Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Olikos noiden 6risan turbojen kunnostamisessa jotain problematiikkaa?

    Comment


    • Tee Jari suoraan siitä toisesta koneesta moottori itselles. 3.0 kitti sisään ja asianmukaisesti muutkin osat. Kannet, pakosarjat yms...
      Kokeillaan mennä sinne +700hv luokkaan samalla. Eipä tartte nysvätä :)

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja ola Näytä viesti
        Olikos noiden 6risan turbojen kunnostamisessa jotain problematiikkaa?
        Ei, ihan samoin ne kunnostaa kuin muutkin.

        Comment


        • Itseasiassa aloin juuri miettimään tuota vaihtoehtoa myös. Kone on tuossa valmiina ja sitä voisi rauhassa rakennella. Tosin esim. tuo Loban 3.0 kitti on melko hinnakas sanoisin. Tulisi julman hintainen moottori...

          Täytyypä jutella noiden Finturbon kavereiden kanssa ja tuumailla mitä kannattaisi tehdä. Noita Ronsun käytettyjä turboja saa näemmä kohtuu edukkaasti. Kunnosta tosin ei tietoa, mutta uusiksihan ne menisi muutoinkin (kuhan kuoret olisi edes ehjät).

          Comment


          • Saa niitä tehtyä halvemmallakin jos keräilee itse osat.

            Comment


            • Ja maailmassa on muutakin kuin Loba. IE:n kitti
              http://www.intengineering.com/integr...er-engine-kits

              Comment


              • Ajamalla eri set-upeilla olevia autoja olisi paras tapa päästä selvyyteen. Hankala vain toteuttaa, vaatisi hiukan matkustusta.

                Sanoisin, että jos haluaa heräävän daily driverin, niin RS6 ahdin on hyvä ja varma valinta.
                Osta rs6 ahtimet ja sitten RS4 kompurakotelot (tai otat nykyisistäsi:)). Sisälle ~47/63 tai jotain sitä kokoluokkaa oleva siipi. Fin-turbo tietää. Piti mulle tulla ne, mutta tuli yllätyksiä ja aikataulut vastaan.

                Tai sitten helpommalla 2283 siipi (~47/59), joka menee rs6 koteloon suoraan ja oem imuputketkin käy. Isommalla siivellä joutuu tekemään uuden imukaulan koteloon.
                Viimeksi muokannut Marko77; 16.9.2013, 13:25.

                Comment


                • Hiukan kuikuilin noita 3.0 stroker sarjoja. Sivut mainostavat, että ne sisältää nämä osat:

                  - uusi 3.0 kampura, onko tämä siis ihan OEM 3.0 koneesta? ilman mitään muutoksia
                  - uudet kanget (h-profiili, 154x21)
                  - männät renkaineen (IE mäntä 83mm halkisijaltaan, Loban 82mm)

                  Noiden lisäksi niille on tehty mitä lie käsittelyjä. Sekö nostaa noiden hinnat taivaisiin? Katselin irto-osia:

                  - 3.0 koneen kampura 385,45 puntaa (uusi)
                  - Wösnerin esim 82mm mäntä/kankisetti (täydellinen laakereineen) 1300 euroa (tehonkestoa luvattu +1000Hv)

                  Minkä missasin sillä jos tuon tekisi noista osista niin säästö olisi melkoinen, mikä jäi huomioimatta? Tuo kampura on kysymysmerkki, kestääkö vakio 3.0 tekele moisia tehoja?

                  Comment


                  • Kampuraan pitää vaihtaa öljypumpun ketjun ratas 2.7 kampurasta. Noissa valmiissa seteissä se on varmaankin jo vaihdettu.

                    Mistä löysit noin halvan hinnan? Minä kaivoin pari, ja löytyi 1270€, ja 1880$.

                    Männät pitää olla lyhyemmät jos käytät vakiomittaisia veivejä. Omat männät maksoi noin 1400€.

                    Jenkit ovat kyllä piiskanneet kolmelitraisia aika kovasti, takokampurahan se tuokin on, eli näyttää kestävän.

                    Comment


                    • Kampuraa katselin ihan ebaystä. En tiedä onko tämä nyt mistään kotoisin, mutta halpahan tuo on:

                      http://www.ebay.co.uk/itm/BELT-PULLE...item589bc4ca8c

                      Tosiaan, mäntähän ei passaa tuohon enää vakiokangilla...

                      Comment


                      • Tuo taitaa olla hihnapyörä vaikka kuvassa on kampura, tuotteen kuvaus on kyllä aika epäselvä.

                        Comment


                        • No niinpäs onkin, tarkastin vasta nyt osanumeron =) Oli onhan noilla erikseenkin ostettuna sopivasti hintaa.

                          Comment


                          • Mutta kai sinä tuonkin ostat uuden? Ei kai sitä vanhaa kehtaa käyttää? ;)

                            Comment


                            • Niin, sehän on varmasti likainenkin :-) no joo, näyttäisi olevan paljon mahiksia tehdä vaikka mitä noilla romuilla. Täytyy nyt kerätä infoa ja suunnitella sopiva setuppi. Otetaan tavoitteeksi se 300km/h maililla niin tietää mitä haetaan. Muutoin saattaa mennä hiukan yli viritykset ja joku päivä huomaan, että nurkassa on yli 1000Hv kone ja en tiedä mitä sillä tekisin :-)

                              Comment


                              • No paikoilleenhan se laitettas jotta päästäs rikkomaan muut osat siitä autosta.
                                Saa samalla vaihtaa, jarrut, alustan, laatikon syncat, lukot eteen ja taakse, torsen modin, apurunkoihin jäykemmät puslat yms.

                                Se että siitä koneesta ottaa tehoja irti kertaa sitä hintaa kun joutuu muutakin palikkaa laittamaan.

                                Mutta kerranhan tuon vain tekee. Ei se sitten kirpaise :)

                                Comment


                                • Sitten pitää päättää, että haluaako sen 300kmh rikkoa bensalla vai viinalla ja mennäänkö sitä optimiolosuhteissa "teoriassa" vai mennäänkö kolmeasataa all day long. En tuhlaisi rahoja 3,0l mottiin, siitä saatavat hyödyt ei vastaa hintaa mutta jos ei paalusta ole kiinni niin mikäs siinä.

                                  Comment


                                  • Kyllä se vaan niin on, että tuolla maililla ratkaisee raaka voima..
                                    Ei niinkään lähtö tai vaihtaminen..

                                    Itellä on ollut järjestäen varttimailiaika yli 14..

                                    Viimeksi Lappeenrannassa eka veto 275, jolloin kakkosen syncrot antoivat periksi.. Toisen vedon vedin ilman kakkosvaihdetta, ykköseltä suoraan kolmoselle ja loppunopeus oli 272..

                                    Nyt laitetaan RiSa miesten kesken kisa pystyyn, kuka ekana raapaisee sen 300 maililla, eix joo?? ;)

                                    Comment


                                    • Kyllä se on mukava lueskella Projektia, jossa raha ei oo este. ;D

                                      Comment


                                      • Onks risojen pohjat jarren 275 tällä hetkellä?

                                        Comment


                                          No vaihdappa Jarkko seuraavalla kerralla hiiitaasti neloselta vitoselle ja sama kutoselle ja raportoi. Eipä tuota kukaan huvikseen kuitenkaan tee niin huudellaan täältä takarivistä vastarannankiiskinä : )

                                          Comment


                                          • Pikkuvaihteilla on ihan sama mitä kämmäilee, koska se kiihdytettävä matka ei juuri kulu. 1-2vaihto 60km/h vauhdissa 2sec vaihtoon käyttäen lyhentää matkaa noin 33metriä. Mainittu matka kuluu 300km/h vauhdissa noin 0,4s aikana.
                                            Vaihto vitoselta kutoselle vaikkapa nopeudessa 260km/h sama kaksi sekuntia hämmentäen lyhentää jäljellä olevaa matkaa 144metriä. Ja kuten tuossa jo aiemmin mainittiin, niin nopeus tippuu kahdessa sekunnissa jo merkittävästi, koska ilmanvastus alkaa olemaan melko massiivinen.
                                            300km/h vauhdissa auto kulkee sekunnissa noin 83metriä. 1400metrin kohdalta maaliin on kovimmilla peleillä matkaa maaliin noin 2sec.
                                            Vielä lisäksi voi miettiä mitä tapahtuu 300km/h ympäristössä nopeusmittarille kahden sekunnin aikana esim 500hv autoilla. Ei montaa milliä viisari liikahda taulussa.
                                            Kyseessä on siis todella raaka voimalaji missä alkupään tekeminen ei vaikuta juuri mitään, mutta loppumatkan vaihteenvaihdot ovat onnistuttava siihen omaan huipputulokseen pääsemiseksi. Kovin montaa kilometriä mailin nopeus ei heitä vaikka matkalla vähän kämmäilisikin, johtuen tuosta matkan kulumisesta kohtuuttoman nopeasti vedon loppuosalla.

                                            Comment


                                            • Risamiehillä on näemmä rahat menneet auton kunnossapitoon, jos kukaan ei ole vielä sitä 300:n rajapyykkiä rikkonut :-) tai sitten ässämiehet on niitä todellisia rahamiehiä ja laittavat autot kulkemaan...

                                              Kysytäänpä nyt sitten eli paljonko tehoa vaaditaan, että tuon B5 malmikasan saa maililla kulkemaan sen 300km/h. Jos nyt puheet pitää paikkansa niin tuo mun Riesa saattaisi mennä noille lukemille RS6 hyrrillä eli puhutaan noin 700:sta hevosesta ja about 800Nm. Onko luvut kaukaa haettuja?

                                              Comment


                                              • Perus RS6 hyrrillä mennään siihen 600hv luokkaan bensalla. Metaruisku pitää kuitenkin olla.
                                                Siipiä vaihtamalla ja modaamalla mennään ylemmäks sitten. Tai E85:sta tankkiin :)

                                                Comment


                                                • Sanoisin, että 700hv on sellainen nyrkkisääntö mailille 300 rikkomiseksi nelivedolla.

                                                  Jos tuon oman veis motestille, niin tietäisi tarkemmin. Ehkä vähempikin riittää? Penkissä mennään 4 vaihteella max, niin kentällä auton täytyy myös mennä 5-6 vaihteella samaan malliin. Monesti n75 tiputtaa ahtoja kuorman ollessa korkea.

                                                  Comment


                                                  • No mullahan on jo nyt se ~600Hv ja turboina modatut K04:t Tosin bensalla en tiedä, kuhan saat softan purkkiin niin käytän penkissä :-)

                                                    Pääseekö noilla sinne 700Hv tienoille edes viinalla?

                                                    Comment


                                                    • RS6/2283 siipi, klipattu pakosiipi minimissään, että on edes jonkinlaiset mahikset bensalla rikkoa 300kmh ja sen lisäksi kaikki kylkiäiset mitä katalogista löytyy. Siihen vielä optimi olosuhteet ja tähdet kohdilleen.
                                                      Jos haluaa jättää kuun kiertoradan vaikutukset pois niin pykälää isompaa hyrrää kehiin.

                                                      Comment


                                                      • Malmikasan eli painon vaikutus on myös todella pieni kun kiihdytetään 0-300km/h noin 30sec aikana. 0-100 (kiihtyvyysmittauksista se ehkä kaikista turhin) ja ratamiesten juttuja pohtia auton painoa.

                                                        Comment


                                                        • Ei kyllä mitään tietoa, mikä on B5 RiSojen pohjat maililla... :(

                                                          Kukaan ei ole vielä ehdottanut ilokaasuja.. Vai meneekö se huijaamisen puolelle.. ;)

                                                          Comment


                                                          • Mikä on noissa Ässissä sitten paras lukema maililla ja millä tehoilla? Tuo Mikon tekemä mörkö kone ei taida olla vielä liikenteessä, mutta voisi kuvitella, että siitä se lähemmäs 1000Hv otetaan. Ainakaan osista ei luulisi jäävän kiinni...

                                                            Katselin tuossa tuota "tosi virittäjien" ketjua ja tosiaan siellä on Urssit, ässät yms. vehkeet paljon edellä Risoja. Hitto jopa 1.8t koneet menee heittämällä tehoissa ohi. Risamiehet taitaa olla laiskoja virittäjiä =) Tosin osittain orkkis "sivulista/puskuri/peili jne." miehenä ymmärrän auton pitämisen mahdollisimman vakiona. Tosin eipä mulla ole ainuttakaan lähellekään orkkista oleva autoa. Urssi on oikea Frankenstein, osia monesta autosta ja eri vuosilta. Riesa taas näyttää vakiolta niin sisältä kuin päältä, mutta tekniikka onkin sitten vaihdettu joksikin muuksi.

                                                            Ilokaasu menisi jo huijauksen puolelle. Nuo Corvetet Pudiksella taisi moista käyttää, olisi ollut mielenkiintoista nähdä paljonko ne kulkee "omin" voimin pelkillä ahtimilla.

                                                            Comment


                                                            • Se musta c5 corvette on muistaakseni ajanut speedpartyillä 335kmh ilman nawseja.

                                                              Ja mun mielestä hassukaasut on oikeinkin hyvä lisä tommosiin satunnaisiin mailin pyrähdyksiin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X