Ilmastointi muuten menee täyskaasulla pois päältä ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Vieras
Loppupeleissä vaihtojen hitaus ei juurikaan vaikuta loppunopeuteen, puhutaan muutamasta kilometristä. Tuossa lajissa vaaditaan vain raakaa voimaa.
Comment
-
No vaihdoilla siinä mielessä mulla meni pieleen, että annoin mennä rajoittajalle. Autosta lähti tehot niiden takaisin saamiseen meni yllättävän paljon sekuntteja. Ekassa vedossa vaihdoin huomattavasti aikaisemmin ja koko veto oli paljon tasaisempi ja sitä kautta loppunopeus tyydyttävä.
En tiedä johtuuko se tuosta softasta, mutta jos vetää rajoittajalle asti niin veto loppuu kuin seinään.
Mutta tottahan tuo, voima puhuu tuossa lajissa...
Tuosta ajamisesta innostuneena. Mietin, että jos nyt kokeilisi sittenkin noita RS6 turboja. Mullahan on tuohon autoon toinenkin moottori eli voisin laittaa nuo modatut k04:t siihen. Mitenkäs noiden Ronsun turbojen kiinnittäminen onnistuisi parhaiten? Mullahan on Wagnerin pakosarjat ja DB:t tuossa ja nehän ei tietenkään käy kiinnityksiltään. Voiko turboja muuttaa niin, että ne käy suoraan noihin vai pitääkä modata noita Wagnerin tekeleitä?
Haen ratkaisua, että voisin vaihtaa noita turboja "lennossa" koneesta toiseen. Mikä olisi siis paras ratkaisu tuohon?
Comment
-
http://jhmotorsports.com/shop/catalo...1_56_60_100_30
Noilla voisi sitä 300 kilsan rajaa jo tavoitella :) jos ei halua sijoittaa Loban tuotteisiin tai modauttaa itse.
Comment
-
Jari mihis se heräämis pelko katosi ;) annoin pikkusormen... RS6 pohjaiset isommalla kompuralla on kyllä aika varma valinta 2.7 mottiin. Myös vaynen linkin ahtimet on kiinnostavat, niistä ei nyt ole vielä pidempää kestävyys dataa saatavilla.
Minähän voisin myydä omat sulle. Jos keksis omaan jotain uutta tuotekehitysmielessä.
Comment
-
Ulkomailta erikoisahtimia hankkivan kannattaa tiedostaa myös mahdollinen tuleva huoltotarve. Niitä kun ei välttämättä paikallisessa turboliikkeessä huolletakaan. Vaatinee lähetyksen toimittajalle.
300 menee ainakin loban 700 ahtimien spekseillä, kun kaikki muukin on kunnossa. E85 auttanee vielä asiaa paljon, itse ajoin siis 98:lla.
Comment
-
Mä olisin kyllä eri mieltä noiden vaihtojen hitauden vaikuttamisesta loppunopeuteen. Jos vaihto on esim neloselta vitoselle ja vitoselta kutoselle hidas niin vauhti tippuu vaihdon aikana joten otat ensin kiinni sen hävityn nopeuden ja sitten vasta olet samalla viivalla nopean vaihtajan kanssa nopeudessa, mutta matkaa onkin jo kulunut yli 200 nopeuksissa pitkän matkaa, eli käytännössä ajat lyhyempää matkaa kiihdyttäen! Itse huomasin tämän kun vuosia sitten tappelin cm3/4 kytkimen kanssa lappeenrannassa ja vauhti tippui jotain 7kmph vaihdon aikana.
Comment
-
Jarilla lienee ollut ongelmana rajoittajalle meno, eikä vaihteen vaihto. Kyllähän se tökkää, jos rajoittajaan vetää. Vois olla joku 6800-7000 hujakoilla hyvä vaihtaa viimeistään.
Vaihdoit varmaan flattina vai menikö perinteiseen tapaan?
Logeista katselin, että flatshiftilla ahdot on takaisin 0,2-0,3s nopeammin / vaihto vs. normaali vahtaminen. Eli tulee siitä periaatteessa 1s pidempään vetopäällä + ei menetetty matka/aika mitä ola mainitsi.
Comment
-
Tuosta ajamisesta innostuneena. Mietin, että jos nyt kokeilisi sittenkin noita RS6 turboja. Mullahan on tuohon autoon toinenkin moottori eli voisin laittaa nuo modatut k04:t siihen. Mitenkäs noiden Ronsun turbojen kiinnittäminen onnistuisi parhaiten? Mullahan on Wagnerin pakosarjat ja DB:t tuossa ja nehän ei tietenkään käy kiinnityksiltään. Voiko turboja muuttaa niin, että ne käy suoraan noihin vai pitääkä modata noita Wagnerin tekeleitä?
kestäisiköhän nuo? Olis kiva tietää..
Comment
-
Aivan...tuossa juuri katselin noita käppyröitä ja olisi pitänyt ensin ajoa tehdä "suunnitelma" miten toimia. No eka kerta ja nälkä jäi eli hyvä tuota on parantaa. Jarruja mietin kanssa. Mullahan on noi street palat eli seuraavalla kerralla pitää laittaa paremmin kuumuutta kestävät. Kyllä tuossa olisi makkaran paistanut, sen verran hohkas...
Comment
-
Kannattaa muuten katsoa tuo dynokäyrä vaihdevälityksien kanssa läpi, saattaapi yllättyä milloin kannattaa oikeasti vaihtaa. Ei tarvi olla paljoa pidempi seuraava vaihde, jotta kannattaa vetää edellinen loppuun asti ylös riittävällä tehokäyrällä jne.Viimeksi muokannut vayne; 15.9.2013, 21:53.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viestiOnko vielä suomenmaalla kukaan kokeillut noita Borg Warner EFR turboja?
Ei ne sinne ihan heittämällä kyllä mene, sen verran isompi kompurakotelo niissä on.
Comment
-
En minä tiedä kuka niitä sinne sovittelee, bongasin vaan pari kuvaa niistä... ;)
https://picasaweb.google.com/1046656...82609557695394
Comment
-
Kyllä nuo EFR:t on jo niin isot etteivät mene orkkispaikalle, lyön vaikka koneen irrotuksesta vetoa :)
Jos Jari meinaa upgreidata hyrriä niin olen Markon kanssa samalla linjalla, RS6 pohjaisia ahtimia sinne kannattaa laittaa ja isoin siipi mitä mahtuu. Sellainen huomio vielä, että RS4 kompurakoteloon menee pykälää isompi siipi kuin RS6 kompurakoteloon johon mahtuu 2283 eli sama kuin LO700. Noilla heräämisenpelkoa eli ole paljoa enempää kuin OEM RS6 ahtimilla.
Sitten jos ei ole mitään järkeä jäljellä niin tämän isompaa Bolt-On (piruvie tuota sanaa!) ratkaisua ei taida olla. K16/24 sarjalaista.
http://www.turboengineering.de/14.html
Comment
-
Jeps, kokoajan on toitotettu noista RS6 ahtimista :-) helpoin ratkaisu ilmeisestikin. Ei nuo nykyisetkään huonoja ole, mutta tuo moottori kaipaa hiukan isompia, jotta noista kaikista muutoksista pääsisi nauttimaan. Eihän nuo hukkaan mene (siis nuo k04:t), ne sopii tuohon toiseen koneeseen.
Tämä taitaa olla siis viisain reitti "onneen". Ostan käytetyt RS6 turbot ja modautan/kunnostutan ne esim. Finturbolla halutunlaiseksi.
Comment
Comment