No onpahan auto pitkäksi aikaa =)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tuossa Urssin vieressä on hyvin tilaa eli joutaa siinä olemaan =) Ei tosiaan ole kauheasti järjen häivää myydä tuota ja ei ole oikein tarvekaan. Ajellaan tuolla ja kohtahan Oulustakin löytyy radanpoikanen jossa voi painaa kaasua hiukan syvemmälle. Sitä odotellessa pitää Pudasjärvellä käydä kentällä joskus kokeilemassa miten tuo oikein liikkuu. Seuraavat ajot taitaa olla:
27.7 kiihdytys/testipäivä (varttimaili)
3.8 no speed limit
24.8 kiihdytys/testipäivä (varttimaili)
14.9 no speed limit
Kai mä johonkin noista pääsen =)
Comment
-
Nopeuksista tuli mieleen, että eihän tuo taida kulkea kuin sen 250km/h vaikka kuin olisi voimaa mennä ylikin. Eikö noissa joku rajoitin vauhdinsurmaksi ole?
Ilmoitellaan toki. Tulen nyt viikonlopuksi suomeen, mutta pitää melkein samoilla askeleilla lähteä Dubaissa käymään. Tuon keikan jälkeen kuulostaisi olevan 6-8 viikkoa ihan suomessa oleskelua eli toivoa on päästä autoa kokeilemaan ennen lumien tuloa =)
Comment
-
Terveisiä Dubaista, onneksi ei tarvitse ulkona juurikaan olla sillä sen verran tuota lämpöä tuntuu löytyvän...
Jani laittoi tuossa hiukan päivitystä autosta. Löytyi syy siihen miksi ne ahtopaineet ei nouse kuin sinne ~1,4bar lukemiin. Yksi kaasuläpälle tulevista putkista vuoti. O-rengas oli kuulemma mennyt. No nyt paineet nousee sinne 2bar hujakoille ja kenties siitä ylemmäs, mutta ei kehdannut testailla, ettei sisuskalut tule tervehtimään auringonpaistetta. Ennakoita joutuu säätämään alhaalla jo melko rajusti, mutta eiköhän sitä nyt päästä säätämään softaa kohdalleen kun viat on korjattu (ellei sieltä nyt löydy jotain muutakin). Ei ihan yksinkertainen homma, kun noin paljon osia on autoon vaihdettu kerralla.
Mielenkiinnolla odottelen lopputulosta =)
Comment
-
Jälleen suomessa. Pientä päivitystä tähänkin projektiin. Alkais olla ohjelma valmis bensalle. Tehot jää bensalla sinne ~500:n hujakoille (laskennallinen), mutta onhan tuossa +50Hv parannusta entiseen. Pitää käyttää tuo penkissä jossain vaiheessa. Saadaan sitten käppyrät bensalle ja viinalle erikseen.
Auto kun on vielä reissussa niin aloin katselemaan tuota Risan alkuperäistä konetta. Pitää nyt purkaa se ja miettiä mitä sille keksisin. Tekisinko siitä esim. 3.0 stroker koneen vai kunnioittaisinko alkuperäistä setuppia ja pitäisin sen ihan originellina tai jotain siltä väliltä. Tietysti nuo koneen tyyppiviat korjaisin paremmilla osilla (esim. pakosarjat). Tuolla koneella ei ole ajettu kuin vasta 135tkm eli periaatteessa sen kunnostuksessa pääsisi aika helpolla (toivossa on hyvä elää). Kannethan tuossa on jo kunnossa sillä ne ehti käväistä mutkan Tammerdieselillä.
Pitää nyt purkaa tuo ensin ja tehdä osalista sen perusteella. Kaikki kuluvat osat menee toki uusiksi mm. ketjujen kiristimet, stefat, laakerit, tiivisteet jne.
Ja syy tuolle katastrofaaliselle ohivuodollekin on vielä varmistamatta. Eiköhän se selviä kuhan saan ensimmäisen männän irti.
Comment
-
-
En nyt tähän hätään löytänyt kuittia noista kansien huolloista, mutta ei nille kovin ihmeitä tehty sillä ne oli kunnossa. Tarkastettiin, tasoitus ja nuo venat käytiin läpi eli perussetti. Kuhan löydän kuitin niin laitan tarkempaa infoa. Jos en ihan väärin muista niin oisko tuo ollut hiukan alle tonnin keikka (molemmat kannet).
Tilasin juuri työkaluja ym. tarpeellista tuon koneen käsittelyyn. Kun lähdettiin Afrikkaan niin tuli myytyä kaikki nosturit/telineet eli joutuu hommaamaan uudet. Samoin tilasin moottorivaunun jossa tuota konetta on helppo säilyttää ja liikutella. Nyt tuota saa käsin nostella ja se alkaa käydä työstä...
Comment
-
Kone on nyt tässä vaiheessa. Vaikea tuota on tuosta enempää purkaa ennen kuin saan sen telineeseen kiinni. Voisihan tuota väännellä pöydälläkin, mutta tuolla on vielä öljyt sisällä eli menisi sotkuiseksi. Kuten kuvasta näkyy meni jo öljyä lattialle kun tuota nostelin =( (uusi talli joten harmittaa, pitää koettaa saada tuo jollain pois)
Olisiko vinkkiä miten saan tuon "kuningaspultin" auki tuosta kampuran päästä? Onko tuohon olemassa enää mitään lukitsinta vai pitääkö rakentaa oma viritys?
Saa muuten tarjota 2.7 koneen kaikkia erikoistyökaluja. Mulla ei ole mitään tuohon koneeseen liittyvää...
Comment
-
Muistaakseni jätin pari vp:n pulttia löysästi paikalleen ja kiilasin putken pätkällä lattiaa vasten. Lähti jopa yllättävän helposti irti. Siis se kuningaspultti.
Comment
-
Jeps, näpsäkän kokoinen tuo mötikkä ja tuossa muodossa helppo käsitellä. Naapurikin ihmetteli, että onpas pieni moottori =) Meinasin pestä tuon jo tänään, mutta en löytänyt liuottimia joten piti poiketa Motonetin kautta. Menee pesu huomiselle.Teippailin jo suurempia aukkoja umpeen, mutta eipä tuon veden pääseminen koneeseen haittaa kun auki otetaan kumminkin.
Kiitos vinkistä, pitää kehitellä joku rauta tuonne koneen "taakse" vauhtipyörän tilalle niin saa lukittua tuon kampuran.
Mitenkäs noita nokkien kulumia voisi selvitellä? Silmämääräisesti niitä ihmettelin ja niissä ei näy minkäänlaisia jälkiä. Jos nuo on uudenveroiset niin pitää miettiä onko tarpeellista laittaa esim. Loban tekeleitä tuonne. Samoin ihmettelin noita ketjujen kiristimiä, niissä laahareissakaan ei ollut kulumaa, ketjut oli jättäneet jäljet niihin mutta ei tuntunut uria. Tuli mieleen, että oisiko nuo jo tuohon jossain vaiheessa vaihdettu. Hihna yms. hilut on vaihdettu hiljattain sillä mm. kiristin suorastaan "hohti" kiiltävänä muutoin likaisen koneen kyljessä. Pitää tarkastaa kuiteista, mutta eikö nuo rojut pidä vaihtaa siellä 120tkm tienoilla? Koneella ajettu se 135tkm.
Comment
-
Kun otat ne kiristimet irti kansista niin katso onko se öljykanavan sihti kuinka puhdas. Jos on löystyneet kiristimet ja on yhtään ketjun jälkiä kannessa / venakopassa, niin siinä kiristimen tiheässä sihdissä on alumiinimujua. Josko ne on puhtaat ja kiristimet toimii niin säästäähän siinä useampia satasia jos ei niitä vaihda uusiin. Jost aas avihdat ne uusiin, niin tilaa jenkeistä, Blauparts.
Comment
-
Mikä on tuon lukituspultin osanumero? Voisin kuvitella, että esim. Ebaystä löytyisi, mutta vinkkejä otetaan vastaan mistä kannattaa hommata. Jos jollakulla on näppärä lista noista tarvittavista työkalauista niin kiitollisena ottaisin vastaan. Ei tarvitsisi koko ajan olla kyselemässä =)
Comment
-
Bentley tai Elsa. Ensimmäisen saa ostaa laillisesti ja toinen pitää hankkia luovasti tai ryhtyä merkkikorjaamoksi.
Jakopään lukitustyökalut saa omaksi netistä noin 200 eurolla. Lainaan saat postareilla vaikka minulta jos ei ole jatkossa tarve. Ite totesin järkevimmäksi ostaa omaksi kun todennäköisesti tulevakin kalusto menee samoilla työkaluilla.
Comment
-
Ite just hain postista tämän paketin. Kai nuo Risaankin käy?? Rahteineen ei pahan hintainen, ja toivonmukaan lopusta selviää ihan perustyökaluilla.
Comment
Comment