Aivan, tuon hukkaportin kielekkeen (turbon päässä) Mikko pystyy varmaankin laittamaan oikeaan asentoon, mutta itse hukkaportit pitää laittaa uudet tai ottaa vanhoista. FinTurbo varmaan osaa hoitaa nuo sillä noiden Riesan K04:n kunnostuksen yhteydessä nuokin uusittiin eli luulisi löytyvän osat.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Kävin viemässä nuo levyt koneistamolle. Ihmeteltiin sitten porukalla miten nuo levyt on oikein tehty. Risan levyt kun on kaksiosaiset. Keskiö on alumiinia ja tuo kulutusosa terästä. Mietittiin, että miten nuo on mahdettu koota. Levythän on kookkaat joten painonsäästöä tuolla on haettu ja hyvin onnistuttu (yllättävän kevyet). Mietinkin, että mahtaako nuo netissä olevat tarvikelevyt olla tehty kokonaan teräksestä.
Tuli samalla sovittua, että kiikutan tuon Risan lohkon tuonne koneistettavaksi/tarkistettavaksi. Ei tuohon luultavasti tarvitse hoonausta kummempaa tehdä, mutta katsotaan nyt. Samalla tarkastavat kampuran.
Kysytään vielä, että kuinka ohueksi nuo takalevyt saavat kulua? Noista joudutaan sen verran ottamana tavaraa pois että ne menee 20,5 -21mm paksuuteen. Uusihan on 22mm paksu.Viimeksi muokannut Jari74; 1.10.2013, 09:51.
Comment
-
20,4 mm antaa Textar vähimmäispaksuudeksi:
Jarrulevytyyppi Tuuletettu, sisä, Ø 312 mm, J-levyn paks. 22,0 mm, Väh. paksuus 20,4 mm, Korkeus 45 mm, Lattiareiät 10/10, Reikäpiiri-Ø 112 mm, Keskitysreiän läpimittä 68 mm, Paino 5,3 kg, Ilman pyörännapaa, Ilman pyöränkiinnityspultteja, pinnoitettu, hiiliteräs, Tekn. tietojen nro 98200 2067 0 1 OE
Comment
-
Ei tullut noin paljon sitä levyä katottua, että olisi moisen luvun nähnyt =) Eli nuo on "loppuunajettu". Saa nyt luottaa talven yli ja laitetaan uudet tilaukseen. Katselin noita Zimmermanin Z levyjä. Näyttäisi myös olevan 2-osaiset. Puran nuo jarrusatulat tässä joutessani ja huollan ne (kuskinpuolen mäntä tuntui olevan hiukan jäykähkö, kun noita ihmettelin). Maalipinta noissa on ihmeen hyvä, mutta samalla maalaan nuo uudelleen, kun kerran pöydällä on.
Comment
-
Täällä:
http://www.omk.fi/
Ei ole vielä mitään kokemusta paikasta. Levyt on ensimmäinen setti mitä tuonne olen kiikuttanut. Vaikutti kyllä oikein hyvältä paikalta niin juttujen kuin tekemisen meiningin perusteella (koneet yms. vehkeet)
Edit. Kävin hakemassa tuon N249:n takaiskuventtiilin. Melkoinen härpäke ja koska autossa ei enää noita kaikki putkia mallina ole niin piti oikein ihmetellä miten päin tuo kytketään. Huomenna paikoilleen...Viimeksi muokannut Jari74; 1.10.2013, 18:49.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja number 6 Näytä viesti20,4 mm antaa Textar vähimmäispaksuudeksi:
Jarrulevytyyppi Tuuletettu, sisä, Ø 312 mm, J-levyn paks. 22,0 mm, Väh. paksuus 20,4 mm, Korkeus 45 mm, Lattiareiät 10/10, Reikäpiiri-Ø 112 mm, Keskitysreiän läpimittä 68 mm, Paino 5,3 kg, Ilman pyörännapaa, Ilman pyöränkiinnityspultteja, pinnoitettu, hiiliteräs, Tekn. tietojen nro 98200 2067 0 1 OE
Comment
-
Juuh, todella kevyt levy. Tuota tuli ihmeteltyä. Samoin muutkin jarruosat on todella kevyet (satulat yms).
Jarruista puheenollen. Purin nuo satulat. Toisen satulan sylinteri oli melkoisen jumissa, sai käyttää reilusti voimaa, että lähti pois. Hiukan oli möhnää kertynyt. Tuo on onneksi vain pinnassa ja sylinteristä tuli kuin uusi puhdistuksen jälkeen. Toinen lähti ihan käsin pyörittämällä.
Täytyy nyt puhdistaa nuo osat ja maalata uudelleen.
Edit. Nyt on N249 un-deletoitu eli kytkettynä. En pääse kokeilemaan, kun takapää autosta on ilmassa.Viimeksi muokannut Jari74; 3.10.2013, 09:21.
Comment
-
Laittelin noita ylimääräisiä Ronsun osia myyntiin. Joku saattaa nyt ihmetellä miksi nuo turbotkin voi ostaa. No katselin pakettia eilen ja tuli oikeastaan harmitus siitä, että tuossa on melkoisen täydellinen setti V8:n turbottamiseen jos jotakuta moinen ajatus on joskus kiehtonut. Jos nyt joku moista on miettinyt niin annetaan mahdollisuus moiseen =) Ostan sitten pelkät turbot itselle...
Comment
-
melkoisen täydellinen setti V8:n turbottamiseen jos jotakuta moinen ajatus on joskus kiehtonut. Jos nyt joku moista on miettinyt niin annetaan mahdollisuus moiseen =)
Comment
-
Ensi viikolla olenkin etelässä töissä eli Jorvaksen konttorilla pitkästä aikaa. Ajattelin ihan Riesalla lähteä liikenteeseen. Tosin jarruosia ei ole kuulunut vaikka viikko sitten ne tilasin ja toimitus piti olla 1-2pv (jarrupalat taakse). Levyistäkään ei ole kuulunut vielä mitään vaikka tänään piti viimeistään olla haettavissa. No päivää vielä reilusti jäljellä.
Satulat on nyt huollettu. Purin nuo ja maalasin uudestaan. Vaihdoin uudet kumit (korjaussarja) vaikka ei vanhoissakaan mitään vikaa ollut.
Jani oli laittanut uudet tiivisteet öljycoolerille. Pitää sekin heittää kiinni jossain vaiheessa.
Pitää katsella naviin valmiiksi huolto-asemat mistä saa E85 ainetta. Jyväskylän jälkeen tilanne helpottuu, joten tuskin ihmeempiä ongelmia aineen saatavuudessa ilmenee. Pitää ottaa kilsat yms. ylös niin näkee mitä tuo syö matka-ajossa. Nyt kulutus on melko reipas eli mittarissa ~18,5 keskikulutus. Ajo on tosin ollut puhdasta pätkää..
Comment
-
Sovin tuossa Janin kanssa, että heitän tuohon bensasoftan kiinni ja kokeilen tuon samalla. Mähän en ole ajanut metriäkään bensalla (siis tuolla softalla). Samalla logittelen kuinka kovasti tuo huutaa sitä vesiruiskua kaverikseen. Jyrkin (Repo) softa oli oikein miellyttävä ihan normiajossa (bensa), joten mielenkiinnolla odotan testiajoa tuolla uudella...
Comment
-
Nyt on jarrut kasassa. Levyt on sorvattu ja uudet palat alla. Noista levyistä loppui kulumisvara sillä ne on nyt tasan 21.4mm paksut. Pitää hommata uudet.
Jarrupoljin meni kummallisen pehmeäksi. Ilmasin kaikki jarrut 2:een kertaan ja ilmaa ei tullut mistään. Sammutettuna poljin on kivikova, mutta käynnissä ollessa pehmeyttä on jonkin verran enemmän kuin aikaisemmin vaikka jarrut toimii hyvin. Kai nuo palat ym. hakee paikkaansa. Samoin käsijarrun kahva nousee ylemmäksi kuin aikaisemmin. Pitää kyllä hyvin.
Noita jarruja kun tuli roplattua niin laitoin talvirenkaat alle. Nostin alustaa n. 2cm joka rattaassa ja ei tuo omasta mielestäni liian ylös vieläkään noussut. Maavaraa talveksi on nyt sopivasti.
Pitää tänään vielä illalla laittaa bensasofta sisään ja kokeilla miten tuo kulkee sillä. Tuo N249:n ottaminen käyttöön muutti autoa hiukan "pehmeämmäksi", mutta hyvällä tavalla. Se ei niin "vikuroi" ahdoilla, paljon parempi ajotuntuma.
Comment
-
Täytyy käväistä etelässä ihan etanolin voimin. Laitoin tuon bensasoftan sisään ja logit näytti, että se tosiaan olisi bensalle, mutta kun laitoin tankin täyteen bensaa niin meni niin rikkaalle ettei säätö enää riittänyt (-25%) ja virhekoodit päälle. Hitaassa vauhdissa kaasua painaessa auto meinasi tukehtua. No nyt odotellaan, että softa on lopullinen ennen kuin alan kokeilemaan.
Kovin homma tuossa oli tyhjentää tankki. Tai no ei se itsessään kova homma ollut, mutta piti käydä ostamassa läjä kanistereitä, putkea yms. että pääsi edes alkuun. Kanisterit täyttyivätkin sitten vauhdilla. Olisko mennyt muutama minuutti per kanisteri.
Kävin sitten tankkaamassa etanolia tankin täyteen ja vanha ohjelma takaisin. Tuossahan se päivä sitten on mennytkin. Oli tarkoitus vaihtaa vielä tuo öljynlauhdittimen tiiviste, mutta en uskalla moista edes aloittaa, kun huomenna pitää olla tienpäällä ajoissa. Mun tuurilla joku menee tuossa pieleen ja auto jää seisomaan =)
Comment
-
Tänään lähden ajamaan kohti Oulua. Matkalla näyttäisi olevan mitä mainioin sää tuollaiselle nelivetoiselle autolle =) Matka mennyt oikein hyvin etanoliakin saa hyvin heti Jyväskylän jälkeen.
Kulutus on ollut iso positiivinen yllätys. Puhtaasti matkalla, todellinen kulutus oli 12.1l/100km. Nyt kun olen ajanut Vantaalta Kirkkonummelle joka päivä ja siihen päälle pientä kaupunkiajoa niin kulutus on ollut 12.3l/100km. Tänään käyn tankkaamassa ennen lähtöä niin saan vielä tarkennettua tuota arvoa. Ajotietokone näyttää melkein prikulleen oikein. En ole sitä nollannut Oulusta lähdön jälkeen eli se näyttää pidemmän ajan keskikulutusta joka on nyt 12.2l/100km
En ole tuolla autolla ajanut koskaan oikein pimeällä eli en ole käyttänyt noita kaukovaloja. Jessus mikä järkytys oli kun noita kokeilin...kelmeät tuikut ajovaloihin verrattuna. Onko noita koskaan edes vaihdettu =) Ei noilla ainakaan näe minnekään. Samoin löysin autosta uuden varusteen. En tiedä onko noissa kaikissa Risoissa, mutta tässä on automaattisesti tummuvat taustapeilit (kaikki). Oikein kätevä varuste.
Niin yksi vikakin löytyi (eihän tämä Risa muuten olisi). Tuo PLX mittari ei toimi pakkasella oikein. Menee näyttö osittain sekaisin Nuo ledit toimii ok. No vaihdetaan tuo takuuseen.
Comment
-
Ihan kohtuu kulutukset ne Jarilla on. Ajotapa varmaan vaikuttaa eniten. Jari ajaa bensallakin 9L kulutuksiin ja jopa allekkin niin ihan linjsaa on kulutus.
Puhtaassa kaupinkiajossa meneekin sitten se reilu 18L/100km :D Sekin ihan linjassa bensan kulutukseen.
No nyt kun lumi on maassa niin katsotaan minne se kulutus pomppaa :D
Comment
-
Ok, mun peruskulutus bensalla on 12litraa. Mikä on korkein ennakko mitä olette osakuormalla todenneet toimivaksi? Mulla taitaa olla jotain 43 tällähetkellä. Joku oli testannut ennakoita hondalla ja ei kummemmin auttanut lisääminen ja tais olla jopa parempi kun oli vähemmän kuin bensalla?
Comment
Comment