Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Juu viimeiset 200 tkm ollut vastaavaa mulla :)

    Comment


    • Mulla on tapana pitää nuo vehkeet priimakunnossa. Jos tuo vaatii koneen poiston niin kone otetaan pois, tuo kun joutaa seisomaan ja sitähän se on jo tehnyt muutenkin eli paluu "normi" tilaan ;-)

      Käväisin auton alla. Vuotopaikka löytyi, mutta ei tarkkaa kohtaa. Kuskinpuoleisen turbon letkun on märät. Siitä öljy leviää vaihdelaatikon pohjaan ym. Muutama kuva:

      Vuoto1

      Vuoto2

      Vuoto3

      Ruiskuttelin tuonne liuotinpesua ja pyyhin paikat puhtaaksi. Annoin auton käydä noin vartin, mutta ei ainakaan tuossa ajassa mistään tullut uutta öljyä tilalle. Huomenna ajelen auton penkkiin ja katson alle uudelleen. Valistuneita arvauksia otetaan vastaan, että mistä vuotaa. Oisko tuo turbolle menevä letku rikki? Mulla on nuo uudet hyllyssä, joten voisin ne laittaa ihan varuiksi paikoilleen. Nuo kai saisi tuurilla paikoilleen ilman koneen poistoa =) Toinen puoli on aivan kuiva (vänskärin puoli).

      Nostin autoa noin ~sentillä samalla kun oli renkaat ilmassa. Peräpäätä voisi vielä hivenen nostaa, mutta keulassa alkaa olla säätövarat kohta käytetty.

      Comment


      • Sellanen öljyä imevä pehmuste pohjapanssarin päälle niin loppuu tipat tallin lattialta

        Comment


        • Mutta tuo ei poista itse ongelmaa :-) kyllä tuo pitää tiiviiksi tehdä. Joku siellä on vialla..

          Comment


          • Vuotaako turbon ylä- vai alapuolelta? Aika usein se öljynpaluuletkun liitos vuotaa vaikka olisi juuri laitettu tiiviste.

            Comment


            • Turbo itsessään on ihan kuiva ja ei tuo haise/käryä öljylle. Itsekin epäilen tuota paluulinjaa ja hyllyssä tosiaan on uudet. Pitää tilata uudet tiivisteet tuonne. Muistaakseni noita mulla ei ole. En katsonut sen tarkemmin miten paljon tuo vaatii purkamista, mutta kai noiden vaihtaminen onnistuu kone paikoillaan?

              Comment


              • Kyllä ne saa vaihdettua kone paikoillaan.

                Comment


                • Nyt olisi käppyrääkin tarjolla, olihan homma saada edes jotain ulos...

                  Vaikka nostin autoa eilen niin katalysaattorin etummainen kiinnike otti maahan kiinni. No onneksi se vain "hipaisi" niin ei tarvinnut alkaa nostamaan enempää. Aamulla ajoin auton normaalisti Jääliin ja siellä auton rullille, mutta kun olisi pitänyt käynnistää niin ei puhettakaan. Akku sanoi sopimuksensa irti. Jani tuosta jo varoitteli, mutta noin nopeaa hyytymistä en ole koskaan omalla kohdalla nähnyt. Varmasti joku kenno on oikosessa, sillä se on nyt ihan mykkä.

                  Ei vaikeudet tuohon loppuneet. Ei meinattu saada kierrosnopeutta sitten millään. Oli pakko purkaa mun hienot suojaukset yhdestä puolasta ja ottaa pihtimittarilla signaali piuhasta. No täytyy puuhastella tuo kuntoon tässä joutessa. Eihän tuo haitaa (tai edes näy) mutta kaivaa mieltä silti =)

                  Kun auto oli saatu käyntiin ja kierrosluvut kuntoon niin alkoi ongelmat pidon kanssa. Löi sutia koko ajan. Autossa on siis Michelin Pilot Sport 2, kokoa 255/35/19. Monesti piti suihkuttaa pitoainetta rullille, että joku käppyrä edes saatiin ja vieläkin se luisti ylhäällä (Näkyy hiukan heikosti tuossa paperissa, mutta isolta ruudulta näki hyvin, kun ylhäällä notkahtaa hiukan. Liinoilla ei saatu autoa "vedettyä" alemmaksi kun alkoi putkisto ottamaan kiinni.

                  Lasketuista tuloksista siis jäätiin. Paras tulos antoi max vääntöä 700Nm kierrosluvulla 3810 ja konetehoa 420Kw (noin 570Hv) kierroksilla 6510

                  Tyytyväinen kuitenkin olen. Tuossa on 2 käppyrää, ensimmäinen on eka joka antoi edes jotain ulos (ei luistanut liikaa) ja toisessa paras mitä nyt tuossa sessiossa saatiin.
                  Attached Files

                  Comment


                  • No ei ne kauaksi mun veikkaukset jääneet :) Onneksi arvioin alaspäin omani :D
                    Ihan kelpo tulokset modifioiduille K04:lle. Tietenkin polttoaineena E85 mutta hyvät on tulokset.
                    Mukava olis nähdä imulämmöt yms ennakot paineineen vedon aikana. Ja tietty mitä se olis antanut ilman pidon menetystä. Imulämmöistä nähtäs et tuleeko rajoitusta peliin.

                    Comment


                    • Juu hyviä tuloksia ja kertauksen vuoksi vielä, mitkä olikaan ahtimien speksit ?

                      Comment


                      • ja ahtopaine:)

                        Comment


                        • No nuo ahtimet on siis mun vakiona olleet K04:t hiukan modattuina. Aikoinaan sovin Fin-Turbon kanssa, että noista ei huudella julkisesti palstalla. En tiedä miksi, mutta pidetään nyt sopimuksesta kiinni. Nuo tehtiin siis mun "spekseillä" eli tulisi herätä alempaa ja ei haeta niitä max. paineita. PLX:n mukaan tuolta tulisi täydessä vedossa ~1.7 - 1.8 bar, mutta Jani vinkkasi, että tuo mittari on hiukan optimistinen eli todelliset lukemat olisivat hiukan alempana.

                          Koneesta saisi kyllä nyt helposti revittyä suuremmat tehot ulos. Rajoittavat tekijät on mulla nyt nuo hyrrät ja bensapumppu (044). Suuttimet saattaisi riittää vielä hivenen ylemmäs. Mulla ei ole vain aikomustakaan enää hakea suurempia tehoja, sillä nyt tuo toimii hyvin omaan makuun =) Menee auto muuten pilalle, nyt tällä on vielä mukava kurvailla normaalissakin liikenteessä vaikka se ei noille "mörkö" maili vehkeille pärjääkään...

                          Comment


                          • Joo hyvin jaksaa vielä yhdellä 044 pumpulla ja viinalla, ihme jopa. Todellakin rajoilla se pumppu nyt.

                            Tuo paketti lienee erittäin mukava ajaa.

                            Comment


                            • Joltain voitas lainata Performance boksi niin saatas sillä vedettyy suorityskyky mittauksetkin. Ei raaski vielä ainakaan ostaa ite sitä. Ei oo niin paljoo tarvetta.

                              Comment


                              • Ei tullut otettua videota ym. materiaalia noista vedoista, mutta yhden kuvan otin, kun ajoin auton rullille.

                                DTC:llä on hyvän kokoinen tuo keulapuhallus. Peitti melkein koko keulan ja tehoakin tuntui olevan riittävästi. Harmittavasti ei tullut otettua logeja imulämmöistä yms.

                                Comment


                                • RS4 merkki ei oo OEM paikassa :)

                                  Comment


                                  • Juu ei ole =) tuosta on ollut puhetta aikaisemminkin ja meinasin jo vaihtaa sen oikealle puolelle, mutta tuo tekee tuosta mun Riesasta "tunnistettavan" eli annoin olla. Noita pohjamaalinvärisiä Riesoja kun alkaa olla tienoot täynnä ;-)

                                    Comment


                                    • Kyllä se merkki oikeaan paikkaan pitää laittaa, joku kunnia sentään tämän projektin muuten niin äärimmäisen tarkalle toteutukselle :)

                                      Comment


                                      • Ennemmin hommaat kilven JAR-174, josta tunnistaa helpommin, kuin väärässä kohdassa olevasta merkistä. =)

                                        Comment


                                        • Ennemmin hommaat kilven JAR-174
                                          Näyttäisi olevan -91 Polossa mutta varmaan lunastettavissa pikkurahalla.

                                          Comment


                                          • Tuliko tähän samat suuttimet kuin Sahlmanilla?

                                            Comment


                                            • Khyl tuli samat.

                                              Comment


                                              • Oishan tuo aika komea rekkari, pistetään harkintaan =)

                                                Kävin tuossa vaihtamassa akun. Uusi on Exiden Premium EA770 (77AH 760A). Tuo oli isoin minkä sinne sai ja oli hyllyssä. Iloinen yllätys oli, että siellä on itseasiassa 2:t kiinnikkeet ja vanha akku oli pienin minkä sinne oli saanut. Uudessa on siis jonkin verran enemmän potkua (vanha Bosch oli 60AH ja 600A) Lähdin hakemaan EA852 mallin akkua, mutta ei ollut hyllyssä harmittavasti =(

                                                Comment


                                                • Huh. Sieltähän tuli paukkuja. Pitääkin omaan halvaantuneeseen moottoriin laittaa kestävämpää palikkaa niin pääsee ees perässä tulemaan.

                                                  Mikäs kytkin tässä on? Vääntöjen puolesta ihmettelen.

                                                  Comment


                                                  • Kyllähän vakio RS4 kytkin tuon vielä kestää :)

                                                    Comment


                                                    • No olisihan se kumma jos niitä tehoja ei olisi tullut. Onhan kone rakennettu/suunniteltu isompiakin tehoja silmällä pitäen. Hyvää työtä Mikko ja Petteri on tuon kanssa tehneet. Ulkoisestikin tuossa on kaikki "normi" viristyspalikat kiinni. Loppujen lopuksi ei tuolla moottorilla ole paljoakaan yhteistä normi RS4 koneen kanssa. Menee oikeastaan koneen resut hukkaan noin miedoilla säädöillä =)

                                                      Kytkimenä on RS4 Sachs SRE kiinteällä vauhtiksella. Repo tuon tuonne tilasi ja tarkempia speksejä en tähän hätään läytänyt. Vääntöä tuo kestää virallisesti sen 650Nm, mutta Esson baarin puheiden mukaan on tuolla menty paljon ylikin...

                                                      Kun kävin akkua hakemassa niin huomasi kyllä miksi nuo renkaat ei pitäneet. On tainneet mennä koviksi (pitää tarkastaa paistopäivä), sillä nyt sateisella kelillä oli pitovaikeuksia. Lähdin kiihdyttämään hivenen normaalia rivakammin tuosta Ritaharjun risteyksestä motarille ja tuo liittymä on aika mutkainen niin meinasi piruvie lähteä luisuun koko auto. Piti sitten kokeilla rivakka lähtöä ihan paikoiltaan asfaltilla ja kyllä noista pito katoaa hyvin helposti.

                                                      Pitääpä alkaa katella noita uusia vanteita ja renkaita. Suunnitelmissa on pienentää halkaisijaa tuumalla (19 --> 18), että saadaan hiukan kumia vanteen ympärille. Samoin max. leveys tulee olemaan 235. Tuolla setupilla saisi hiukan mukavuutta etenemiseen. Alusta toimii hyvin, mutta auto on "hivenen" pintakova, kun mikään ei jousta. Vanteiden soveltuvuus tahtoo aiheuttaa hiukan ongelmia noiden Porschen jarrujen takia. Tulee melko tiukka sovitus. Pitää melkein käydä liikkeessä kokeilemassa...

                                                      Comment


                                                      • Ei kai noilla tehoilla pidä muu kuin slicksi enää. Kytkimellä ampuen lähtee vakio S6 vaparinorsukin tarjoamaan perää jos vähänkään on kostea tienpinta.

                                                        Comment


                                                        • Pitää poiketa Ruotsissa nyt viikonloppuna, joten en pääse korjailemaan tuota öljyvuotoa. Tosin nyt kun puhdistin tuon alustan niin ainakaan vielä ei ole mitään maahan asti tippunu.

                                                          Toinen tutkimista vaativa juttu on tuo jälkijäähypumppu. Se on uusi, mutta se ei lähde päälle, kuten ei tuuletinkaan. Olen huomannut tuon jo aikaisemminkin, mutta tuo varmistui viaksi tuolla penkityksessä. Auto oli taatusti kuuma, mutta ei se lähtenyt päälle. Taitaa olla tyyppivika näissä vehkeissä.

                                                          Urssista jouduin uusimaan koko roskan (anturin, pumpun, releen), mutta nyt se pörähtää päälle lähes aina ajon jälkeen. Laitoin sinne sen alempaa trikkaavan anturin ja hyvin rokkaa.

                                                          Pikku juttu ja helppo korjata...

                                                          Comment


                                                          • jälkijäähypumppu. Se on uusi, mutta se ei lähde päälle,
                                                            Vakio anturin lämpötilaraja on niin korkea, että auton pitää olla ilmiliekeissä ennenkuin lähtee päälle.
                                                            Sit taas anturi penemmällä lämpötilalla lähtee aina päälle, joka sekin on helvetin ärsyttävää.

                                                            Comment


                                                            • Rengastusta miettiessäsi muista, että RS4sen vakiokoko on 255/35-18". Eli vanteiksi tarvitset 9-10" leveän 18-tuumaisen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X