Mullahan on tuolla tallissa RS6 turbot. Pitäis lähettää Mikolle modattavaksi kun ketään eri tunnu kiinnostavan V8:n turbotus :-) kysymys, mullahan nuo nykyisetkin puskee sen ~600Hv ulos, joten mitä noilla isommilla voisi saada?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
-
Niim, onhan tuo jo kohta vuoden ikäinen ja ajettukin hurjat 4tkm =)
Mielenkiintoinen ongelma tuokin. Ymmärtäisen ehkä paremmin jos kyse olisi tuosta moniurahihnasta joka pyörittää apulaitteita. Jakohihna on yleensäkin peitetty/suojattu kaikenmaailman muoveilla eli sitä ei edes näe.
Tuossa mainittiin mahdolliseksi syyksi kosteat kelit näillä seuduilla. Voisin heittää yhden toisenkin mahdollisen syyn. Teiden järjetön suolaus. Olen kyllä kuullut, että täällä suolataan oikein urakalla, mutta kyllä nyt ensimmäisten lumien aikaan tuo suolan määrä oli jotain aivan käsittämätöntä. Ei tuolla pääkaupunkiseudulla suolata lähimainkaan näin paljon. No tuskin tuo noiden hihnojen katkeamisen syy on, mutta tulipahan maristua =)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiTässäpä vielä kuva aiheesta.
Comment
-
No kyllähän tämä jotenkin liippaa aihetta, sillä jos tuosta nyt menisi hihna poikki näillä kilometreillä niin kyllä siinä olisi ihmettelemistä kuka sen maksaa ja onhan täällä Oulussa melko monta clubilaista eli kiinnostava ilmiö tämäkin. Sinänsä luonnollista, että kaikki osapuolet kiistää viimeiseen asti. Jos jossain vaiheessa syy/yhteys löytyy ja se voidaan kiistatta osoittaa niin voitte vain kuvitella kuinka kalliiksi tuo tulee "syylliselle". Ei vain jo aiheutuneiden vaurioiden maksaminen vaan ennalta ehkäisevä hihnanvaihto (rullineen yms.) muutamaan tuhanteen autoon ties kuinka kauan (ellei syytä poisteta). Jos ei kokonaan maksa niin ainakin osallistuu kuluihin. Oikeuteen tuo menisi ja sieltä haettaisiin ratkaisua pitkään ja hartaasti.
Merkkiliikkeet on nyt liemessä. Jos hihna on huolto-ohjelman puitteista vaihdettu osineen niin autoilija pääsee helpolla. Tuolla kun on takuu (vuosi ja kilometrimääräinen). Ne taas jotka on itse puuhastelleet tuon niin onkin sitten syytä seurata tilannetta vuosittain.
Comment
-
Ruskea pöly on tuttu näky täällä Oulun seudulla jakopään kopassa. Kokemus on vuosien varrella näyttänyt, että ostat auton muualta Suomesta tai Euroopasta, vaikka 40 000 km ajetulla jakopäällä. Jakopään koppa on aivan puhdas sisältä. ajat siihen itse täällä 1-vuoden/ 30 000 lisää on jakopään koppa aivan täynnä ruskeaa pölyä. Epävirallisen ohjeen olen merkkihuollosta saanut, että joka öljyn vaihdossa siis 15 000 km välein kopan yläpää auki ja moottori tyhjäkäynnillä puhaltaa paineilmapistoolilla kopan puhtaaksi tuosta ruskeasta pölystä. Näin olen myös toiminut sitten sen seuraavan remminvaihdon aikana näkee, että onko pyörät kuluneet.
Comment
-
Kokeilin tässä yksi päivä taas kattoluukkua. Hyvin toimi, mutta heti sen jälkeen huomasin, että yli 100:n vauhdissa tuo luukku pitää nyt ääntä. Ilmavirta jotenkin nostaa tuota luukkua ja suhina pääsee sisälle. Varsinkin tuulenpuuskissa tuon huomaa selvästi. Ilmeisesti tiiviste on tuossakin ns. elinkaarensa päässä (kovettunut). Ulkoisesti tuossa ei näy vikaa ja luukku näyttää tiiviiltä, mutta niin se vain suhisee.
Onpas sattumaa, sillä justiinsa vaihdoin tiivisteen Urssiin ja auto muuttui kertalaakista paljon hiljaisemmaksi. Tuon vanha tiiviste oli kyllä jo muuttunut kovaksi korpuksi ja ero uuteen oli melkoinen. Hyvä kun koko luukku edes meni kiinni úudella tiivisteellä. Sai melko lailla sovitella luukkua paikoilleen että toimi jouhevasti...
Ei olisi pitänyt koskea tuohonkaan, täytyy nyt tilata tuohon Riesaankin uusi tiiviste.
Comment
-
Kävin isommalla tallilla ja aikomuksena oli vaihtaa tuo tiiviste öljycoolerille. Tuohan vuoti hiukan tuosta. Melkoisen sotkuinen homma, kun joutui tyhjentämään niin öljyt kuin vedetkin autosta.
Tuota mokkulaa irtiottaessa huomasin heti miksi se vuotaa. Ei se ollut edes kiinni. Sormilla sain pyöritellä mutterit auki. Olisko kokoonlaittaessa jäänyt ns. heftiin ja unohtunut kiristää. No osat kun oli irti niin uutta tiivistettä verrattaessa vanhaan, meni sormi suuhun:
Tiivisteet
Liian korkea
Uusi tiiviste on 1,5cm pidempi kuin vanha. Tuota ihmeteltiin aikansa ja mietittiin, että onkohan tuossa autossa S4:n cooleri vai RS4:n. Soitto Janille ja hän selvitti, että nuo tiivisteet ei käy RS4:een =(
En edes kokeillut noita tallissa tuohon orkkiskoneeseen vaikka se oli siinä hollilla aikoinaan. Piti sitten purkaa puoli autoa ensin ja kokeilla siihen. Tyhmyydestä sakotetaan.
Onnea oli kuitenkin matkassa sillä tuo autossa oleva tiiviste oli ihan ehjä/hyväkuntoinen. Kiristin palikat paikoilleen huolella ja pitääkin käydä kohta katsomassa vieläkö se vuotaa. Tuohon Risaan ei kuulemma edes ole varaosanumeroa tuohon joka ihmetyttää suuresti. Katsotaan nyt jos oikea osa lopulta löytyisi.
Samalla vaihdoin autoon öljyt. Etelässä jouduin hiukan lisäämään uutta, kun tuo vuoto on jatkunut jo jonkin aikaa ja noita on otettu pois tuolta aikaisemminkin eli hävikkiä on ollut jonkin verran. Tuo etanoli näyttää notkistavan noita öljyjä melkoisesti. Vanhat oli huomattavasti juoksevampaa tavaraa kuin uudet (Redline Extreme 5w40). Tosin olihan ne lämpimät kun autosta ne valutin alas, kun taas nuo uudet oli ns. huoneenlämpöiset. Ero oli silti melkoinen. Kilsoja noille öljyille taisi kertyä joku vajaa 3t.
Comment
-
Auto seisoo tallissa ja mies Afrikassa, normaali tilanne siis. Ennen lähtö kuikuilin auton alle ja ainakaan silloin ei ollut tietoakaan öljystä eli vuoto näyttäisi korjaantuneen. No joulukuussa tuo varmistuu ainakin, kun palaan kotiin.
Sain nuo turbotkin (RS6) lähetettyä Mikolle eli sekin projekti nytkähti hivenen eteenpäin. Autoa säilöön laittaessa kävin tuota muutenkin läpi ja seuraavaksi pitäisi kai maalauttaa hiukan osia. Nuo etulokareiden takareunat on taas hioutuneet ruman näköisiksi. Pakko kai noihin jotkut roiskeläpät on laittaa, ei tuo maali tuossa kohtaa kauaa pysy. Samoin maalit on lähteneet noista RS levikkeistä samasta kohtaa. Virallisia läppiä tuohon ei saa, mutta voisi miettiä jonkinlaista läpinäkyvää kalvoa.
Kuhan palailen niin täytyy käydä jututtamassa muutamaa maalaamoa ja näyttämässä potilasta. Puskurihan on vasta maalattu, mutta sitäkin pitää hiukan korjailla. Oli lakkakerros vedetty pintaan niin, että ne pesurien luukut oli kiinni. Lakka oli mennyt niihin rakoihin ja liimannut ne luukut kiinni. Nyt kun painoin pissapoikaa niin ne luukut repi ne reunat auki ja ne on nyt hivenen epäesteettiset omaan silmään. No takuuseen menee.
Tilasin myös tuohon sen painetesterin, jolla on helpompi etsiä ahtovuotoja. Katselin pitkään tuota Redline PowerSmoke Pro testeriä. Sillä me Jyrkin (Repo) kanssa aikoinaan ihmeteltiin ja erinomaisen kätevä purkki. Ei tarvitse kuulostella vaan savu ilmaisee helposti vuotokohdan. No nyt en päätynyt tuohon vaan ajettelin ensin kokeilla halvempaa ratkaisua. Luultavasti virhe tuokin, mutta koetetaan silti. Mulla on pieni kutina, että tuossa olisi pieni ahtovuoto jossain, koska osakaasulla veto ei ole ihan tasaista. Täydellä kaasulla taas on. Logien mukaan osakaasulla ahtopaineet nousee "portaittain", kun taas täydellä kaasulla tasaisesti. Pitää poistaa tuo vuodon mahdollisuus ja sitten etsiä syytä muualta.
Comment
-
Risaan/Urssiin on tippunut osia hyllyyn tasaiseen tahtiin reissussa ollessa. Oikeastaan jo siihen malliin, etta emanta on lopen kyllastynyt niita (taas) kuskaamaan. Ei mitaan sen isompaa, kaikkea pienta hilpetta.
Sorry muuten skandien puute. Meni lapparista kovalevy ja nyt on joku 10v vanha ritsa alla kunnes paasen suomeen.
Oli tullut vakuutusmaksu kotiin. Emanta ihmetteli Riesan laskun suuruutta, kun sen piti olla pois liikenteesta (niin se onkin). Tuota selvitellessa kavi ilmi, etta tuo pitaisi katsastaakin. Ajaa saa joulukuun loppuun. Hyva kun tuli ilmi eli pitaa nyt ensi viikolla kayda konttorilla. Olen suomessa vain muutaman paivan ja palaan tanne Nigeriaan ja jos on tuuria matkassa palailen jouluksi kotiin.
Katsastuksesta tuleekin mielenkiintoinen. Ei tuossa mitaan vikaa ole, mutta melko paljon on muutoksia tehty sitten viimeisen kerran. Onneksi otteessa on jo lastu (323kw), joten hiukan vakiota korkeammat tehot voidaan selittaa silla (jos ne niita ihmettelee).
Kuhan taas joutaa otan tuosta torsenin pois ja laitan Janille (taidan laittaa molemmista Audeista). Kiristelin niita vakaajia, mutta lumet suli alta pois niin en ehtinyt kokeilla oliko tuolla vaikutusta. Melkoinen puskin tuo kylla on eli modi on paikallaan. Riippuu hiukan osien saapumisesta niin saatan samalla repaista koko laatikon pois ja kunnostella sen. Tosin eipa tuossa ole mitaan vikaa eli ihan ajankohtainen tuo ei kuitenkaan ole. Jos vaikka ajelisi tuolla talven (jos maisemissa) ja kesalla sitten. Odotellaan osia ja katsotaan sitten miten omat aikataulut passaa.Viimeksi muokannut Jari74; 19.11.2013, 22:33.
Comment
-
Ei kai käytettävää polttoainetta tarvitse muutoskatsastaa. Viinan salliva ohjelmahan tietysti pitäisi katsastaa samaan tapaan kuin muukin softamuutos, mutta tässä yksilössähän oli softa jo muutoskatsastettu. Tuskin siihen otteeseen on merkitty, mille polttoaineelle uusi softa on tehty?
Comment
-
Otteessa on tosiaan SKN:n lastu (muutoskatsastettu tuolle vuosia sitten). Ei mainintaa käytettävästä polttoaineesta. No katsotaan miten tuo katsastus menee, tuskin siellä sen isompia ongelmia tulee. Valojen suuntaus saattaa olla pielessä, koska lamput olleet irti useamman kerran ja en ole niitä sen ihmeemmin katsellut. Kun kävin tuon mutkan etelässä niin paluumatkalla olin huomaavinani, että nuo näyttäisi liian alas. En tiedä saanko tuota tarkastettua ennen katsastusta sillä perjantai on muutoinkin melko kiireinen (ainoa arkipäivä mitä olen suomessa)
Comment
Comment