Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No niin tuli vaihdettua tuo suodatin. Oli juuri niin vmäinen kuin aikaisemmin on palstalla todettu. Laskin tankkia alas, jotta pääsin tuohon pulttiin kiinni, ei se mihinkään auennut. Piti sahata poikki =(

    Tuon jälkeen ei ollutkaan mitään ongelmia vaan hommaan meni se 10min.

    Ihan piruuttani sahasin vanhan suodattimen kahtia. Oli todellakin aika vaihtaa, sillä tuo oli aivan mustan mönjän peitossa. Kuvassa tuo ei näy mutta tarttui käsiin hyvin.

    Tuon viinan kanssa on muuten paljon helpompi työskennellä. Tuossa hommassa kun ainetta tahtoo väkisin tulla letkuista niin ei käynyt läheskään niin päähän kuin bensan kanssa lotratessa.

    Olisin laittanut nuo sumaritkin kiinni, mutta kun otin ritilät pois ja aloin miettimään, että missä ne piuhat on niin muistin, että ne on nätisti puskurin takana nippusiteillä kiinni ja ei mitään toivoa saada niitä esille ellei poista puskuria. No saapa olla nyt jonkin aikaa noin. Tilaan sillä välillä ebaystä tuohon uudet sumarit. Vanhat kun on melko lailla hiekkapuhallettu ja uudet saa näemmä muutamalla kympillä joten en jaksa alkaa hiomaan...

    Comment


      Onko uudet muutamalla kympillä orggikset? :)

      Comment


        No ei sentään. Depon tuotteita näyttäisi olevan. Laitetaan nuo orkkikset hyllyyn talteen josta niitä voi sitten ihailla :-)

        Comment


          Kannataa tarkistuttaa noi Fcp:n kanget. Mulla oli kahdessa kangessa yläsilmät kierossa kankeen nähden ja kahdessa oli yläsilmät liian tiukat.

          Comment


          • Nythän tuolla olis myydään palstalla näköjään rs6 hyrrät jollekin voimannälkäiselle tarjolla.

            Comment


              Ostin juuri RS6:n käytetyt turbot saksanmaalta. Niiden mukana tulee paljon muutakin tavaraa jota en tarvitse. Oisko kenelläkään tarvetta RS6:n pakosarjoille, DB:lle katteineen, noille turbojen vesi ja öljyletkuille yms? Hyviä osia jos esim. on normi kasikonetta turbottamassa =)

              Comment


              • Olisit ostanu RS6:sen ja ottanu siitä vaan turbot :)

                Comment


                  Ei ehkä niin kaukaa haettu ajatus kuin saattaisi luulla. Noita alkupään Ronsuja saa jo alle 10t:n (kunnosta mitään hajua), mutta jos tarkoituksena ei ole rekisteröidä autoa ja purkaa se vain varaosiksi niin saattaisi olla ihan järkevää (jos siis olisi Ronsu pihassa) =)

                  Comment


                    Menee hermo noiden Risan koneen osien kanssa. Sain clubilaiselta hyvän listan koneen osista, mutta ne oli normi S4:n osia. Aloin käymään läpi noita ja yllätyin kuinka esim. nokka-akselien päätyjen tiivisteillä on pyörimissuunta RS4:ssa?!

                    038103085 C shaft oil seal (shaft rotation: to right) / F 8D-1-906 301>>*
                    028103086 A shaft oil seal (shaft rotation: to left) / F 8D-1-906 301>>*

                    en osaa tulkita tuota "F 8D-1-906 301>>*" toinen vaihtoehto on

                    026103085 D oil seal / F >> 8D-1-906 300*

                    S4 koneessa osa on taas 026103085 E

                    Eikä tuo ole edes ainoa osa, jokainen mutteri/pultti/tiiviste tuntuu olevan eri osanumerolla vs normi 2.7t kone ja hinta tietysti ainakin se x3

                    Mitenkä mulla on fiilis, että ei taida löytyä yhtään ihan orkkis RS4 osilla rakennettua konetta (jos se on jouduttu uudelleen tekemään =)

                    Tulkinta apua noiden numeroiden kanssa kaivataan, onko tuo jotenkin yhteydessä VIN numeroon?

                    EDIT: Olin reipas jä käväisin oikein tallissa katsomassa tuon VIN numeron loppuosan. Se on N905616 eli nyt tuon osaa tulkitakin =)
                    Viimeksi muokannut Jari74; 24.9.2013, 17:03.

                    Comment


                      On ne pyörimissuunnat ässänkin koneessa. Monet aftermarket stefat vaan on sellaisia että niitä voi käyttää molempiin suuntiin pyörivissä akseleissa. Ihan samat stefat käy molempiin koneisiin.

                      Comment


                        Ok, hyvä homma. Helpottaa osien tilaamista...

                        Noiden RS6 turbojen sovittaminen Risaan (tahi muihin 2.7t koneisiin) ei olekaan ihan heittämällä tehty juttu. Luulin sen olevan melkein plug&play kunnes Jani palautti maan pinnalle. Aihetta piti alkaa heti tutkimaan ja tässä on hyvä ketju aiheesta:

                        [COLOR=#0066cc]http://audisrs.com/archive/rs6-k04s-modified-to-fit-b5-s4-rs4__o_t__t_5147.html[/COLOR]

                        Ei nuo muutokset ihan mahdottomia ole, mutta onhan tuossakin. Onko täällä kukaan tehnyt moisia muutoksia? Itse en ole kätevä noissa metallihommissa, joten mielelläni teettäisin tuonkin. Pitää kysäistä esim. FinTurbolta onnistuuko moinen. Toki voisi pysyä suunnitelmissa ja hommata vielä ne Risankin K04:t. Oli muuten sekin uutta minulle, että nuo Ronsun hyrrät on myös k04 pohjaiset (K04-028 ja 029). Luulin niitä k06 peleiksi...

                        Comment


                          Joskus on tullut jotain modailtua ;)

                          K06:sia ei ole olemassakaan, se on vaan jostain mallinimen lopusta poimittu juttu.

                          "The compressor is listed and classed by most manufactures of hybrids as a k06 compressor wheel. There is no such thing as K06 turbo from which this came from but rather a part number 5306 to which KKK relate it to."
                          Viimeksi muokannut okkim; 24.9.2013, 21:04. Perustelu: Lisätty linkki

                          Comment


                            Multa löytyis RS6 kompurakotelot ylimääräisenä, jos haluaa harjoitella. :)

                            Comment


                              No odotetaan nyt hetki ennen kuin ostan lisää rompetta varastoon =)

                              Ensi viikolla menee nuo peräpään jarrulevyt sorvaukseen. Onko porukalla vinkkiä mitkä palat tuonne taakse kannattaisi laittaa? Orkkikset on kalliit, mutta saahan noita esim. Zimmermanilta paljon halvemmalla. Tosin nuo nykyiset palat eivät juurikaan uutta häpeä. Pitää samalla purkaa nuo takasatulat ja käydä läpi/herkistellä.

                              Talvivahausta olen nyt tehnyt monta päivää. Mä en todellakaan jaksa noita autoja puunata niin teen aina yhden osan kerrallaan (eilen sain vahattua konepellin =) niin ei tympiinny hommaan. Tapana on ollut aina syksyisin vahata nuo autot kunnolla. Ihan perusaineilla eli AutoGlym punainen ja siihen kulta päälle.

                              Kysytään vielä, että saako/kannattaako noita vanteiden reunoja pelkästään maalata vai pitäiskö koko vanne maalata uusiksi? Mullahan on nuo vanteiden reunat ikävässä kunnossa, mutta muutoin siistit. Katselin noita eilen ja mietiskelin, että mahtaako tulla siistit jos vain reunat maalaa.
                              Viimeksi muokannut Jari74; 25.9.2013, 16:49.

                              Comment


                                Mikäs tuo Glymin kultainen on? Tämäkö: http://www.autoglyminternational.com...=EDJL&Range=61

                                Comment


                                  Heti tähän auton puunaus asiaan liittyen pitää vinkata että "kultanen" glymi ei ole mikään helpoin vaihtoehto jos haluat yksin kertaistaa auton puunauksen. Kipaseppas motonetistä glymin HD pasta vahaa. Sitä kun laittaa punasen niskaan niin kestää pitempään ja on paljon helpompi levittää/pyyhkiä kuin kultanen.

                                  Comment


                                  • tämä on kans helpompi kuin kultainen: http://www.sonax.se/Produkter/Konsum...tande-Haardvax

                                    Comment


                                      Kultanenhan on helppo vetää ja kohtuullin työstää pois. Kesto vain on surkea joten sen purkin paras osoite olisi roskiksessa. :)

                                      Comment


                                        No höh, vuosia olen tuota yhdistelmää käyttänyt. En edes muista kuka tuota suositteli aikoinaan, mutta kaipa se joskus oli se "ykkös" systeemi =)

                                        Pitääpä vahata nuo toiset autot noilla muilla aineilla ja vertailla.

                                        Ei tuo kulta niin hankala aine ole. Tosin kuivumisaika on melko pitkä nyt, kun ilmat kylmenneet (30-60min). Kestossakaan moittimista huomannut, tosin saattaahaan nuo toiset aineet olla vielä parempia senkin suhteen. Kestoon varmaan vaikuttaa se, että en hinkkaa noita autoja läheskään joka viikko. Tosin eipä ne tuolla tallissa juuri edes likaannu, tulee hyvin vähän kilsoja noihin harrastevehkeisiin.

                                        Comment


                                          Ostat tuosta kunnon vahan niin ei tarvii miettiä. Monen tuntemani ammattilaisen ja minun (amatöörin) itseni käyttämä http://www.autonhoito.com/shop/index...products_id=62

                                          Comment


                                            Jahas, Jari taisi ostaa kaikki kun se on loppuunmyyty ;)

                                            Samaa mieltä noista Autoglymin vahoista, ei kestä kauaa. Paljon parempiakin vahoja on, kannattaa lukea tältä forumilta vaha-keskustelu, ja Pesukinnas-forumilla on paljon lisää.

                                            Comment


                                            • Itsellä ei edellisessä mustassa a4:ssä pysynyt Glymin vahat kun max pari viikkoa. En tiedä polttiko aurinko vahan pois vai mikä oli. Nyt hopeisessa autossa tuntuu Glymin punanen kestävän tosi hyvin. Mielestäni pesutavat eivät ole muuttunut välissä mainittavasti. Omaan ainakin varmasti riittää punakulta yhdistelmä talvivahaksi kun pelkkä punainenkin kestää pitkään.
                                              Eikös colliniten kovavahat ole aika kovia kestonsa suhteen ? Omakohtaisia kokemuksia ei ole työstettävyydestä tai kestosta, mutta monella foorumilla kehuttuja tuntuu olevan.

                                              Comment


                                                Aloin ihmettelemään tuota N249 deleteä autossa. Uusi osa tuli. No olisi kannattanut katsoa jo aikaisemmin. N249 on mulla ihan ehjä, mutta sen päässä oleva "non-return-valve" on murtunut ja heitetty pois. Saisiko joku katsottua tuon osanumeron niin voisin tilata uuden?

                                                Noista vahoista. Koetan pysyä noissa mahdollisimman helpoissa aineissa. Noiden kovien vahojen yms. jynssääminen on melko vaivalloista =) Tosin helpolla ei saa hyvää...

                                                Edit Taisin löytää osan eli 078611933B

                                                Comment


                                                  Vielä puutun tuohon vaha-asiaan. Itsekkin luulin aikanaan että kiinteät vahat on vaikeita työstää, mutta eivät nykyään. tuntuu itseasiassa että nykyään nuo nestemäiset vahat on hirveetä löträämistä.

                                                  Comment


                                                  • Noista vahoista. Koetan pysyä noissa mahdollisimman helpoissa aineissa. Noiden kovien vahojen yms. jynssääminen on melko vaivalloista =) Tosin helpolla ei saa hyvää...
                                                    FinishKare 1000P Hi-Temp Sealant. Kaveri minulle tilasi tuota ja voin sanoa, että on helppoa levitellä, helppoa kiillottaa/pyhkiä pois ja vielä pysyy pinnassakin kauan. Eikä tarvi varoa muoviosia. Pesukinttaasta löytyy enempi juttua...

                                                    Comment


                                                    • Tuolla finishkarella saa kestävän pinnan joka kestää ja toimii myös vanteissaki loistavasti.

                                                      Comment


                                                        Riesa taas telakalla. Kiskaisin nuo takalevyt pois ja huomenna sorvattavaksi. Marmoriltakin tuli viestiä, että tuo takaiskuventtiilikin olisi noudettavissa (N249 keskusteluun viitaten). Pitänee tuotakin viritellä jossain vaiheessa. Muutaman login kävin jo ottamassa eli näkee miten tuo vaikuttaa.

                                                        Comment


                                                          Mites turpoasia etenee, joko on hukkaportit hommattu ja siipi valittu?

                                                          Comment


                                                            No mulla on nyt noita Ronsun osia talli täysi ja niiden joukossa turbot. Ne ei passaa suoraan tuohon, joten Mikon kanssa oli jo puhetta, että se joutessaan hiukan muokkaa noita. Sen jälkeen lähetän nuo FinTurbolle muutoin kunnostettavaksi eli meniskö nyt tuon kaavan mukaan.

                                                            Comment


                                                              Sitä meinasin kun ne Ronsun ahtimien hukkaportit ei taida "edes" Mikko saada modattua vaan tarviit k03/04 ahtimista nuo hilut.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X