Juu viimeiset 200 tkm ollut vastaavaa mulla :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Mulla on tapana pitää nuo vehkeet priimakunnossa. Jos tuo vaatii koneen poiston niin kone otetaan pois, tuo kun joutaa seisomaan ja sitähän se on jo tehnyt muutenkin eli paluu "normi" tilaan ;-)
Käväisin auton alla. Vuotopaikka löytyi, mutta ei tarkkaa kohtaa. Kuskinpuoleisen turbon letkun on märät. Siitä öljy leviää vaihdelaatikon pohjaan ym. Muutama kuva:
Vuoto1
Vuoto2
Vuoto3
Ruiskuttelin tuonne liuotinpesua ja pyyhin paikat puhtaaksi. Annoin auton käydä noin vartin, mutta ei ainakaan tuossa ajassa mistään tullut uutta öljyä tilalle. Huomenna ajelen auton penkkiin ja katson alle uudelleen. Valistuneita arvauksia otetaan vastaan, että mistä vuotaa. Oisko tuo turbolle menevä letku rikki? Mulla on nuo uudet hyllyssä, joten voisin ne laittaa ihan varuiksi paikoilleen. Nuo kai saisi tuurilla paikoilleen ilman koneen poistoa =) Toinen puoli on aivan kuiva (vänskärin puoli).
Nostin autoa noin ~sentillä samalla kun oli renkaat ilmassa. Peräpäätä voisi vielä hivenen nostaa, mutta keulassa alkaa olla säätövarat kohta käytetty.
Comment
-
Turbo itsessään on ihan kuiva ja ei tuo haise/käryä öljylle. Itsekin epäilen tuota paluulinjaa ja hyllyssä tosiaan on uudet. Pitää tilata uudet tiivisteet tuonne. Muistaakseni noita mulla ei ole. En katsonut sen tarkemmin miten paljon tuo vaatii purkamista, mutta kai noiden vaihtaminen onnistuu kone paikoillaan?
Comment
-
Nyt olisi käppyrääkin tarjolla, olihan homma saada edes jotain ulos...
Vaikka nostin autoa eilen niin katalysaattorin etummainen kiinnike otti maahan kiinni. No onneksi se vain "hipaisi" niin ei tarvinnut alkaa nostamaan enempää. Aamulla ajoin auton normaalisti Jääliin ja siellä auton rullille, mutta kun olisi pitänyt käynnistää niin ei puhettakaan. Akku sanoi sopimuksensa irti. Jani tuosta jo varoitteli, mutta noin nopeaa hyytymistä en ole koskaan omalla kohdalla nähnyt. Varmasti joku kenno on oikosessa, sillä se on nyt ihan mykkä.
Ei vaikeudet tuohon loppuneet. Ei meinattu saada kierrosnopeutta sitten millään. Oli pakko purkaa mun hienot suojaukset yhdestä puolasta ja ottaa pihtimittarilla signaali piuhasta. No täytyy puuhastella tuo kuntoon tässä joutessa. Eihän tuo haitaa (tai edes näy) mutta kaivaa mieltä silti =)
Kun auto oli saatu käyntiin ja kierrosluvut kuntoon niin alkoi ongelmat pidon kanssa. Löi sutia koko ajan. Autossa on siis Michelin Pilot Sport 2, kokoa 255/35/19. Monesti piti suihkuttaa pitoainetta rullille, että joku käppyrä edes saatiin ja vieläkin se luisti ylhäällä (Näkyy hiukan heikosti tuossa paperissa, mutta isolta ruudulta näki hyvin, kun ylhäällä notkahtaa hiukan. Liinoilla ei saatu autoa "vedettyä" alemmaksi kun alkoi putkisto ottamaan kiinni.
Lasketuista tuloksista siis jäätiin. Paras tulos antoi max vääntöä 700Nm kierrosluvulla 3810 ja konetehoa 420Kw (noin 570Hv) kierroksilla 6510
Tyytyväinen kuitenkin olen. Tuossa on 2 käppyrää, ensimmäinen on eka joka antoi edes jotain ulos (ei luistanut liikaa) ja toisessa paras mitä nyt tuossa sessiossa saatiin.
Comment
-
No ei ne kauaksi mun veikkaukset jääneet :) Onneksi arvioin alaspäin omani :D
Ihan kelpo tulokset modifioiduille K04:lle. Tietenkin polttoaineena E85 mutta hyvät on tulokset.
Mukava olis nähdä imulämmöt yms ennakot paineineen vedon aikana. Ja tietty mitä se olis antanut ilman pidon menetystä. Imulämmöistä nähtäs et tuleeko rajoitusta peliin.
Comment
-
No nuo ahtimet on siis mun vakiona olleet K04:t hiukan modattuina. Aikoinaan sovin Fin-Turbon kanssa, että noista ei huudella julkisesti palstalla. En tiedä miksi, mutta pidetään nyt sopimuksesta kiinni. Nuo tehtiin siis mun "spekseillä" eli tulisi herätä alempaa ja ei haeta niitä max. paineita. PLX:n mukaan tuolta tulisi täydessä vedossa ~1.7 - 1.8 bar, mutta Jani vinkkasi, että tuo mittari on hiukan optimistinen eli todelliset lukemat olisivat hiukan alempana.
Koneesta saisi kyllä nyt helposti revittyä suuremmat tehot ulos. Rajoittavat tekijät on mulla nyt nuo hyrrät ja bensapumppu (044). Suuttimet saattaisi riittää vielä hivenen ylemmäs. Mulla ei ole vain aikomustakaan enää hakea suurempia tehoja, sillä nyt tuo toimii hyvin omaan makuun =) Menee auto muuten pilalle, nyt tällä on vielä mukava kurvailla normaalissakin liikenteessä vaikka se ei noille "mörkö" maili vehkeille pärjääkään...
Comment
-
Oishan tuo aika komea rekkari, pistetään harkintaan =)
Kävin tuossa vaihtamassa akun. Uusi on Exiden Premium EA770 (77AH 760A). Tuo oli isoin minkä sinne sai ja oli hyllyssä. Iloinen yllätys oli, että siellä on itseasiassa 2:t kiinnikkeet ja vanha akku oli pienin minkä sinne oli saanut. Uudessa on siis jonkin verran enemmän potkua (vanha Bosch oli 60AH ja 600A) Lähdin hakemaan EA852 mallin akkua, mutta ei ollut hyllyssä harmittavasti =(
Comment
-
No olisihan se kumma jos niitä tehoja ei olisi tullut. Onhan kone rakennettu/suunniteltu isompiakin tehoja silmällä pitäen. Hyvää työtä Mikko ja Petteri on tuon kanssa tehneet. Ulkoisestikin tuossa on kaikki "normi" viristyspalikat kiinni. Loppujen lopuksi ei tuolla moottorilla ole paljoakaan yhteistä normi RS4 koneen kanssa. Menee oikeastaan koneen resut hukkaan noin miedoilla säädöillä =)
Kytkimenä on RS4 Sachs SRE kiinteällä vauhtiksella. Repo tuon tuonne tilasi ja tarkempia speksejä en tähän hätään läytänyt. Vääntöä tuo kestää virallisesti sen 650Nm, mutta Esson baarin puheiden mukaan on tuolla menty paljon ylikin...
Kun kävin akkua hakemassa niin huomasi kyllä miksi nuo renkaat ei pitäneet. On tainneet mennä koviksi (pitää tarkastaa paistopäivä), sillä nyt sateisella kelillä oli pitovaikeuksia. Lähdin kiihdyttämään hivenen normaalia rivakammin tuosta Ritaharjun risteyksestä motarille ja tuo liittymä on aika mutkainen niin meinasi piruvie lähteä luisuun koko auto. Piti sitten kokeilla rivakka lähtöä ihan paikoiltaan asfaltilla ja kyllä noista pito katoaa hyvin helposti.
Pitääpä alkaa katella noita uusia vanteita ja renkaita. Suunnitelmissa on pienentää halkaisijaa tuumalla (19 --> 18), että saadaan hiukan kumia vanteen ympärille. Samoin max. leveys tulee olemaan 235. Tuolla setupilla saisi hiukan mukavuutta etenemiseen. Alusta toimii hyvin, mutta auto on "hivenen" pintakova, kun mikään ei jousta. Vanteiden soveltuvuus tahtoo aiheuttaa hiukan ongelmia noiden Porschen jarrujen takia. Tulee melko tiukka sovitus. Pitää melkein käydä liikkeessä kokeilemassa...
Comment
-
Pitää poiketa Ruotsissa nyt viikonloppuna, joten en pääse korjailemaan tuota öljyvuotoa. Tosin nyt kun puhdistin tuon alustan niin ainakaan vielä ei ole mitään maahan asti tippunu.
Toinen tutkimista vaativa juttu on tuo jälkijäähypumppu. Se on uusi, mutta se ei lähde päälle, kuten ei tuuletinkaan. Olen huomannut tuon jo aikaisemminkin, mutta tuo varmistui viaksi tuolla penkityksessä. Auto oli taatusti kuuma, mutta ei se lähtenyt päälle. Taitaa olla tyyppivika näissä vehkeissä.
Urssista jouduin uusimaan koko roskan (anturin, pumpun, releen), mutta nyt se pörähtää päälle lähes aina ajon jälkeen. Laitoin sinne sen alempaa trikkaavan anturin ja hyvin rokkaa.
Pikku juttu ja helppo korjata...
Comment
Comment