Joo sopivalla kuusiokololla olen useasti leimalla valot säätänyt.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Hmm...mä olen yleensä säätänyt nuo siten, että Xenonit VagComilla "huolto-asentoon" ja sitten vasta ruuvannut? Kai tuo onnistuu ilmankin, en nyt muista mitä haittaa tuosta saattoi tulla jos niitä ruuvaili ilman tuota säätö asentoa...
Tällä ohjeella:
http://www.ross-tech.com/vag-com/car...alignment.html
Comment
-
No niin, Riesa katsastettu. Meni läpi moitteitta. Kävin autoa katsomassa hallissa, kun siinä sitä katselivat läpi. Perhanan öljyvuoto jatkuu yhä. Se on se turbon öljyputki (kuskinpuoleinen). Nyt sen huomasi helposti. Saa nyt vuotaa niin kauan kunnes otan koneen ja laatikon pois. Tuohon oli jo kuvioissa noiden turbojen vaihdon takia.
Kyllä silti risoo moinen =( Huoltomies mainitsi myös, että molempien etuvetareiden suojakumeissa on pieniä murtumia. Katsoin itsekin ja totta tosiaan murtumia sinne oli tullut ja nuo ei ole edes vanhat. Ehjät vielä kuitenkin. No uudet nivelet kumeineen on jo hyllyssä. Vaihdan nuo rojut samalla kun jumppaan uudet laakerit.
Toinen homma mistä kaveri mainitsi on, että pyyhkimien nivelet on menneet melko jäykiksi. Tätä se teettää kun tuolla ei aja. Taisin käyttää pyyhkimiä muutaman kerran etelän reissulla, mutta eipä noita muutoin ole juuri tullut tarvittua. Laitetaan nuokin "todo" listalle, perinteinen purku ja puhdistus. Voisin samalla päivittää nuo pyyhkimien varret.
No auto on hyvä laittaa taas seisomaan. Katsotaan sitten tammi- helmikuussa uudestaan tilannetta =) Kiitokset marmorille nopeasta ja hyvästä palvelusta.
Tilasin marmorilta noihin RS4 vanteisiin uudet keskiöt, kun ei käytettynä tuntunut löyvät mistään. Vein katsastuksen jälkeen nuo BBS vanteet maalattavaksi Holstinmäen Automaalaamoon. Ei kokemusta paikasta, mutta tuleepahan nyt kokeiltua. Ei ollut pomo paikapäällä, joten en saanut tarjousta tuon Risan korjausmaalaamisesta (kiveniskut yms. pikkujutut) tällä kertaa.
Melkoiset kelit täällä Oulun seudulla. Kesällä mietin, että onpa epäherkkä EPS, kun ei ota kiinni luistoissa, mutta nyt se raksuttaa koko ajan. Ei mitään pitoa missään. Liittymät on pahimpia, melko kevyellä kaasujalalla saa mennä. Mukava tuolla oli taas pitkästä aikaa ajella =) Meinasin laittaa tänään ja auton seisomaan, mutta taidan pitää sen liikenteessä sunnuntaihin asti..just for fun ;-)
Comment
-
Kumit on tosiaan vain noin vuoden ikäiset. Aikoinaan kun noita niveliä yms. katselin niin ne oli niin hyvässä kunnossa, että en laittanut kuin uudet kumit. Tilasin kuitenkin valmiiksi hyllyyn uudet laakerit ja nivelet joka rattaaseen. Olleet hyllyssä jo pidempään. Tuostahan oli juttuakin täällä, kun porukka valitti noiden laakereiden hintaa. Eihän ne nyt niin kalliit ollu ainakaan Tepon kautta.
Se vuotaa tulopuolelta. Ne paluuputket vaihdoin juuri uusiin (samalla ne tiivisteet). Vuoto on pahentunut, sillä nyt sen huomasi helposti. Viimeksi sitä joutui arvailemaan mistä se oikein tulee. Hiukan heikko paikka työskennellä. Tuon putken näkee kyllä kohtuullisesti, mutta eipä taida olla työkalua millä sitä vois kiristää, saati sitten vaihtaa sitä tiivistettä.
Laitetaan tuo kuntoon jossain vaiheessa. Alkaa vaan olla tuo "todo" lista melkomoinen. Ei pelkästään autojen ropausta, mutta pitäisi tehdä kaikkea muutakin =)
Comment
-
Wagnerin pakosarjat tuolla on. Melko ahdas väli, koetin tuossa sitä katsella ja päädyin siihen että saa nyt odottaa kunnes otan koneen keulilta pois.
Hienot kelit ajella. Käytin muksuja HopLopissa tänään ja tiet oli melko liukkaat. Sutii kutosellakin kun vain hivenen painaa kaasua. Voisi melkein luulla, että olisi tehokkaampikin auto alla =) Tuo kallistuksenvakaajan jäykistäminen auttoi hiukan puskemiseen, mutta silti tuo vaatii sen torsen modin.
Nuo pyyhkijät pitää herkistellä nyt pikimmmiten. Melko verkkaista toimintaa niillä nykyään. Suihkautin noiden juureen hiukan WD40:stä ettei ihan jumiudu. Etanoli on edelleen tankissa ja tankattu silloin kun ei ollut pakkasista tietoakaan eli seassa ei ole mitään talven lisäaineita (mitä tuolla etanoli keskustelussa on huhuiltu). Ei mitään ongelmia käyntiin lähdössä (-8 isoin lukema mitä olen nyt kokeillut ja kone kylmänä), mutta ajamaan ei voi lähteä ennen kuin antaa koneen lämmetä muutaman minuutin. Sammuu herkästi muutoin...
Comment
-
niin ja estää etanolin kuivattavaa vaikutusta. Suuttimet, venttiilin varret, sylinterin pinnat, männän renkaat pysyy voideltuina paremmin. Sitähän laitetaan siis polttoaineen sekaan ja sitä kautta vaikuttaa. Esim mazdan wankel motit vaatii viina ajossa tuota ja vielä lisäksi 2-t öljyä koska siinä männän'rengas' on niin kulumisaltis, varsinkin kun viina kuivattaa tosi reippaasti.
Comment
-
SI Alcohol väittää voitelevansa pumppua mutta tuntuisi auttavan myös siihen ettei suuttimet tukkeudu normibensaan kuuluvasta lisäaineesta jota on kontaminaationa myös E85:ssa ja joka pieninä pitoisuuksia muodostaa siirappimaista "tervaa" suutinten kärkiin. Jotkut moottorityypit tuntuu olevan herkempiä ko. ilmiölle, ja kaiketi riippuu myös miltä asemilta tankkaa ja millainen on ajoprofiili. Omissa RE85-konvertoiduissa Audeissa ei ole tuota esiintynyt, mutta olen nähnyt paljon autoja joissa tuota esiintyy. Oireilee yleensä huonontuneena kylmäkäynnistyvyytenä.
Omissa autoissa ei mitään ongelmia millään keleillä E85:n kanssa, lähtee heti käyntiin ja ajamaan voi lähteä heti ilman pelkoa sammumisesta. Mutta meni noihin luokkaa 15 revisiota kylmäparametrien optimoinnissa ja eivät varmasti täytä mitään euro5 normeja. :)
Comment
-
Eikös se tankki kuitenkin kannata pitää aika tyhjillään ennen auton seisotusta ja liraus bensiiniä sekaan. Tuolla E85 ketjussahan tuosta oli juttua. Tuota pumpun hyytymistä on tainnut olla vain 1.8t:ssa originaalilla pumpulla, ainakin mitä itse olen juttuja kuullut. Mitenkäs Johnilla auto käyttäytyy "roikasta" lämmittämällä? Itsellä sammuu yleensä ekalla, jos ei kaasua anna. Kylmiltään toimii aina moitteetta. Ei ole tuolle "lämpimälle" koneelle rikastuksia turhaan lisäilty.
Comment
-
Tuohon lisäaineeseen vielä. Ymmärsin myös että se helpottaa pitemmän seisotuksen aikana tuota polttoaineen erottumista. Eli kondensioveden, hartsin ja muiden aineiden erotumista polttoaineesta. Nämähän sitten kulkeutuvat suodattimiin ja pumppuun sekä huonossa tapauksessa suuttimiin asti, jos joku porras siis pettää. Toki onhan tuohon "kausisäilöntään" myös ihan ne oikeat aineet kuin Si-Alcohol.
Comment
-
Kuluu se pumppu monissa autoissa nopeammin E85:lla, kommutaattori yleensä menee puhki. Ehkä sellaisissa pumpuissa joissa tuota ongelmaa ei muutenkaan ole niin E85 ei lyhennä elinikää. Ainakin walbron pumput tuntuu kärsivän tuosta. Omissa Audeissa on orkkispumput vielä pelanneet (myös 1.8t, mutta eipä siinä olekaan kuin 120tkm mittarissa).
B6:ssa on viinalla toimiva eberi eikä ole ollut mitään ongelmia lämmitetyissä starteissakaan. Allroadissa lohkolämppäri jota en ole tälle kaudelle vielä käyttänyt mutta viime talvena ei ollut ongelmia sieltäkään startatessa. Hyvä E85 kylmästartti vaatii asteittaista rikastuksien lisäämistä n. 20-30C alapuolella.
Comment
-
Onko viinalle kausisäilöntään mitä? Vai samaa kuin bensalle?
Jatketaan aihetta E85 topicissa niin ei Jarin juttu ihan OT:ksi mene.
Comment
-
Eipä nämä vinkit mitenkään OT ole. Tuo kulkine kun ei toimi muulla kuin etanolilla (tällä hetkellä) ja tuo seisoo suurimman osan ajasta niin hyvinkin valideja vinkkejä...
Huomasin tuossa autossa yhden uuden "vian". Takaluukun sisävalo ei toimi pakkasella. Tallissa ollessa toimii oikein hyvin, mutta jos jättää ulos pidemmäksi aikaa niin tuo ei syty kun luukun avaa (joskus syttyy kun koputtelee sitä verhoilua). Tuo kytkin taitaa olla hiukan juntturassa, pitääpä ottaa se verhoilu luukusta pois ja katsoa mikä siellä mättää. Valot oimii kyllä jos sen manuaalisesti sytyttää nappulasta eli kytkimessä häikkää.
Comment
-
Palasin juuri kotiin reissulta ja aloin katsomaan tuon Risan kattotelineen profiilia. Onko kenelläkään tietoa, käytkö Urssin kattotelineet tuohon? Profiili näyttää yllättävän samalta, varmistuksen saan tuolle, kun käyn lauantaina tallilla.
Pitäisi saada Risaan boxi katolle, jouluksi liikenteeseen niin mahtuisi kaikki kamat kyytiin. Voisihan tuohon käydä ostamassa ihan merkkikohtaiset telineen, mutta jos nuo Urssin käy niin turhaa rojua lisää talliin.
Comment
-
Oli marmorilta tullut nuo peitelevyt vanteisiin. Pitihän niitä kokeilla heti paikoilleen vaikka vanteet on ihan eriväriset, hiukan hassun näköiset. Pahoittelen kuvan huonoa laatua. Tuo lumisade aiheutti sen ettei puhelimen kamera tahtonut tarkentua mitenkään. Olkoon paikoillaan, pitää käydä puhalluttamassa nuo vanteet kesällä ja maalata ne alkuperäiseen sävyyn.
Melkoinen keli täällä Oulussa. Takavetoisilla suuria ongelmia. Tuossa Ritaharjun risteyksessä oli Hiace jumissa ja aiheutti pitkät jonot. Oli monta miestä työntämässä sitä että pääsi tielle. Samoin Oulun keskustassa oli paljon vaikeuksia autoilla päästä eteenpäin. Oikein leppoisa quattro keli =)
Joulukin tullut etuajassa, meni ilta rattoisasti aukoessa kaikkia noita osapaketteja mitä oli tullut tällä välin. Kuhan nyt jossain vaiheessa ehtisi noita laitella kiinni.
Comment
Comment