Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Justiinsa kaivelin osanumeron tuolle alemman lämpötilan anturille. Pitäähän sen auton kylmetä eli vaihdetaan tuo. Ehdin testaamaan tuon pumpun toiminnan eli se kyllä lähtee päälle kun oilosulkee anturin eli muut palikat kunnossa.

    Onpa raju rengastus vakionakin. Pidetään mielessä...

    Comment


      Ei sitä mun mielstä tarvi suomessa jos ei radalla käy tai polje autobaanaa kesäisin. Sehän vain kierrättää nesteitä turboille auton sammutettua kun turbot saattais hohkaa autobaanalta tankilla käydessä. Ei taida kenelläkään tuon kokonaan poistaneillakaan olla onglmia? Itsellä se vielä on mutta ei mene päälle helteilläkään, no ainakaan nyt kun on viinapeli. Ootteko koittaneet vielä noita perinteisiä vetoja? Fats ja 90-130mph. Dyno kuulostaa onnelliselta noin matalille ahdoille mut oishan se hienoo jos ittelläkin viina vaikuttais vastaavasti.

      Comment


        Pitää muistaa että tässä koneessa on vakiota kovemmat puristukset.

        Comment


          Fats on siellä 2.8-3.0 luokkaa.

          Comment


            Fats on turhan alhasilla kiekoilla että voi tehoihin verrata mutta luulis että pikkasen ripeempi olis? Painoa tosin on reippaanlaisesti. Ruttu tosiaan vaikutta varmasti aikalailla noihin huipputehoihin.

            Lentokentälle mars kansan huviksi? Itte en ole kentällä enkä stripillä käynyt tällä vuoskymmenellä kun ovat niin kaukana pelkän lukeman hakuun ja onhan noi kaverit jo sen verran tuloksia parannelleet ettei niistä ohikaan enää pääse.

            Comment


              FATS pitäs olla enemmän viritetyissä vehkeissä 1000rpm myöhempänä eli 5200-7500. Kertoisi hyvin yläpään menohalut.

              Comment


                Jos pääsis ajamaan Pudasjärvelle varttimailin tuossa kuun lopussa (oliko se 24. Päivä)

                Parempihan koneen on viileämpänä käydä varsinkin tiukan vedon jälkeen. Pärjäisi kai ilmankin, mutta kun kerta palikat tuolla on niin aletaan niitä käyttämäänkin...

                Comment


                  Enpä tiedä mitä marko tai mikko saatikka toinen mikko on vedelly mutta vartilla ei kummosia aikoja taida olla vedelty? Mulla on vuodelta 2005 alle 12 aika joka johtui osittain hitaista vaihdoista. Vayne on vetänyt mun kanssa rinnakkain ja tietää mitä ne mun vaihdot on : ) hitaalla lootalla. Katotaan jos sais ens vuonna perus lootaparannuksen (synkrot ja slider) niin vois yrmäyttää uudet lukema vartilla ja ehkä mailillakin. Viinahan tekee voimakkaammaksi joten tuloksienkin on parannuttava!

                  Ihan turhaa laitat sen alemman säätimen jälkijäähylle, vie vain akkua näillä ilmastoilla.

                  Comment


                    Jälkijäähy on jees rata ajossa varikolla, ihan paikallaan ja turha poistaa muutenkaan.

                    Varttia en ole tosissaan koskaan yrittänyt ja eikä niitä aikojakaan ole siten tippunut. Kytkin ylös lähdöt pelottaa liikaa.

                    Comment


                      Varikkojäähdyttelyitä varten asentelin turbo timerin joskus silloin entisessä elämässä turbomiehenä vielä. 10sek - 20min ajan sai säätää ajan jonka kävi tyhjäkäyntiä sen jälkeen kun nappasi avaimet virtalukolta.

                      Comment


                        Tuu Kalajoelle ens viikonloppuna. Siellä on 10.8 äkkilähtöpäivä. Varttimaililla se oikea suorituskyky mitataan. Ite täällä painiskelen triggeri ongelmien kanssa. Sais vaan ton romun pelaan, niin tähtäimessä ois 11.5 aika

                        Comment


                          Ensi viikonloppuna puuhastelen tuon Riesan ja Urssin kanssa tallilla. Urssiin pitää laittaa tuo bensapumppu ja Riesassa ihmetellä öljyvuotoa ja laittaa pohjapanssari.

                          Mulla ei ole mitään kokemusta noista ajoista eli vaikka auto olisi iskussa niin kuskista muodostuisi se ongelma :-)

                          Comment


                            Viimeksi itse käynyt vartilla 2011 ja silloin 12/191,5.

                            Oli tarkoitus käydä tänäkesänä, mutta ei nykyinen kytkin (RS4+15%) kestä vartin vaihde väärinkäyttöä ja paikaltaan lähtöä. Kytkin tahtoo paikaltaan lähdettäessä hiukan luistaa, eikä irroita renkaita niinkuin pitäisi. Vaihto 1-2 flat shiftina on myös tuuristaan kiinni pitääkö. Joten jos edellä mainitut elementit ei kunnossa, niin aika turha lähteä aikaa ajamaan. Noilla se aika tehdään.

                            Kokeiltu kyllä on ja videoitu, voisin laittaa linkkiä tuubiin jossain vaiheessa. Normilähdöllä kelaa nyt mittariin 210, joten oikea nopeus jossain 205 hujakoilla.
                            Lähdön ja vaihtojen onnistuessa uskon ajan painuvan 11.5 alle.

                            Tässä yksi kokeilu keväältä, tärisee niin p...sti

                            [ame="http://www.youtube.com/watch?v=Mgp1BshTTFA"]http://www.youtube.com/watch?v=Mgp1BshTTFA[/ame]

                            Jarille pahoittelut, kun meinaa mennä off topicciin...
                            Viimeksi muokannut Marko77; 3.8.2013, 16:32.

                            Comment


                              Ainakin loppunopeus antaisi mahdollisuuksia korkeaan ykstoistaseen. Miksi ei matalaankin kun kaikki osuu.

                              Comment


                                No tolla loppunopeudella 11.4 ei oo kaukana, jos 60ft onnistuu johonkin 1.7s luokkaan. Jari,voi se urssi siellä levähtää, ei muuta kuin risaa rankasemaan.

                                Comment


                                  Sanokaapa missä Risassa on J293 purkki (Fan Control Module)? Jossain päin konehuonetta ilmeisesti, mutta helpottaisi kumamsti jos tietäisi mistä päin katsella...

                                  Comment


                                    Onko se se rivoitettu purkki kuskin puoleisessa runkoaisassa puskurin takana?

                                    Comment


                                      Kuulostaa oikealta purkilta :-) Tietääkö kukaan pystyykö output testillä pyörittämään myös jälkijäähypumppua?

                                      Oma kaapeli on lainassa niin en pysty juuri nyt kokeilemaan.

                                      Comment


                                        Jälkijäähdytyspumppua pystyy myöskin ohjaamaan sen lämpötila anturin liittimen kautta.

                                        Comment


                                          Kysyn siksi, että nyt en saa tuota pumppua käyntiin mitenkään. Viimeksi kun pikaisesti kokeilin niin moottori oli kuuma (muistona rakkula sormessa, kun irroittelin sitä anturin piuhaa). Eilen kokeilin kone kylmänä (huomattavasti mukavempaa) niin ei tapahdu mitään. Pitäisikö tuon pumpun lähteä myös kylmänä käyntiin jos yhdistää piuhat? Itse ajattelin, että tuo purkki (J293) lukee myös muita parametrejä (öljy ym.) ja ei käynnistä pumppua kone kylmänä jos vain tuon liittimen oikosulkee?

                                          Tuota purkkia pystyy testaamaan Output testillä, mutta ihan varmaa tietoa en löytänyt, että saako sillä myös tuon pumpun päälle. Tuulettimen asennot kyllä saa testattua.

                                          Comment


                                            Nyt on kaapeli kotona ja tuli testattua noita härpäkkeitä. No eihän siellä mikään toimi. Output testillä en saa tuuletinta päälle. Tarkastin sulakkeet ym. ja kaikki on ok. Minulla on siis tuo J293 purkki sökö.

                                            Onpahan taas melko v...ssä paikassa. Näkyy hyvin auton alta (pohjapanssari pois), mutta siihen ei pääse mitenkään käsiksi. Pitää poistaa öljynsuodatin ja ahtoletku ainakin edestä. Sen verran sain kopeloitua, että kaikki liittimet on kiinni. Testasin tuulettimet suoralla virralla, tuntuisi toimivan.

                                            Nooh, tilataan tuohon uusi purkki ja laitetaan paikoilleen. Jos jollakulla on moinen ylimääräisenä niin ostan pois.

                                            Comment


                                              Tilasin tuohon läjän osia mm. tuon J293:n, uuden antennin, kasan tiivisteitä yms.Torstaina pitäisi olla täällä.

                                              Vien tuon tallille ja puran keulan pois. Tuo öljyvuoto pahenee ja nyt pitää olla lattialla jo matto joka imee öljyn pois. Sieltä on selkeästi jotain nyt irti (turbon öljyputkia epäilen). Eilen nostin taas auton ylös ja koko pohja on märkä kuskinpuolelta. Vien tuon nyt tallille ja puran niin paljon tavaraa pois kuin tarpeen on, että homma selviää. Jos ei muuta niin otan koneen keulilta. Tässä pitää taas piakkoin lähteä reissuun eli saattaa olla tämän vuodet Riesalla ajot hyvin vähissä, mutta onhan tämä jo ennätys, että muutaman viikon on saanut päryytellä (ei huono =)

                                              Siivosin auton sisältä ja käsittelin nahkapenkit hoitoaineella, että jos se jää nyt seisomaan taas niin onpahan valmiina varastoon..

                                              Ai niin, nyt on RS merkki oikealla puolella =) Aloin sitä ihmettelemään yksi päivä ja se merkki oli ilmeisesti kiinni pyhällä hengellä, kun hiukan sitä kokeilin niin lähti helposti pois.

                                              Comment


                                                Kysytäänpä täältä. Tietääkö missä voisin sorvauttaa jarrulevyt Oulussa? Katselin eilen noita takalevyjä ja ne on muutoin hyvässä iskussa, mutta ne on reunoiltaan ruostuneet. Vanhat palat ei ota ihan täydellisesti kiinni ja noista saisi uudenveroiset jos sorvauttaisi. Oulunseudulta en vain tiedä paikkaa missä homman voisi teettää.

                                                Comment


                                                • Tuoltahan vois kysyä
                                                  http://www.omk.fi/

                                                  Comment


                                                    Kiitos vinkistä. Alunperin oli suunnitelmissa uusia levyt, mutta eilen niitä mittaillessa niin huomasin ettei kulumaa ole nimeksikään (~21mm paksuus). Nuo on vaihdettu jossain vaiheessa. Noihinhan on merkitty ilmeisesti pyörimissuuntakin? Ainakin noissa minun levyissä oli isot nuolet, mutta mun tapauksessa ne osoitti väärään suuntaan =)

                                                    Noita risan levyjähän saa jo "kohtuullisen" edullisesti esim. Zimmermanin Z ~480 euroa (molemmat).

                                                    Comment


                                                      Ne pyörimissuunnat on siksi että levyn jäähdytys toimii niinkuin on suunniteltu. Jäähdytysrivat kun eivät ole suorat.

                                                      Comment


                                                        Nuukana miehenä vetäisin viimeksi ihan tallin lattialla virsikirjalla ne ruostepärseet pois. Ei montaa minuuttia nokka tuhissut.

                                                        Comment


                                                          Otan nuo levyt irti ja katson saisiko nuo hiottua pöydällä. En tiedä miksi nuo on tuolla väärinpäin, vasta nyt huomasin. Tilaan tuonne uudet palat ja käyn läpi nuo muutoinkin eli satulat pois ja niiden herkistäminen ym.

                                                          Comment


                                                            Risamies ON rahamies. RiSa imee rahaa kuin pohjaton kaivo. Päivä ajossa,kaksi pajalla ;)

                                                            Comment


                                                              Rahamiehestä niin tiedä, mutta on tuo sellainen värkki, että oksat pois. Mun alkaa olla kohtalaisen hyvin läpikäyty, joten voisi olettaa edessä olevan niitä huolettomia kilometrejäkin :-) Nuo pikkujutut kuntoon niin eiköhän paketti ole siinä

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X