Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Itseasiassa eilen kun puhdistelin nuo liimajäljet yms. pois takaluukusta niin päädyin samaan eli uusi merkki saa jäädä hyllyyn. Miksi tuota turhaan mainostamaan auton mallia. Jos tuo nyt ei sitten niin häiritsisi toisia autoilijoita =) Eilen oli taas ihmettelemistä, kun kävin marmorilla. Joutsensillan jälkeen valoissa odottelin ensimmäisenä ja viereen ajoi uudehko Rav4. Kuski selkeästi kuikuili ikkunasta ja heti arvasin mitä eteen tulee. Lähti sitten valojen vaihtuessa melko railakkaasti liikenteeseen, kaasu pohjassa luultavasti. Kääntyi sitten heti Prisman suuntaan.

    Tosin johtuiko tuo sitten mun autosta vain oliko muutoin vain kiire, mutta aika usein Riesalla ajaessa moiseen törmää. Kauppakassilla en moista ilmiötä ole huomannut.

    Emäntäkin ajoi eilen ensimmäistä kertaa Riesalla aikoihin. Pakon sanelemana, kun vein sen auton pesuun. Ei moittinut oikeastaan yhtään, ainoa valitus oli, että tuossa ei ole lämpeävää rattia ja kädet kuulemma jäätyi. Huolet ne on noillakin =) Viimeksi ajoi tuolla kun oli etanolit sisällä ja ei tykännyt juurikaan. Tosin mä luulen, että suurin syy on nyt nuo talvirenkaat. Ei ole niin pintakova kuin kesänakeilla ja tosiaan bensalla tuo on "pehmeämpi" ajettava.

    Comment


      Höh, laittaa hanskat käsiin jos ratti on kylmä. Meillä anto noottia kun ei oo perään lämmittimiä, kävin sitten sisältä lampaantaljan...

      Comment


        Jälleen reissussa ja auto tallissa. Taitaa jäädä talviajot vähiin tänäkin vuonna, mutta toivottavasti pääsis edes kerran jäällä ajamaan. Moni on huomannut, että laitoin pirssin myyntiinkin. Arvasin, että hinnasta tulee moitteita, mutta ei tuota viitsi ilmaiseksikaan antaa pois. Laskin tuossa, että mulla on hyllyssä uutta osaa autoon tuhansilla euroilla, mutta nyt mietin kehtaanko laittaa noita kiinni sillä auton hintaa pitäisi luultavasti laskea kun on mennyt vaihtamaan orkkis osaa parempaan =) No nämä on näitä, jos ei mene kaupaksi niin olkoon tallissa. Olisin vain alkanut katselemaan tosissani tuollaista hyväkuntoista Urkkia, niiden hinnat vain tuntuu olevan melko räyhäkkäät, varsinkin 20v mallit.

        Projekti jatkuu siis entiseen malliin. Mainitsin aikoinaan, että nuo pyyhkijät ei enää ole ihan yhtä verkkaiset kuin kenties uutena. Harvoin noita tulee tarvittua anyway ja sainkin ne toimimaan jouhevasti WD40:llä. Tuosta jumpasta tuli kuitenkin mieleen projektit noista varsien päivittämisestä hiukan virtaviivaisemmaksi ja joutessani kyselin Tepolta settiä tuohon ja löytyihän siihen sellainen. Teppo tarjosi samalla ihan uutta vivustoa, joten vaihdan sitten samalla koko hässäkän. Onpahan sitten tuokin laitettu.

        Comment


          Kotona taas, ainakin jonkin aikaa. Ei millään uskoisi, että on helmikuu. Reilusti plussan puolella ja sää kuin keväällä. En raaskinut autoa vielä ulkoiluttaa, kun kiiltelee niin nätisti tallissa =) Kävin läpi noita paketteja joita on tullut taas reissun aikana ja osa noista pitäisi laittaa kiinnikin mm:

          Pyyhkijät

          Pitää samoin ihmetellä miten tuo kattoluukun tiiviste vaihdetaan tässä mallissa. Vaihdoin tuohon Urssiin aikaisemmin ja ero oli huomattava vanhaan verrattuna, joten päätin vaihtaa sen tuohon Riesaankin.

          Uusi softakin olisi saatavilla eli saa vihdoin tuon multimapin testattavaksi. Pitää jossain vaiheessa käväistä Torniossa jos Jani ei ehdi täällä Oulussa sitä ennen poiketa. Näiden jälkeen vienkin tuon Riesan varastoon ja saa olla siellä niin kauan kuhan saadaan nuo RS6 turbot siihen mallille, että voidaan laittaa kiinni. Täytyy nyt ottaa Urssi ajoon vaihteeksi. Urssin vanteet on kuulemma nyt maalattu ja valmiit noudettavaksi eli saan autoon talvirenkaat =)

          Ei mennyt auto kaupaksi, en yllättynyt ja tavallaan hyvä niin. Hiukan oli huono omatunto, kun laitoin hyvän auton myyntiin =)

          Comment


          • Lyhyt talvi :) Paljos ne jätkät repii irti tehoo näistä RS6 hyrristä? Meinasitko imuputkia päivitellä samalla vai?

            Comment


              No muista en tiedä, mutta itsellä on tavoitteet mennä sinne 600+ luokkaan. Noista mun modatuista RS4 hyrristä loppuu hönkä paljon ennen punarajaa. Nuo RS6 turbot modataan niin, että ne menee muutoin "vakio" ympäristöön eli en ole päivittämässä muuta setuppia. Nuo "vakio" hyrrät on liian pienet, että koneesta saataisiin kaikki hyöty irti ja siksi haluan kokeilla noita RS6 turboja (kun niitä on nyt niin kehuttu). En aluksi oikein kiinnostunut noiden isontamisesta, koska pelkäsin että alakierrosten herkkyys katoaisi ja itse asiassa niin kävikin bensalla. Meni melko palkon korkeammalle ns. käyttöalue. Syyt on käyty jo läpi aikaisemmin ja etanolihan palautti auton ominaisuudet vähintää entiselle mallille ja paremmaksikin. Tuo mun pulkka ei vain ole tehty bensalle. Kyllähän tuo toimii, mutta kyllä mä odotan taas innolla sitä päivää kun saan laittaa etanolia tankkiin.

              Comment


                Tuli tänään puuhasteltua tuon auton kanssa. Heitin nuo uudet pyyhkijän koneistot, varret, sulat yms. paikoilleen. Pyyhkimistuloksessa en huomaa mitään eroa, kun vanhatkin sulat on melkein uudet. Tosin pyyhkimisen tahti on hiukan eri maata. Vanha koneisto oli melkoisen jumissa, hyvä kun jaksaa käsin pyörittää. Varsinkin kuskinpuoleinen oli melkoisen juntturassa. Sisältä katsottaessa sulat hävisi näköpiiristä kokonaan. En käynyt kokeilemassa miten nuo käyttäytyy vauhdissa, mutta eiköhän ne toimi.

                Lunastin Juicelta tuohon autoon mokkaratin. Onpahan nyt sitten ns. rataratti. Tuo nelipuolainen on hiukan hankala, kun tuntuu että aina on joku puola käden edessä jos pitää oikein rattia hämmentää esim. radalla tai jäällä leikkiessä.

                Kävin autoa läpi ulkopuolelta ja taidan käydä jututtumassa muutamaa maalaria jos nyt kävisi hoidattamassa nuo kivensikut yms. alta pois. Varsinkin nuo etulokasuojan takakaaret on taas saaneet osansa kivi- yms. suihkusta ja maalit on pois. Pitää kehitellä niihin joku kivesuojateippi tai vastaava. Roiskeläppiä kun tuohon ei tunnu saavan mistään. Ihme juttu, että nuo maalit lähtee sillä autolla ei ole juuri sorateillä ajettu.

                Comment


                  Aikaisemmin tuolla oli keskustelua bensapumpuista joka kiinnosta minuakin joten pistänpä tähän jos muita kiinnostaa.
                  No tallissa on muutama s4 pumppu niin mittasin niiden tuottoja orkkis bensakiskon ja säätimen kanssa.
                  Yhdellä pumpulla:
                  vapaa tuotto 210l/h
                  3 bar 150l/h
                  5 bar 130l/h
                  Kahdella pumpulla sarjaan kytkettynä bensapaineensäädin ei riitä pitämään painetta alle 5 barin maksimi alipaineellakaan. Tosin käynnissä ollessa bensaa kuluu vähäsen mikä auttaisi säädintä.
                  vapaa tuotto 420l/h
                  5 bar 260l/h

                  Suuttimien kautta mitattuna voi antaa parempia lukemia.

                  Comment


                    Mitta-astiaan kiskosta vai paluulinjan takapäästä?

                    On ihan tuttu juttu, että noin käy.. Joku PWM-ohjain pumpu(i)lle olisi tässä tapauksessa hyvä.

                    Comment


                      Kiskosta bensapaineensäätimen jälkeen suoraan astiaan testivehkeet oli pöydällä.
                      Pwm-ohjain?

                      Comment


                        Eli sellainen joka säätää pumpulle menevää tehoa pulssinleveysmodulaatiolla (PWM).

                        http://www.madhu.com/content/Main/FuelPumpController

                        Comment


                          No eipä näytä kovin monimutkaiselta laitteelta, pistetään ostoslistalle.

                          Comment


                            Tänään pääsin testaamaan tuota multimappia. Jani laittoi chipin tuossa jo joku päivä sitten, mutta meni pari päivää koomassa, kun tuo pirun influenssa iski. Melko ärhäkkä tauti...

                            Mulla on "vain" 3 ohjelmaa tuossa eli:

                            - Bensa, ei ahtopaineita juurikaan (noin 1bar)
                            - Bensa, paineet (noin 1,8bar)
                            - Etanoli, paineet (noin 1,8bar)

                            Katsoin nuo paineet kun kävin kokeilemassa PLX mittarin logeista. En jaksanut vielä kunnolla logittaa Vagcomilla. Melko erikoinen fiilis ajella tuolla autolla ykkösohjelmalla, mutta varmasti tuollekin löytyy käyttöä jossain vaiheessa. Lähinnä esim. jos lainaa autoa jollekin tai esim. katsastustilanteessa. Ohjelman vaihto on helppoa/nopsaa. Täytyy käydä ottamassa kunnon logit kuhan tässä täysin tervehtyy. Hyvin huomasi taas eron bensan ja etanolin suhteen. Vaikka ahtopaineet on suunnilleen samat (en tiedä onko niitä edes koetettu nostaa etanolilla) niin kyllä tuo liikkuu huomattavasti pirteämmin viinalla.

                            Juicelta lunastama mokkarattikin tuli tänään, melko komea ilmestys. Käyköhän nyt niin etten raaski laittaa tuota alkuperäistä enää ollenkaan paikoilleen =) Vielä en jaksanut alkaa tuota rattia vääntämään paikoiltaan pois, mutta pitää ottaa tuo nyt iltapuhteeksi jossain vaiheessa.

                            Edit. Unohtui mainita (ja kun tuossa oli juttua noista pumppujen tuotoista) niin otin Janilta tuohon nyt sen ns. Veyronin pumpun. Seuraavaksi pitäisi sitten kai alkaa bensalinjoja vaihtamaan. Loputon suo =) Jos jotakuta kiinnostaa melkein uusi 044 pumppu kehtoineen niin kohta on ylimääräinen, samoin kuin tuo orkkis RS4 pumppu...
                            Viimeksi muokannut Jari74; 19.2.2014, 18:16.

                            Comment


                              No niin, nythän siellä on ahtopainetta hyvin bensallakin? Onko tuo piikkipaine vai punarajalla? Onko näyttää logeja noista? Olisi mielenkiintoista nähdä sytytysennakkologit nyt bensalla sekä etanolilla. Onko sulla ME7logger läppärillä? Käyppä ottamassa logeja sitten kun pitoja saat, fatsit mukaan myös.

                              Comment


                                Orkkis bensalinja on rapian 6mm sisäreijällä olevaa.
                                Se riittää kyllä noissa tuonne reilun 600hv tehoille.
                                Ainit minkä vois vaihtaa olis polttoainetukki.

                                Comment


                                  Tätä settiä olenkin jo miettinyt:

                                  Fuel Rail Kit

                                  Täytyy nyt alkaa logittelemaan noita paineita yms. niin näkee mitä tuolla oikein tapahtuu ja tehdä muutoksia niiden mukaan.

                                  Kävin autolla mutkan keskustassa ja jösses mikä keli. En tiedä olenko pilannut renkaat ihan totaalisesti, mutta ei mitään pitoa missään. Keskustan kadut oli aivan jäässä. Tänään ei logeja parane ottaa. Tosin mun pitää saada tuo ME7loggerikin ensin asennettua tuolle läppärille...

                                  Comment


                                    Pystytkö logittamaan ahtopaineetkin sitten sillä PLX:llä?

                                    Älä osta tota 034 bensakiskosettiä, on saanu vain haukkuja. Osta IE kiskot. http://www.performancebyie.com/integ...di-2-7t-30v-v6

                                    Comment


                                      Mitä haukkuja se on saanut?

                                      Comment


                                        Ei istu kunnolla, vuotaa jne. IE ei ole saanut haukkuja, joten helppo valinta noiden välillä.

                                        Comment


                                          Tuo PLX on nyt hiukan vajavainen logien suhteen, mutta se näyttää Max ja min paineen

                                          Mitä eroa noissa kiskoissa oikein on? Näyttää samalta ja ne on ns. "tyhjää täynnä" eli ne ei sisällä mitään tekniikkaa, kisko jossa on liittmet letkuille ja suuttimille. Mitä ongelmia noista on maailmalta kuultu?

                                          Edit. Olin hidas...ok eli katsotaan muita kuin 034:n tekeleitä

                                          Comment


                                            Eikös tuolla 034 kitillä tule sellainen asennus että menee toisen kiskon läpi toiselle kiskolle paine? Ottaisin vain 034 tai IE kiskot ja rakentelisin linjat niin että molemmille menee omat haarat (kuten Jani omassaan meinaa tehdä).

                                            034 ja IE kiskoilla on ainakin erilainen kiinnitys imusarjaan, 034 on irtopalikoilla, ja IE menee suoraan kiinnityksiin (holkilla passataan korkeus).

                                            Comment


                                              Ei tarvi vielä Jarin tehoille kiskoja ja vielä kun RS4 kiskoilla +35% kapasiteettin kuulemma enempi vs S4 niin riittää.

                                              Comment


                                                Mut onhan ne IE kiskot hienot, Mikse :)

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                                  Kävin autolla mutkan keskustassa ja jösses mikä keli. En tiedä olenko pilannut renkaat ihan totaalisesti, mutta ei mitään pitoa missään. Keskustan kadut oli aivan jäässä.
                                                  Liukasta oli hetki sitten myös vuosi sitten ostetuilla Continentalin nastoilla. Etenkin keskustan noppa/mukulakivikadut ovat todella liukkaita tällaisilla pikkupakkasilla.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
                                                    Ei tarvi vielä Jarin tehoille kiskoja ja vielä kun RS4 kiskoilla +35% kapasiteettin kuulemma enempi vs S4 niin riittää.
                                                    Itse en kyllä usko tuohon että RS4 kisko on muka suurempi. Kumpaakin kädessä yhtä aikaa pitäneenä en nähnyt niissä mitään eroa ainakaan ulkoisissa mitoissa.

                                                    Comment


                                                      Jos Jari hommaat ne IE kiekot niin 3mm pitää korottaa kiskoa.
                                                      Eli EV14 laittaessa piti 4mm hioa pois pinnasta niin uusilla kiskoilla se pitää takaisin laittaa :D
                                                      Itselleni IE:n kiskojen kiinnitysta varten laitoin pinnapultit 4kpl suoraan imusarjaan kiinni. Niihin 3-4mm koroketta rikoilla ja mutterilla siten kisko vain kiinni. Tulee samalla asennettuakin se kisko suoraan paikoilleen eikä mulahda vinoon ennen kiristystä.

                                                      Comment


                                                        Katsoin ihan piruuttani osanumerot noille kiskoille:

                                                        078133681AP --> RS4
                                                        078133681AK --> S4

                                                        Tarina ei kuitenkaan kerro mikä noissa on erilaista. RS malli on yllättävästi ainakin kalliimpi =)

                                                        Comment


                                                          Nykyään IE:n kiskot saa myös RS4 imusarjalle "bolt-on" pakettina adaptereineen.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                                            Katsoin ihan piruuttani osanumerot noille kiskoille:

                                                            078133681AP --> RS4
                                                            078133681AK --> S4

                                                            Tarina ei kuitenkaan kerro mikä noissa on erilaista. RS malli on yllättävästi ainakin kalliimpi =)
                                                            Siis tarkoitin että tilavuudessa en usko olevan eroa koska ulkomitat samat. Muutenhan ne on kiinnityksiltään kyllä erimalliset eivätkä sovi ristiin.

                                                            Comment


                                                              Silmän lumetta kaikki tämä vain. Jari on saanut etelässä ahaa elämyksen kaikkien aikojen tekniikanvaihdosta ja toteuttanut villit unelmansa tässä kotiinpalattuaan.

                                                              Väristä propsit mutta evry modia kyllä jäin vähän kaipaamaan.

                                                              http://www.nettiauto.com/audi/a4/6240062

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X