädellään. Nyt siis bensa tankissa joten sille tehdään ensin ohjelmat.
Sanonpa nyt etkäteen että jännä nähdä riittääkö polttoaineen syöttö E85:lle. Vaihdan vielä sen "veyronin" pumpun tuohon kuhan on tankki tyhjempi.
Veikkaan etukäteen että alkaa ahdistaa. Katsotaan olinko oikeassa.
Comment
-
No perskules...olisi pitänyt ajaa autolla niin olisin tuon huomannut. Menikö levy pilalle? Niitä prikkoja oli melko lailla niin luulin, että siihen satulan ja tolpan väliin tulisi myös. Olin jopa katsovinani, että satula istuu paremmin sen prikan kanssa...
Ahtovuotoja, no sitä en edes tarkastanut (mittari kyllä hyllyssä). Mistä se vuoti?
Jos se menee laihalle niin ei auta kuin laittaa siihen ne uudet kiskot ensi hätään, jos nekään ei riitä niin sitten koko linjasto uusiksi. Täytyy vain miettiä sellainen nätti ratkaisu. Mitään kerääjäsäiliöitä yms. ratkaisuja en ala virittelemään...
Comment
-
Jani tuossa hiukan päivitteli auton statusta. Uusi softakin olisi kuulemma jo sisällä ja nyt sen saa sinne ilman boxin irroitusta =) Melko hurjat FATS ajat Jani oli tuolle logittanut ja vielä bensalla. Laitetaan logeja joskus tänne kun saadaan oikealla softalla ajettua.
Tuli ostettua ex-tempore tuohon se vesiruutakin (Devils DC-3) ja mukavuusvilkku. Kaikissa muissa autoissa tuo vilkku on ja aina kun istui tuon rattiin niin harmitti sen puuttuminen.
Comment
-
Ei mitään kovin suuria päivityksiä tähän hätään tarjolla, mutta tuota bensa softaa on nyt Jani kovasti ajanut. Tehot logien mukaan pyörii siellä 560Hv tuntumassa bensalla eli parannusta vanhaan on. Mielenkiinnolla odottelen lukemia etanolilla, jos entiseen voi verrata niin etanolilla menisi sinne ~650 luokkaan. Penkissä sitten haetaan käyrät...
Tuossa suunnittelin hiukan maalaushommia. Siis, että ihan itse ruutailisin. Mainitsin aikaisemmin, että kivet yms. on syöneet etulokasuojien takakaarista ne maalit. Voisin itse opetella/harjoitella noiden korjausta. Pkku juttu ja jos menee pieleen niin maalautetaan sitten maalarilla. Otan etulokasuojat kokonaan autosta pois niin pääsee tekemään kunnolla ja voin samalla puhdistella nuo kotelot ym. (uudet massat yms. sisään).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalinTon ikäsissä audin V6 ja V8 koneissa ohjaustehostin vinkuu aina, kun ratin kääntää ääriasentoon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viestiTai sanotaan että vanhaan verrattuna on ilmoja noin 50g/s enemmän.
Vanhoillahan penkitit 570 hepotia. Ja se oli E85:lla. Nyt mennään vielä bensalla kuitenkin.
Comment
-
Jeps, bensalla on nyt keikitty koko ajan eli etanolin vuoro on seuraavaksi. MAF ym. putket/letkut on ehtaa RS4 kamaa eli niitä ei ole muokattu mihinkään suuntaan (ainakaan mulle ei ole kerrottu noihin kosketun)...
Ruiskua (vesi) ei ole vielä asennettu eli tuolla voisi saada muutaman lisäpollen haluttaessa (bensalla).
Comment
-
Ahdot ei ole vielä ihan siellä missä ite ne haluisin olevan. Ja ennakot on vielä aika miedot.
Vesiruutta on laittamatta ja tekemättä ohjelma sen kanssa. Varmaan pitkässä vedossa pakolämmöt nousee niin saa sillä ruutalla hallittua jotenkin niitä sekä ennakoita laitettua lisää.
Korjaa sytkää muuten tuolla bensalla aika helposti.
Comment
-
Leikin hiukan Excelin kanssa ja tein parit käppyrät Janin laittamista logeista. Toinen on ilman vesiruiskua ja toinen ruutan kanssa. Käytin kerrointa 0.8 (maf) tehon laskemiseen. Ruutan kanssa saa ennakoita paljon paremmin, kuten noista voi nähdä tehojen nousun myötä.
Edit. Nämä siis bensalla
Laitetaan fats ajatkin:
Ruuta 2.62
Ilman 2.82Viimeksi muokannut Jari74; 6.5.2014, 13:42.
Comment
-
Onko tapahtunut taantumaa vai mitä niille hurjille FATSeille kävi joita ei julkaistu?
Kyllä noilla käyrillä olisi jotain painoarvoa jos tietäisi millä painella on ajettu vai aiemmin mainitulla 1,8bar(ko) mennään? Tai voishan Jari laittaa noi virtual dynoonkin niin ois siinä mielessä vertailukelpoisempi kun niitäkin täältä muutamia löytyy.
Comment
-
No niihin hurjiin aikoihin verrattuna taantumaa on. Ei noita kehdannut edes julkaista, kun kyseessä saattoi olla logitusvirhe =)
Paineita login mukaan max. 2543.55 eli ~1,5bar
Virtual dyno? Ihan uusi juttu mulle...pitääpä zoomailla tai laittakaa linkki.
Edit: Jani tuossa korjasi noita paineita (alla oleva viesti), tuollaisia lukuja en noissa mulla olevissa logeissa nähnyt. Katsoin kenttää BoostPressureActual ja tuo 2543.55 oli maximi.Viimeksi muokannut Jari74; 6.5.2014, 17:13.
Comment
Comment