Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastointi muuten menee täyskaasulla pois päältä ;)

    Comment


    • Jeps niin tekee, kompura ei kestä noita korkeita kierroksia ja se sammutetaan ajoissa. Ihmettelin tuota ominaisuutta Urssin kanssa aikoinaan kun ilmastointia siihen swappasin.

      Comment


        Loppupeleissä vaihtojen hitaus ei juurikaan vaikuta loppunopeuteen, puhutaan muutamasta kilometristä. Tuossa lajissa vaaditaan vain raakaa voimaa.

        Comment


        • Juu raaka voima ratkaisee tuossa, vaihdoilla tai startilla pieni rooli vaan.

          Comment


          • No vaihdoilla siinä mielessä mulla meni pieleen, että annoin mennä rajoittajalle. Autosta lähti tehot niiden takaisin saamiseen meni yllättävän paljon sekuntteja. Ekassa vedossa vaihdoin huomattavasti aikaisemmin ja koko veto oli paljon tasaisempi ja sitä kautta loppunopeus tyydyttävä.

            En tiedä johtuuko se tuosta softasta, mutta jos vetää rajoittajalle asti niin veto loppuu kuin seinään.

            Mutta tottahan tuo, voima puhuu tuossa lajissa...

            Tuosta ajamisesta innostuneena. Mietin, että jos nyt kokeilisi sittenkin noita RS6 turboja. Mullahan on tuohon autoon toinenkin moottori eli voisin laittaa nuo modatut k04:t siihen. Mitenkäs noiden Ronsun turbojen kiinnittäminen onnistuisi parhaiten? Mullahan on Wagnerin pakosarjat ja DB:t tuossa ja nehän ei tietenkään käy kiinnityksiltään. Voiko turboja muuttaa niin, että ne käy suoraan noihin vai pitääkä modata noita Wagnerin tekeleitä?

            Haen ratkaisua, että voisin vaihtaa noita turboja "lennossa" koneesta toiseen. Mikä olisi siis paras ratkaisu tuohon?

            Comment


            • Eikös noissa Wagnerin DP:ssä ollut RS4 & 6 double flanget? Pakosarjoihinhan käy kummat vaan, ei ole eroa kiinnityksessä.

              Comment


              • Pitääpä tarkastaa. Itse en ole noita edes nähnyt. Sami tuon on koonnut.

                Edit. No niinpä onkin :-) kerrankin tuuria matkassa. Alanpa etsimään noita hyrriä...

                Comment


                • http://jhmotorsports.com/shop/catalo...1_56_60_100_30

                  Noilla voisi sitä 300 kilsan rajaa jo tavoitella :) jos ei halua sijoittaa Loban tuotteisiin tai modauttaa itse.

                  Comment


                  • Jari mihis se heräämis pelko katosi ;) annoin pikkusormen... RS6 pohjaiset isommalla kompuralla on kyllä aika varma valinta 2.7 mottiin. Myös vaynen linkin ahtimet on kiinnostavat, niistä ei nyt ole vielä pidempää kestävyys dataa saatavilla.

                    Minähän voisin myydä omat sulle. Jos keksis omaan jotain uutta tuotekehitysmielessä.

                    Comment


                    • No kyllä se on edelleen, mutta kun noita koneita on kaksi niin toisesta voisi tehdä ns. Hiukan tehokkaamman ja toinen sitten sellainen mukava käyttis :-) Tosin tuon koneen vaihtaminen onkin hiukan isompi savotta jos meinaa ennen kauppaan lähtöä vaihtaa "kisakoneen" leppoisampaan

                      Comment


                      • Pitäisiköhän itsellä ruveta sitten ensi kesänä testaajaksi noille vayne:n linkkaamille turboille kun tulee kuitenkin vaihdettua nyt isompiin kun pitää käyttää kone poissa ja tehä muutaki remonttia :)

                        Comment


                        • Eikö se ois sama laittaa kerralla isot ahtimet ni ei tartte jatkuvasti niitä vaihdella. ;)
                          Sillai että menee varmasti sen 300 mailille.

                          Jotenkin muistelen kun Jari kävit tossa tallilla että oisit tuumannu et ei tähän tuu isompia ahtimia enää.. :D

                          Comment


                          • Ulkomailta erikoisahtimia hankkivan kannattaa tiedostaa myös mahdollinen tuleva huoltotarve. Niitä kun ei välttämättä paikallisessa turboliikkeessä huolletakaan. Vaatinee lähetyksen toimittajalle.

                            300 menee ainakin loban 700 ahtimien spekseillä, kun kaikki muukin on kunnossa. E85 auttanee vielä asiaa paljon, itse ajoin siis 98:lla.

                            Comment


                              Mä olisin kyllä eri mieltä noiden vaihtojen hitauden vaikuttamisesta loppunopeuteen. Jos vaihto on esim neloselta vitoselle ja vitoselta kutoselle hidas niin vauhti tippuu vaihdon aikana joten otat ensin kiinni sen hävityn nopeuden ja sitten vasta olet samalla viivalla nopean vaihtajan kanssa nopeudessa, mutta matkaa onkin jo kulunut yli 200 nopeuksissa pitkän matkaa, eli käytännössä ajat lyhyempää matkaa kiihdyttäen! Itse huomasin tämän kun vuosia sitten tappelin cm3/4 kytkimen kanssa lappeenrannassa ja vauhti tippui jotain 7kmph vaihdon aikana.

                              Comment


                              • Jarilla lienee ollut ongelmana rajoittajalle meno, eikä vaihteen vaihto. Kyllähän se tökkää, jos rajoittajaan vetää. Vois olla joku 6800-7000 hujakoilla hyvä vaihtaa viimeistään.

                                Vaihdoit varmaan flattina vai menikö perinteiseen tapaan?

                                Logeista katselin, että flatshiftilla ahdot on takaisin 0,2-0,3s nopeammin / vaihto vs. normaali vahtaminen. Eli tulee siitä periaatteessa 1s pidempään vetopäällä + ei menetetty matka/aika mitä ola mainitsi.

                                Comment


                                • Joo eli me Jarin kanssa aletaan vaihtamaan kunnolla, niin 300 paukkuu :)

                                  Comment


                                  • Nyt se salaisuus tuli ilmi,berkule!:)
                                    etkös sinä(kin) vedä jo kaasupohjassa vaihdot isommilla.

                                    No joo ei se sekunti ihan kymppejä lisää tuo:D

                                    Comment


                                    • Parin vaihdemissin/rutinan jälkeen lopetin täyskaasuvaihdot 4-6 vaihteilla ja siksi en hanki flattiäkään tai lähtötoimintoa ;)

                                      Comment


                                      • Tuosta ajamisesta innostuneena. Mietin, että jos nyt kokeilisi sittenkin noita RS6 turboja. Mullahan on tuohon autoon toinenkin moottori eli voisin laittaa nuo modatut k04:t siihen. Mitenkäs noiden Ronsun turbojen kiinnittäminen onnistuisi parhaiten? Mullahan on Wagnerin pakosarjat ja DB:t tuossa ja nehän ei tietenkään käy kiinnityksiltään. Voiko turboja muuttaa niin, että ne käy suoraan noihin vai pitääkä modata noita Wagnerin tekeleitä?
                                        Ei muuta kuin laitat pari garretin GT3782 vnt turboa niin säilyy ajomukavuus ja löytyy vielä tehoakin. Pakolämmöt e85:lla kuitenkin matalemmat kuin bensalla jonka kanssa noista sulaa siivekkeet.

                                        kestäisiköhän nuo? Olis kiva tietää..

                                        Comment


                                        • Onko vielä suomenmaalla kukaan kokeillut noita Borg Warner EFR turboja? Noiden sovittaminen taitaa vaatia paljon työtä, mutta noitahan on kehuttu vaikka kuin?

                                          Comment


                                          • Näkeehän sitä Jari noista sun dynokäppyröistä jo että tyhjä sinne rajoittajalle saakka on vetää vasta kuin 6-vaihteella jos vaan ehtii :)
                                            Kattoo ettei alle 3500 tipu kierrokset kun tökkää vaihdetta pesään.

                                            Comment


                                            • Aivan...tuossa juuri katselin noita käppyröitä ja olisi pitänyt ensin ajoa tehdä "suunnitelma" miten toimia. No eka kerta ja nälkä jäi eli hyvä tuota on parantaa. Jarruja mietin kanssa. Mullahan on noi street palat eli seuraavalla kerralla pitää laittaa paremmin kuumuutta kestävät. Kyllä tuossa olisi makkaran paistanut, sen verran hohkas...

                                              Comment


                                              • Kannattaa muuten katsoa tuo dynokäyrä vaihdevälityksien kanssa läpi, saattaapi yllättyä milloin kannattaa oikeasti vaihtaa. Ei tarvi olla paljoa pidempi seuraava vaihde, jotta kannattaa vetää edellinen loppuun asti ylös riittävällä tehokäyrällä jne.
                                                Viimeksi muokannut vayne; 15.9.2013, 21:53.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                                  Onko vielä suomenmaalla kukaan kokeillut noita Borg Warner EFR turboja?
                                                  Ei vielä... ;)

                                                  Ei ne sinne ihan heittämällä kyllä mene, sen verran isompi kompurakotelo niissä on.

                                                  Comment


                                                  • Minkä kokoluokan ahtimia olet tuonne sovitellut vai onko noissa kaikissa jo niin suuri tuo kotelo?

                                                    Comment


                                                    • En minä tiedä kuka niitä sinne sovittelee, bongasin vaan pari kuvaa niistä... ;)

                                                      https://picasaweb.google.com/1046656...82609557695394

                                                      Comment


                                                      • Jööses kun näyttää ahtaalta, ei edes mahdu ellei ota materiaalia pois =)

                                                        Comment


                                                        • Kyllä nuo EFR:t on jo niin isot etteivät mene orkkispaikalle, lyön vaikka koneen irrotuksesta vetoa :)
                                                          Jos Jari meinaa upgreidata hyrriä niin olen Markon kanssa samalla linjalla, RS6 pohjaisia ahtimia sinne kannattaa laittaa ja isoin siipi mitä mahtuu. Sellainen huomio vielä, että RS4 kompurakoteloon menee pykälää isompi siipi kuin RS6 kompurakoteloon johon mahtuu 2283 eli sama kuin LO700. Noilla heräämisenpelkoa eli ole paljoa enempää kuin OEM RS6 ahtimilla.
                                                          Sitten jos ei ole mitään järkeä jäljellä niin tämän isompaa Bolt-On (piruvie tuota sanaa!) ratkaisua ei taida olla. K16/24 sarjalaista.
                                                          http://www.turboengineering.de/14.html

                                                          Comment


                                                          • Samaa mieltä, RS6 turbot on hyvä valinta. Muistaakseni siitä jo ennen nykyisten turbojen laittoa sanoin..? ;)

                                                            Comment


                                                            • Jeps, kokoajan on toitotettu noista RS6 ahtimista :-) helpoin ratkaisu ilmeisestikin. Ei nuo nykyisetkään huonoja ole, mutta tuo moottori kaipaa hiukan isompia, jotta noista kaikista muutoksista pääsisi nauttimaan. Eihän nuo hukkaan mene (siis nuo k04:t), ne sopii tuohon toiseen koneeseen.

                                                              Tämä taitaa olla siis viisain reitti "onneen". Ostan käytetyt RS6 turbot ja modautan/kunnostutan ne esim. Finturbolla halutunlaiseksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X